Trenerspørsmålet???

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

BoForPres wrote:Fantastisk..nu er det fan meg 3 gangen på rad vi RÆVPULA oss sjøl..rett i asle!!
Jeg som har hatt så stor respekt for ledelsen. Hvis dette er sant er jeg redd vi har skutt gulfuglen (ikke gull). Det blir vell en finfin 7 plass i Adecco til neste år.

Bevare meg vell, this must be a f...... bad dream..
tja med IMN hadde vi vell kommet på 14... 8)
You'll Never Walk Alone
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

For å ta Bruttern først. Han har et stort potensiale som trener. Han har en naturlig autoritet. Han har autoritet uten å være autoritær. Han har veldig sterk fotballfaglig bakgrunn og Glimts spillefilosofi i blodet. I tillegg har han godt humør, og jeg tror at han i utgangspunktet har bedre forutsetninger for å lykkes enn Kenta/Hoftun. Mange i RBK-miljøet ser på Kåre Ingebrigtsen som en fremtidig hovedtrener i RBK, og som "ekspertkommentator" på Lerkendal virker han å være sterkere enn Trond Henriksen.

Men et år som hovedtrener for Ranheim er ikke ballast nok til en så krevende jobb som Glimt-jobben. Bodø/Glimt ligger ikke nevneverdig godt an til å rykke opp i år heller, og da forestiller jeg meg at det blir nærmest et folkekrav i Bodø om at "på det tredje skal det skje". Det kan gi seriøs hodebry for en fersk trener. Det Glimt i mine øyne trenger nå er en mann med lang erfaring, som kjenner Glimt godt, og som vet nøyaktig hva som trengs for å få Glimt opp der de hører hjemme.

Men når valget først er tatt så håper jeg inderlig at Ingebrigtsen ender opp med en bedre assistent enn Tom Kåre Staurvik. Jeg hadde vel heller sett for meg Ørjan eller Runar som 2.lags-trener og for eksempel en type om Øystein Gåre som assistent. Jeg hadde først håpet på Trond Nordsteien, som til tross for sin bakgrunn innen kvinnefotball, er en god spillerutvikler, og har lang erfaring. Ender man opp med duoen Ingebrigtsen/Staurvik har man mye det samme problemet som i fjor, bortsett fra at Kåre Ingebrigtsen er en bedre hovedtrener enn Kent Bergersen. Uten at jeg tror det vil hjelpe stort.

Et pluss er det selvsagt at Kåre bosetter seg i Bodø, men det skulle da bare mangle. Man kan ikke gå inn for en jobb som denne med bare 50% energi.

Glimt-ledelsen har gjort et høyst risikabelt, men veldig spennende valg.
Det kan gå på trynet, det kan gå til himmels.
Trofast i kvitt og svart
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5651
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

Så vidt jeg vet, så har flere i RBK snakket varmt om Bruttern. Spesielt Eggen sr. har visst vært ivrig på at Bruttern skulle få mer ansvar på treningsfeltet.

Hva det betyr, aner jeg ikke, men jeg er fornøyd.
Kritisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

Nå står det vel i den siste oppdateringen til AN at det virker som Tom Kåre skal trene andrelaget, så han blir nok ikke assistenten. Jeg ser bare dette som et uhyggelig spennede valg og tror ikke det er mange trenere vi kunne fått som kan 4-3-3 bedre. Jeg applauderer Ernst & Co nok en gang....
Tippeliga 2015
User avatar
Råket
Posts: 127
Joined: Wed Jun 29, 2005 1:15 pm
Location: Bodø

Post by Råket »

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=182667

Min er iallefall overbevisst :D
Bodø/Glimt Superlag
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Her var det mye enten eller, spesielt eller. Jeg ser mye positivt i dette, blant annet at han flytter til Bodø og har skrevet under treårskontrakt. Minner også om at Sollied vel ikke akkurat hadde så mye trenererfaring når han kom.
Jeg synes det er spennende det som skjer og veldig overraskende, men forventningene er bare sånn passelig.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Shit!
Last edited by Crazy horse on Thu Nov 01, 2007 5:30 pm, edited 1 time in total.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
glimtpia
Posts: 2858
Joined: Tue Aug 16, 2005 7:11 pm
Location: Egentlig Steigen<3|| Men holder hus i Bodø!

Post by glimtpia »

:D
Seier
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

Hvilken bildebakgrunn i AN.....Hm :oops:

Image
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

er jo helt fantastisk at ikke radio3 sender pressekonferansen live... :shock:
You'll Never Walk Alone
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Ja han blir og flytte til bodø
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Bruttern og Kenta. Førsteinntrykket var tomato tomeito. Ble rimelig skuffet for to år siden da Kenta ble presentert, nå er jeg litt forsiktig optimist. Men de har nesten påfallende mange likhetstrekk.

Morsom liten sak med Trond Olsen på AN.no, forresten. Å tro at treneren skal tilføre Glimt mye bra kvalitet på treningene er vel og bra, men da må alle ta ansvar og trekke tauet i samme retning. Ikke bare treneren som har et ansvar for at kvaliteten på treningene er bra.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

se på http://www.nrk.no og webtv fra nrk-nordland.
han var ganske klar på at det stilles store krav!! Bra intervju 8)
You'll Never Walk Alone
Ivar
Posts: 59
Joined: Thu Jan 20, 2005 9:28 am
Location: Bærum

Post by Ivar »

Hurra! Jeg er bare så utrolig glad for at vi slapp Nordmark! Spennende valg med KI! Er mer skeptisk til Staurvik hvis det er hold i ryktene.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5651
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

Snorreth wrote:Eneste positive med Staurvik er at han kan gå fra dør til dør, og spiller til spiller med piske for å få dem på stadion.
Trenger han piske egentlig?
Det holder vel å gå fra bar til bar og lokke med en kasse pils som venter på midtsirkelen på Aspmyra. :lol:
Kritisk
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Det eneste riktige nå hadde vært om Kenta og Hoftun trakk seg, at Bruttern hospiterte i Glimt i kvalik-kampene...

Nå har vår trenerduo ustpilt sin rolle. Jeg har ikke tro på dem lengre. Vi har blitt presentert for en ny trener. Kenta er på vei ut, Hoftun vil bort.

Selvfølgelig kan det forsatt ende med opprykk, men sjansen ville bare vært større.... :?
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply