Spillertråd: Thiago Martins

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

brutus wrote:Sorry, men det som strider mot fotballreglene er å kontakte spilleren før seks måneder fra det tidspunkt kontrakten går ut, ikke agenten. Agenten og Martins er to forskjellige rettssubjekter. Det er faktisk helt vanlig at en klubb kontakter en spillers agent eller at en agent kontakter en klubb, for å forespørre om det er interesse for en avtale. :wink:
Bor du her inne? :?:
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

guløye wrote:Jeg er verken B/G eller TIL supporter men en ting kan jeg si:her inne er det bare en gjeng med idioter som hopper når noen sier hopp.Med tanke på hva dere skriver her inne er det faen meg rart at denne siden existerer.Spør dere meg så tror jeg Morten kræmer og TROMSØ IL kommer sterkere ut av dette enn hva B/G og han dusten MR høye på pæra fyrn dere har som leder der i ingen manns land:Han kan f.eks feie for egen dør før han roper og skriker om hvor dårlig ledelsen er i TROMSØ,han er vel i så fall ikke noe bedre selv da.Håper B/G og Mr Gamsten har dekning på lønns sjekken til TM?nesten 1 milioner i året er han vert det?Mulig TROMSØ rodde seg tørskodd i land,mye penger for en spiller som er skadd og neppe holder mål i Tippeligaen.Men så kommer dere ikke dit heller da,hvis jeg fikk besteme. :guns
Klart du er TIL suporter. Avslørt i siste setning klart. Alle som holder med TIL håper på en liga med bare ett lag.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Come On U Spurs wrote:
brutus wrote:Sorry, men det som strider mot fotballreglene er å kontakte spilleren før seks måneder fra det tidspunkt kontrakten går ut, ikke agenten. Agenten og Martins er to forskjellige rettssubjekter. Det er faktisk helt vanlig at en klubb kontakter en spillers agent eller at en agent kontakter en klubb, for å forespørre om det er interesse for en avtale. :wink:
Bor du her inne? :?:
Noen er jo nødt til å korrigere alle misforståelsene som dukker opp igjen og igjen omkring denne saken. Its a dirty job, but somebody has to do it. :wink:
DIXI
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Glimtsupporter sier: ALE I GLIMT ÆR U FEIL BARLIE Å TAR ALRI FEIL Å HAR ALTI RET!!!!!11!1!
Tromsøsupporter sier: NÆHÆI ALE I GLIMT ÆR DOME Å TAR ALTI FEIL HA HA Å PAPAN MIN ÆR STÆRKERE EN DIN

Har vi hørt det før? Jeg er så pisslei av de små stikkerne fram og tilbake. Hadde vi det morsomt på Ernst Pedersens bekostning etter spaghettigate? Ja. Har vi det litt morsomt på Morten Kræmers bekostning nå? Ja. Er det litt oppgitt humor over "at det går an"? Ja. Men å skulle gjøre dette til noe "ledere i TIL er alltid bedre enn ledere i Glimt", eller omvendt, blir jo bare teit. Kjeklinga har tydeligvis ingen ende og retorikken er som henta ut av Holmgang.

Er det noen som husker hva en ball er?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

guløye wrote:Jeg er verken B/G eller TIL supporter men en ting kan jeg si:her inne er det bare en gjeng med idioter som hopper når noen sier hopp.Med tanke på hva dere skriver her inne er det faen meg rart at denne siden existerer.Spør dere meg så tror jeg Morten kræmer og TROMSØ IL kommer sterkere ut av dette enn hva B/G og han dusten MR høye på pæra fyrn dere har som leder der i ingen manns land:Han kan f.eks feie for egen dør før han roper og skriker om hvor dårlig ledelsen er i TROMSØ,han er vel i så fall ikke noe bedre selv da.Håper B/G og Mr Gamsten har dekning på lønns sjekken til TM?nesten 1 milioner i året er han vert det?Mulig TROMSØ rodde seg tørskodd i land,mye penger for en spiller som er skadd og neppe holder mål i Tippeligaen.Men så kommer dere ikke dit heller da,hvis jeg fikk besteme. :guns
:lol:
Kritisk
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

guløye wrote: Måtte Mr Gamsten og Hoftun spise tannbørsten samt svelge en eller to kameler til slutt.
Vel talt, herr Guløye! :wink:
DIXI
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Akkurat nå opptrer ikke TIL som nordnorges "stolthet", slik Baggins og Brutus så stolt hevder.

Dette er jo bare synd. Vi må nå få lov til å ha det morsomt på Kræmers bekostning, på lik linje som dere har det med spaghetti-Ernst.

Alle har sine meninger, men vi må jo få kødde litt.


Om noen er svarteper her, er det i første rekke agenten som sier noe han ikke burde si i påvente av at begge parter har fått kontrakten underskrevet. Og så i rekke Thiago som tok et par omveier uten å helt tneke seg om i jakten på en bedre lønn.
Kritisk
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

brutus wrote:
guløye wrote: Måtte Mr Gamsten og Hoftun spise tannbørsten samt svelge en eller to kameler til slutt.
Vel talt, herr Guløye! :wink:
Meeener du det, brutus?
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Den som sitter med svarteper er jo den som har et forhold til nordnorsk fotball. Denne saken er jo ikke heldig for verken TIL eller Glimt, uansett hva noen måtte prøve å påstå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Post by G-s-enz »

Kesseboy wrote:Glimtsupporter sier: ALE I GLIMT ÆR U FEIL BARLIE Å TAR ALRI FEIL Å HAR ALTI RET!!!!!11!1!
Tromsøsupporter sier: NÆHÆI ALE I GLIMT ÆR DOME Å TAR ALTI FEIL HA HA Å PAPAN MIN ÆR STÆRKERE EN DIN

Har vi hørt det før? Jeg er så pisslei av de små stikkerne fram og tilbake. Hadde vi det morsomt på Ernst Pedersens bekostning etter spaghettigate? Ja. Har vi det litt morsomt på Morten Kræmers bekostning nå? Ja. Er det litt oppgitt humor over "at det går an"? Ja. Men å skulle gjøre dette til noe "ledere i TIL er alltid bedre enn ledere i Glimt", eller omvendt, blir jo bare teit. Kjeklinga har tydeligvis ingen ende og retorikken er som henta ut av Holmgang.

Er det noen som husker hva en ball er?
Mad enig,nå syns jeg vi kan ende denna debatten.....
guløye wrote:NÅ ser jeg vilke personer som er her inne.Mange useriøse dritunger men også noe med mange bra poeng og saklig.Men som jeg sier så tror jeg TROMSØ kommer best ut av hele denne farsen.Måtte Mr Gamsten og Hoftun spise tannbørsten samt svelge en eller to kameler til slutt.

Da er du isåfall en av de mest useriøse.......
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Kesseboy wrote:Den som sitter med svarteper er jo den som har et forhold til nordnorsk fotball. Denne saken er jo ikke heldig for verken TIL eller Glimt, uansett hva noen måtte prøve å påstå.
Den skjønner jeg ikke. Kan du forklare hva du mener med "forhold" til nordnorsk fotball? Hva tenker du på?
Kritisk
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

guløye wrote:NÅ ser jeg vilke personer som er her inne.Mange useriøse dritunger men også noe med mange bra poeng og saklig.Men som jeg sier så tror jeg TROMSØ kommer best ut av hele denne farsen.Måtte Mr Gamsten og Hoftun spise tannbørsten samt svelge en eller to kameler til slutt.

Guløye må vel helt klart være i kategorien "bra poeng og saklig". :lol:
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

guløye wrote:Brutus sa:
Vel talt, herr Guløye!


Ja for nå er jeg så drita lei disse Arrogante lederne i B/G.Hvem faen tror dem er for noen?For meg er dem helt ute å sykkler på åpent hav(ja det har dem vel god trening på der som det er midt ute i ingen manns land......ups dere er ørna......pass deg Mr gamste så han ikke tar deg
På tide å bysselalle, lillegutt.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

guløye wrote:Skal forklare hva jeg ment med useriøst:hvor mange her inne er det som har et virkelig bilde av seg på profilen her inne?ikke mange i allfall.Jeg er en av dem men så ble keg med i går først av da,men legger mer enn gjerne ut bilde men ser ikke hensikten da alle her inne om trent skjuler seg bak noe.Og til de som har bilde:En stjerne i boken :D
Si meg; er du virkelig? :lol:
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg orker ikke å holde noe kurs i elementære visuelle kommunikasjonsteknikker, og jeg kommer heller ikke til å kjøre noe nybegynnerkurs i hvordan diskusjonsfora fungerer. Jeg vil, imidlertid kreve et minimum av saklighet, at man forsøker å skrive nogenlunde korrekt og forståelig, og at man så ofte som mulig forholder seg til temaet som den aktuelle tråden handler om. Dette er ikke en tråd om arrogante ledere noe sted, det er ikke en tråd om useriøse debattanter, det er en tråd om spilleren Thiago Martins, til alt overmål en spillertråd, og jeg foreslår at man innretter seg etter det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

yellow wrote:
brutus wrote: Vel talt, herr Guløye! :wink:
Meeener du det, brutus?
Noen må jo forsvare en som blir til de grader mobbet. Nei, saken er ikke spesielt heldig for nordnorsk fotball. Jeg kan imidlertid ikke se at TIL ved Morten Kræmer har gjort noe verken dumt eller galt. Jeg legger til grunn at Kræmer snakker sant, og da ble han kontaktet av Jan Schiefloe allerede i juni med forespørsel om TIL var interessert i Martins. Den prosessen som da ble innledet endte med at et forslag til kontrakt f.o.m. 1.1.2008 ble oversendt agenten og Martins. TIL fikk så i flere eposter fra agenten bekreftet at kontrakten var akseptert og underskrevet. På toppen av det hele ringer Martins til Kræmer og ber om at TIL får han løst fra sin kontrakt med Glimt allerede i sommer.

Når Ernst Pedersen mandag benekter ovenfor media at han i det hele tatt kjenner til noen kontrakt mellom Martins og TIL lyver han åpenbart. Det er jo etter at Martins informerer Pedersen om kontrakten at han blir bedt om å la være å sende den til Tromsø. Deretter iverksetter Pedersen forhandlinger med Martins og agenten, fullt innforstått med at Martins allerede har undertegnet en kontrakt med TIL. Morten Kræmer forteller til media at Martins har underskrevet med TIL først etter at Pedersen offentlig har kommet med negative karakteristikker av TILs ledelse.

Så nei, Kesseboy, jeg synes ikke sammenlikningen mellom Pedersens italienerblemme og Kræmers handlemåte i Martins-saken er relevant. Hvis du er redd for at forholdet mellom Glimt og TIL skal bli skadelidende i denne saken bør du ihvertfall ikke plassere ansvaret for dette på TIL, som har handlet absolutt korrekt i forhold til både Glimt, agenten og Thiago Martins.
DIXI
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

Thiago må skåre minst fem mål til i år.
Kritisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

brutus wrote:Så nei, Kesseboy, jeg synes ikke sammenlikningen mellom Pedersens italienerblemme og Kræmers handlemåte i Martins-saken er relevant. Hvis du er redd for at forholdet mellom Glimt og TIL skal bli skadelidende i denne saken bør du ihvertfall ikke plassere ansvaret for dette på TIL, som har handlet absolutt korrekt i forhold til både Glimt, agenten og Thiago Martins.
Sammenlikningen min strakk seg vel ikke lenger enn at man bør ha anledning til å more seg litt med saker som framstår som merkelige, der personer har uttalt seg skråsikkert i media om ting som viser seg å ikke være så tindrende klare. Jeg reagerer for øvrig på dette behovet for å frikjenne og renvaske TIL fullstendig i alle sammenhenger -- jeg kan ikke huske å ha sett noen seriøse anklager mot TIL her, det meste er sånt som kommer av den evinnelige standard Bodø/Tromsø-kjeklinga. Dette stadige "TIL har ikke gjort noe galt. TIL har ikke gjort noe galt. TIL har ikke gjort noe galt." bidrar i beste fall til å provosere de som allerede er innstilt på å krangle. Hvem som har handlet korrekt vil jo vise seg, og alle involverte parter bør være antatt uskyldige inntil det motsatte er bevist, demokrater som vi alle er.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Merete
Posts: 371
Joined: Mon Feb 23, 2004 4:50 pm
Location: Lillestrøm

Post by Merete »

Ikke nok med at Brutus er TIL-fan, han hater også EP av grunner vi ikke aner. Derfor blir disse redegjørelsene bare patetiske. TIL er faktisk av den oppfattelsen at intet er å utsette på Glimt i denne saken. Det har Morten Kræmer uttalt til flere medier. Og den mannen snakker jo alltid sant, eller...?
yellow
Posts: 2023
Joined: Sun May 15, 2005 9:21 am
Location: Hamar
Contact:

Post by yellow »

brutus wrote:
yellow wrote:Meeener du det, brutus?
Noen må jo forsvare en som blir til de grader mobbet.
Med en slik inntreden på forumet, kan man vel ikke forvente å bli tiljublet?
brutus wrote:Det er jo etter at Martins informerer Pedersen om kontrakten at han blir bedt om å la være å sende den til Tromsø. Deretter iverksetter Pedersen forhandlinger med Martins og agenten, fullt innforstått med at Martins allerede har undertegnet en kontrakt med TIL.
Det er ikke noe kritikkverdig i- og heller ikke ulovlig- at man gjør hva man kan for å beholde en spiller man har prekært behov for framover. Er sikker på at at TIL-ledelsen hadde gjort akkurat det samme.
Og Martins har sin fulle rett til å be sin agent om å rive i stykker en signert kontrakt så lenge den ikke er sendt til adressanten-i dette tilfelle TIL.

P.S.Skal jeg være litt flåsete, så burde egentlig kjøpsloven gjelde for kjøttmarkedet innen fotballen. Nemlig 10 dagers angrefrist.
BODØ/GLIMT FOR EVIG! - EVIG TRO!

COME ON GLIMT, PRIDE OF THE NORTH!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Kesseboy wrote: Er det noen som husker hva en ball er?
Et betimelig spørsmål. Det skrives utrolig mye sludder omkring Martins-saken, og jeg lar meg provosere litt for lett. Merete har fått det for seg at jeg går rundt og hater folk, det gjør jeg ikke - men det finnes folk jeg av ulike grunner ikke har respekt for. Og dermed har jeg skrevet mitt siste innlegg i denne tråden. :wink:
DIXI
Post Reply