Tottenham

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Grattis spurs!

Det har blitt så populært å kalle dette for Mikke Mus cupen, men jeg tror det må være stas å vinne den likevel, i alle fall når det er Chelscum som må unngjelde.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Gratulerer til dalers, mutz og alle andre Spursfans!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Skjønner godt at Arsenal gjør ALT for ikke å komme seg til Wembley i år. Det er nemlig en arena for anglofiler først og fremst :wink: Neida, ingen grunn til å være smålig :lol:

Dette har vært en fiiin helg :) Lekecupen, Mikke Mus cupen osv... Det er snakk om Wembley og det er snakk om direktekvalik for Europa. Nå vant vi NOK en finale på Wembley og vi er ute i Europa for tredje året på rad. For en fest!!

Lørdag kvled inntar norske supportere en pub i Covent Garden. Både på balkongen og inne blir det raskt synging. Anti-Arse sanger dominerer selvfølgelig :lol: At vi slo dem 5-1 i en enkeltkamp i semi'n er noe som aldri skal glemmes, Noe innehaver ikke liker. Det er snakk om at han er Arse og har bemerket det tidligere. Vi blir truet med utkastelse og vaktene kommer til. Jeg drar rimelig tidlig.

På søndag morgen hoper det seg opp Spurs-supportere på stasjoner og i vognene. Det drikkes og det synges! En eldre herremann spør meg på tuben om han har sjans på billett. Han er Tottenhamfan og har kommet fra Canada for å se finalen. Jeg ønsker ham lykke til og advarer ham om at han må punge ut. Kvelden før har det nemlig gått rykter om at billettene i Tottenhamsvingen er oppe i £1000 :shock:

Vi drar opp til Wembley 4 timer før kampstart. På perrongen begynner rivaliseringen mellom supporterne. Det svinger mellom hatsk stemning og anspent nervøsitet. På tur opp til stadion spørres det etter om en har "spare tickets". Ingen vil selge nå. Alle vil kjøpe.

Vi henter våre Wembley Club billetter i nøytral sone i samme luke som Chelsea henter sine. Det gjør oss bare LITT nervøse. Hvor sitter vi egentlig? Vi trekker jakkene over trøyene våre, men vi får beroligelser av gutten i luka. "Dere sitter på nøytrale plasser".

Over 3 timer til kampstart og vi har billettene!!! En politibetjent er snar med å advare oss mot å ta billettene opp av lomma før inngangen. Det har nemlig allerede foregått en rekke tyverier av billetter.

Vi setter kursen mot næmeste pub. Og eneste vi ser er en hotellresepsjonsbar. Både Tottenham og Chelsea er velkomne der. Men det blir raskt synging av "We beat the scum 5-1" :wink: Vi ser på billettene at vi har tilgang til Wembley en god stund før resten av gutta på grunn av vår Club Wembley. Etter en rask burger går vi inn.

Inne får vi gratis kampprogram og vi setter oss på en fancy restaurant for litt sushi og drikke. Vi først beskjed om at de KUN serverer champagne der :lol: Ute på p-plassen ser vi plutselig at 20 politi spurter over plassen. En mann har gått i bakken etter et sammenstøt mellom Yid Army og Chelsea. Det hele oppløses ganske raskt.

Utenfor Wembley føler vi det er 70/30 Tottenham/Chelsea. Inne på "vår del" har vi ikke samme følelse. Vi er havnet i Chelseasvingen..... Vi leser litt i det 114 sider lange programmet, mens vi diskuterer kampen. Jeg ønsker å se gutta varme opp, men mitt Stavangerske reisefølge vil over på en pub bak Tottenhamsvingen. Jeg blir nedstemt :D På andre siden er det mer stemning. Det synges i lokalene. På tv-skjermene kommer lagoppstillingen. Zokora i stedet for Huddlestone. Robbo i mål visste vi. Nå MÅ jeg inn. 20 minutter til avspark. Jeg vil ha en god Wembleyfølelse før vi har fått to i i mot oss før det er gått 10 minutter :)

Når vi entrer tribunen så blir vår værste følelse bekreftet. Det første som møtes oss er en flaggborg av lyseblått under oss. Over oss henger Chelseaflagg ned over oss. Men vi er i det såkalte midtpartiet på Wemblye, den nøytrale sonen. Ved siden av oss sitter far og sønn fra Guernsey i kledd Spurs-farger - heldigvis. De trekker et lettelsens sukk når de ser oss og vice versa. Men vi er ikke alene. Vi ser ikke Chelsefarger blant oss i det hele tatt.

Lagoppstilling presenteres ved hjelp av pene jenter og flagg for hver spiller, pyro, lagene kommer inn, nasjonalsang, det blåses i gang....

Kampen går jeg ikke nærmere inn på. Den har "alle" sett. Men jeg kan bare si at jeg selvfølgelig døde litt når Berba skulle sette straffe! Og tidspunktet fra ballen traff Woodgates hode til den trillet over linjen er de lengste sekundene i mitt liv.

Chelsea-supporterne synger kanskje 4-5 ganger i løpet av kampen så vi hører det. De må til og med snu seg opp mot nøtral sone for å gjengjelde trakaseringen. Det ER ikke mange nøytrale i nøytral sone. Jeg tipper 90% Yids. Og etter kampen får vi høre at det stod Tottenham inne blant Chelseafansen også.

Kampen blåses av. Spillerne jubler som jeg aldri har sett før. En finale på Wembley er uansett stort uansett cup. Pyro fra tak og fra bane. Jeg har gåsehud og en tåre i øyenkroken. Vi er i Europa for tredje året på rad. Vi vant fortjent og vi vant kampen om tribunen suverent. Vi har NOK EN GANG slått Chelsea 2-1 på Wembley. La det bli en vane....

Mange Chelsea forlot stadion før kampen var slutt. Og 40 prosent av stadion tømmes raskt etter kampslutt. Vi andre blir igjen. Og det synges og koses etter kampen når vi sakte snegler oss ned til undergrunnen.

Min reise tar meg til hotellet og så videre opp til Tottenham. Bilene tuter i gatene og folk henger ut av dem med veiende flagg. Pubene er så fulle at brilleglassene dugger. Bricklayers går tom for øl :lol: Kampen vises på tv og den gjennomgås med de samme ropene som få timer tidligere. Det synges enda om at vi slo The Scum 5-1 :wink:

I 23-tiden tar jeg bussen ned til sentrum igjen. Jeg er dødstrøtt. Dagen etter venter Spurs Store. Men før jeg tar turen nordover igjen setter jeg meg på pub og går gjennom 9 aviser :D Bildene av Keane er det som rører meg aller mest. Han feirer sin aller første triumf.

Det har vært en fantastisk helg, men det var jævlig godt å komme seg hjem. På flyturen hjem var det flere nordmenn som ikke hadde avsluttet festen enda. Politiet tok vare på minst en av dem på Gardermoen :lol:

Årets første finale er over. I mai venter forhåpentligvis neste på City of Manchester Stadium. Hvilken europeisk motstander som venter oss er heller uklart, men jeg og mutz har søkt om billetter allerede... 8) Til Wembley ble Tottenhamfansen tilgodesett 30.000-billetter. I Manchester er kvoten bare 13.000. Prisene blir astronomiske.....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Hvor er dere nå?
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Post by poteten »

eidurgud wrote:Hvor er dere nå?
I Europa.
Kritisk
User avatar
Vassvik
Posts: 1407
Joined: Fri Jan 28, 2005 12:16 pm
Location: Narvik

Post by Vassvik »

Hehe! Var ikke helt det samme laget som spilte mot Birmingham i går. Det skal sies. :lol:
Andres meninger støter meg.
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Post by mutz »

gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Perkele!!

Gilberto gjør det helt store og skal drible på tvers utenfor egen 16. Lett bytte for FarFAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

Debutbacken på Spurs blir syndebukk og erstattet i pausen. Vel, med 1-1 måtte vi uansett antakelig ha vunnet i Eindhoven neste onsdag. Og DET skal vi jo. Vi har jo kanskje bill. til finalen i boks :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Steike Boa Morte måtte jobbe lenge for det røde kortet! :?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Alltids like artig å slå West Ham. Tror ikke vi har tapt poeng mot dem etter Lasagne-kampen våren 06.

PL er over for vår del, men dette var en finfin og viktig gjennomkjøring foran PSV-kampen kommende uke.

Og jeg kan ikke få hylle Huddlestone nok!!!! Carrick er overhode ikke savnet!!!

Kommentatorene om Berbatov, Lennon og Keane: "Here they come - gaain!" :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

dalers wrote:Carrick er overhode ikke savnet!!!
Ja, særli :roll:
Han får en ball...
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Og du har sett mange kamper med Huddle? 8) Vi tok vel samme 5.plass i fjor uten Carrick, så han er nok ikke så savnet som enkelte ManU're ønsker å tro :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Tuller bare, men personlig syns jeg Carrick er bedre enn Huddlestone, hvis ikke Huddlestone har forbedret seg veldig mye de 2 siste månedene?
Han får en ball...
mka07
Posts: 18
Joined: Sun Apr 27, 2008 10:49 am

Re: Tottenham

Post by mka07 »

Luka Modric klar for spurs :D Tror dette er en kjempesignering og det kreative vi har manglet på midtbanen.
Diego Capel neste??
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

mutz demonstrerer at Spurs-klær gjør seg djævelsk bra på Aspmyra:
Image :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: Tottenham

Post by karlfro »

dalers wrote:mutz demonstrerer at Spurs-klær gjør seg djævelsk bra på Aspmyra
Spurs jaja, kanskje jeg tenker rart, men for meg er det en gåte at det finnes nordmenn som holder med Arsenal, Chelsea, Everton, manchester united, Tottenham etc........ ett eller annet må helt klart ha manglet og vært fraværende den dagen de valgte sitt engelske lag! :D
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

Ja, 80-tallet var rimelig fraværende :lol: Men for den jevne LFC-tilhenger så lever jo de fortsatt på 80-tallet... 8)



EDIT:
Måtte fjerne unødvendig sitering gitt.
-Larsen-
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: Tottenham

Post by mutz »

Hobby moderering; er det lov?? :wink:

Skulle ønske jeg kunne moderere unødvendig sitering av forige innlegg :blå

Men er vell ingen av moderatorne som er Tottenham supportere, så dem er kansje ikke inne her å leser :blå

Vi er overalt, men det har vel Larsen allerede demonstrert ;-) FSHelgeland...
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

dalers wrote:EDIT:
Måtte fjerne unødvendig sitering gitt.
-Larsen-
Gi mæ styrke :lol: Æ svarte på EN av hans påstander og valgte og sitere han på det. Og skulle han endre på tidligere innlegg så blir mitt svar bare seende tåpelig ut.

Glimtforumet var et av de bedre forumene med jævlig høy selvjustis. Nå når en strekker seg etter det perfekte så... ja, kommer tilbake til dette i rette tråden :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Tottenham

Post by liverglimt »

Det beste med dagens kamp er følelsen av å "daske" dalers over nesen. :lol:

Vri og vend så mye du vil på historien. Det er mange årsaker til at ting etter 1985 ble som de ble. Desverre måtte LFC betale en veldig høy pris for bl.a. "running" blandt tilskuerne. En "sport" som alle engelske fans alltid har gjort. Det å ha drøyt 70 italienske liv på samvittigheten for dette er ikke morsomt. Utestengelse fra Europa i mange år som "syndebukk" hjelper heller ikke på kontinuiteten i klubben. Likevel så er LFC en klubb å regne med i toppen. Hva har så jeddishene å vise til som "vi" ikke har gjort siden 1990?

Takk for kampen, en middels sesong for LFC, 4 i ligaen, og semifinale i CL. Hadde det vært på WHL så hadde det vært fest i dag!

Dette sitatet fra aftenposten oppsumerer det meste av dagens kamp.
Torres forsøker en frekk lobb, som treffer oversiden av tverrliggeren. Bare Liverpool på banen nå.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Tottenham

Post by Kesseboy »

Ganske dårlig å ikke sette ballen i mål hvis det ikke er noen motspillere der :glis
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tottenham

Post by eidurgud »

I SVARTE S*TAN!!! :shock:


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=501556" onclick="window.open(this.href);return false;
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

Bra vi fikk en 5-års kontrakt på unggutten. Hva overrasker, eidur?

Ellers så innfrir Luka Modric foreløpig. Synes han spilte bedre enn VG's 4'er etter kampen mot Østerrike.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tottenham

Post by eidurgud »

Det som overrasker er
1) at en ungutt, som har spilt mye for Barcelona forrige sesong, drar fra Barcelona til Tottenham
2) at Barcelona faktisk SELGER mexikaneren!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Tottenham

Post by dalers »

Til et lag som er kjent for å satse på unge talenter. Til et engelsk lag med en spansk manager som har en skyhøy status der nede. Til et lag som skal ut i Europa for tredje høsten på rad. Til et lag som ikke bare har en spansk manager, men også en søramerikansk assistent. Til et lag som har ambisjoner og som spiller underholdende fotball (selv om brawno mener å synes at Arsenal gjør en bedre jobb akkurat der med sitt kontinental-lag 8) ). Og til en litt jevnere og bedre liga enn den spanske (slik jeg ser det).
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply