TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Moderators: Sulliken, Larsen

Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Glimtfan »

Føler spillet vårt på midten har vært særdeles svakt i dag, spesielt i 1.omgang. Utrolig mange feilpasninger og svakt plasserte spillere. Reagerer også på mange av valgene til ludvigsen, spiller mye feil og dribler i håpløse situasjoner.
ingen87
Posts: 7097
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by ingen87 »

madbertha wrote:noen andre enn meg som synes at theting har vært ganske dårlig i dag?
Helt enig, taper det meste av dueller, og er feilplassert på målet.. Blir rundlurt av Everton hver gang
Førr Evig!
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Johansen »

Men hva skulle vi gjort uten CB, er jo helt sykt å se på mannen. Han er over alt på bana, springer på seg krampe for så å springe enda litt til.

Ludde gjorde ett godt comeback, kanskje litt i urytme noen ganger men vi har nok mere i vente!

PVR har jo en fantastisk passningsfot han å, bare Derrek gidder å løpe etter ballene litt oftere.. :p

Syns også at Kåre kanskje kunne vurdert noen bytter tidligere.
Last edited by Johansen on Sun Mar 15, 2009 8:34 pm, edited 1 time in total.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:Føler spillet vårt på midten har vært særdeles svakt i dag, spesielt i 1.omgang. Utrolig mange feilpasninger og svakt plasserte spillere. Reagerer også på mange av valgene til ludvigsen, spiller mye feil og dribler i håpløse situasjoner.
De trengte 1 omg på å sette spillet. Runar fikk tidlig gult og var særdeles nært rødt. Resten av kampen brukes han kun offensivt. CB var som vanlig fantastisk og klart banens beste. Rønning slurver en del.

Ludde var til dels lite synlig i 1 omg og når han fikk ballen ble han veldig alene og måtte dermed utfordre mot både 2 og 3 mann. I 2 omg virket det som de justerte T.Rønning slik at avstanden mellom han og Ludde ble mindre. Ludde viste tegn på gammel storhet i 2 omg. Håper han fortsetter slik.

Synd vi ikke vinner i dag etter en flott 2 omg, men poeng i åpningskampen mot sølvlaget som vant 6? bortekamper i fjor er ok.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Rodriques2 »

Imponert over Ludvigsen idag, jeg!
Kunne stått med både to og tre målgivende pasninger, om blant annet Runar Berg hadde truffet bedre på noen av avslutningene sine.

Christian Berg fortsetter der han slapp ifjor, med å RULE midtbanen.

Thomas Rønning fremstår som en skygge av seg selv, mens Stian Theting var banens svakeste. Rundlurt hver gang, feil pressavstand, skumle balltap og dårlig posisjonering. Reddet gang på gang av PVR.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by FSHelgeland »

Mye positivt etter denne kampen, men å som jeg skulle ønske vi hadde hatt hvertfall en midtstopper med mye fart. CB er som vanlig enorm og Ludde viste at han er på gang. Er kun selvtillit og spilletid som skal til. Jan Derek må vi vel bare begynne å kritisere igjen slik at han blir sur og begynner å spille som han gjorde på slutten av forrige sesong. Håper Kåre tør å gi Daniel litt spilletid med jevne mellomrom. Oduro kom inn og viste at han har litt tempo og teknikk i kroppen, men var tydelig overtent. Vi får nok se mere til han.
Tippeliga 2015
- COYS -
Posts: 617
Joined: Sat Feb 21, 2004 3:31 pm
Location: Myre

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by - COYS - »

Har tatt av meg Glimt brillene og mener fortsatt at dommeren bør holde seg unna Aspmyra i fremtiden. Han stinket i dag.
Bodø Glimt, Norges stolthet. Image
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Snorreth »

Enig! Er så "pesslei" av Brage. Fyren har vist at han misliker Glimt før :cry: .
Burde fått rødt kort, utvist, utestengt fra fotballen i livstid og 3 år for mistanke av korrupsjon. :fy

Sånn ellers...
Ludde - genyalt.
Christian - Fy fadern.
Thiago - Du gjorde det du skal!
Runar - Du gjør mye bra i ny og ned, men også mye dårlig. Litt for aggressiv i starten.
Oduro - Ble nok frustrert på Brage... noe jeg skjønner, men jeg liker det jeg ser.

Olsen er fortsatt litt savnet, men jeg føler at vi har gjort det ganske greit uten han og det ser heller ikke mørkt uten ham!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Los-Loco »

FSHelgeland wrote:Jan Derek må vi vel bare begynne å kritisere igjen slik at han blir sur og begynner å spille som han gjorde på slutten av forrige sesong.
Ja, vi vurderte å rope på Olsen da han stilte seg opp for å ta frispark. :lol:
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Larsen »

Veldig enig med resten her, CB var enorm nærmest som vanlig nå. Herlig spiller.

Ellers var det en fornøyelse å se Ludde på banen igjen, var betydelig bedre nå enn sist han var i klubben. Veldig morsomt å se han herje litt på kanten igjen og vi får nok se mye mer fra ham fremover.

Det som bekymrer er Theting som ikke hadde sin beste kamp, håper det bedrer seg fremover. Brer seg lett usikkerhet om dagens spill for fortsette.

Mye pasningsfeil men forhåpentligvis er dette noe man kan skylle på tidlig seriestart. Alt i alt synes jeg det var en grei start selv om det er litt surt å ikke ta alle poengene, det hadde definitivt ikke vært ufortjent.

Noterer meg forøvrig at det var Hamoud som slo pasningen da Thiago scoret.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Cheese Smirnoff »

Theting var verken verre eller bedre enn han har vært tidligere. Derfor skremmer det meg at han har plassen framfor Alo. Hvis det er farten som har benket Alo, gir det ingen mening. Alo er raskere, smartere, mer hodesterk og bedre offensivt enn det Theting er som midtstopper.

La Theting være back-up på midtbanen, som indreløper og i CB-rollen, og la Alo spille på seg tryggheten vi så periodevis i fjor.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Nilzo »

Noen som har prøvd å se straffehands-situasjonen i reprise uten glimtbriller?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by MhepA »

Første omgang var tragisk. Andre mye bedre som vanlig. Kan ikke fortsette med dette, fordi det ødelegger kampen. Alt for tamt i første omgang og det er ikke første gang.

Londak - 5
Hamoud - 5
Theting - 4
PV.Rønning - 5
Forko - 4
R.Berg - 4
C.Berg - 5
T.Rønning - 4
Sørensen - 4
Martins - 5
Ludvigsen - 5

Sum: 50
Snittet: 4,54
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by maud »

Noen flere som er sinte på Tv2SUMO? Jeg har hatt abonnement der i flere år og aldri hatt problemer, men saaaaatan i dag. Fikk ikke sett noe. Var så sint at jeg faktisk ikke husker hva jeg skrev i mailen til dem... Men fikk en beskjed tilbake om at jeg fikk en mnd gratis, skulle baaaare mangle..

Men kampen ja? Var det mye folk? Bra stemning? Kaldt? Dommern?
FØRR EVIG
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by MhepA »

Ikke så veldig mye folk, rundt 4300... Grei stemning mtp. tilskuerantallet... Ganske kaldt, glad jeg kledde på meg et par ekstra gensere... Dommeren gjorde mye rart, veldig nøye på hvor ballen skulle ligge på frisparkene og hvor den skulle være på kastene. Ellers skulle muligens Runar hatt mer enn et gult kort. Men det første var en smule strengt, så helt greit å la han slippe... 1.Omgang = Veldig dårlig, 2. omgang = Bedre
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Begod »

Londak - 7
Hamoud - 6
Theting - 2
PV.Rønning - 6
Forko - 5
R.Berg - 5
C.Berg - 7
T.Rønning - 4
Sørensen - 4
Martins - 6
Ludvigsen - 6

Glimt var langt bedre enn forventet, bare manglene uttelling som gjorde at vi ikke vant.
Posetivt overrasket over hvor god Ludde var. Negativt overrasket over at at Theting var fullstendig pingle i alle dueller og han var enda tregere enn forventet.
I medgang og motgang
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Kesseboy »

Vil gjerne ha litt tilbakemelding på DGH-børsen.
Last edited by FSHelgeland on Mon Mar 16, 2009 6:07 am, edited 1 time in total.
Reason: Hæ, mangler det noe ;-)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Boombadila »

Nå som man har fått kampen litt på avstand er det tid for noen små vurderinger. Passningskvaliteten var rett og slett ikke god nok, så¨det er førstepri å få opp den.
Vi sliter litt med å finne ut av hvem som skal spille ved siden av PVR, dog er det lov å håpe på bedring på dette punktet. Ludde er en anderledes kant enn TO, hvilket ikkke trenger å være så dumt. Har ikke helt den esklusive farten, men har smartere passningsvalg. Får vi i gang venstrebacken her er det muligheter for å komme ned til linja og legge ut femogførr. I tillegg må vi sende Runar på adsam igjen, for den børsa han hadde med seg på banen i går var veldig feil skrudd sammen!
JDS hadde en del fine innlegg i går, og var med defensivt. Litt mer presise passninger ut til denne herren så får vi en del sjanser til tipper jeg. Var også flink til å utfordre i dag.

CB som vanlig balansespiller, tar i år faktisk tak fremover, Mounir forsetter å overlappe, og det ser ut som om at det etterventede samspillet med JDS er på vei. PVR flink til å starte angrep, minner en del om Råstad på det punktet. Forko gjør en grei jobb i dag, dog ikke helt med offensivt, noen ganger fordi han ikke ble utnyttet. T. Rønning springer og springer, var uvenn med ballen i første, dog hevet seg i andre. Det bor kvalitet i denne gutten, og det håper jeg at kommer ut i neste kamp. Martins litt usynlig til tider, men lukter mål som en spiss og setter en. Londak reddet oss som vanlig fra en del baklengs, dog har feltarbeide hans en skyggeside for oss fans, vi blir hele tiden svært urolig når han beveger seg ut av feltet. Dog var det viktig at han forfulgte Everton der, for han hindret faktisk ett innlegg da.

Kampen var sett under et en nervøs affære, og vi kunne ha klart tre poeng. I stede for berger vi et, og har bare tjueni poeng igjen til seriemålet. Alle monner drar :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by gorgo »

Dette var en analyse som jeg kjenner meg igjen i! :klapp
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Masinga »

Da er vi i gang. Som jeg fryktet, betyr treningskamper null og niks når alvoret starter. I denne divisjonen får man intet gratis, heller ikke mot FFK. I første omgang var jeg langt nede og så for meg en sesong jammerdalen.

Alt i alt skal vi være fornøyde med poengdeling slik kampen forløp. Selvfølgelig burde Runar Berg hatt hattrick, men før disse situasjonene oppstod må vi bare takke og bukke for at dommeren ikke sendte ham av banen.

2. omgang gir løfter om at Glimt slett ikke trenger å tilbringe tilværelsen i sumpen. Men da bør man prestere på bortebane også, f.eks. mot Molde til helgen.
Masinga
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Knuta »

Masinga wrote:2. omgang gir løfter om at Glimt slett ikke trenger å tilbringe tilværelsen i sumpen. Men da bør man prestere på bortebane også, f.eks. mot Molde til helgen.
Molde er høyt oppe, og her får vi kamp som passer Glimt perfekt. Molde presser(tror de er bedre enn de er), og Glimt får kontring etter kontring og vil denne gang få flere mål.
Jeg var redd for FFK-kampen, det er som regel slike kamper Glimt har tapt, men Kåre har gitt laget en ny dimensjon. Synes det var flott at Ludde prøvde gang på gang.
Personlig synes jeg at Konradsen bør inn for TR på midtbanen.
I en bortekamp mot Molde bør vel også Stensland være et valg som innhopper, dersom det viser seg at Molde gir store rom bakover. Men dette kan vi kanskje diskutere i neste kamptråd.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Mendi »

Til de som kritiserer dommeren er det vel bare å si at vi skal være fornøyd med at han ikke viste ut Runar. Den taklingen som kom etter en halv time ville gitt gult om han ikke hadde et fra før, det er jeg overbevist om. Oduro sitt gule var også fullt fortjent, om han hadde aldri så rett i sin klage på avgjørelsen i forkant. Gutten må lære seg disiplin, ellers kan møtet med Tippeligaen bli hardt.

Men det var morsomt å se Glimt i andre omgang, det er liten tvil om at vi fremdeles blir å regne med i Tippeligaen. Ludvigsen er en helt annen spillertype enn Olsen, og det er både på godt og vondt. Det er mulig vi har mistet noe av bakroms-trusselen vi har hatt, men Ludvigsen tilfører også egenskaper som Olsen mangler. Han kommer dessuten til å bli mye bedre utover i sesongen, og jeg tror at laget også trenger litt tid på å finne ut av hvordan man skal bevege seg i forhold til hverandre. Dette kommer til å bli bra! Oduro er også en spennende spiller, helt klart. Han har kvaliteter.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Masinga »

Ser frem til Ludvigsens første scoring. Den vil bety veldig mye for selvtilliten. Hvor lang tid har gått siden han scoret sist i Tippeligaen?
Masinga
bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by bjornagain »

Er det noen som har bilder av "Tro, Håp, Kjærlighet"-TIFOen, og som kan legge ut :?:

Forøvrig er jeg mellomfornøyd med 1-1, og håper effektiviteten går opp. Deilig at sesongen er i gang!
:glimt :glimt
Autumnus sunt flavum!
Sven-Rune
Posts: 3031
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: TL: Bodø/Glimt - Fredrikstad -- Søn 15. mars kl. 18:00!

Post by Sven-Rune »

Mendi wrote:Til de som kritiserer dommeren er det vel bare å si at vi skal være fornøyd med at han ikke viste ut Runar. Den taklingen som kom etter en halv time ville gitt gult om han ikke hadde et fra før, det er jeg overbevist om. Oduro sitt gule var også fullt fortjent, om han hadde aldri så rett i sin klage på avgjørelsen i forkant. Gutten må lære seg disiplin, ellers kan møtet med Tippeligaen bli hardt.
Det er jo akkurat dette som viser at dommeren er dårlig. Når Runar først hadde gult skulle han selvsagt vært utvist etter nevnte situasjon! Så begynner dommeren å vurdere:"nei, jeg var streng ved det første gule og summa summarum blir det strengt med rødt, jeg lar vær å gi kort selv om taklinga er tøffere enn i sta."
Oduru må slutte å protestere så lenge selv om dommeren ikke henger med. Det gule kommer som et resultat av at dommeren ikke får med seg hele situasjonen og dømmer situasjon nr. 2. Dog, Oduru trenger heller ikke "ta igjen" selv om dommeren ikke dømmer. Sånt går aldri bra!

Brukbart av Glimt, men bør selvsagt score flere mål. Jeg gleder meg til fortsettelsen!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Post Reply