Hva betyr Den Gule Horde for FK Bodø/Glimt?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

dalers wrote:Så akkurat dette vet du mye om? :lol: Du vet jo ingenting om det siden du, helt riktig, sier at det selges billetter også andre plasser enn på Glimt-shopen.
Mye ja, men ikke alt. selv om det selges billetter andre plasser, så er shopen det eneste stedet hvor du kan velge sete selv. Jeg så hvor mange seter som var solgt til enhver tid, dalers!
I tillegg er det faktisk en del rabatterte billetter på E-feltet?
På sesongkortene for 2008, ja.
Du har en flott evne å framstille saken noe ensfarget, synes jeg. :)
NOEN må jo tørre å komme med andre sider..
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Larsen får ha meg unnskyldt. Du er herved invitert til styremøtet til DGH torsdag klokken 17.15.

Jeg mener det er svært viktig å få fram hva det er som er så usunt med DGH i 2008. Det er jo slettes ikke ønskelig å ikke ta tak i noe som kan være skadelig for klubben. Et hardt rammet DGH kan være en skade for Glimt også.

Du får stedet hvor vi skal være på PM, eidurgud. Håper oppriktig du har anledning til å stille.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

dalers wrote:Jeg mener det er svært viktig å få fram hva det er som er så usunt med DGH i 2008.

Nå er det ikke gått så lang tid av 2008 :wink:
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Post by Glimt1916 »

Du får ha mæ unnskyldt, men måten denne "invitasjonen" kommer på ville ikke akkurat virka innbydende på mæ om det va æ som blei "invitert".

Begge sida har sikkert både rett og galt, dette veit æ lite om, men evnen til å ta til sæ kritikk ser i hvert fall ikke ut til å vær en av DGH's sterke sida.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Glimt1916 wrote:Du får ha mæ unnskyldt, men måten denne "invitasjonen" kommer på ville ikke akkurat virka innbydende på mæ om det va æ som blei "invitert".
Akkurat nå mener jeg det er viktig at eidurgud får lov til å prate åpent om hva hans syn er og det er ikke alltids at et forum er et passende medium for dette. Det er etter hvert blitt passende frustrerende å ikke vite heelt hvor han vil hen. Samtidig mener jeg DGH bør bestrebe seg på å ta sine medlemmer på alvor hvis det skulle vise seg de har noe viktig på hjertet. En slik invitasjon er ikke akkurat dagligdags, men det er likevel viktig å oppklare dette.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Post by Sulliken »

Får litt sånn "nei, det finnes ikke global oppvarming"-vibber av denne diskusjonen...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

eidurgud wrote:
liverglimt wrote: Takk Mendi, du har nå tatt opp den hansken jeg har tenkt på lenge. Jeg har vært kritisk til flere av disse skjulte skribentene. Der får man utfolde seg fritt og kritisere det man ønsker. Jeg har flere ganger blitt mektig irritert på det som skrives, men her på forumet så blir det hyllest. Jeg undrer meg mange ganger på om folk mangler gangsyn fordi de har på seg supporterdrakt.

Enhver supporterklubb er der for å støtte klubben, dyrke deres felles interesse. Man må gjerne være kritisk, men da kan man stå fram med fullt navn. Sånn som det presenteres for tiden så føler jeg at det blir tillagt en del meninger til meg som jeg ikke kan støtte. Derfor har jeg også sagt at mitt medlemsskap i dgh er oppe til vurdering. Alternativet mitt er å melde meg inn i Glis. Det er en gruppe supportere jeg definitivt ikke har vanskeligheter med å assosiere meg med.
Dette er jeg helt enig i.
Applaus =) Men vær forsiktig no.. Kan hende dere kommer i svarteboka over folk som enkelte ikke vil skrive med/imot her inne nå fordi dere "kritiserer" han...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Taskeladdn wrote:Applaus =) Men vær forsiktig no.. Kan hende dere kommer i svarteboka over folk som enkelte ikke vil skrive med/imot her inne nå fordi dere "kritiserer" han...
Forsiktig, Taskis.. Har skjønt at dere to ikke er på talefot, men å fortsette med provokasjonene..?

(Er det ikke nok at jeg gjør det? :lol: )
Trodal
Posts: 479
Joined: Fri May 14, 2004 9:47 am
Location: Bodø

Post by Trodal »

Hele diskusjonen virker på meg som "storm i et vannglass". Alle er vel enige i at DGH har en del/mye/svært mye (stryk det du mener ikke passer) å si for stemninga på stadion, og enkeltspillere har vel gang på gang sagt klart i fra at supporterklubben betyr mye for klubben. Bedre stemning og artigere for alle (i alle fall de fleste) oss som går på kamp. Ingen vil vel tilbake til situasjonen for 5-6 år siden, da supporterkulturen var bortimot ikke-eksisterende. Hvorvidt DGH influerer på sesongkortsalg/billettsalg i den ene eller andre retningen bryr jeg meg lite om. Likeledes er det vel liten vits å bry seg med om folk (ikke-supportere) foretrekker I-feltet eller felt på andre siden. Tror ikke det er veldig store utslag vi gjør på sesongkortsalget uansett, but who cares? Vi skal støtte klubben og sørge for bedre stemning på kamp, ikke ta "ansvar" for å fylle tribunen!
Keep on rockin' in the free world!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Selv om det bare er eidurgud i første omgang som er invitert til selve styremøte i morgen, torsdag, så må hvem som helst i DGH til en hver tid ta kontakt med noen av de som sitter i styret hvis de føler for det. Det gjelder alt fra å sende PM eller å ta kontakt per pelefon.

Tror det er viktig at medlemmene kommer til ordet også under sesongen og ikke bare på årsmøtet.

PS! Ta nå ikke denne oppfordringen opp i verst mulig mening :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Haha..ser for meg at det møter 30-40 stk på hvert styremøte :lol:
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Post by Novi »

Trodal wrote:Hele diskusjonen virker på meg som "storm i et vannglass".
Agreed. Det hele har blitt svært rotete pga personanklager (du er flink med smileyene, dalers 8) ), og litt skjult agenda bak eidurguds innlegg.

Okey, uavhengig hva folk mener og forskjellige rapporter sier. Hadde JEG vært markedssjef i Glimt nå ville jeg definitivt gitt DGH J-feltet (hvertfall nedre feltet av det), i bytte mot at DGHere hjalp til med å promotere hjemmekamper. Noe vi jo gladelig gjør uansett! (Hvertfall noen ildsjeler som alltid stiller opp :klapp )
Una mas cerveza.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Mendi wrote: Det er en ting jeg har lurt lenge på, og kanskje er dette rette tråden å nevne det i.
Jeg synes enkelte sentrale personer i dgh stadig vekk kommer med svært så kritiske meninger om ledelsen i Glimt og dårlig skjulte angrep på Ernst Pedersen. Og nei, quote'n her er ikke helt tilfeldig valgt, men det er flere. Jeg vet ikke hvem som skriver skråstreken, men vedkomne er omfattet av dette her. Hva er egentlig dette for noe?? Er det en utbredt mening i dgh at Glimt er vanstyrt? Jeg synes av og til at enkelte blir litt vel ensidige i sin omtale av glimtledelsen, og det er folk som forøvrig virker å være fornuftige, oppegående og sympatiske personer. Er det mulig å utdype den kritikken litt?

Dersom du spør om det er utbredt holdning i styret om at Glimt er vanstyrt så er svaret nei.

Forholdet mellom Glimt og DGH er meget bra og jeg tror nettopp dette faktum kommer til å bli temmelig tydelig for de fleste i løpet av denne sesongen. DGH samarbeider relativt tett med Glimt og dette samarbeidet vil etter all sannsynlighet bli enda tettere i 2008.


Når det kommer til Skråstreken så er jeg overrasket over at den blir tatt fram som et poeng, den artikkelserien er først og fremst ment som uhøytidelig underholdning. Viderer så sparkes det jo i som regel i alle retninger, ikke bare Glimt.

Dersom det hersker en misforståelse om at dette er "offisielle" holdninger fra DGH så stiller saken seg naturligvis anderledes. Kanskje burde man legge til en liten informasjon om hva denne artikkelserien egentlig er?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

eidurgud wrote:
Greit, de hadde dette i Sverige, men vil det si at det samme gjelder for Norge? Mener svenskene det samme for oss? Hva vet svenskene om Bodøværingene, f.eks?

Jeg ser ikke noen grunn til at den rapporten skal kunne ha noe med DGH å gjøre i det hele tatt.

Hva svenskene vet om Bodøværinger? Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hva det spiller for noen rolle.

Poenget her var:
Det svenske fotbollforbundet gjennomførte i 2001 en stor markedsundersøkelse blant
publikum på arenaene i Allsvenskan og Superettan for å kartlegge sentrale områder rundt
arrangementene på stadion – hva folk legger vekt på ved besøk.
Er det grunn til å tro at Bodøværingene skiller seg vesentlig fra svenskene når det kommer til hva de ønsker seg fra en fotballkamp?


eidurgud wrote: Jeg ser ikke noen grunn til at DGH skal gå rundt og tro at det kommer x antall tilskuere på Aspmyra for å se på DGH, jeg mener fremdeles at bortimot samtlige kommer på kamp for å se Glimt spille fotball - noen kommer for å se på de Glimt spiller mot, men jeg tviler sterkt på at særlig mange kommer for å se på DGH. At det DGH gjør på kampene drar opp stemninga, er bare en bonus.

Jeg mener fremdeles at det en supporterklubb er best til, er å støtte spillerene/klubben fra tribuna!
Selvfølgelig kommer alle for å se Glimt, der har vi da aldri vært uenig. Hadde ikke vært en kjeft som hadde dukket opp dersom det eneste de fikk oppleve var DGH.
Jeg har hele tiden sagt at det her er snakk om det viktigste for publikum utenom det sportslige.

Man kan sammenligne det med å se film, man foretrekker vanligvis at det er lyd i tillegg til bilde.


eidurgud wrote:Hvor mange medlemmer har Bastionen til Lyn? Garantert flere enn DGH ihvertfall - hvor elendig er ikke tilskuertallet på Lyn sine hjemmekamper, bortsett fra kampene mot VIF og LSK, hvor bortelaget drar masse folk? Og Bastionen er en av de fremste i forhold til TIFO.
Interessant eksempel som det kan være verd å se nærmere på. La oss se på publikumsgjennomsnittet kontra medlemsantallet i Bastionen:


2001--4200 tilskuere Bastionen-ca 400---plassering i serien:11
2002--5680 tilskuere Bastionen-ca 700---plassering i serien:3
2003--3955 tilskuere Bastionen--ca 900---plassering i serien:10
2004--4525 tilskuere Bastionen--ca 1300---plassering i serien:6
2005--6480 tilskuere Bastionen--ca 1600---plassering i serien:3
2006--7083 tilskuere Bastionen--ca 1900---plassering i serien:7
2007--7663 tilskuere Bastionen--*******---plassering i serien:9

Tallene er hentet fra nifs.no og Bastionens hjemmesider.
Angående Bastionens medlemmer så sank denne med 4 % grunnet:


Medlemstallet gikk ned 4 prosent forrige sesong. Med tanke på den enorme pågangen til Lynus-klubben og en sportslig sesong under middels, var dette ingen stor overraskelse for styret. Behovet for økt fokus på verving ble tatt opp, samtidig som styret anså ”strømmen” til Lynus som naturlig og udramatisk.

- Dette er hovedsakelig barn i barneskolealder, og dem har vi enkelt og greit ikke all verden å tilby, sier medlemsansvarlig Mads Kjeldsberg til bastionen.no. Han påpeker at mange arrangementer i Bastionen-regi har aldersgrense, og at de færreste av Lynus-klubbens medlemmer drar på Bastionens bussturer, der det gis god valuta for medlemskapet i form av rabatterte turpriser.

–Lynus er veldig positivt, på sikt får vi medlemmer på et ”fat” når de blir for gamle for den flaggermusen. Så dette er en vinn-vinn-situasjon for klubben, beroliger Mads. I den forbindelse ble det også diskutert viktigheten av en tilrettelegging for overgangen mellom Lynus og Bastionen.


Jeg kan ikke se noen grunner til at Lyn og Bastionen skulle være et argument for ditt syn eidurgud.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Larsen wrote:
eidurgud wrote: Jeg ser ikke noen grunn til at DGH skal gå rundt og tro at det kommer x antall tilskuere på Aspmyra for å se på DGH, jeg mener fremdeles at bortimot samtlige kommer på kamp for å se Glimt spille fotball - noen kommer for å se på de Glimt spiller mot, men jeg tviler sterkt på at særlig mange kommer for å se på DGH. At det DGH gjør på kampene drar opp stemninga, er bare en bonus.

Jeg mener fremdeles at det en supporterklubb er best til, er å støtte spillerene/klubben fra tribuna!
Selvfølgelig kommer alle for å se Glimt, der har vi da aldri vært uenig. Hadde ikke vært en kjeft som hadde dukket opp dersom det eneste de fikk oppleve var DGH.
Jeg har hele tiden sagt at det her er snakk om det viktigste for publikum utenom det sportslige.

Man kan sammenligne det med å se film, man foretrekker vanligvis at det er lyd i tillegg til bilde.
Godt poeng! Glimt og DGH må oppleves sammen på stadion. Uten Glimt var der ikke stort poeng i å komme på stadion. Uten DGH vil man for så vidt kunne glede seg over å se Glimt-fotball, men uten å kunne oppleve et levende supporterengasjement og fellesskap på stadion, tror jeg mange vil føle at de at får med seg mer av kampen ved å følge den på TV. I dagens medievirkelighet er det jo faktisk slik at man kan følge alle tippeligakamper på TV. En utvikling der Glimt mister puklikummere til TV-stolen er neppe ønskelig fra Glimts side.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

En ting skal du ha Eidur, du er en standhaftig mann som står på sitt selv om alt du sier blir slått i hjel av gode argumenter.
Tippeliga 2015
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

FSHelgeland wrote:En ting skal du ha Eidur, du er en standhaftig mann som står på sitt selv om alt du sier blir slått i hjel av gode argumenter.
En ting som jeg lurer på er hvorfor denne diskusjonen ikke kom fram før årsmøtet, slik at den kunne ha blitt diskuert på årsmøtet istedetfor noen dager Etter årsmøtet.

Og så er jeg veldig spent på om Eidurgud har tatt imot invitasjonen fra Dalers og vil møte opp på styremøtet i DGH.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Larsen wrote:Dersom det hersker en misforståelse om at dette er "offisielle" holdninger fra DGH så stiller saken seg naturligvis anderledes. Kanskje burde man legge til en liten informasjon om hva denne artikkelserien egentlig er?
Det hadde kanskje vært en idé.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

FSHelgeland wrote:En ting skal du ha Eidur, du er en standhaftig mann som står på sitt selv om alt du sier blir slått i hjel av gode argumenter.
Noe må man jo gjøre. Tenk hvor kjedelig det hadde blitt hvis alle satt stille og så på hva som skjedde i DGH, uten å tørre å si fra når man er uenig?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

J I P wrote:En ting som jeg lurer på er hvorfor denne diskusjonen ikke kom fram før årsmøtet, slik at den kunne ha blitt diskuert på årsmøtet istedetfor noen dager Etter årsmøtet.
I god DGH-ånd, så er det dårlig timing på dette også :lol:
Og så er jeg veldig spent på om Eidurgud har tatt imot invitasjonen fra Dalers og vil møte opp på styremøtet i DGH.
Jeg er usikker på om den er reell, eller bare var noe dalers plumpet ut med "i kampens hete".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

FSHelgeland wrote:En ting skal du ha Eidur, du er en standhaftig mann som står på sitt selv om alt du sier blir slått i hjel av gode argumenter.
Ja for de argumentene slår jo alt ihjel! Har du lest den rapporten? Jeg har lest mange rapporter i mitt liv, og dette var en av dem jeg ikke tillegger vekt. Den er skapt for noen som har bedt om ett svar.
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

eidurgud wrote:
J I P wrote:Og så er jeg veldig spent på om Eidurgud har tatt imot invitasjonen fra Dalers og vil møte opp på styremøtet i DGH.
Jeg er usikker på om den er reell, eller bare var noe dalers plumpet ut med "i kampens hete".
Vi regner fortsatt med du kommer. Og vi håper virkelig det. Det er viktig å få fram ditt egentlige budskap slik at vi kan ta tak i det som eventuelt kan bli et problem for supporterklubben. Jeg har etter hvert skjønt at du har et budskap som du her inne bare kan antyde. Du har som sagt fått info på PM om hvor vi er i ettermiddag(som du heldigvis har lest)!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

dalers wrote:Vi regner fortsatt med du kommer. Og vi håper virkelig det. Det er viktig å få fram ditt egentlige budskap slik at vi kan ta tak i det som eventuelt kan bli et problem for supporterklubben. Jeg har etter hvert skjønt at du har et budskap som du her inne bare kan antyde. Du har som sagt fått info på PM om hvor vi er i ettermiddag(som du heldigvis har lest)!
Jeg har lest den, ja.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Hvorfor er møtet så inn i hampen tidlig, forresten? Er det pga kampen i kveld, eller bruker møtene å være før de fleste har kommet seg hjem fra jobb?
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Post by Skriket »

eidurgud wrote:Hvorfor er møtet så inn i hampen tidlig, forresten? Er det pga kampen i kveld, eller bruker møtene å være før de fleste har kommet seg hjem fra jobb?
D e så tidlig førr da passa d førr alle sammen :)
Ækte nordnorsk stolthet!
Post Reply