Spillertråd: Håvard Sakariassen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Kesseboy »

Nå skal ikke jeg være så fryktelig negativ her, men på hvilken måte innbiller noen seg at Sakariassaen skal styrke laget? Det eneste man får er jo egentlig to ekstra bein på trening ... hva blir det neste kjøpet? Ludde? Jan Egil Brekke? Clas André Guttulsrøed?

Men klart, velkommen skal Sakk være, alle som vil gjøre en innsats i gult er velkommen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by eidurgud »

Kenneth wrote:Tror du også skal ta med i betraktningen at Sakk omtrent ikke har startet en eneste kamp i hele år.

Jeg ønsker i alle fall Håvard velkommen tilbake! :glimt
Dét er jo klart, det spiller jo inn. Leste en eller annen plass at han hadde spilt 12 av 14 kamper, regnet automatisk med at han hadde starta de, på måten det sto.

Og PEMA, Thiago er ikke solgt.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ecke »

Kesseboy wrote:Nå skal ikke jeg være så fryktelig negativ her, men på hvilken måte innbiller noen seg at Sakariassaen skal styrke laget? Det eneste man får er jo egentlig to ekstra bein på trening ... hva blir det neste kjøpet? Ludde? Jan Egil Brekke? Clas André Guttulsrøed?

Men klart, velkommen skal Sakk være, alle som vil gjøre en innsats i gult er velkommen.
Forlat dem, for de vet ikke hva de gjør! Det var slike rekrutteringer som skapte nedturen fra 2003! Med Thiago på plass, vil Sakk aldri være i nærheten, og dersom Thiago skulle forsvinne, vil Sakariassen neppe være et varig førstevalg for en Tippeligaklubb. Spillere som kun gjør stallen bredere, ikke bedre, det er det allerede for mange av.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by poteten »

Er ikke Sakk en veldreven 4-3-3-spiss?
Kritisk
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by lloydpat »

Hmm... kritisk... men håper han gjør det bra i Glimt, som han har gjort før. Men sa ikke Sakk at Bryne var et mye bedre lag enn Glimt da han dro? Ingen vil til en "dårligere" klubb 8)
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by GaleMathias »

Legg skepsisen til side og hyll Sakk. Vi snakker om mannen som gikk mer eller mindre motvillig fra Glimt til Bryne for å redde klubben sin fra konkurs!? Og dette var på et tidspunkt da han var toppskårer i klubben. Regner med de fleste skjønner at han ofret seg for Glimt og ordnet oss 3 mill som berget Glimt.(sammen med Cato). Fyren er i mine øyne nesten en levende legende(i Glimt perspektiv). Jeg er selvsagt, som flere andre usikker på nivået hans nå, MEN er det noen som fortjener en ny sjangse i Glimt så er det han. Og dette bør og håper jeg at iallefall den oppegående delen av fansen skjønner og innser.

Og folk klager over at Glimt er dårlig på overgangsmarkedet. Sakk ble kjøpt for 2,5-3ish mill for 2år siden, og henter han tilbake bortimot "gratis".

Vellkommen hjem Sakkigol !! :D
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Novi »

ecke wrote:
Kesseboy wrote:Nå skal ikke jeg være så fryktelig negativ her, men på hvilken måte innbiller noen seg at Sakariassaen skal styrke laget? Det eneste man får er jo egentlig to ekstra bein på trening ... hva blir det neste kjøpet? Ludde? Jan Egil Brekke? Clas André Guttulsrøed?

Men klart, velkommen skal Sakk være, alle som vil gjøre en innsats i gult er velkommen.
Forlat dem, for de vet ikke hva de gjør! Det var slike rekrutteringer som skapte nedturen fra 2003! Med Thiago på plass, vil Sakk aldri være i nærheten, og dersom Thiago skulle forsvinne, vil Sakariassen neppe være et varig førstevalg for en Tippeligaklubb. Spillere som kun gjør stallen bredere, ikke bedre, det er det allerede for mange av.
Uhm, se nå på hva Martins egentlig har prestert denne sesongen, i tillegg til hans skader. Da er det ikke så vanskelig å se at Sakk både kan være i nærheten og et alternativ på topp. Om han kom hit rimelig syns jeg han er en kjempesignering. Martins trenger noen til å pushe ham fremover, all den tid det er opp og i mente vedtatt at han spiller så lenge han sier han er frisk nok. Sakk liker klubben og byen, og har faktisk prestert bra for oss før. Han er ingen Ronaldo, men hvilken signering er det?

Om det blir et salgav Thiago ser det med en gang spinklere ut, men så langt høres det hele bra ut! Brenes er det nok bye-bye med ila august, dessverre.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Kesseboy »

GaleMathias wrote:Og folk klager over at Glimt er dårlig på overgangsmarkedet. Sakk ble kjøpt for 2,5-3ish mill for 2år siden, og henter han tilbake bortimot "gratis".
Er det egentlig offentliggjort noe om overgangssum?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Pekri10 »

ecke wrote:Forlat dem, for de vet ikke hva de gjør! Det var slike rekrutteringer som skapte nedturen fra 2003! Med Thiago på plass, vil Sakk aldri være i nærheten, og dersom Thiago skulle forsvinne, vil Sakariassen neppe være et varig førstevalg for en Tippeligaklubb. Spillere som kun gjør stallen bredere, ikke bedre, det er det allerede for mange av.
Hentet ikke vi Perra og Jan Egil Brekke FØR den glimrende 2003-sesongen? Samme det! Velkommen hjem Sakk!! :glimt
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by bonitao »

Novi wrote:
ecke wrote: Forlat dem, for de vet ikke hva de gjør! Det var slike rekrutteringer som skapte nedturen fra 2003! Med Thiago på plass, vil Sakk aldri være i nærheten, og dersom Thiago skulle forsvinne, vil Sakariassen neppe være et varig førstevalg for en Tippeligaklubb. Spillere som kun gjør stallen bredere, ikke bedre, det er det allerede for mange av.
Uhm, se nå på hva Martins egentlig har prestert denne sesongen, i tillegg til hans skader. Da er det ikke så vanskelig å se at Sakk både kan være i nærheten og et alternativ på topp. Om han kom hit rimelig syns jeg han er en kjempesignering. Martins trenger noen til å pushe ham fremover, all den tid det er opp og i mente vedtatt at han spiller så lenge han sier han er frisk nok. Sakk liker klubben og byen, og har faktisk prestert bra for oss før. Han er ingen Ronaldo, men hvilken signering er det?

Om det blir et salgav Thiago ser det med en gang spinklere ut, men så langt høres det hele bra ut! Brenes er det nok bye-bye med ila august, dessverre.
Salgav Thiago?
énoisqueirois !
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by dalers »

Jeg liker at Sakk er tilbake. Jeg har en følelse av at han kommer til å score noen mål for oss. Med gode vinger (kan vi få Mounir opp snart? :wink: ) så er det nok flere enn Thiago som kan skaffe straffespark og heade inn mål.... 8)

Han forlot oss på en merkelig måte. Nå er han tilbake. Jeg regner med han er billig. Han trenger ikke å bevise så mye. Han kommer til å spille uten press i starten. Perfekt!

Og Thiagos skademareritt ser vi nok ikke slutten på enda... Så derfor er dette en VELDIG BRA back up.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Frodo Baggins »

Dette er vel ikke et kjøp som skremmer vannet av midtstopperne i Tippeligaen, men bevares mange spillere blomstrer ved klubbskifte.

I følge VG's spillerbørs for Adecco i år så er Sakk nr. 147 med et snitt på 3,89 poeng 3 mål. Beste karakter 5, dårligste 1 (det er vel stort sett for at du møtte opp og klarte å knyte skoene dine selv)

Han har spilt 12 kamper, 7 fra start.

Mere interessant er å se hva han gjorde mens han var utlånt til AAFK i fjor, igjen er fakta hentet fra VG's børs:

Snitt 3,71, 139 plass ingen mål, 8 kamper, 7 fra start.

I og med at Glimt nå henter Sakk, på en plass hvor Stig Johansen har funket greit i Martins skadefravær og man i tillegg har Brenes i bakhånd, så komme rspørmålet automatisk opp :Er Martins på tur vekk?
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by tjongs »

Vel, som backup er Sak grei nok, men regner med at det må forsvinne en ut for å betale lønn til han. Er han derimot ment som en erstatter for Thiago, ved et evt salg, så er det jo fullstendig hull i hodet, og en klar svekkelse av laget. Sak er langt svakere enn Thiago. Dog sliter jeg med å tro at ledelsen kan være så idiot at det er det de har tenkt, så derfor regner jeg med at vi beholder Thiago, og at Sak er ment som backup for en Thiago som helt sikkert ikke spiller alle de gjenværende kampene.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by dalers »

tjongs wrote:, så derfor regner jeg med at vi beholder Thiago, og at Sak er ment som backup for en Thiago som helt sikkert ikke spiller alle de gjenværende kampene.
Dette er en selvfølgelighet i mine øyne.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by tomath »

Jeg ser ikke for meg at noen andre klubber verdsetter Thiago like høyt som Glimt, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det er tvilsomt at han er solgt. Skulle det mot formodning ha dukket opp en klubb som er villig til å betale det Glimt krever for ham så vil jeg tro at Glimt har råd til en mer spennende erstatter.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Los-Loco »

Sakk tilbake? :shock: Hva skal man si...?

Sakk er en likanes kar, og med et gult hjerte. Men eliteseriespiss? Han har vel hatt mange anledninger til å vise at han er nettopp det, men har så langt ikke grepet muligheten! Har puttet mye mål i lavere divisjoner, og scorte jevnlig i Adecco, men det bør man også gjøre når man spiller spiss på et lag som kjemper om opprykk. Da skal resten av laget være gode nok til å gi deg en del sjanser som de fleste bør putte uten at det sier så mye om hvor god du egentlig er.

Men for all del; velkommen hjem Sakk, and prove me wrong! Du har i allefall den tøffeste scoringssangen hos DGH, om ikke annet har jeg savnet den mens du var borte!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Johansen »

Åssen gikk den sangen igjen?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by dalers »

"I was made for lovin' You baby.... You were made for lovin' Me..."
Håvard Sakariassen scora... Håvard Sakariassen
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Vegard »

En ekte Glimtgutt vender hjem. Dette gleder meg stort :klapp

Noen som vet når han er klar? Lyn-kampen?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by liverglimt »

Overgangsvinduet åpner ikke før 1 august.
@liverglimt
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by GaleMathias »

Kesseboy; Ikke offentliggjort noe overgangssum nei. Men lov å tippe? Ser for meg en overgang rundt 500k ish. Nekter å tro den var så veldig mye høyere siden de slet med å hoste opp penger for Birkir. Og tipper Bryne er fornøyd da Håvard nok er den/en av de best betalte i Bryne og siden han ikke spilte fast er de nok "glade" for å bli kvitt han. Økonomisk sett.

Og 500k, det er Sakk verdt :)
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by bnordk »

Sakk er en annen type spiss enn dem som er i stallen pr nå. Hodesterk og en tilrettelegger som i alle fall kan komme inn mot slutten av kamper og skape furore i motstanderens straffefelt. Tror dette er en meget god signering!
Den Gule Fare
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ecke »

Staurvik:
"Det er nå man får på plass et par spillere til før høstsesongen. Den jobben må være enklere nå i medgang enn hvis resultatene hadde vært dårlig. Det er nå man handler for å øke stallens soliditet for å stå enda bedre rustet til å fortsette den sportslige framgangen."

Det er for tiden lurvete i forsvaret og midtbanen henger ikke med defensivt og press på ballfører. Da er det at Bodø/Glimt henter en spiller fra benken i Bryne for å være back-up for Thiago?

Staurvik:
"Det er også andre ting som savnes når det kommer til sportslige strategier, men det får bli en annen kommentar og kanskje kunne det vært interessant at klubben hadde forfektet disse. Hvis de har slike planer?
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by RS2-Gti »

Kjempesignering!!!! Av alle spillere som er realistiske for Glimt er dette den jeg mest ville ha!

Her har vi en som kan spille både midtspiss og ving, har god balltouch og grei teknikk, god fart og et kjempebra rykk! En god back up til Thiago og anntageligvis en sterk utfordrer til Derek! Er faktisk i grenseland til at jeg tror han kan danke ut Thiago ... og i tillegg; i kamper hvor Glimt bør spille 4-4-2 (skjelden gang) så har de nå to store midtspisser.

For øvrig tror jeg nå Brenes og Stig må se langt etter kontrakt - desverre! Mounir blir fast bakover med Jack som alternativ, og Brenes blir egentlig ikke noen utfordrer noen plass. Som sagt, desverre! Håper Glimt ansetter Stig som noe videre, og at Brenes lykkes videre - han er en fin spillertype - og jeg satt stor pris på at han kom å så kamp sammen med supporterene en gang på Da Carlo!

Men Sakk - FY FAEN SÅ BRA !!!! :D
RS2-Gti

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by RS2-Gti »

Har lest igjennom det som er skrevet - og;

Kesserboy - ja takk! Gjerne Ludde tilbake i Glimt om han skriver en kontrakt som sier han aldri kan gå videre. Ludde fungerer alltid i Glimt, aldri noen andre plasser - og hver gang han begynner og fungere tror han at det er pga han selv og ikke klubben. Og plutselig vil han bort til større klubber! Men Ludde + Glimt = Sant! Og som Derek spiller som dagen hadde ikke Ludde vært så dum å ha!

Det som i tilegg gleder meg med Sakk er at han ikke bruker Glimt som en stepstone. Han kommer dit han hele tiden har ønsket å være, og ser ikke på klubben som et springbrett - men en plass å bli best mulig!

Enda i ekstase!! :)
Post Reply