Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dalers »

Så her "berger" NB Glimt nok en gang, mens Eidissen velger å blåse ut mot dem. jaja... Tror vi skal være glad vi har hatt NB der i alle de år. Ikke minst i 2006 hvor de også fikk Den Gylne Tannbørste.
Vinner 2006 Nordlandsbanken

Begrunnelse:
Prisen går i år til en bedrift på tross av hva statutten til prisen tilsier. I likhet med supporterklubben selv så har årets prisvinner i over 30 år vært Glimts desidert viktigste støttespiller. De har berget Glimt mang en gang opp igjennom historien. Denne høsten reddet de Glimt – igjen. Om avtalen som ble inngått sa Administrerende direktør:
- Avtalen med Bodø/Glimt er vår viktigste avtale og andre avtaler vi har når ikke til ”knærne” en gang på denne avtalen.
DGH’s soleklare kandidat var en av 7 som var nominert til den prestisjetunge prisen Årets Fotballsponsor som deles ut av Norsk Toppfotball. De nådde ikke helt opp der, men DGH vet å sette umåtelig stor pris på Nordlandsbanken! Bedriften har nok en gang vist et enormt engasjement og godvilje mot klubben i våre hjerter. Uten Nordlandsbanken ville ikke Glimt kunne spise kirsebær og andre deiligheter med de store, er juryens påstand. Herved er det klart at nettopp de fikk DGH’s høyeste utmerkelse, Den Gyldne Tannbørste
Last edited by dalers on Thu Jan 15, 2009 3:28 pm, edited 1 time in total.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Bra. Tror nok NB og Eidissen har vært i en skikkelig krangel de siste 14 dagene, og forutsetningen for at NB har gikk Glimt nok et midlertid lån var at Eidissen måtte gå på dagen.
Glimt var bare noen få timer fra å bli slått konkurs i følge TV2.
Last edited by Larsen on Thu Jan 15, 2009 6:38 pm, edited 1 time in total.
Reason: For n´te gang unødvendig sitering!!!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mendi »

Glimt står nå og vipper helt på kanten av stupet, dette er være eller ikke være. En ting skal jeg være enig med Eidissen i, og det er at Glimt har store reelle verdier som ikke vises i noe regnskap. Glimt er i en tilnærmet unik situasjon ved at alle gode spillere er på lengre kontrakter, med unntak av Lædre Bjørdal som nok er klar til å signere hvis Glimts situasjon endrer seg. Men nå gjelder det å få utnyttet det, og der er man avhengig av ekstern hjelp til likviditeten.

Jeg er usikker på om det er riktig å svartmale den jobben som er gjort av Eidissen/ Pedersen. Etter mitt syn er den største grunnen til kritikk at disse forholdene kommer som lyn fra klar himmel, det burde ikke ha vært noe problem å forutse både underskuddet og likviditetsskvisen for et halvt år siden. Men at det er vanskelig å drive fotballklubb under de rådende forhold, og spesielt i en så liten by som Bodø, det må jo være hevet over enhver tvil. Jeg finner det vanskelig å kritisere folk for at man sliter med økonomien, i alle fall uten å vite noe mer om detaljene i det.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Larsen »

liverglimt wrote:Det eneste jeg vet er at klubben trenger mye penger, 30-50 millioner for å få bort alle kort og langsiktige lån.
:shock:

Hjelpe meg, snart er Innstranda beste laget her.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by MhepA »

Her lukter det økonomisk utroskap og direkte svindel.
Sykt at det går ann å gå så mye i underskudd. Det står enda stille for meg hvor de 10 millionene ble av. Hvis ikke det var en bløff om at disse investorene betalte de fleste kjøp.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Snorreth »

MhepA wrote:Her lukter det økonomisk utroskap og direkte svindel.
Sykt at det går ann å gå så mye i underskudd. Det står enda stille for meg hvor de 10 millionene ble av. Hvis ikke det var en bløff om at disse investorene betalte de fleste kjøp.
"De sei æ å".
Hvor ble det av at Glimt skulle komme på bedre økonomisk spor ved bare en tredjeplass i Adecco? :?
Vi har jo tjent noen hundre prosent siden sist gang vi var her oppe.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Mendi »

Larsen wrote:
liverglimt wrote:Det eneste jeg vet er at klubben trenger mye penger, 30-50 millioner for å få bort alle kort og langsiktige lån.
Hjelpe meg, snart er Innstranda beste laget her.
Vi må nå være forsiktige med å ta helt av her. At klubben har langsiktige lån er da ikke noe å ta på vei for, det er faktisk en ordinær del av driften til en bedrift på denne størrelsen. Det klubben sliter med er kortsiktige forpliktelser, og det er her problemer ligger. Hvor mye man trenger vet ikke jeg, men jeg vil i utgangspunktet anta at 20 mill vil holde i rikt monn.

Jeg kunne forresten tenkt meg å se regnskapet for 2007, det er jo ikke helt lett tilgjengelig finner jeg ut. Noen som har det? Nå har jeg meldt meg inn i klubben og da regner jeg med at jeg som medlem får tilsendt regnskapet for 2008 når den tid kommer.... Regnskapet for 2006 fant jeg og det er jo svært lite lystig lesning.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg ryddet litt og flyttet noen innlegg fra Trond Olsen tråden og hit.
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 5,1&lang=1

Håper virkelig det er en knakende god handlingsplan
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Jeg tar denne her siden jeg ikke så noen annen plass den passet.

Hva skjer egentlig om Glimt går konkurs sett i forhold til hvem som har ansvar? Vil det sittende styret bli stilt økonomisk ansvarlig? Siden vi ikke er et A/S mener jeg.

Og noen må forresten få glimt til å oppdatere infoen til brønnøysundregisteret. Der står det enda dette:
Daglig leder/ adm.direktør:
Ernst Vidar Pedersen
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nilzo »

Hvorfor skal konkurs egentlig være ett altenativ? Om det skulle være så ille en gang, er det ikke da bare å selge ALT av etablerte spillere, og spille med ett rent junior/talent lag i tippeligaen? Personlig syns jeg det hadde vært en kul løsning, selv om man hadde gått på hode or rævva ned i divisjonen..
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Problemet er at vi sitter på verdier som ingen vil kjøpe.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Kem skal de selges til? Det e jo ingen klubba som betal penga for nokka de kan få gratis. Det e vel ikke akkurat mye penga som har skifta hender blandt tippeligaklubban i det siste.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nilzo »

Hamoud, olsen, londak, rønning... De må da være verdt noe for noen, annet kan jeg ikke tenke meg :tenk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

De er verdt noe ja, men om andre klubber kan vente til at de får de gratis, kommer ingen bud inn. Det er slik markedet fungerer.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Glimt har nok prøvd aktivt å selg alle spilleran du nevn heilt sida Ersnt Pedersen fikk sparken. Kanskje de lykkes med å selg Olsen, andre bud har vel ikke kommet
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Noen må jo være interessert i å skaffe seg spillerne først. Større klubber som Rosenborg, Brann og Vålerenga som først og fremst trenger forsterke.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Chris »

Hei

Et kort spørsmål. Skyldes "underskuddet" på 10 mill. ganske enkelt at B/G har budsjettert med 10 mill. kr i spillersalg og ikke fått solgt noen spillere, ihvertfall ikke noe i nærheten av 10 mill. kr. Tror det er dette som er problemet hos PolkaGrisene m.fl.

Synes i så fall, og egentlig uansett, at det er merkelig at dette kom overraskende på NB, all den tid de har store fordringer til B/G og bør være litt interessert i å følge dem opp. Skjønner ikke hva NB har gjort. Enten har dem sovet i timet og/eller så er dem lurt.

Utrolig at NFF lar klubbene budsjettere med absurde spillersalg for å få driften til å gå rundt og dekke for høye lønninger i flere klubber. Hadde ingen hatt lov til dette, ja så hadde det fått ned inflasjonen, dvs. økte lønninger og overgangssummer, i "fotballen". Det hadde vært sunt for alle. Tror imidlertid ikke Kåfjord, Espelund, Høgmo og resten av "gjengen i NFF" har evnen til dette.

Mvh,
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

3 millioner i underskudd på spiller salg. Resten er manglende inntekter og feilbudsjetteringer.

Hele sannheten får du på årsmøte, betal kontigenten før 5 februar og møt opp i mars. :)
@liverglimt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Er spent på om det dukker opp nye fjes i Glimt snart. Kåre har jo en glimrende evne til å jobbe i det stille før det dukker opp nye spillere i Bodø.
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Det må vel i så tilfelle være kloninger av Runar Berg..
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Kanskje økonomidiskusjonen flytter inn hit nå?

Med 8,5 millioner på plass, så bedres vel likviditeten i klubben. Samtidig så ligger vel kostnadsnivået for 2009 for høyt i forhold til inntektene. Tas kostnadene ned eller er det virkelig mulig å øke inntektene?

Nå vet vi at Trond er solgt, og da er man kvitt denne usikkerheten og kan begynne å spille inn 2009-laget. De som nå kjøper sesongkort vet at Trond ikke er i Glimt mer og trenger ikke dvele med det. Noen gode resultater i treningskampene nå - og optimismen kommer tilbake.

Lønnsnivået i Glimt sies å være lavere enn i sammenlignbare klubber. Samtidig har Glimt en snittalderen på 25,1 år - den 8 eldste i hele tippeligaen. Den ble ikke lavere ved å selge Trond.

Er det penger å spare ved å kutte ut veteranene og ta inn nye unge lovende talenter. På topp 10-listen over de eldste spillerne er vi representert med Stig, Jan Derek og Runar.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Flytter spørsmålet mitt hit jeg:

Et lite spørsmål, må ikke vi uansett bygge nytt stadion for å få være i eliteserien? Slik klubbens økonomiske situasjon er nå, hvor skal vi hente de pengene? Blir det uansett en tur ned?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

J I P wrote: Er det penger å spare ved å kutte ut veteranene og ta inn nye unge lovende talenter.
Det er mulig det, men Glimt kan jo ikke kutte ut spillere som er under kontrakt, det er lovstridig.

Vet at Glimt har forsøkt å leie ut 3 spillere, men ingen vil ha dem.
Locked