Rekruttere nye horde-medlemmer

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
tobba1
Posts: 178
Joined: Wed Aug 24, 2005 7:10 am
Location: Innebandy-målgården i Bodøhallen

Post by tobba1 »

får med omtrent 4 stk neste år
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Post by Sulliken »

Snorreth wrote: Vil anta de fleste ikke vet hvordan de blir medlem av DGH...
Veldig godt poeng.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Sulliken wrote:
Snorreth wrote: Vil anta de fleste ikke vet hvordan de blir medlem av DGH...
Veldig godt poeng.
Samtidig vil jeg anta at de fleste som vurderer DGH har internett. Der er det fullt mulig å melde seg inn.

Jeg er helt sikker på at styret tenker så det knaker på hvordan flere medlemmer kan kapres (det har jo blitt kjørt stands med innmeldinger i hvertfall to år nå), men jeg er usikker på hvordan en avtale med Narvesen ,som du skisserer, skulle fungere. Men det høres interessant ut. Uansett er det alltid flott med innspill, de hilses nok velkommen :)
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Post by Sulliken »

Man skulle tru at det skulle være enkelt å melde seg inn, men når det gjelder generell nettbruk er folk flest noe usikker (stol på meg på det, jeg prater med folk flest hver eneste dag om internett. Sitter på internettsupport).

mange vil taste dgh.no og ikke komme frem til siden. De som VIRKELIG vil inn, de tar det nok videre på google, etc, men det er mange som stopper der.

Nettet er ikke så selvfølgelig for alle som det er for oss. Jeg prater med 20-30-åringer hver dag som overhodet ikke har anelse på om hva de holder på med når de er på nett. Synd men sant.

Poenget er at alternative måter å promotere DGH på (og GLIS og GIM for den saks skyld) vil være gull for å rekruttere nye medlemmer.

Jeg synes Snorreths forslag er meget bra.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Syns både Snorreth og Sulliken er inne på noe her, jeg styrer en del med data og gjør meg ofte tanker om det Sulliken nevner.
Jeg kjenner faktisk to stykker som har lyst til å melde seg inn i DGH, men ikke vet hvordan. Jeg sier til dem at de kan melde seg inn via dengulehorde.no.
Allikevel ender det opp med at de sier: Vi kan ordne det når jeg kommer på kaffe-besøk siden jeg ikke er så god på data.

Å få opp lister/skjemaer på kiosker og bensinstasjoner synes jeg faktisk er en god ide.
TheClansman
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Enig i at det er et spennende forslag. Det bør helt klart tas opp til vurdering, sammen med alle andre forslag.
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

Det finns sikkert mange alternative muligheter for å øke medlemstallet i DGH. Innmeldingsskjema kan f.eks. legges ut på Glimt-shop.
Utfordringen her vil være hvilken kapasitet styret i DGH har til å følge opp.
Innkreving av kontingent har i år vært ei kjempeutfordring fordi mange innmeldte ikke betaler til tross for gjentatte purringer både på mail og sms.
Kassereren sitter idag med omlag 80 innmeldinger for 2007 der kontingenten ikke ble betalt. Dette krever mye administrasjon, og det spørs om noen er villig til å ta den utfordringen.
Ett alternativ kan være annonser der en oppgir kontonummer til DGH og ber folk merke innbetalingen med navn, adresse, telefon og ev. mailadresse.
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

EngSte-lig wrote:Innmeldingsskjema kan f.eks. legges ut på Glimt-shop.
Det er noen som har vært imnom for å melde seg inn i DGH, hos meg ja.

EDIT: Mon tro om jeg får jobb i AN snart, så mye feil som jeg skriver.. :lol:
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Post by poteten »

eidurgud wrote: EDIT: Mon tro om jeg får jobb i AN snart, så mye feil som jeg skriver.. :lol:
Så flink som du er til å kopiere, så vil jeg tro at ab24 banker på døren snart. Din dør, altså. 8)
Kritisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Jeg får forhåpentligvis med de samme som i fjor + muligens to til.
Den ene får muligens lærlingejobb på sjøen, så det passer sikkert dårlig, men får se.
Jeg bruker å spørre de jeg vet har litt Glimt i seg om ikke de skal bli med i Den Gule Horde til neste år.
Mange sier Jaajaja! I ren glede etter opprykket ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Myra 75
Posts: 58
Joined: Tue Nov 06, 2007 8:32 pm

Post by Myra 75 »

Å melde nyfødte inn i DGH, kaller jeg god barneoppdragelse :wink: Selv bor jeg i Bergen, men flytter til Bodø til sommeren :D Det første jeg skal gjøre er å melde meg inn i DGH. I mellomtiden driver vi og starter DGH-vest. Det tok helt av på Fotballpuben undrer opprykkskampen. 50 gulkledte ljomet glimtsanger, mens begge Oddsupporterne gikk skuffet hjem 8) Har truffet bergensere, uten tilknytting til Bodø eller Nordland, som elsker Glimt og hater Brann. Stilig!! Tøft at det er så mange Glimtsupportere rundt om i landet som ikke snakker nordlending :)
Myra 75
Posts: 58
Joined: Tue Nov 06, 2007 8:32 pm

Post by Myra 75 »

Å melde nyfødte inn i DGH, kaller jeg god barneoppdragelse :wink: Selv bor jeg i Bergen, men flytter til Bodø til sommeren :D Det første jeg skal gjøre er å melde meg inn i DGH. I mellomtiden driver vi og starter DGH-vest. Det tok helt av på Fotballpuben undrer opprykkskampen. 50 gulkledte ljomet glimtsanger, mens begge Oddsupporterne gikk skuffet hjem 8) Har truffet bergensere, uten tilknytting til Bodø eller Nordland, som elsker Glimt og hater Brann. Stilig!! Tøft at det er så mange Glimtsupportere rundt om i landet som ikke snakker nordlending :)
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Engasjer de og få de med i DGH!
Eller DGH-Vest om du vil ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

EngSte-lig wrote:Det finns sikkert mange alternative muligheter for å øke medlemstallet i DGH. Innmeldingsskjema kan f.eks. legges ut på Glimt-shop..
Hvis Glimtshop virkelig ønsker å bidra så kan mye gjøres der.

Jeg tviler f.eks. på at det ikke er mulig å melde seg inn i klanen hvis du går i Vålerengasjappa?

Hvis Glimtshop legger inn en egen vare som heter medlemsskap DGH i kassa, så klarer den sikkert å kjøre ut en rapport på hvor mange av den varen som er solgt. Når en vare slås inn, så må det også følge med en lapp som inneholder Navn, adresse, postnummer, poststed, mobil og e-mail (1 og 2). Alternativt at det ligger et kassaskrin for DGH i glimtshopen.

Medlemsinformasjonen kan alternativt legges rett inn på et egnet sted på nettet - f.eks, ved å fylle ut innmeldingsskjemaet på Dengulehorde.no og skrive inn en merknad om at betaling har skjedd på Glimtshop.

Selvfølgelig så kan ikke medlemsskap til DGH prioriteres i de mest hektiske timene før kamp, men utenom dette tidsrommet så burde det være mulig?

Kanskje kunne de ha laget ferdig medlemskortet også - når styret har gjort ferdig den store bunken av nye medlemskort?

En flyer fra DGH burde ihvertfall kunne være tilgjengelig på Glimtshop. Eller en fellesflyer med kontakt-informasjon fra DGH, DGH Vest, GIM og GLIS? (eller kanskje GLIS kan få lov å ha en egen liggende der hvis en felles ikke er mulig?)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Sulliken wrote:
mange vil taste dgh.no og ikke komme frem til siden. De som VIRKELIG vil inn, de tar det nok videre på google, etc, men det er mange som stopper der.
Og nu tastet æ http://www.glis.no og kom ikke fram til http://www.glimtsupporter.com 8)
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Post by Glimt1916 »

J I P wrote:
Jeg tviler f.eks. på at det ikke er mulig å melde seg inn i klanen hvis du går i Vålerengasjappa?
Det e ikke så rart sida det e klanen som ei og driv sjappa
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Glimt1916 wrote:
J I P wrote:
Jeg tviler f.eks. på at det ikke er mulig å melde seg inn i klanen hvis du går i Vålerengasjappa?
Det e ikke så rart sida det e klanen som ei og driv sjappa
Hva med LSK-shopen da?
http://www.kfl.no/omkfl/content.php?id=3

LSK-shopen er vel eid av klubben, mens glimtshopen vel hverken eid av Glimt eller supporterne.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Post by EngSte-lig »

Du kan både melde deg inn i DGH, og betale kontingenten på GLIMTSHOP.
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

J I P wrote:
EngSte-lig wrote:Det finns sikkert mange alternative muligheter for å øke medlemstallet i DGH. Innmeldingsskjema kan f.eks. legges ut på Glimt-shop..
Hvis Glimtshop virkelig ønsker å bidra så kan mye gjøres der.

Jeg tviler f.eks. på at det ikke er mulig å melde seg inn i klanen hvis du går i Vålerengasjappa?

Hvis Glimtshop legger inn en egen vare som heter medlemsskap DGH i kassa, så klarer den sikkert å kjøre ut en rapport på hvor mange av den varen som er solgt. Når en vare slås inn, så må det også følge med en lapp som inneholder Navn, adresse, postnummer, poststed, mobil og e-mail (1 og 2). Alternativt at det ligger et kassaskrin for DGH i glimtshopen.

Medlemsinformasjonen kan alternativt legges rett inn på et egnet sted på nettet - f.eks, ved å fylle ut innmeldingsskjemaet på Dengulehorde.no og skrive inn en merknad om at betaling har skjedd på Glimtshop.

Selvfølgelig så kan ikke medlemsskap til DGH prioriteres i de mest hektiske timene før kamp, men utenom dette tidsrommet så burde det være mulig?

Kanskje kunne de ha laget ferdig medlemskortet også - når styret har gjort ferdig den store bunken av nye medlemskort?

En flyer fra DGH burde ihvertfall kunne være tilgjengelig på Glimtshop. Eller en fellesflyer med kontakt-informasjon fra DGH, DGH Vest, GIM og GLIS? (eller kanskje GLIS kan få lov å ha en egen liggende der hvis en felles ikke er mulig?)
For det første, så ER det mulig å melde seg inn i DGH i Glimtshop!
Hva mener du med "flyer fra DGH burde ihvertfall kunne være tilgjengelig på Glimtshop"? Mener du på webshopen? Da må du isåfall ta dette opp med Glimt, det er trossalt glimt.no som webshopen ligger på. Jeg kan ikke legge ut hva som helst der, selv om jeg har tilgang.

Før jul så hadde vi også gavekort på medlemskap i DGH, for de som ville gi dette i gave til noen!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

EngSte-lig wrote:Du kan både melde deg inn i DGH, og betale kontingenten på GLIMTSHOP.
eidurgud wrote:For det første, så ER det mulig å melde seg inn i DGH i Glimtshop!.
Tusen Takk for at Dere opplyser meg :D

eidurgud wrote:flyer fra DGH burde ihvertfall kunne være tilgjengelig på Glimtshop
Med dette mener jeg en bitte liten brosjyre som kan ligge på disken hos Glimtshop som diskret kan gis til de som handler og evt. legges ned i posen sammen med effektene til den enkelte som handler.

Men nå vet både jeg og "The Clansman" hvor han kan sende folk som ikke vil bruke Internett for å registrere seg og betale medlemsskapet i DGH!! :D
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply