Spillertråd: Trond Olsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

:lol: :roll:

Trond sier i samme artikkel som ab24 refererer til, som forøvrig er fra an.no, at dette har "vært kjent noen dager, og at han dermed har tatt det ed ro de siste dagene på trening" (fritt sitert etter hukommelsen). At det skulle ha vært bestemt i nov/des er bare bambus - for Sheff Utd solgte kun nylig Beattie til Stoke, og fikk penger til å handle for da.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tomath »

For en lettelse det hadde vært om en slik avtale kunne vært slutten på Glimts problemer i denne omgang. Synd å si det egentlig, men jeg krysser i alle fall fingrene for at det AB24 skriver stemmer, og at avtalen går i orden.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by ecke »

tomath wrote:For en lettelse det hadde vært om en slik avtale kunne vært slutten på Glimts problemer i denne omgang. Synd å si det egentlig, men jeg krysser i alle fall fingrene for at det AB24 skriver stemmer, og at avtalen går i orden.
Bodø/Glimt får vel bare deler av disse pengene? Man kunne håpet på at "investorene"/Olsen-eierne ville brukt sine penger til å reinvestere i en ny, ung kantspiller, som Kristian Brix fra Vif, og den vekksendte Birkir Bjarnarson. :)

Det var vel Pedersen og Eidissen som var noen av investorene, og etter klubbens behandling av disse personene, er nok det for mye å håpe på. :(
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tjongs »

£2M er en god sum, spesielt på det nåværende tidspunktet med et Glimt i krise, selv om jeg tror vi kunne fått mer om noen måneder. Betingelsen er da naturligvis at Olsen fortsetter framgangen og har en god vårsesong, noe man selvfølgelig ikke kan garantere. Det som og er interessant er hvor stor del av en evt overgangssum som er i hard cash, og hvor mye som betinger spilletid mm.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimt1916 »

Har Sheffield United £2 mill å gamble på en ukjent ving fra Norge? Håpa vi ikke dumpa han for 6-7 mill nu.
Beattie has now revealed it was down to a couple of "minor things" he wanted to sort out with Sheffield United.

He said: "Kevin Blackwell and Sam Ellis at Sheffield United were desperate to keep me, but the club wanted me out for financial reasons and nailed their colours to the mast on that one."

He added: "I was down here last Thursday, but it didn't happen last week because there were just a couple of minor things we needed to sort out.

"I thought I would test the waters and it was clear they wanted me out for financial reasons."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Johansen wrote:
Glimt kan tjene 2 millioner britiske pund, noe som tilsvarer i overkant av 20 millioner kroner, i løpet av en avtalt periode og avhengig om hvor mange kamper Trond får på A-laget.
Fem millioner med en gang, én million for hver 20. kamp Olsen spiller inntil 100 kamper, og ti millioner hvis Sheff Utd rykker opp? Jeg frykter alltid det verste fra sånne avtaler. Sjøl om Miller-avtalen ikke blei så verst husker jeg likevel Stig Johansens overgang.

EDIT:
tjongs wrote:£2M er en god sum, spesielt på det nåværende tidspunktet med et Glimt i krise, selv om jeg tror vi kunne fått mer om noen måneder.
Mulig jeg er i overkant pessimistisk, men jeg synes f.eks. de 35 millionene som bys for Moa og Alanzinho er hårreisende store summer, og kan neppe forklares av stort annet enn mellomeuropeiske fotballederes stormannsgalskap. Hvis Glimt får solgt Olsen for noe som minner om £2M så synes jeg vi skal skåle og juble på klubbens vegne, for jeg er sterkt i tvil om at det finnes en eneste spiller i norsk tippeliga som forsvarer en større overgangssum.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by tomath »

Nå er jo Glimt angivelig ikke avhengig av å selge Olsen i dette overgangsvinduet likevel så da kan jeg ikke skjønne annet enn at en evt. avtale må bli vesentlig bedre enn hva du skisserer, Kesseboy. Jeg tar det for gitt at mellom 10 og 15 millioner vil komme direkte. Så blir jo spørsmålet om det kanskje er jeg som er i overkant optimistisk.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimt1916 »

Skal han virkelig over på prøvespill? Artiklan til AN og AB24 e ikke heilt lik, så æ e ikke heilt sikker på ka som e sant. Om det stemmer at han virkelig skal på prøvespill for Sheffield United så synes æ både Olsen og Glimt tar en ganske stor sjanse. Om han ikke får kontrakt med en klubb som sheffield United etter prøvespill så trur æ interessen for han i England vil dø ut rimelig kjapt. Trudde tida da gode norske spillera så sæ nødt til å prøvespill for "bakgårdsklubba" va over for lenge sida. Men nu skal han altså over sammen med minst to andre skandinava for å vis sæ frem. Noen plassa skrives det at de har så mange som fem spillera klar for prøvespill på mandag.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Det som er litt merkelig med artiklene i lokal"avisene" er at ab24 siterer an's artikkel, samtidig som de legger på en masse sprøyt om at det har vært klart i over en mnd at han skulle til Sheffield.

Trond er på tur til balløya for å se på forholdene i Sheffield - det er det vi vet på nåværende tidspunkt - så kan avisene kalle det hva de vil. Den fulle og hele sannheten kommer aldri fra avisene uansett.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Kesseboy »

Hvis det stemmer det Glimt1916 sier, at han skal på fotball-idol i Sheffield United sammen med fem -- 5 -- andre skandinaver, så er det jo bare å holde for nesa og snu seg bort.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by eidurgud »

Hadde likt å fått noen kilder på det g1916 skriver, finner ikke noe på nett om dette.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Crazy horse »

SHEFFIELD United manager Kevin Blackwell has confirmed the club are exploring several possibilities in the transfer market.
But Blackwell, who saw his top goalscorer James Beattie join Stoke this week, is steeling himself for a game of cat and mouse as clubs attempt to out-manouvre each other during the January window.

Blackwell said: "I've got one or two irons in the ADVERTISEMENT fire but that's all they are at the moment.


Blackwell omtrent like hemmelighetsfull som Glimt har vært de siste årene.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimt1916 »

Æ va ganske upresis i det æ skreiv i går kveld/natt. Litt frustrasjon over situsjonen i Glimt og litt inntak av pils hjelpa ikke på :)

Æ meinte ikke fem skandinava, men fem spillera til sammen. Når det e sagt så klar æ ikke lengre å finn frem til kor æ leste dette :oops: Det e generelt vanskelig å finn noen lokalavisa som skriv om Sheffield United, og æ klar heller ikke å finn en Norsk supporterklubb som har nettsida.

På dette forumet nevn de tre prøvespillera, en av dem en nordmann :

http://www.sheff-utd.co.uk/forum/showthread.php?t=11941
Three trialists coming next week. So says Blackwell, from decent clubs one Swede, one Norwegian and a Frenchman.
Æ ana ikke kor interessert SU e i Trond Olsen. Æ synes bare at det e merkelig om en spiller som nettopp har debutert på landslaget må vis sæ frem på trening i en Championshipklubb. TRudde som sagt de tidan va over.

Litt off topic : På noen av foruman æ har vært innom e de så misfornøyd med Luton shelton, nu i VIF, at de kalla kjøpet av han for Lutongate :)
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimtfan »

Jeg blir sikkert ikke populær når jeg sier dette, men jeg tipper at INGEN av de klubbene som har vært nevnt tidligere (de engelske) faktisk er interessert. Det florerer av rykter i engelsk presse og mange av disse er satt ut av agenter. Mitt tips er at Glimt bruker en agent for å aktivt selge Olsen til en engelsk klubb, denne agenten har satt ut rykter i forhold til klubber og pris. At Olsen skal på prøvespill i SU er IKKE et godt tegn i forhold til pris. De 20 millionene som Ab24 snakker om, tror jeg er tull og tøys. Det vil sjokkere meg om det er snakk om særlig mer enn £1 mill.
At Olsen som nylig spilte på landslaget må prøvespille i SU synes jeg ikke særlig om.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Los-Loco »

Glimtfan wrote: At Olsen som nylig spilte på landslaget må prøvespille i SU synes jeg ikke særlig om.
Hadde jeg vært manager i SU (eller for den del hvilken som helst annen klubb) ville ikke én kamp for Norge vært tilstrekkelig til at jeg var sikker på nivå og ferdigheter til spilleren.

Glem nå ikke at Norge har spilt fantastisk elendig i den siste tiden, og det ville ikke vært unaturlig om en presset landslagstrener forsøker desperate grep med nye spillere for å få ting til å fungere. At landslagstreneren gikk av rett etter at Olsen debuterte er vel heller ikke noe som garanterer for Olsens kvalitet, sett fra en utenlandsk klubb.

Eller for å ta en annen kanskje mer relevant sammenlikning: Norge ligger på 59.plass på FIFA-rankingen. Et tilfeldig land som Elfenbenskysten ligger 32 plasser foran oss. Jeg hadde blitt provosert dersom Glimt hadde kjøpt en Ivorianer usett bare fordi han hadde gode anbefalinger fra en agent og at han hadde fått én kamp på landslaget.

Forstår SU godt jeg, og sett fra Olsens side er det nok sikkert en fordel også. Olsen har sine ekstreme ferdigheter, og det å komme til en klubb som ikke ser etter akkurat dette, kan bety langvarig benketilværelse. Langt bedre å få testet hverandre litt først, slik at man har noe å vurdere ut fra.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Chris »

Glimt MÅ kreve en rett til f.kes. 25 % av en videresalgssum. Det er også svært viktig, spesielt dersom en har klausuler knyttet til antall kamper m.m. Det kan fort tenkes at Olsen blir solgt videre før det blir mange nok kamper.

I tillegg bør man kreve en ekstrabetaling om SU rykker opp.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

En skulle jo nesten tro at Trond var solgt allerede. Han skal nå bare vise seg fram sammen med flere andre. Det er veldig langt fram til et salg. Stortsett er jeg optimist, men når det gjelder salg av Trond til 20 mill i dagens marked, må jeg si at det har jeg ikke noe tro på. Henviser forresten til gårdsdagens Dagblad.

Trond blir nok i Glimt fram til sommeren, dersom da Glimt ikke selger han til RBK for 3-4 mill.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Crazy horse »

Han må for all del ikke selges til RBK!!! Mange av spillerne som har dratt til RBK har jo lyktes der, for så å ha blitt kjøpt opp av utenlandske klubber (f.eks. Carew) og RBK har tjent mye penger på salget, sannsynligvis mer enn de tidligere klubbene har fått. Vi må prøve å få til direktesalg til utlandet og ikke gå gjennom en annen norsk klubb og tape penger på det. Denne sesongen er ikke RBK noe utstillingsvindu heller og man har ingen garanti at det vil bli det neste år heller.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Sulliken »

slæpp off. Han går temmelig sikkert ikke til RBK.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimt1916 »

Re til Los-Loco:

Selvfølgelig skjønna æ Sheffield Utd. For dem e det jo en fordel å få testa spilleren først. Men at det e en fordel for Trond Olsen kan æ ikke skjønn. Om han fks. ikke e heilt i form enda pga. at han e uttafor sesong eller rett og slett ikke heilt får det til på trening så kan det godt vær at han bli sendt hjem igjen uten kontrakt. Sheffield Utd e en klubb med økonomiske problema som ikke kommer til å sjans på spillera de ikke nødvendigvis treng.

Det blei diskutert litt rundt dette med prøvespill når Moa takka nei til Man Utd. Etter mi meining e det ikkke sammenlignbart å prøvespill for Man Utd og Sheffield Utd. Man Utd e en så stor klubb at et avslag etter prøvespill ikke nødvendigvis vil ødelegg mulighetan dine i andre klubba i England. Men om man bli testa og funnet for lett av en klubb som Sheffield Utd så trur æ mange av evt. aktuelle klubba i PL stryk han fra lista rimelig kjapt.

Noen linka til Moas avslag på Man Utd invitasjon til prøvespill :
Det hører til sjeldenhetene at A-landslagsspillere drar på prøvespill og i kveld sendte Vålerenga Fotball ut pressemelding der klubben bekrefter at Moa og hans rådgiver takket nei til en invitasjon fra Manchester United.

- Det er ikke noe noen av oss ønsker. Det er fornuftig å si nei til prøvespill for landslagsspillere, sier manager Martin Andresen til TV 2 Sporten.
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 421761.ece

http://www.dagbladet.no/sport/2008/11/24/555417.html

http://www.dagbladet.no/sport/2008/11/25/555508.html


Ser at noen på diskusjonsfeltan på AB24 si at dette slett ikke dreia sæ om prøvespill, men bare en medisinsk test og kontraktsignering. Det kan sikkert stem, men da regna æ med at kontrakten skal undertegnes før han deltar på treningan. Æ nekta å tru at noen kan vær naiv nok til å vent til etterpå.

EDIT :

Enda et forum som omtal Olsen : http://boards.footymad.net/forum.php?tn ... 2127183742
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Pekri10 »

ecke wrote:
tomath wrote:For en lettelse det hadde vært om en slik avtale kunne vært slutten på Glimts problemer i denne omgang. Synd å si det egentlig, men jeg krysser i alle fall fingrene for at det AB24 skriver stemmer, og at avtalen går i orden.
Bodø/Glimt får vel bare deler av disse pengene? Man kunne håpet på at "investorene"/Olsen-eierne ville brukt sine penger til å reinvestere i en ny, ung kantspiller, som Kristian Brix fra Vif, og den vekksendte Birkir Bjarnarson. :)

Det var vel Pedersen og Eidissen som var noen av investorene, og etter klubbens behandling av disse personene, er nok det for mye å håpe på. :(
Hmm..nesten litt muffens da at akkurat disse 2 velger å gå når et Olsen-salg synes nært forestående og de måtte forholdt seg til en slags dobbeltrolle. Jeg vet ikke hvordan investor-avtalen er i forhold til fordeling ved evt. videresalg. Håper ikke dette reduserer Glimt sine muligheter til å få en del av kaka. Men vent litt, solgte ikke Pedersen (Gamst Invest eller noe sånt) sin eierandel i Olsen?

Uansett så blir det spennende å se hvordan dette utvikler seg. Jeg må innrømme at jeg tviler litt på om Olsen er helt moden for å ta skrittet ut i Europa nå. Jeg er redd han vil falle gjennom i England. Og flopper han, kan det bli en stund til han får sjansen igjen. Se bare på Ludde. Jeg tror han vil ha godt av et år til i tippeligaen (les Glimt). Dessuten vil det jo nesten være litt trist om jeg må se ham spille for denne stusslige Sheffield-klubben som er mer opptatt av å føre rettsprosesser mot en viss hedersklubb fra øst-London enn å fokusere på egne sportslige prestasjoner (eller rettere sagt mangel på sådanne). :wink:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Knuta »

Ja nå er det jo veldig langt fram til salg. Blir han sendt hjem på onsdag er han ute av bildet, blir han lengre er det en liten mulighet.
Imens spør jeg meg, hva skjer i Glimt med hensyn til andre inntekskilder. Er det slik at det kun står mellom salg av spillere eller konkurs??.

http://www.an.no/nyheter/article4061091.ece
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Crazy horse »

LATEST Sheffield United sign Chesterfield hot shot

The man Barnsley wanted goes to Lane


Published Date: 19 January 2009
SHEFFIELD United will unveil Chesterfield's Jamie Ward as their latest new signing within the next few hours.
The Star understands that the former Aston Villa youngster, who has impressed at Saltergate this term, has agreed personal terms and will put pen to paper on a three and a half year contract at Bramall Lane.
The 22-year-old is believed to have committed to moving from League Two to Championship this afternoon.
Both clubs have yet to make a public statement, but some observers believe the Spireites will be £400,000 richer soon...with a 15% sell-on clause written into the deal.
Ward is certainly in demand. Barnsley boss Simon Davey wanted him, but he pulled out of a switch to Oakwell.
But Blades boss Kevin Blackwell has been wanting options and cover after losing top scorer James Beattie.


Ser ut som man iallfall har funnet en mann i Sheffield, spørs da om man nøyer seg med ham?
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Glimtfan »

Vi får se, ikke alltid slike rykter stemmer. Viking har forøvrig også vist interesse for Ward.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8305
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Trond Olsen

Post by Crazy horse »

Men nå er det bekreftet, han ble kjøpt for 330.000 pund, men ikke som en erstatter for Beattie, det er meningen han skal få jobbe seg inn i førstelaget med tida til hjelp.
Last edited by liverglimt on Tue Jan 20, 2009 7:04 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply