Nye sanger

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Nye sanger

Post by Los-Loco »

Nåh, vi kan vel med fordel legge den nesten en oktav ned i forhold til hvordan Simon Mathew synger den, med det skulle være uproblematisk.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Nye sanger

Post by dalers »

Los-Loco wrote:Bo-dø/Glimt!
(Vi søng førr:) Bo-dø/Glimt!
Vi e god som aldri før!
Hele Norges superlag!
E´ Bodø/Glimt!
8)
Loco Loco.... :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Nye sanger

Post by Los-Loco »

dalers wrote:
Los-Loco wrote:Bo-dø/Glimt!
(Vi søng førr:) Bo-dø/Glimt!
Vi e god som aldri før!
Hele Norges superlag!
E´ Bodø/Glimt!
8)
Loco Loco.... :lol:

Som sagt:
Med fare for å bli beskyldt for tekstplagiat sjølsagt, men tekslinjen kan jo varieres.
Men min påstand er nå uansett at den danske melodien vil funke knall på J-feltet! Men selvsagt ikke hvis Dalers skal presse inn en ekstra verselinje for å få med seg all teksten fra en gammel schläger!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Re: Nye sanger

Post by Pekri10 »

"Kanarifugler små de er
kommet nå tilbake
Jobbe, takle, knuse knær
Lillestrøm skal bankes
Horden jubler høyt i sky
når Bodø/Glimt tar seiern på ny.
Kom dokk hjem på neste fly
Her er fotballglede."

Jaja, helt ny er den vel ikke, og muligens ikke helt optimal som supportersang heller, men jeg synes nå den er litt morsom. :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Nye sanger

Post by MhepA »

Hvordan ble fjerde linje nå? ;)

"Kanarifugler små de er
kommet nå tilbake
Jobbe, takle, knuse knær
Fugla skal vi steke
Horden jubler høyt i sky
når Bodø/Glimt tar seiern på ny.
Kom dokk hjem på neste fly
Her er fotballglede."
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Nye sanger

Post by PEMA »

"Banke fugla, ole, ole, ole"!!!
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Nye sanger

Post by NupiSnowJog »

Fjerde linje:

"Lillestrøm skal bankes"

Forøvrig lurer jeg på om det blir bedre å synge:

"Når glimt tar seiern hjem på ny" ?

Synspunkter, takk!
ARGH!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Nye sanger

Post by dalers »

Pekri10, hvordan gikk vår LSK-sang i 2005?? :D
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Nye sanger

Post by Gule Ørn »

Los-Loco wrote:Danmarks MGP-låt trygler jo om å bli brukt som supporterlåt. En skikkelig glad-låt som har potensiale for å svinge på tribuna. La oss sikre oss den først:


Bo-dø/Glimt!
(Vi søng førr:) Bo-dø/Glimt!
Hele Norges superlag!
E´ Bodø/Glimt!

(synges på refrenget, selvsagt!)

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/352119" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Med fare for å bli beskyldt for tekstplagiat sjølsagt, men tekslinjen kan jo varieres.
Signerer denne! Kan bli skikkelig trøkk av den. Bruke den i morgen?
Ball?
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Nye sanger

Post by PEMA »

Må jo bare brukes NÅH!

Hvis vi ikke "tar" denne er vi rett og slett dumme!
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re:

Post by NupiSnowJog »

dalers wrote:
Pekri10 wrote:Kanarifugler små de er
kommet nå tilbake
Jobbe, tackle, knuse knær
Lillestrøm skal bankes
Horden jubler høyt i sky
når Bodø/Glimt tar seiern på ny
Kom dåkk hjem på neste fly
Her er fotballglede

(Melodi: Alle fugler)
Ok folkens. Denne er bra!

Men vi trykker ikke opp. Skriv ned, ta utskrift, memorer... :!:

Artig, in the moment, mange gode poenger! Svært syngbart. Nå spørs det bare om mange nok tør hive seg med? Klanen synger "Se min kjole" knallhardt. Da tar DGH denne på strak arm!!!

Takk Pekri10...!

Denne ble posten ble skrevet i 2005, så jeg regner med dette er originalen? :wink:
ARGH!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Nye sanger

Post by dalers »

Var en annen jeg tenkte på, men den gikk nok mer på Trond Olsens overgang til LSK, som seint juli i 2005 var et faktum.

PS! Jeg er nok mer skeptisk nå enn i 2005 til "Alle fugler", men jeg har blitt mer skeptisk på hva Horden får til. Før trodde jeg Horden kunne synge ALT :D Det er godt mulig jeg er blitt noe redd for hva jeg tør trøkke til med...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re:

Post by NupiSnowJog »

Pekri10 wrote:Trond Olsens overgang til LSK opprører mange her på forumet for tiden. Jeg markerer det med en liten sang:


Allting er så leit og trist
Olsen måtte dra til sist
At du ikke sa i fra
Det kan ikke vi fordra
Gjort er gjort og spist er spist
Det har du nå jo bevist
Det som en gang var så bra
Er nå over ha det bra
Tralalalalala......

(Mel: Karius og Baktus:"leit og trist")

Denne? Haha, jeg har altfor lite å gjøre mens boller er i ovnen. Pluss at jeg elsker søkefunksjoner :glimt
ARGH!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Nye sanger

Post by dalers »

Haha, tusen takk, Nupi!! Husker vi tok denne med stor latter etterpå :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: Nye sanger

Post by Bix »

Iron Man-sangen ble forøvrig hardt og brutalt slaktet av de som stod rundt meg. :P
æ lika han Alo
åsså lika æ å hold bluss
Julie:)
Posts: 671
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:15 am
Location: Bodø

Re: Nye sanger

Post by Julie:) »

Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke synger enorm. Det er etter min mening en av våre aller fineste sanger, og det virker som alle rundt meg også har lyst å synge nettopp den. Vi har prøvd å starte selv noen ganger, men uten suksess forøvrig.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Nye sanger

Post by Heltenjohn »

Jeg synes FK Bodø/Glimt sangen var topp! Har absolutt potensiale til å få mer trykk på den. Det geniale med den er jo trommespillinga! Den bare ligger der i bakgrunnen med et tungt slag å litt sånn "Bongo fra Kongo" følelse :klapp
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Nye sanger

Post by dalers »

Bix wrote:Iron Man-sangen ble forøvrig hardt og brutalt slaktet av de som stod rundt meg. :P
Lurer på hvem som står rundt deg... :shock:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Julie:)
Posts: 671
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:15 am
Location: Bodø

Re: Nye sanger

Post by Julie:) »

En eller annen temperamentsfull hordedame.
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Nye sanger

Post by Rodriques2 »

Synes egentlig ikke den Verdens beste lag sangen var så veldig fantastisk, men den funka vel. Skulle hatt noe alà Christian Berg kom tilbake, og noe med trygghet "der bake" . Eller hur? Kreativiteten på bunn nå
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Nye sanger

Post by NupiSnowJog »

Julie:) wrote:Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke synger enorm. Det er etter min mening en av våre aller fineste sanger, og det virker som alle rundt meg også har lyst å synge nettopp den. Vi har prøvd å starte selv noen ganger, men uten suksess forøvrig.
Totalt enig! Jeg synes den passer spesielt bra når Glimt spiller helt fantastisk på banen. Prøvde å dra den igang på Ullevaal, men fikk beskjed om at jeg sang for lyst.
Når det gjelder suksess på starting av sanger på j-feltet, så forstår jeg det, for sangen skal synges høyt og aller helst nå fram til Røsten. Hører ikke han den, så blir det fort til at han stemmer i en annen sang, noe som er helt forståelig. J-feltet er jo svært nå :glimt

Så Røsten, Enorm!
ARGH!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Nye sanger

Post by Sulliken »

Helen. Enig med deg at den er en fin sang, en av de bedre, men problemet med den er at spenner over et stort spekter i toneleiet, slik at hvis man begynner for lyst, er det kun noen jenter og et par pavarottier som klarer de lysetse partiene. Det var derfor jeg sa at den gikk alt for lyst. Jeg klarer å gå høyere enn de fleste guttaboys, så når jeg sliter, da vet man at det går for lyst.

Når det bare er 6-7 stykker som får til å synge, blir det ikke supportersang, men litt flaut, faktisk
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Nye sanger

Post by eidurgud »

Julie:) wrote:En eller annen temperamentsfull hordedame.
Tenker du på hun som sa "nei" til ALLE sangene som kom, og som kavet og peivet "hysj" til alle, og begynte å synge "enorm" mens "Iron Man"sangen gikk? :lol:

Grunnen til at vi ikke bruker "enorm" så enormt ( :lol: ) mye, er at vi ikke klarer å synge den sakte nok, tror jeg.
Samme med ropet til Norges beste høyreback - jeg får ikke til å rope så raskt.
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Nye sanger

Post by NupiSnowJog »

Var faktisk ikke deg jeg tenkte på:p Men poenget var at uansett hvor mange ganger jeg foreslo den, så var det noen som sa at "jada, men vi må starte den lavt", uten at noen gjorde dette.
(Men nå syntes jeg ikke at vi var så veldig flinke på Ullevaal, tror savnet etter en mann som røsten var for stort)
ARGH!
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Nye sanger

Post by Aspmyra »

Er det ikke på tide å lage sang til Kåre snart? :roll:
Post Reply