Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Nystuen klar for Sandefjord

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=511856

Var han ikke god nok for Glimt eller ville han ikke flytte nordover?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

BoForPres wrote:Var han ikke god nok for Glimt eller ville han ikke flytte nordover?
Han ble vel for dyr tror jeg. Enten det eller så ville han ikke. Glimt ville i alle fall ha ham.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Cheese Smirnoff wrote:
ab24.no wrote:Glimtveteran Stig Johansen uttalte derimot til NRK tidligere i dag at han ikke har blitt noe videre imponert over de to nye spillerne.

Er det flere enn meg som reagerer på at Stig går ut i media og sier noe slikt?
Ja! Jeg synes Stig til stadighet er ute og sleiver i media. Det er så jeg undres på om det er han som takler media dårlig, eller om det er media som takler han dårlig. Jeg synes det er ganske taktløst av en rutinert spiller og tidligere lagkaptein å gå ut å vurdere potensielle framtidige lagkamerater på den måten.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Snorreth wrote:Gjør meg ingenting.
Om de virkelig blir, så må han for all del refse Kåre offentlig. Vi skal ikke ha en German og Peart.

ENDA verre er det med spillere som elsker klubben vår den ene dagen, mens den andre elsker de en annen!

EDIT: Syntes det er flott Stig refser i media, men han vet nok hvor ei grense går :)
Hvis nå trenerteamet skulle velge å signere en eller begge, så er det vel ikke nødvendigvis oppbyggende i forhold miljøet i klubben. Det virker bare litt unødvendig når han vet at det uansett ikke er han som skal ta avgjørelsen.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Pekri10 wrote:
Cheese Smirnoff wrote: Er det flere enn meg som reagerer på at Stig går ut i media og sier noe slikt?
Ja! Jeg synes Stig til stadighet er ute og sleiver i media. Det er så jeg undres på om det er han som takler media dårlig, eller om det er media som takler han dårlig. Jeg synes det er ganske taktløst av en rutinert spiller og tidligere lagkaptein å gå ut å vurdere potensielle framtidige lagkamerater på den måten.
Det er sant som du sier. Stig er ofte ute og markerer både hint og svint i media. Egentlig i likhet med Runar, men forskjellen på disse to går ofte i positivitet. Dette er nok to eldrende herrer som er en fryd å prate med for en journalist. De sier sine meninger ganske rett ut. Men Stig pisser en del nå, mener jeg å se. Og det ER spesielt hvis en av disse eller begge skulle bli signért. Selv om det ikke ser slik ut akkurat etter dagens kamp, men likevel.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Vi har da vitterlig ytringsfrihet i dette landet. Greit nok at noen utspill kan være uheldige, men å komme med at de ikke har noen rett blir noe i overkant.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Sebulba wrote:Vi har da vitterlig ytringsfrihet i dette landet. Greit nok at noen utspill kan være uheldige, men å komme med at de ikke har noen rett blir noe i overkant.
Det er fullt mulig de ikke har noen rett, det kommer av hva som er spesifisert i kontrakten. Nå er det kanskje ikke spesifisert noe om dette, og da er det bare et moralsk ansvar man har for hva man sier.

Greit nok med ytringsfrihet, men er nå vanig med en del begrensninger på hva man kan si om jobbrelatert informasjon, som man vel må kunne kalle dette.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Det eneste Jeg har fått med meg er at Stig har ytret at de som er på prøvespill ikke har imponert så langt. Dette kan jeg ikke se noe problem med og synet kan jo fort endre seg. At disse spillerne blir konfrontert med dette kan jeg heller ikke se noe problem med, gode og dårlige tilbakemeldinger er endel av hverdagen til fotballspillere.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Post by Glimtsupporter »

Håpløst å si at "Stig går ut i media" i denne saken.

Vi vet jo ingenting om hva som har skjedd her. Kan godt være bare AN-journalisten som har overhørt en kommentar fra Stig, som overhodet ikke har vært ment som en kommentar som skulle i avisa.

Og meninger må vi alle få lov til å ha.

Syns en del folk her er utrolig raske til å rakke ned på spillerne.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

At dem ikke har imponert er det jo og flere som har sagt før Stig da, som dem og har sagt så tar det jo tid for dem å dem omstilles, han ene sliter med skade osv..

Så da må dem få litt tid først..

Ser ikke noe problem med den utalesen i det hele tatt.
Er tross allt voksne folk man snakker om.
User avatar
Bastard
Posts: 71
Joined: Wed Jan 16, 2008 5:34 pm
Location: boooodøøøø

Post by Bastard »

så det er ingen som tror josmar arias kan være intresang?
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Vil ha Gudjon "Balder" Baldvinsson :!:

Kan det skade å fikse et prøvespill, når all verdens spillere får komme og søke lykken ellers...?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Bastard wrote:så det er ingen som tror josmar arias kan være intresang?
Han ble ikke funnet bra nok i glimt + flere andre klubber i Norge ifjor.. + han spiller på en plass vi har bra med dekning nå..
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Det er en kjent sak at spillere som Stig og Runar som har en del år bak seg i klubben har en "fremhevet" posisjon i klubben. Kan det være seg at de har usunt mye makt internt? Ingen er tross alt større enn klubben.

Se på klubber som Man United, Arsenal og Chelsea (under Maurinho). Klubber som er spekket av profiler. Fellesnevner for disse er at klubben kommer først! Sir Alex er som kjent ikke nådig med spillere som ikke retter seg etter klubbens filosofi..Beckham, Stam og Van Nistelrooy er eksempler på spillere som har blitt kastet ut i kulden.
I disse klubbene er det i klartekst hvem som er sjef, hva som forventes og hvordan man skal opptre. For å oppnå respekt må man gjøre seg fortjent til det.

Hvis vi ser på den hjemmlige ligaen. Hvem kan de siste årene karakteriseres som en god leder? For meg er det Mons Ivar Mjelde!
Mens andre norske klubber har frittalende medarbeidere som Bohinen og Fjørtoft har Brann vært harmoniske på ledersiden og Mons Ivar Mjelde har gjort hva som trengs for at klubben skal utvikles best mulig.
Det er nok mange bergensere som savner Martin Andresen og Bengt Sæternes. Meget gode spillere som er vanskelig å erstatte, men kan det ha seg slik at spillerne utfordret leder posisjonen til den grad at Mjelde måtte ta grep for lagets beste?

Nå baserer jeg ikke dette på den aktuelle saken, men mer litt generell synsing. Jeg må presisere at dette ikke er et spark mot nevnte glimt spillere.

Diskuterte fotball høyt, lavt, nord og sør med en gjest som fryktet
nettopp dette at de profilerte spillerne har for mye makt. En interessant tanke, men hva innebærer den i realiteten?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Lurer på om det går ann å signere Birkir etter sesongen?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply