Spillertråd: Olav Råstad

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Sulliken »

Takk for innsatsen Olav.

Blir merkelig å komme på besøk til Briskeby neste år (Ja. jeg er sikker på at Skamma rykker opp).

Så får vi bare mimre om langskuddene og bakromspasningene dine.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by dalers »

Sulliken wrote:(Ja. jeg er sikker på at Skamma rykker opp).
Måtte du ikke få rett i denne spådommen...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Sulliken »

Amen
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Bateman26 »

Jeg vil bare trekke fram mitt aller aller beste minne av deg Olav.
Når du skåret hjemme i den første hjemmekampen i adecco. Da bråsnudde du og beinet som faen og hoppet rett opp i horden. Det er mitt minne av deg i gul drakt jeg blir og huske i mange mange år framover. Lykke til videre.

Ja nachspillet etter a-lagskampen vil nok også huskes en stund.

Lykke til videre
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Chris »

Lykke til og til lykke Olav

Takk for de vakre gjennombruddspasningene. :glimt
Takk for de tunge plasserte langskuddene. :glimt
Takk for innsats, engasjement og stå-på-vilje. :glimt

Ser frem til å se deg i gult på Aspmyra om litt. Her kan GRAND OLD MEN spille lenge...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Heltenjohn »

På grunn av at Glimt sliter økonomisk og at de ved å la Råstad gå, vil frigjøre lønnen hans, lar de ham også trolig gå vederlagsfritt.
ehh...
vi betalte 100.000 for Sakk, 200.000 for Robert oppsigelse Vikstad...
Greit nok at Glimt sliter økonomisk, finanskrisen har slått til innenfor fotballverdenen og at Olav ikke har vært fast på glimt eller kom til å bli det dette året, men jeg mener allikavell at Glimt her burde kunne skviset litt ut for Olav. Istedenfor å skvise sine sponsorer og tilskuere..
Han er da tross alt en meget god spiller som jeg regner med vil gå rett inn på laget!
Men det kan jo være at Glimt ikke hadde råd til at Ham/Kam skulle trekke sin interesse med å sette en symbolsk prislapp på Råstad?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by liverglimt »

Syting er lavmål. Olav har spillt 7 sesonger for Glimt og fortjener å kunne gå til Ham-Kam på gratis overgang. Det gir han bedre vilkår i forhandlingene.

All honnør til Olav og ha det fint på Hamar.
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

Jeg syns du skyter skivebom her, Helten.

Olav har vært i klubben i 7 år, noen meget gode sesonger og noen ikke fullt så gode. Jeg synd det er helt greit om han går gratis, for det åpner opp en lønnspost - og kanskje det trengs til en spiller Glimt har mer bruk for enn et 3. eller 4. valg som anker på midten?

Dessuten - så er det markedet som bestemmer prisen på en spiller.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Heltenjohn »

Jeg mener overhode ikke at en overgang skal strande pga. en overgangs-sum.
Olav fortjener denne muligheten mer enn mange! Og det er sjelden jeg oppriktig ønsker spillere mer lykke til, en for Olav's vedkommende!

Men det faktum at han hadde to år igjen av kontrakten, mener jeg at det burde vært en mulighet for å hente noen lapper, da med tanke på at hva vi har betalt for spillere som ikke er tiltankt en plass på førstelaget.
Et annet faktum er at hvorfor prøvde vi ikke en Birkir-variant? Utleie med oppsjon på kjøp! Kanskje det har vært prøvd uten at jeg vet det, men da kunne vi ha sjansa ei årslønn (for 2010 sesongen) på at Olav ville spilt på seg et navn på hamar iløpet av denne sesongen, evt. andre steder og solgt han for en pen sum da!

Altså. Ut fra det som har kommet fram i media og den forståelsen jeg har fått, tror jeg Glimt har opptrått for snillt i denne saken overfor Ham/Kam!
Og tror heller ikke Olav får noen "sign on fee" fordi de slapp å betale noe for han, uten å kunne bevise noe, selvfølgelig...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by eidurgud »

Glimt har nok vært snille, men ikke mot Ham-Kam.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Kenneth »

Hmmm, javel? Kan se ut som alle har vært litt snare med å se han ut av aspmyraportene...

http://www.an.no/glimt/article4143734.ece
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by tomath »

Etter hva Avisa Nordland erfarer, kontaktet Bodø/Glimt HamKam med en forespørsel om hedmarkingene kunne være interessert i Råstad for to måneder siden. Da skulle betingelsene og forutsetningene for en eventuell overgang være helt andre enn de som tikket inn på Briskeby i går.
Vet ikke om det er riktig, men jeg tolker dette som om at Glimt nå krever mer av Ham-Kam enn det som var forespeilet når det altså var Glimt som kontaktet dem sist? Hvis dette stemmer så synes jeg det begynner å bli mye tull overfor andre klubber fra Hansens side.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by liverglimt »

Kan noen snart få inn noen på de kontorene som skjønner PR og Markedsføring?

Hva med en rådgiver. Jeg gir meg snart ende over – og blir Grand supporter.
@liverglimt
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Kenneth »

Kan også bety at "Renegade-Pedersen" og Hansen har hatt dårlig/null kommunikasjon seg imellom.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by liverglimt »

Du har sannsynligvis truffet spikeren på hodet. Det betyr likevel at man kan lure på hva de driver med i kontorene på Aspmyra. De snakker om kontinuitet og erfaring som agrumenter for Frode Thommasens kandidatur som styreleder. Han har vel hatt en finger med i spillet om det sportslige som en av to sportsalibier i styret.

Jeg blir matt av slik oppførsel ovenfor fotballnorge. :fy
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Boombadila »

Ikke si meg at vi har fått et nytt kompetent regime på aspmyra :shock:

Når kan vi få et ukompetent styre?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Kenneth »

Jeg velger å vente med å hugge hodene av folk foreløpig. Dette betyr tydeligvis at det om stod i ab24 herom dagen ikke stemte - altså at glimt ikke krevde noe overgangssum.

Me får sjå! :)
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Snorreth »

Det skal ikke mange negative overskrifter før tilliten min til styret forsvinner, men jeg lar BTH styre skuta i denne overgangen. Virker som at det ligger form for epidimi i lokalene som smitter over til hverandre... det vil si at det ikke har hjulpet med at noen få har gått av.

Uheldigvis er detteen sak som rammer Bodø/Glimt mest - as usual :roll:
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by BoForPres »

Virker ikke særlig profosjonelt, men i det minste har Glimt endelig skjønt at man kan kreve penger ved spillersalg.
Som regel har tonen her inne vært at vi får for lite ut av spillersalg. Spent på HamKam er villig til å gi kontra Glimts krav. Hva snakker vi av penger for en spiller med lang erfaring på topnivå med 2 år igjen av kontrakten og som er tiltenkt fast plass på Hamar? 500k - 1 mill?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by - COYS - »

2 mill med 2 år igjen av kontrakten er minimum. Greit at Glimt frigjør en lønnspost for å spare penger men de trenger sårt de penger de og kan oppnå for spillerne som skal bort.
Råstad har rikelig erfaring i TL og går lett inn i en start 11'ver i Ham Kam. På tide at Glimt viser litt guts og krever penger. Spørsmlet er jo da hva de krever og hva Ham Kam er villig til å gi.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Los-Loco »

Dette føyer seg jo bare pent inn i rekken av uprofesjonell håndtering fra Glimt-admins side.

Helt utrolig at man ikke en gang har avklart rammebetingelsene mellom klubbene før man går så langt som å sende ut nyheten fra egen side om at spilleren er solgt.

Og det ville være nokså utrolig også i den situasjonen klubben er i om man skulle gi bort Olav gratis. Hadde den økonomiske situasjonen vært en annen, så kunne man jo ha "vært grei" med Olav og latt ham gå som takk for innsatsen. Men når vi ikke engang klarer å betale småbeløp til Ranheim og andre klubber så tar det seg dårlig ut å gi bort en spiller som Olav Råstad. Han er jo ikke akkurat bare stallfyll, den eneste årsaken til at han ikke spiller er en CB som overpresterer. En skade på CB, og Olav er first in line til den plassen.

Når Olav drar, blir det bare enda mer synlig at vi trenger flere alternativer på midtbanen. Skal vi hente noen fra 2. divisjon nå, så må vi regne med å måtte betale cash kontant ved overgangen, etter den siste tidens håpløse demonstrasjon av manglende betalingsevne utbrettet i nasjonale medier. Så noen kroner bør man kunne sno ut av Skamma, og har man signalisert noe annet til dem slik at de har hatt forventninger om en fri overgang, så er det slett arbeid!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by FSHelgeland »

Det som gjør det hele idiotisk er jo at det er Glimt som tok kontakt med Ham-Kam og tilbydde de Olav. Da kan man jo ikke komme med helt andre krav i ettertid, for en utenforstående så ser det hele meget uprofesjonelt ut.
Tippeliga 2015
User avatar
Zoolander
Posts: 20
Joined: Sat Apr 05, 2008 10:07 pm
Location: Stamsund

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by Zoolander »

Håper bare Olav Råstad blir i Glimt, han er en god spiller.
Bodø/Glimt <3
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Olav Råstad

Post by talfh »

Denne tråden ligger vell på feil plass så lenge som Råstad er Glimtspiller
You'll Never Walk Alone
Post Reply