Spillertråd Willis Forko

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Glimt1916 »

Knuta wrote:Mye positivt men også en del slurvefeil i første kamp. Jeg er ikke helt overbevist enda.
Det e æ enig i. Kamma skapte mye på hans side, og æ synes han va den klart svakeste i forsvaret. At AN ga han og Rønning samme karakter synes æ va rimelig pussig. At han fortsatt har jet lag og knapt har trena med laget betyr jo selvfølgelig at vi ikke har sett det beste fra han enda, og æ håpa han spella sæ opp etter kvert.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Los-Loco »

RS2-Gti wrote:
Larsen wrote:Etter knapt å ha rukket å trene med laget så er jeg skikkelig imponert over karen. Fortsetter dette fremover er det vel ingen grunn til å vente så veldig lenge med å signere lengre kontakt.

En meget hyggelig overraskelse :)
I følge ledelsen, passer vel ca 370 dager bra før man skriver ny kontrakt. Så fremst han overbeviser. Dersom han gjør det middels eller dårligere, gir vi han ett års ekstra kontrakt om en måneds tid, i god Vegard Sannes ånd!
Aller først må jeg understreke at jeg også lot meg impoenere av Willis, men vi har visselig før sett eksempler på spillere som gjør en knallgod figur i første kamp, og senere viser seg å ikke holde nivået. Sist vi så det var vel nettopp mot HamKam i fjor, hvis jeg ikke husker alt for feil...?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Sebulba »

Los-Loco wrote:
RS2-Gti wrote:Sist vi så det var vel nettopp mot HamKam i fjor, hvis jeg ikke husker alt for feil...?
Men nå skal det vel nevnes at Olof kom inn etter at kampen i realiteten var kjørt mot et nokså resignert HamKam.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Bateman26 »

Los-Loco wrote:Aller først må jeg understreke at jeg også lot meg impoenere av Willis, men vi har visselig før sett eksempler på spillere som gjør en knallgod figur i første kamp, og senere viser seg å ikke holde nivået. Sist vi så det var vel nettopp mot HamKam i fjor, hvis jeg ikke husker alt for feil...?
Innbiller meg at det er lettere for en spiss og imponere i første kamp for deretter bare falle gjennom og ikke ha nivået inne. De har tross alt "bare" en oppgave, mens for en forsvarspiller er det ikke fullt så enkelt og "lure" oss til og tro at de er bra.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Trapattoni »

Bateman26 wrote:
Los-Loco wrote:Aller først må jeg understreke at jeg også lot meg impoenere av Willis, men vi har visselig før sett eksempler på spillere som gjør en knallgod figur i første kamp, og senere viser seg å ikke holde nivået. Sist vi så det var vel nettopp mot HamKam i fjor, hvis jeg ikke husker alt for feil...?
Innbiller meg at det er lettere for en spiss og imponere i første kamp for deretter bare falle gjennom og ikke ha nivået inne. De har tross alt "bare" en oppgave, mens for en forsvarspiller er det ikke fullt så enkelt og "lure" oss til og tro at de er bra.
Det er nok i og for seg riktig, men vi skal også huske på at Glimts forsvarsspillere mot HamKam møtte et svakt og statisk lag som ikke var i stand til å utfordre på fart. Det ble stort sett bare dunket inn i boksen. Allerede på søndag vil nok vårt forsvar bli utfordret på en helt annen måte. Den kampen vil gi flere svar, også i forhold til Willis' kvaliteter.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by MhepA »

Jeg kommer nok også til å se et par kamper til før jeg kommer til å si noe på kvaliteten til Forko. Men ut ifra at kampen mot HamKam var hans første og at han samtidig nettopp hadde kommet noen dager i forveien så er jeg fornøyd med det jeg foreløpig har sett. Gleder meg til å se hva han får til mot Lyn som spiller litt annerledes enn HamKam. Lyn har tross alt litt fart i laget.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Hågen »

Glimt1916 wrote:
Knuta wrote:Mye positivt men også en del slurvefeil i første kamp. Jeg er ikke helt overbevist enda.
Det e æ enig i. Kamma skapte mye på hans side, og æ synes han va den klart svakeste i forsvaret.
Det var nok på vår venstreside at hamkam skapte mest, ja. Slik jeg ser det skyldes det at Theting ikke hjalp Forko nok, særlig i andre omgang. Jeg vet ikke om det var avtalt mellom CB og Theting at CB skulle ta returløpene på indreløperplassen, men det var helt tydelig at Berg gjorde manns jobb hjemover mens Theting tok plass i midtsirkelen utover i kampen. Litt sånn som vi opplevde i fjor med midtbanen :wink:
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Mendi »

Glimt1916 wrote:
Knuta wrote:Mye positivt men også en del slurvefeil i første kamp. Jeg er ikke helt overbevist enda.
Det e æ enig i. Kamma skapte mye på hans side, og æ synes han va den klart svakeste i forsvaret.
Eneste HamKam spillere som holdt noenlunde nivået var jo Güven på høyrekanten og Førsund på høyre back. Da sier det seg selv at HamKam skaper mest på høyresiden. Jeg er ikke med på å lovprise Forko allerede nå, jeg ønsker for eksempel å se hvordan han etterhvert kan bidra også offensivt slik Miller gjorde. Men Forko gjorde faktisk en meget god jobb mot Güven, han gjorde det han skulle. Etterhvert begynte Güven å gå innover i stedet for rundt, fordi han slet med å komme forbi.

Og Glimts nydelige 2-0 scoring starter faktisk med glimrende backspill av Forko, det er det ikke så mange som nevner.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by BoForPres »

Hågen wrote:
Glimt1916 wrote:Det e æ enig i. Kamma skapte mye på hans side, og æ synes han va den klart svakeste i forsvaret.
Det var nok på vår venstreside at hamkam skapte mest, ja. Slik jeg ser det skyldes det at Theting ikke hjalp Forko nok, særlig i andre omgang. Jeg vet ikke om det var avtalt mellom CB og Theting at CB skulle ta returløpene på indreløperplassen, men det var helt tydelig at Berg gjorde manns jobb hjemover mens Theting tok plass i midtsirkelen utover i kampen. Litt sånn som vi opplevde i fjor med midtbanen :wink:
Du skrev hva jeg tenkte foruten at jeg synes Theting var dårligst i 1 omg. Han kom seg i 2 omg. Om det var planlagt at CB skulle ta returløpene tviler jeg på all den tid CB gav Theting en solid oppstrammer ca midtveis i 1 omg. Da hadde Forko havnet i 2 mot 1 situasjoner ved flere anledninger. Theting lå etter min mening for høt i banen og havnet dermed mellom alt og alle. Han tok seg derimot betraktelig opp ut i kampen.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Knuta »

MhepA wrote:Jeg kommer nok også til å se et par kamper til før jeg kommer til å si noe på kvaliteten til Forko. Men ut ifra at kampen mot HamKam var hans første og at han samtidig nettopp hadde kommet noen dager i forveien så er jeg fornøyd med det jeg foreløpig har sett. Gleder meg til å se hva han får til mot Lyn som spiller litt annerledes enn HamKam. Lyn har tross alt litt fart i laget.
Satt veldig godt plassert på Ullevål i første omgang slik at jeg kunne betrakte Forko ganske detaljert. Her var det mye rart, plasseringsmessig, svakt tempo, sleit med underlaget, lagde en unødvendig corner da han skulle kontrollere ballen utover sidelinjen. Må desverre si at både han og Stig var veldig svake. Håper at Imingen og Jacobsen er klare snart. Tror Glimt vil slite kraftig på back-plass i år spesielt mot hurtige lag på bortebane.
Håper at Kåre får justert en del ting til neste kamp.
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by supahman »

Noe av utfordringen til Theting er jo at han er såpass hissig på å komme i scoringsposisjon, og dermed blir løpene hjem ekstra lang. Det er jo klart Runar rekker tilbake når han heller velger å plassere seg 30 meter lenger ned i banen for å slå pasninger.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Glimtfan »

Knuta wrote:
MhepA wrote:Jeg kommer nok også til å se et par kamper til før jeg kommer til å si noe på kvaliteten til Forko. Men ut ifra at kampen mot HamKam var hans første og at han samtidig nettopp hadde kommet noen dager i forveien så er jeg fornøyd med det jeg foreløpig har sett. Gleder meg til å se hva han får til mot Lyn som spiller litt annerledes enn HamKam. Lyn har tross alt litt fart i laget.
Satt veldig godt plassert på Ullevål i første omgang slik at jeg kunne betrakte Forko ganske detaljert. Her var det mye rart, plasseringsmessig, svakt tempo, sleit med underlaget, lagde en unødvendig corner da han skulle kontrollere ballen utover sidelinjen. Må desverre si at både han og Stig var veldig svake. Håper at Imingen og Jacobsen er klare snart. Tror Glimt vil slite kraftig på back-plass i år spesielt mot hurtige lag på bortebane.
Håper at Kåre får justert en del ting til neste kamp.
Veldig enig med det du sier her, så riktignok kampen på nettet, men begge backene opptrådde usedvanlig svakt. Forko hadde store problemer med knudtzon på sin side og gjorde så og si ingenting offensivt. I forhold til det Miller sto for i Glimt, fremstår Forko som en smågutt. Stig Johansen slet også, bidro litt mer offensivt, men solgte seg flere ganger defensivt og fikk et fullstendig idiotisk kort. Vår spillestil er fullstendig avhengig av backer som bidrar fremover slik at man får skapt 2 mot en på kant, når dette blir fraværende så blir også kantene våre usynlige, Olsen og Hamoud er gode, men de er ikke så gode at de kan drible av 2-3 mann i hvert angrep. Uten støtte fra backene, blir kantspillet vårt labert. Hvis Forko hever seg enormt, så får vi håpe på en snarlig retur for Imingen. Sett i forhold til gårsdagens kamp, hadde det vært godt med Stensaas...
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Glimtfan »

supahman wrote:Noe av utfordringen til Theting er jo at han er såpass hissig på å komme i scoringsposisjon, og dermed blir løpene hjem ekstra lang. Det er jo klart Runar rekker tilbake når han heller velger å plassere seg 30 meter lenger ned i banen for å slå pasninger.
Da kan man ikke bruke Theting, Runar løper svært lite i forhold til de andre spillerne og da krever det mye av Theting. Når han har en spillestil som ikke "hjelper" R.Berg, så får vi store problemer. C.Berg er også relativt stasjonær, men det er forsåvidt greit i hans posisjon. Hovedproblemet vårt i går, var at midtbanen ble fort sliten og både Runar og Theting jukset voldsomt med løpene tilbake i går. Det gjorde jobben enkel for Lyn. Dette var nok også en situasjon Lyn var klar over og sannsynligvis også godt forberedt på. Vi har dessverre en svak midtbane p.g.a manglende løpskraft.
User avatar
jimmy
Posts: 14
Joined: Fri May 06, 2005 2:41 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by jimmy »

Glimtfan wrote:
Knuta wrote: Satt veldig godt plassert på Ullevål i første omgang slik at jeg kunne betrakte Forko ganske detaljert. Her var det mye rart, plasseringsmessig, svakt tempo, sleit med underlaget, lagde en unødvendig corner da han skulle kontrollere ballen utover sidelinjen. Må desverre si at både han og Stig var veldig svake. Håper at Imingen og Jacobsen er klare snart. Tror Glimt vil slite kraftig på back-plass i år spesielt mot hurtige lag på bortebane.
Håper at Kåre får justert en del ting til neste kamp.
Veldig enig med det du sier her, så riktignok kampen på nettet, men begge backene opptrådde usedvanlig svakt. Forko hadde store problemer med knudtzon på sin side og gjorde så og si ingenting offensivt. I forhold til det Miller sto for i Glimt, fremstår Forko som en smågutt. Stig Johansen slet også, bidro litt mer offensivt, men solgte seg flere ganger defensivt og fikk et fullstendig idiotisk kort. Vår spillestil er fullstendig avhengig av backer som bidrar fremover slik at man får skapt 2 mot en på kant, når dette blir fraværende så blir også kantene våre usynlige, Olsen og Hamoud er gode, men de er ikke så gode at de kan drible av 2-3 mann i hvert angrep. Uten støtte fra backene, blir kantspillet vårt labert. Hvis Forko hever seg enormt, så får vi håpe på en snarlig retur for Imingen. Sett i forhold til gårsdagens kamp, hadde det vært godt med Stensaas...

Jeg satt også godt plassert på Ullevål og må si meg litt uenig her. Synes Forko gjorde det helt OK i 1 omgang iallefall. Føler man bør gi han mer tid på å spille seg inn i laget og systemet. Med tanke på at han kom til Bodø bare noen dager før seriestart synes jeg han har gjort sine saker helt greit i forhold til omstendighetene. Ut i fra det jeg så i går, så fikk han heller ikke mye hjelp av T.Olsen på kanten. Blir vanskelig å bli god da
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Sulliken »

Syns og forko gjorde en god 1. omgang defensivt. Lyn kom ikke til inlegg fra hans side. Hvordan han var i 2 omg er litt vanskelig å bedømme når han da er på andre siden av banen i forhold til oss.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Mendi »

Glimtfan wrote:C.Berg er også relativt stasjonær, men det er forsåvidt greit i hans posisjon.
Den uttalelsen må jeg si meg kraftig uenig i. C. Berg løp jo som en helt, han var overalt! Etter mitt syn Glimts KLART beste spiller i går. Ellers er jeg enig i det du sier om R. Berg og Theting.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by MhepA »

Dårlig syn? :)
Greit at Christian løp mye, men alt for ofte var han på etterskudd.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
jimmy
Posts: 14
Joined: Fri May 06, 2005 2:41 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by jimmy »

Forko var vel den som skaffet frisparket som Olsen nesten fyrte rett i kassa. Mener han vil bli en god bidragsyter utover sesongen. Ellers synes jeg laget klarte seg bra i store deler av 1 omgang, har fortrengt det som skjedde etter pausen. Velger å se kampen som et positivt steg i riktig retning når man har fortrengt 2 omgang :wink:

Var det noen som så den magiske passningen fra runar berg ut mot høyrekanten i 1 omgang? Måtte gni meg i øynene for skjønne at det gikk ann. Den mannen har virkelig en silkefot!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Mendi »

MhepA wrote:Dårlig syn? :)
Greit at Christian løp mye, men alt for ofte var han på etterskudd.
Så gjelder det å finne ut hvorfor han tilsynelatende var på etterskudd, var det folk rundt han som hadde sviktet på sine arbeidsoppgaver? Jeg har vært meget kritisk til C.Berg, men i går ble jeg mektig imponert over han. Det defensive arbeidet hans er prima.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Glimtfan »

Mendi wrote:
Glimtfan wrote:C.Berg er også relativt stasjonær, men det er forsåvidt greit i hans posisjon.
Den uttalelsen må jeg si meg kraftig uenig i. C. Berg løp jo som en helt, han var overalt! Etter mitt syn Glimts KLART beste spiller i går. Ellers er jeg enig i det du sier om R. Berg og Theting.
Da er vi uenige, C.Berg løste etter min mening sine defensive oppgaver bra, men måler du løpsmengde, så tviler jeg på at han var blant de som løp mest på Glimt. men det er greit i hans posisjon som defensivt anker. Offensivt bidro han lite løpsmessig. Synes han var blant våre bedre, men skal jeg kritisere noe, så må det være at pasningene ikke alltid var like konstruktive.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Knuta »

Glimtfan wrote:
Mendi wrote: Den uttalelsen må jeg si meg kraftig uenig i. C. Berg løp jo som en helt, han var overalt! Etter mitt syn Glimts KLART beste spiller i går. Ellers er jeg enig i det du sier om R. Berg og Theting.
Da er vi uenige, C.Berg løste etter min mening sine defensive oppgaver bra, men måler du løpsmengde, så tviler jeg på at han var blant de som løp mest på Glimt. men det er greit i hans posisjon som defensivt anker. Offensivt bidro han lite løpsmessig. Synes han var blant våre bedre, men skal jeg kritisere noe, så må det være at pasningene ikke alltid var like konstruktive.
Synes CB var meget god i går. Han var tydelig irritert over at verken Runar eller Theting hang med tilbake. CB ble også sliten etterhvert, men jeg synes at han sammen med Londak og Runar(første omgang) var Glimt's beste.
Theting skulle etter min mening vært en 3 midtstopper mot Lyn, da ville laget vært mye mer kompakt.
Ellers så har jeg god tro på Glimt i fortsettelsen.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Mendi »

Glimtfan wrote:men måler du løpsmengde, så tviler jeg på at han var blant de som løp mest på Glimt
Akkurat dette skulle det vært meget interessant å tallfeste. Jeg var på Ullevaal og fulgte C. Bergs bevegelser nøye, fordi jeg har vært veldig nysgjerrig på hvorfor han blir prioritert foran Råstad. Jeg fant svaret, for å si det sånn. Han er jo i konstant bevegelse, mannen står aldri i ro. Han ødela den ene kontringen etter den andre for Lyn.

Men jeg er enig i at pasningene hans ikke alltid er det helt store. Men det er vel ikke derfor han er inne heller, det er nok de defensive kvalitetene Kåre har bruk for.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Glimt1916 »

Synes CB gjorde en god kamp i går. Forko synes æ va svak igjen. Han får jo veldig dårlig hjelp bakover av de foran sæ, men så må det sies at de får ikke mye hjelp av han fremover heller.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Glimtfan »

Mendi wrote:
Glimtfan wrote:men måler du løpsmengde, så tviler jeg på at han var blant de som løp mest på Glimt
Akkurat dette skulle det vært meget interessant å tallfeste. Jeg var på Ullevaal og fulgte C. Bergs bevegelser nøye, fordi jeg har vært veldig nysgjerrig på hvorfor han blir prioritert foran Råstad. Jeg fant svaret, for å si det sånn. Han er jo i konstant bevegelse, mannen står aldri i ro. Han ødela den ene kontringen etter den andre for Lyn.

Men jeg er enig i at pasningene hans ikke alltid er det helt store. Men det er vel ikke derfor han er inne heller, det er nok de defensive kvalitetene Kåre har bruk for.
Vi er nok uenige i forhold til hvor mye han har løpt totalt sett, men vi er nok begge også enige i at han løste oppgaven sin bra totalt sett. C.Berg er den eneste av midtbanen jeg føler gjorde jobben sin. Theting skuffet totalt sett, mens Runar hadde en god førsteomgang og en laber andre omgang. Jeg tror vi er tjent med å bruke Bjarnason sammen med Runar fra start i neste kamp og at vi kanskje setter inn Råstad for Runar når han blir sliten. Problemet med Runar i går tror jeg skyldes at han ble tom tidlig i andre omgang, før den tid bidro han med mye bra. Muligens kan en oppsetning med Råstad sentralt og C.Berg som indreløper være en løsning når Runar går tom?
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Willis Forko

Post by Novi »

jimmy wrote:Jeg satt også godt plassert på Ullevål og må si meg litt uenig her. Synes Forko gjorde det helt OK i 1 omgang iallefall. Føler man bør gi han mer tid på å spille seg inn i laget og systemet. Med tanke på at han kom til Bodø bare noen dager før seriestart synes jeg han har gjort sine saker helt greit i forhold til omstendighetene. Ut i fra det jeg så i går, så fikk han heller ikke mye hjelp av T.Olsen på kanten. Blir vanskelig å bli god da
Syns faktisk Forko får mye hjelp av de foran seg mot Lyn, spesielt tatt i betraktning den dårlige samhandlingen laget hadde mesteparten av kampen. Og om man mener han fikk lite hjelp, så var det hvertfall ikke mye offensiv hjelp fra Forko tilbake heller.

Men, som sagt tidligere, blir det feil å henge ut enkeltspillere når laget fremstår såpass dårlig.
Una mas cerveza.
Post Reply