Spillertråd: Håvard Sakariassen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by eidurgud »

Knuta wrote:
eidurgud wrote: Sakk er ikke god nok for Tippeligaen, det beviser han gang på gang. Desverre.
Som CB var før han kom til Glimt og som 90% ikke ville ha.
Forskjellen på CB og Sakk er at CB faktisk har bevist for ALLE at han har noe i Glimt å gjøre!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by tomath »

Sant nok, men CB vant vel ikke over alle kritikerne umiddelbart han heller. Husker det var litt murring her på forumet når han til stadighet var den første som løp seg tom og måtte byttes ut.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Cheese Smirnoff »

eidurgud wrote:Forskjellen på CB og Sakk er at CB faktisk har bevist for ALLE at han har noe i Glimt å gjøre!
Har forstått at du ikke liker Sakk, men du kan jo ikke unngå å se at CB har spilt flere kamper enn Sakk. Samtidig var ikke alle overbevist over CBs prestasjoner de første kampene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Parelius »

Sakk er per dags dato ikke god nok, innse det!
Man kan håpe i det lengste at han finner fram til toppnivået, inntil videre er han ikke god nok.. men dagen han er god nok skal jeg nok spise i meg ordene med et glis om munnen! :D
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Sebulba »

La nå Sakk få tid til å komme i form etter det ødeleggende oppholdet langt sør i landet. Så vil det vise seg om nivået er for høyt neste år engang. CB ble av mange avskrevet som alt for dårlig, en sinke og ikke minst en vandrende støttepasning de første kampene. Han har vist seg som en Glimts viktigste spillere denne sesongen.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Larsen »

Jeg synes heller ikke Sakk holder eliteserienivå. Selv om jeg synes det var fryktelig stas å lese når Sakk uttalte hvor godt det var å få på seg den gule trøya igjen (hvor ofte hører man det?) så var jeg ikke helt fornøyd med den overgangen. Jeg var vel også en av dem som ikke akkurat var sønderknust da Sakk ble solgt for en pen sum til Bryne, ettersom jeg ikke var altfor imponert over hva han presterte da.

Angående sammenligningen med CB synes jeg at jeg kom ganske greit ut av det ettersom det første jeg skrev i spillertråden hans var følgende den 7 desember:
Jeg kjøpte aldri at CB skulle være så dårlig som enkelte vil ha det til. Det jeg bekymrer meg mest for er hvorvidt han kommer til å bidra i det hele tatt med tanke på den skadehistorikken hans.
:wink:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Los-Loco »

Sebulba wrote:(...) ikke minst en vandrende støttepasning de første kampene.
Han er fremdeles en vandrende støttepasning, men det kan vi tilgi. Men du og du så gode vi hadde vært dersom han også hadde hatt evnen til offensive gjennombruddspasninger!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by eidurgud »

Cheese Smirnoff wrote:Har forstått at du ikke liker Sakk
Hvor har du dette fra? Jeg har flere ganger skrevet at han er en hyggelig fyr.

Det jeg sier er at han ikke er god nok for Glimt, han er ikke god nok for Tippeligaen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote:[
Har forstått at du ikke liker Sakk, men du kan jo ikke unngå å se at CB har spilt flere kamper enn Sakk. Samtidig var ikke alle overbevist over CBs prestasjoner de første kampene.
Jeg har også innsett det at Sakk har vært i Glimt siden 22 juli nå, uten å skåre et mål, eller har assist på et mål... Hvor lang tid skal man gi en spiller som blir hentet midt i sesongen? Hvor mange innhopp trenger han, og hvor mange kamper trenger han starte? Skal vi spille med han på topp 1 sesong til før han starter målkontoen, 2 sesonger? CB imponerte ikke di første 2-3 kampene, men kom seg betrakelig. Vil ikke si Sakk var mye bedre på lørdag enn første kampen for oss i år..
Førr Evig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by dalers »

ingen87 wrote:Hvor lang tid skal man gi en spiller som blir hentet midt i sesongen? Hvor mange innhopp trenger han, og hvor mange kamper trenger han starte? Skal vi spille med han på topp 1 sesong til før han starter målkontoen, 2 sesonger?
Mye latterlig en kan ta tak i i dette "utsagnet".

Sakk kommer inn i slutten av kamper. Han virker å komme stadig nærmere en slags form. Det er ikke så ofte at innhopppillere i slutten av kamper kan prege den noe særlig. Og mot FFK var Sakk ikke et dumt innhopp, men det er tydelig at han først og fremst mangler selvtillit. Og han er et tydelig tredjevalg på topp og synes ikke å klage på det. Glimrende, sier jeg!!

At vi har en klubbspiller som Sakk er bare greit. Og at han blir stadig bedre synes jeg også å merke. Så jeg ser ikke det store behovet for å slakte Sakk i denne tråden.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ingen87 »

Tja hva er da vitsen med å hente han midt i sesongen? Å ikke la han fullføre sesongen for Bryne*? Han ble hentet inn som en backup for Martins, men har endt opp som backup for Johansen. Det er ikke Sakk jeg er missfornøyd med, men jeg er missfornøyd med at klubben ikke satser på noen av våre talenter. Det gir dårlige signaler til feks Maradønna, som har spilt jevnt godt for B-laget denne sesongen. For alt det du og vi vet, så kunne Maradønna gjort en like bra jobb på topp som det Sakk har gjort for oss denne sesongen. For all del, jeg er glad i Sakk som den spilleren som elsker moderklubben. Jeg syns bare at rekrutteringen på topp blir bremset pga tiden blir brukt til å spille inn en 32 (?) åring, istedefor en 19 åring..
Førr Evig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by dalers »

ingen87 wrote:syns bare at rekrutteringen på topp blir bremset pga tiden blir brukt til å spille inn en 32 (?) åring, istedefor en 19 åring..
Ikke ett ondt ord om de på 32 :wink: Men nå ser jeg tankegangen din bedre ja.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by tomzy »

ingen87 wrote:Tja hva er da vitsen med å hente han midt i sesongen? Å ikke la han fullføre sesongen for Bryne*? Han ble hentet inn som en backup for Martins, men har endt opp som backup for Johansen. Det er ikke Sakk jeg er missfornøyd med, men jeg er missfornøyd med at klubben ikke satser på noen av våre talenter. Det gir dårlige signaler til feks Maradønna, som har spilt jevnt godt for B-laget denne sesongen. For alt det du og vi vet, så kunne Maradønna gjort en like bra jobb på topp som det Sakk har gjort for oss denne sesongen. For all del, jeg er glad i Sakk som den spilleren som elsker moderklubben. Jeg syns bare at rekrutteringen på topp blir bremset pga tiden blir brukt til å spille inn en 32 (?) åring, istedefor en 19 åring..
Dette må være ett av de bedre innleggene som er skrevet på her på forumet.
Jeg er så enig så enig ! ingen87 :klapp :klapp :klapp ingen87 :klapp :klapp :klapp
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by liverglimt »

Det er vel mer enn bare alder som bestemmer om de spiller eller ikke?

Maradønna har vel til gode å vise holdninger over tid. Når han gjør det så er nok plass på a-laget kort.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Knuta »

ingen87 wrote: Det er ikke Sakk jeg er missfornøyd med, men jeg er missfornøyd med at klubben ikke satser på noen av våre talenter.
Det var ikke 'klubben' som hentet Sakk, men det var Kåre i samarbeid med klubben som ønsket å få Sakk tilbake til Glimt, og på sikt få gutten i god form. Scoringene kommer nok etterhvert. Jeg husker vel hvor forbannet flertallet av dette forumet's deltakere var fordi Derek fikk starte i kamp etter kamp, og hvor det var nesten umulig å komme fram med argumenter om at gutten måtte få lov til å trene seg opp å komme i form før 'slaktingen' startet.

Nå det gjelder Derek så har vel pipen fått en annen lyd.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Vegard »

Knuta wrote:
ingen87 wrote: Nå det gjelder Derek så har vel pipen fått en annen lyd.
Det skal være sikkert :)

La Sakk få den tiden han trenger.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Los-Loco »

Et betimelig spørsmål i denne sammenhengen er hvorfor det skal være så vanskelig å skape realistiske treningsforhold slik at spillerne kan trene seg i form utenom kamp, og ikke måtte legge beslag på en plass på laget for å bygge opp en formkurve som kanskje kommer.

Jeg var en av de som kritiserte at Jan Derek fikk for mye spilletid på vårparten. Jeg står fremdeles ved den kritikken, på den tiden bidro han beskjedent til laget. At han i den siste tiden har prestert mye bedre og nå framstår som det eneste fornuftige alternativ på høyrekanten så lenge han er skadefri, se det er en annen sak!

Poenget er altså om man skal være nødt til å godta at man bruker eliteseriekamper til opptrening av spillere, eller om det bør finnes andre arenaer å gjøre det på. Kanskje kunne man lagt inn bedre kamptrening ved å bruke noe av tiden mellom de halvannen til to timene laget trener i dag, og de seks-syv timene laget burde trene. *host*
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Knuta »

Til Los-Loco. Der er jeg helt enig med deg.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Heltenjohn »

liverglimt wrote:Maradønna har vel til gode å vise holdninger over tid. Når han gjør det så er nok plass på a-laget kort.
Hvilke holdninger sikter du til?
Treningsmessig så innrømmet Sakk at han var langt bak glimtspillerne. Siden Stefan ligger i vippeposisjon mellom A/B lag regner jeg med at han ikke er alt for dårlig trent. Derimot viser det dårlige holdninger fra Sakk som har dette som jobb men ikke klarer å være disiplinert nok til å holde seg i tilstrekkelig form når han var i Bryne...
Men du snakket kanskje om andre holdninger??
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by liverglimt »

Holdninger dreier seg om alt. Hvis du sjekker litt så vet du hva jeg sikter til.

EDIT: Enig med deg om Sakk, han burde vært så seriøs at han hadde trent bedre i Bryne!
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by FSHelgeland »

Å nå var det bra at Liverglimt i sin edit penset tråden inn på tema. Denne tråden handler om Sakk, men jeg hilser veldig gjerne velkommen en tråd som diskuterer de spørsmål som Locon her tar opp.
Tippeliga 2015
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Begod »

Det var nok vanskelig for Sakk å drive med høy intensiv trening i Bryne når resten av laget drev med uendelig lange økter med lav intensitet.

Maradønna er ikke engang fast på 2 laget og vil etter eget utsagn ha stor nytte av mer erfaring på 2 div.nivå. Jeg tror det er for tidlig å kaste ham til ulvene.
Jeg aner ikke hva vi har betalt for sakk, men jeg vil være veldig overrasket hvis vi har betalt noe særlig mer enn 0,- kr. jeg tipper at vi bare har overtatt lønnsutgiftene fra Bryne. Sakk selv forventer å bli i topp form til neste sesong. De som påstår at Stig er raskere enn Sakk må ha et veldig merkelig syn. Dog er jeg enig i at Sakk burde skutt selv og at han mangler selvtillit. Jeg mener at det vil være vanskelig for Glimt å finne en bedre backup for Thiago enn Sakk. Jeg håper alle er enige i at vi trenger 3 spisser og når vi så hvor sliten Stig var etter Scoringen mot FFK så det burde være svar nok på hvorfor Glimt hentet Sakk.

Jeg er dypt imponert over hva Stig har utrettet de siste kampene, men det rokker ikke ved mitt syn på at han vil komme bak Sakk i kampen om spissplassen når Sakk kommer i form.
I medgang og motgang
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by liverglimt »

Jeg håper du har rett Begod, at sakk kommer til å holde mål senere. Selv om jeg har mine tvil. :)
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by dalers »

Kampen Glimt-FFK gikk i natt på TV2 Sporten. Etter denne diskusjonen kikket jeg ekstra nøye på Sakk etter hans innhopp. Og det jeg bl.a. merket meg var hans tidvis HELT avgjørende defensive arbeid når vi var under kritisk press. En ballholder og en duellvinner er det Sakk akkurat nå er. Så håper vi han tar ytterligere ett steg opp.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by eidurgud »

dalers wrote:hans tidvis HELT avgjørende defensive arbeid når vi var under kritisk press

Akkurat det vi ønsker en spiss skal ha...


:tenk
Post Reply