Spillertråd: Nr. 29 Olof Hvidèn-Watson

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

ecke wrote:Hvordan er det mulig at en spiller som ikke er god nok for stallen i et nedrykkslag, skal kunne hjelpe Bodø/Glimt i opprykket? Jeg tror det ikke før jeg ser det!
For det første så kan man kanskje si at du alt har sett det i Johan Lædre Bjørdal. For det andre så har enkelte spillere godt av et miljøskifte og for det tredje så er motstanden et bunnlag i Tippeligaen møter vesentlig tøffere enn mye av motstanden et topplag i Adeccoligaen selv om kvalitetsforskjellen på akkurat disse to lagene ikke nødvendigvis er allverden.
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by Gule Ørn »

LESESTOFF!! :D

Dette har blitt skrevet på Oddforum nå og da, om Carl Olof Sando Hvidén Watson, skal han visstnok hete skal man tro en Oddforumist:

Image

En flott spiller med stort potensial. Var en publikumsfavoritt på Fredrikstad Stadion i to sesonger, men dessverre ville ikke Eggen satse på ham mer. Kan fort bli en attraksjon i Tippeligaen...

han var en utrulig spennende spiller når han var i fredrikstad.

han må lære seg å ikke gå i offside. Han blei vel avblåst 7-8 ganger i dag, og kanskje en var gal. Maks. Han er jo dritrask, og en terrier når ballen er i nærheten (i tillegg til god teknikk), men han må slutte med den offsidegreia si.

Han har noen herlige dragninger, og er en god figther, også har han en sinnsyk skuddfot!

Olof har noen driblinger som er overmodige, så han mister litt unødvenidg i blant. På den annen side så må man ha noen artister og noen som prøver å dra av en mann eller to. Morsomt og effektivt når det lykkes.

En av gangene han mistet ballen i går, så løp han 30 meter og vant ballen tilbake. God innsats av Olof som helt klart har TL-potensiale.

Så dere at han prøvde på den finta hvor man flikker ballen over seg(hva heter den finta?) tidlig i kampen mot Sandefjord?
Han har potensialet til å overta etter Somen-vippen. Watson kan fort vekk bli publikumskunstner og motstandermaltrakterendekaosmaskin, men flere av fintene må sitte og de må oftere utføres i høyere tempo.
Har sansen for Watson!

Han er vår "nye" ballmagiker

Nivået er høyt og flere av de unge spillerne ser lovende ut. Spesielt han der, sier Ulrich Nikolinski og peker på Olof Hvidèn-Watson.
- Sterk, flink med ballen og angrepsvillig, skryter talentspeideren.

Watson er en av Norges beste driblere og skyter godt med begge ben, særlig venstre!
Han må bare lære seg når han skal drible og når han skal gjøre det enkelt.
Potesiale til å bli en god tippeligaspiss har han men må jobbe hardt med endel ting..

Olof er (veldig) poor man's Cristiano Ronaldo. Glimrende teknikk, god fart, god fysikk (det ene området han kanskje er bedre enn Ronaldo), godt skudd, endel dårlige valg. Hvis Olof får begrensa antall dårlige valg til det Ronaldo har, så blir han bra. At han skal komme opp på Ronaldo-nivå i driblinger, fart, innlegg, etc, er kanskje å håpe på litt mye...

Alt som står mellom Olof og en solid TL-karriere er IMHO bedre valg hva gjelder når man skal drible, når man skal sette fart, når man skal skyte, når man skal sentre, etc.

Han representeter kavliteter som en spiss BØR ha . teknikk , uforutsigbarhet osv. Det eneste er som flere her har påpekt det taktiske...


Og her er en skryte artikkel om Watson: http://www.fxt.no/tippeligaen/odd/article919007.ece
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

SupahMan wrote:
BoForPres wrote: Går den medisinske testen bra antar jeg at han er klar til lørdag :)
Kappløp mot tiden.
Min fax bruka ikke 2 daga på å send/resend noen dokumenta :wink:
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

Det sies at han spille spiss/ving..

Skulle vært artig å sett han på topp sammen med Thiago i en 4-4-2 formasjon

Thomas---Hoftun--Lædre--Roy
Mournir/Brenes--Olav--Runar--Trond
---------Watson----Thiago--------
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Sulliken wrote:Det sies at han spille spiss/ving..

Skulle vært artig å sett han på topp sammen med Thiago i en 4-4-2 formasjon

Thomas---Hoftun--Lædre--Roy
Mournir/Brenes--Olav--Runar--Trond
---------Watson----Thiago--------
Fint oppsett mot svakere lag hjemme, men i borte/vanskeligere kamper foretrekker jeg en mer løpssterke og defensive kanter. Sannes for Mounir?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

SupahMan wrote:Fullverdige kontrakter går ikke fax-veien. De kommer i skriftlig form pr. brev. Og kontrakten til Watson kommer til Bodø imorgen.
Hehe..så du mener at en faxet kontrakt ikke er fullverdig?
Dont think so :wink:
Vet du 100% sikkert at den kommer pr brev?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

Ingen tvil om at dette er en spennende spiller med potensial, så får vi bare håpe at Glimt får potensialet ut av spilleren!! :klapp
You'll Never Walk Alone
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

HERLIG! :D
Han får en ball...
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Spennende spiller! Håper vi får sett ham på lørdag! :D
Andres meninger støter meg.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

:lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Vidar i klikken
Posts: 150
Joined: Sun May 15, 2005 3:16 pm
Location: OSLO

Post by Vidar i klikken »

Glimt-fan wrote:HERLIG! :D
Han er jo dritrask, og en terrier når ballen er i nærheten

En veldig angreps villig spiss.
ett nytt klikken i klikken medlem er født...
2910 g og 46 cm langt
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Var innom og så på treningen i dag, og han er ikke ufattelig rask men har en del tempo i kroppen. Men han er djevelsk sterk fysisk og den delen jeg så på trenigen jobbet han veldig bra og jaget ballen mye
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Her tror jeg Glimt har skaffet seg en meget bra spiller.
DIXI
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

brutus wrote:Her tror jeg Glimt har skaffet seg en meget bra spiller.
Jeg kan med 99% sikkerhet si at Watson blir en hit i B/G :!:
Bra jobbet av Kenta/Hoftun :klapp
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

SupahMan wrote:
BoForPres wrote: Jeg kan med 99% sikkerhet si at Watson blir en hit i B/G :!:
Bra jobbet av Kenta/Hoftun :klapp
En morsom ting er jo at Kenta faktisk har spilt i lag med Watson i 2002.(Fredrikstad) Så han har kjent til han i lang tid. Med tanke på at dette er en leiekontrakt som går ut etter sesongen, er det nok helt klart Watson som har mest å "tape".
Han er bosman spiller ved sesongslutt og har ytret han vil bruke tiden i B/G til å sikre kontrakt med gultrøyene. Det lover bra!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Panzer
Posts: 748
Joined: Tue Mar 15, 2005 11:41 am
Location: Bodø

Post by Panzer »

Calle! Kom brevet fram? Posten har jo slitt med leveringsdytigheten sin de siste åra... :lol:
Post Reply