Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Hågen wrote:
Taskeladdn wrote: *grøss*
Flott innstilling til egen spiller. Det er virkelig dumt at Randall Brenes står fram og viser at han er interessert i å bidra for Glimt i år. Fysj og fy...
Delvis enig i den, men det må være lov til å mene at en spiller ikke er god nok for klubben? Så får de som mener at enkeltspillere ikke er gode nok, bite i det sure eplet om det viser seg at de har feil?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Hågen wrote: Flott innstilling til egen spiller. Det er virkelig dumt at Randall Brenes står fram og viser at han er interessert i å bidra for Glimt i år. Fysj og fy...


HAhahaha... Litt morro at det er en taskeladd som skal til før du kommer med slike komentarer =)

Her har det blitt hudfletta spillera hele tiden og da har du holdt kjeft gitt =)

Nei mitt grøss er fordi vi tydeligvis velger å legge på is di planene å finne en spiller som er lik Thiago i spillestil.. Nå må vi spille helt anneledes og det er noe Glimt suger på =)

For dem som så fex Molde kampen så trur jeg dem så hvor stor forskjell det var på laget med og uten Thiago.. Vi må desverre ha en targetman som kan få ballen,holde på den og spille vidre til indreløpere eller kanter, hvis ikke fungerer laget dårligt gitt...

Blir Thiago skadet og vi ikke får tak i en spiller som kan være en god backup til den rollen han har, så trur jeg det blir nedrykk...

Og ja det synes jeg er grøssende =)
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Post by tomath »

eidurgud wrote:
Hågen wrote: Flott innstilling til egen spiller. Det er virkelig dumt at Randall Brenes står fram og viser at han er interessert i å bidra for Glimt i år. Fysj og fy...
Delvis enig i den, men det må være lov til å mene at en spiller ikke er god nok for klubben? Så får de som mener at enkeltspillere ikke er gode nok, bite i det sure eplet om det viser seg at de har feil?
Det er lov, men jeg kan ikke helt skjønne hvordan noen kan se noe negativt i at en av klubbens spillere imponerer treneren. Særlig når dette er en spiller som hadde en dårlig sesong i fjor.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Les forklaringa til taskis, så skjønner du hva jeg skjønte :wink:

Det taskeladdn grøsset over, var vel tanken på at det ikke hentes inn back-up..
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

E klar ikke å slutt å flir =) hehehe...

Her hudflettes C.Berg, Jan Derek, Tani og sikkert mange fleire..
Det e liksom ok...

Men reager når e grøsse fordi e ikke synes Brenes e en god nok backup til Thiago..

Da ska man jaggu si ifra ja =) hahahahahahaha...
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

ecke wrote: B/G var veldig gode i Stigs gode år på 90-tallet.
Høsten 1995 var fantastisk da Stig herjet som verst. Det finnes sikkert mange meninger om når Glimt har spilt sin beste fotball, men høsten 1995 må komme langt opp på den lista?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Stig var da heller ikke så ulik Thiago i spillestil...
Var da flere som kallte han verdens beste lille tanksetter =)
Han var sinnsykt god på å holde på ballen og spille vidre slik at man fikk utnyttet indreløpere og kantspillere max...

Samme som Thiago gjør nå...
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Nei mitt grøss er fordi vi tydeligvis velger å legge på is di planene å finne en spiller som er lik Thiago i spillestil.. Nå må vi spille helt anneledes og det er noe Glimt suger på =)

Vi må desverre ha en targetman som kan få ballen,holde på den og spille vidre til indreløpere eller kanter, hvis ikke fungerer laget dårligt gitt...
Skal si meg enig at Glimt trenger et oppspillspunkt alla Thiago. Det er lett å bli baktunge uten en spiss som kan holde og fordele baller.
Last edited by BoForPres on Sun Mar 09, 2008 9:30 pm, edited 1 time in total.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

ecke wrote:
Taskeladdn wrote:Blir Thiago skadet og vi ikke får tak i en spiller som kan være en god backup til den rollen han har, så trur jeg det blir nedrykk...

Og ja det synes jeg er grøssende =)
Jeg ønsker sterkt en backup for Thiago, men jeg er ikke like pessimistisk som deg. I perioder tidligere har B/G spilt uten en slik spisstype. Stig Johansen var ikke en typisk Glimt-spiss, og vi var engstelig når vi flyttet ned Bent-Inge Johnsen. B/G var veldig gode i Stigs gode år på 90-tallet.
Kan ikke si meg enig. Synes Stig var godt oppspillspunkt med samme killer instinktet.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Taskeladdn wrote: HAhahaha... Litt morro at det er en taskeladd som skal til før du kommer med slike komentarer =)
Ja jøss, beklager. Glemte av at du hadde enerett på å reagere på andres "negative" utsagn. 8)

Kan se poenget med spillestil, men da bør du heller skrive det, istedet for å sitere Kåre og grøsse når han sier at Brenes har imponert i det siste. Dessuten har nok Kåre peiling han, ikke vær redd. Hvis han mener at det er positivt at Brenes imponerer på treningene, så stoler jeg på Kåre. :wink:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Hågen wrote:Kan se poenget med spillestil, men da bør du heller skrive det, istedet for å sitere Kåre og grøsse når han sier at Brenes har imponert i det siste. Dessuten har nok Kåre peiling han, ikke vær redd. Hvis han mener at det er positivt at Brenes imponerer på treningene, så stoler jeg på Kåre. :wink:
Eller at han grøsset fordi Kåre ikke mener det er prekært på spissplassen? Ikke nødvendigvis fordi Brenes har imponert på trening..
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Igjen; jeg velger å stole mer på Bruttern her gitt. Han ser nok både Brenes og laget oftere enn mange andre her med sterke meninger.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Joda, det gjør han nok.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Og det er ikke noe galt i å være uenig, men det må gå an å lette mer på sløret da enn å bare servere et grøss. Litt dumt hvis man skal gjette seg fram til hva det grøsses for. Jeg mottar nyheten om at Brenes imponerer med ekstase. Det er knapt noen andre jeg unner en opptur nå i spillergruppa.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Man ser jo i etterkant at grøsset kunne vært forklart i samme post, så hadde vi sluppet denne diskusjonen :wink:
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

eidurgud wrote:Man ser jo i etterkant at grøsset kunne vært forklart i samme post, så hadde vi sluppet denne diskusjonen :wink:
*grøss* Enig :mrgreen:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

:lol:
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Hågen wrote:Og det er ikke noe galt i å være uenig, men det må gå an å lette mer på sløret da enn å bare servere et grøss. Litt dumt hvis man skal gjette seg fram til hva det grøsses for. Jeg mottar nyheten om at Brenes imponerer med ekstase. Det er knapt noen andre jeg unner en opptur nå i spillergruppa.


Men bra at du valgte å gjette da =)
Er jo greit å tru det værste med engang =)

Ja jeg fikk et grøss når jeg leste den siteringa der, gjør det faktisk enda =/

Men positivt at du trur det værste og faktisk endelig sier ifra når noen da ser ut til å utale seg negativt ang spillere...

Ser frem til neste slakt av div spillere som mest sansynligt kommer her snart.. Håper du står frem og sier ifra,da må du sikkert ikke gjette deg frem heller så det blir lettere =)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Post by Kesseboy »

Jeg grøsser litt av en del verbale etterslenger som flyr fram og tilbake her. Det er igrunn ganske unødvendig å kommentere hverandres innstilling fram og tilbake og på tvers av tråder, og det er absolutt ingen grunn til å bli spydige overfor hverandre her inne. At noen har vært kritisk tidligere, trenger ikke bety at de må være kritisk hele tida -- og omvendt.

Så, i god dommer-ånd: fortsett å spill om ballen ellers kommer det til å bli delt ut kort.

Slenger meg ellers på eckes tanker om Glimts spill uten typisk target-spiss. Det er godt mulig å få det til. Jeg tror faktisk jeg vil høyne litt, og si at det er en fordel dersom vi varierer mer. Litt lite spennende for gode stopperpar å møte en småsur Thiago som konsekvent får ballen skutt i ei feilvendt brystkasse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Post by Knuta »

eidurgud wrote:Les forklaringa til taskis, så skjønner du hva jeg skjønte :wink:

Det taskeladdn grøsset over, var vel tanken på at det ikke hentes inn back-up..
Hvem vil signere kontrakt for Glimt, med den forutsetning av vedkommende skal være 'backup' for Thiago??. Den fotballspilleren finnes ikke, i såfall har vedkommende ingen ambisjoner. Da er det mye bedre at Glimt med en stall på 28 mann, forsøker å finne en spiller eller spillere som kan bidra som target-man når eventuelt Thiago er skadd. Riktig tenkt av Kåre.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Knuta wrote:forsøker å finne en spiller eller spillere som kan bidra som target-man når eventuelt Thiago er skadd
Og forskjellen på dette og "back-up" er...?

Det var jeg som brukte "back-up", fordi jeg ser det som utopisk at vi skal klare å finne en spiss som er bedre enn Thiago nå, ergo må vi ha back-up til han, eller en "som kan bidra som target-man når Thiago er skadd", som du foretrekker.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Men vi har vår target mann i troppen som kan være backup for Martins, Bjørdal må bare bli frisk først =)
Post Reply