Jeg har tidligere sagt hva jeg mener om Glimt og hvordan de spiller mot etablert forsvar. De sliter generelt når de må stange mot en forvarsmur. Mot VIF var ikke det det største problemet. Glimt har ikke for vane å prege kampene på bortebane, men heller utnytte og være giftige på overganger/kontringer. Her blingset vi mot VIF. Dvs VIF demmet kraftig opp mot de potensielle overgangene som kom. Når vi vant ballen og skulle kjøre overgang hadde vi enten en VIF spiller på med en gang, eller så rotet vi bort ballen pga dårlig plasserte medspillere/dårlig bane. De gangene vi klarte vi å dra av VIF spilleren var ingen av kantene -Åssa eller Ludde- i rett posisjon i forhold til å få ballen i bakrommet. Dvs skuddet i tverliggeren til Ludde, kom som et resultat av en bra overgang!
I slike kamper der motstanderen er så obs på hvordan Glimt spiller må spillerene hele tiden være på hugget å lukte pasninger fra medspillerne før de kommer - å ta vare på de sjansene vi får. Dette gjelder spesielt kantene. I første omgang hadde vi en spesiell situasjon som kunne blitt en kjempesjanse om bare Åssa hadde vært litt mer på hugget. Litt småspill på VIF`s banehalvdel før Olav slår en genial bakromspasning i retninig av der Åssa burde vært, men han sov å pasningen så totalt håpløs ut. Hadde vi hatt den samme "gli`en" som i fjor hadde

Jeg mener at mye av årsaken til at kampen gikk som den gikk var at VIF kjempet iherdig og fikk brutt mange av de potensielle overgangene vi fikk. De overgangene vi fikk ble "ødelagt" av feilplasserte/ukonsentrete kantspillere. De kampene der angrepspillet glir/fungerer spiller medspillerne på seg en stor selvtillit og Glimt spiller gladfotball!! Legg merke til det folkens..
Jeg ønsker i tillegg å få uttrykke min misnøye med VIF`s Morten Berre. Mankan til klovn og skuespiller skal en lete lenge etter. Spesielt god er han heller ikke. HVER gang han adde ballen og nærmet seg 16-meteren vår gikk han etter straffe. Jeg så kampen fra tribuna på Ullevål å kan med bakgrunn i det si dette. Han har drevet på med dette i lang lang tid!!! Unskyld uttrykket med FAN FOR EN IDIOT!!
Stjerna