Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Post by negative »

Velkommen tilbake Jan Derek! Håper du kan vise oss det samme spillet som du viste sist du akslet den gule trøya. Positivt å få inn rutine i troppen, nå er det en ny midtstopper og midtbanemann som gjelder!
Glimt
Joakim
Posts: 189
Joined: Fri Aug 27, 2004 3:09 pm
Location: Trondheim
Contact:

Post by Joakim »

Jeg er litt småskeptisk til Derek jeg da. Han er gammel, han er ikke i nærheten av sitt gamle nivå, og han er en stor idiot.
Dessuten er jeg usikker på om det er en eldgammel, treg ving Glimt har bruk for. Erfaring er selvfølgelig kjekt å ha, men det finnes bedre spillere enn Sørensen som kan bidra med det.
Trofast i kvitt og svart
RS2-Gti

Post by RS2-Gti »

Bra signering. Mtp hvilke spillere vi kan forvente å få til Glimt, så er dette absolutt bra.
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Post by - COYS - »

Greit at det kommer spillere inn, men er vi fornøyd med å få spillere som blir vraket av andre klubber i hans alder? Styrker det laget tror dere? Hva er målsetningen for neste sesong? Ikke missforstå, men Dereks tid på topp er forbi og han blir husket for det han har gjort, og neppe det han skal gjøre. Jeg ser helst at det kommer inn nye lovende spillere og ikke dem som er på hell av karrieren.

Hvis det er noe i den investgruppen det var snakk om aå hadde jeg bedt om midler til kjøp av gode unge spillere i stedet.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
RS2-Gti

Post by RS2-Gti »

Teorien må jo være at dersom noen skal komme inn i laget og være gode spillere kan dem jo ikke være dårligere enn sine motstandere.

Ergo vi må ha en spiller som kan vinne duellene mot Hestad, Grindheim, Sundgot, Årst, Riseth, Sappara osv...

For å være sikker på dette så må man handle etablerte gode spillere.
Skal vi da ha 3 spillere blir det fort 20 millioner, om ikke mere.

Talenter er noe å satse på - men det tar tid ofte, selv om man noen ganger er heldige.

Så eldre spillere som har bevist er jo en god kortsiktig innvestering.
Bland dette med unge talenter som kan ta over etter dem, så er det oppskriften Glimt MÅ bruke.

Et annet punkt er jo at ingen investorer vil bruke penger på etablerte spillere. Da blir det som en gave. Med mindre man har troen på de går til utlandet og blir skikkelig store, og man får penger derifra ... men få gjør det fra Glimt (ser bort fra via RBK).
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Post by Sulliken »

Yess!

1+1 kontrakt. Viser at ledelsen tanker både langsiktig og kortsiktig. Kjempefornøyd.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

J I P wrote:En litt annen vinkling fra VIF og FXT
http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1506522.ece
En annen vinkel enn hvilken vinkel???

Nå har vi to spillere som kommer til Glimt og som ser på dette som sin siste klubb i karrieren. Her lukter det SULT 8)

men for all verden: Velkommen hjem!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Post by Sulliken »

J I P wrote:En litt annen vinkling fra VIF og FXT
http://www.fxt.no/tippeligaen/vif/article1506522.ece
Her har man en litt annen vinkel: http://www.moss-avis.no/article/2007122 ... 85038/1011
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Jan Derek har fått trøye nr. 10 denne sesongen. Stig tar sitt gamle nummer.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

og blir årets kaptein
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Bastard
Posts: 71
Joined: Wed Jan 16, 2008 5:34 pm
Location: boooodøøøø

Post by Bastard »

RS2-Gti wrote:Teorien må jo være at dersom noen skal komme inn i laget og være gode spillere kan dem jo ikke være dårligere enn sine motstandere.

Ergo vi må ha en spiller som kan vinne duellene mot Hestad, Grindheim, Sundgot, Årst, Riseth, Sappara osv...

For å være sikker på dette så må man handle etablerte gode spillere.
Skal vi da ha 3 spillere blir det fort 20 millioner, om ikke mere.

Talenter er noe å satse på - men det tar tid ofte, selv om man noen ganger er heldige.

Så eldre spillere som har bevist er jo en god kortsiktig innvestering.
Bland dette med unge talenter som kan ta over etter dem, så er det oppskriften Glimt MÅ bruke.

Et annet punkt er jo at ingen investorer vil bruke penger på etablerte spillere. Da blir det som en gave. Med mindre man har troen på de går til utlandet og blir skikkelig store, og man får penger derifra ... men få gjør det fra Glimt (ser bort fra via RBK).

jan-derek spilte 41 kamper av 52 tippeliga kamper og scoret 9 mål for vålerenga di siste 2 årene.
det er veldig bra for en man i den alderen. vålerenga som også er kjent for å ikke ha spillere som scorer mye, og i tillegg så har vålerenga en bra mye bedre stall en glimt.
så det er fantastisk at glimt signerte sørensen, og ingen andre klubber villa ha denne mannen.
lykke til i glimt!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Øhh er det negativt at en mann som til nå har vært en av Glimts beste kan få tilnærmet fast plass på laget?

Det lille jeg har sett av Derek til nå viser at vi har fått en solid forsterkning på høyre kant. Selv om jeg har stor tro på Monir så skal selvsagt Derek spille når han gjør en bedre jobb for laget. Alder skal ikke ha noe å si for laguttaket, hverken den ene eller andre veien.
I medgang og motgang
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10787
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2303 times
Been thanked: 383 times

Post by liverglimt »

Gratulerer JDS, vis deg tillitten verdig! De gamle er eldst! 8)
@liverglimt
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

http://www.fxt.no/tippeligaen/article1689025.ece

Jan Derek slaktes av Kåre..
Snadder til dere som mener han var tidenes bomkjøp =)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

hehe... Her var det mye selvfølgelige uttalelser :lol: At en trener skryter av sin kaptein er det en bør forvente. Ser at det nok en gang trekkes fram hvor godt der trenes. En får håpe Stabæk Satyr ikke har rett i sin spådom hva akkurat det gjelder...

"og med teamet vårt her oppe, meg, Bent Inge Johnsen og Bjørn Hansen, så er det vel ikke så mange klubber som har mer Tippeliga-erfaring enn oss".

Hvis det bare er Tippeligaerfaring han mener så er det jammen meg rart Kåre ikke drar inn både Runar og Stig i denne gjengen 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Mendi wrote:
dalers wrote:hehe... Her var det mye selvfølgelige uttalelser :lol: At en trener skryter av sin kaptein er det en bør forvente. Ser at det nok en gang trekkes fram hvor godt der trenes. En får håpe Stabæk Satyr ikke har rett i sin spådom hva akkurat det gjelder...

"og med teamet vårt her oppe, meg, Bent Inge Johnsen og Bjørn Hansen, så er det vel ikke så mange klubber som har mer Tippeliga-erfaring enn oss".

Hvis det bare er Tippeligaerfaring han mener så er det jammen meg rart Kåre ikke drar inn både Runar og Stig i denne gjengen 8)
Dalers, nå må du slutte å spre pessimisme. Du begynner å bli forutsigbar..
Seriestarten nærmer seg og jeg kjenner frykten :lol: Jeg været et snev av optimisme hos meg selv før tapet mot AaFK. Nå er jeg nok en gang skjelven. Jeg skulle ønske jeg var optimist av natur... :? Heldigvis skal jeg bort en uke nå uten verken særlig med aviser eller internetttilgang. Gjør godt for en fotballsjel...

Men jeg synes likevel det er en artig kommentar fra Kåre den om Tippeligaerfaringen :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 232 times

Post by Crazy horse »

Mendi wrote:Skal innrømme at min optimisme også fikk seg en liten knekk etter den kampen, selv om jeg ikke så den. Men slår vi HamKam hjemme i første runde, og så haler i land 3 poeng borte mot Lyn (som jeg er enig med Stabæk Satyr er nedrykksfavoritt) så er vi plutselig på alles lepper her... Taper vi begge derimot...
Ja, akkurat det tror jeg blir viktig. Vi er satt mot nokså "enkel" motstand til langt uti mai. Her må vi rett og slett kapre en god del poeng.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by J I P »

Jan-Derek Sørensen ute for en måned:
http://www.an.no/glimt/article3430295.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Spillertråd: Jan Derek Sørensen (10)

Post by PEMA »

Fan fan fan!!!

4-6 uker og det kan ta enda lengre tid.
Håper for gudsskyld at Mounir er klar til søndag.
Ellers er det lappeteppe oppstilling med nye menn i alle hjørner.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Post Reply