Spillertråd: Håvard Sakariassen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Mr Bean »

Synes og at Sakk spilte brukbart som stopper i går.. :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Knuta »

Enig. Det blir for meg feil så snart Glimt gjør en dårlig kamp og Sakk befinner seg på banen, så har noen automatisk funnet en skyteskive. Det var vel ikke Sakk sin feil at Glimt fikk sin første sjanse så sent som i det 83 min?. Lyn's mål var noen perler uten at jeg kan se at noen spesielle i Glimt hadde noen skyld i baklengsmålene, unntatt en generell dårlig innsats.
tjongs
Posts: 2581
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by tjongs »

Synes Sak var helt ok, og synes faktisk han var bedre som stopper i går enn han har vært som spiss etter han kom tilbake. Med mer trening i rollen blir han nok bedre, og er iallefall et alternativ på stopperplass.

Når det gjelder målene kan man vel ganske enkelt peke på noen på 2-0 målet...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by MhepA »

Og bare for å svare på ditt innlegg, men forhåpentligvis ikke ødelegge Sakk's tråd.

INN med Imingen!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Sulliken »

Sakk gjorde det helg OK som stopper. At enkelte konsekvent har på seg antisakkbrillene blir bare teit.

Han kan ikke lastes for noen av baklengsmålene, og syns han feide bra unna på cornere, etc.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Cheese Smirnoff »

Nå er vel jeg den eneste på dette forumet som har hatt trua på Sakk siden han kom ifjor, men jeg er ikke blind noen av veiene. Når vi skal kjempe om å holde oss i Tippeligaen er det ikke tilstrekkelig å ha en O.K. stopper. Hvorfor kjøpte vi inn Karl Morten Eek? Hvorfor kjøpte vi inn Sakk som spiss? For meg virker dette som om at Glimt vegrer seg for å betale pengene for Alo, eller noe annet vi utenforstående ikke får vite om.

Men; jeg har trua på at Sakk kan fungere som midtstopper, men han må da jammen få mer tid på seg til å lære seg den taktiske biten. Dessuten burde PVR få lov å spille sammen med den han har spilt mest sammen med i Glimt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by eidurgud »

Sulliken wrote:At enkelte konsekvent har på seg antisakkbrillene blir bare teit.
Som CS er inne på, holder det å spille en "ok" kamp? Jeg har vel kanskje vært den som er minst positiv til Sakk som fotballspiller på toppnivå, men jeg syns ikke han var noe værre enn de andre i går. Spørsmålet er om det holder å være en "ok" stopper.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by BoForPres »

Det kommer helt ann på alternativet? Synes det er mye snakk om Sakk når han ikke kan klandres for tapet. Håvard har spilt spiss hele sin fotballkariere og naturlig nok ikke noen ny PVR fra første kamp. Gi han tid til å få posisjonsspillet så skal dere se at han blir mer enn en ok stopper.
Slett innsats og aggresivitet over hele linja var årsaken til tapet mot Lyn. Ser på Tromsø vs Enga og det er en fryd å se hvor aggresive og løpsvillige Tromsø spillerne opptrer. Forventer å se Glimt slik på mandag. Så får resultatet bli som det blir så lenge innsatsen er der.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Cheese Smirnoff »

Helt enig. Tid er det Sakk burde få. Han burde ikke kastes utpå mot Lyn før han er ferdig utlært.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by BoForPres »

Er veldig nysgjerrig hvorfor Alo ikke spilte? Er ikke akkurat en tillitserklæring at en omskolert spiss satses på foran en landslagsstopper. En nevnte overgangssum etter x antall kamper, info? Hvor mye snakker vi?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by MhepA »

Vi har vel (latterlig nok) ikke nok penger til å betale det som det koster å bruke Alo i en kamp.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by BoForPres »

Ble ikke han hentet av ekserne investorer?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Snorreth »

Investorgrupper, hehe. Det er glansbilder som får overdreven mye ros i avisene for å hente en, i beste fall to spillere. :roll:

Og, jo, Alo ble vel henta av investor.
Tror faktisk ikke P.V. Rønning ble henta av investorer. Hørte at vi måtte betale en del av Olsen-pengene til det kjøpet :tenk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by MhepA »

Den investorgruppen som har investert med penger til Glimt har ihvertfall ikke fortjent den femsiders lange omtalen i avisene rundt omkring. Det de har spyttet inn i Glimt er lommerusk i forhold til hva andre investorer gir til klubbene sine. De kunne f.eks. gjort litt mer for å prøve å beholde både Birkir og Trond i klubben. Minner om at en viss gruppe med investorer har gjort jobben sin bra i Tromsø.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Mendi »

Jeg synes nå vi skal gi dem all ære for å bruke penger på Glimt, fremfor å sutre over at de ikke bruker mer. Det å "investere" i spillere til Glimt er ikke akkurat big business, vi snakker vel helst julenisse-investeringer for dem det gjelder. Vi kan jo ikke forvente at folk skal bruke av egne midler for at vi skal få det artig på Aspmyra.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Snorreth »

Det er greit, men gratisreklamen de har fått i avisene er jo latterlig. *plystre*
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Mendi »

Hvorfor? At folk bruker av egne midler er jo fantastisk! De fortjener hver linje av omtale.
Last edited by liverglimt on Thu Apr 16, 2009 11:01 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10476
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by MhepA »

Egne og egne, er vi så sikker på det? Er det ikke noen form for bedrift inn i bildet?
Jeg vet ikke engang hvem det er, så det kan jo selvfølgelig ikke jeg vite noe om.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Knuta »

Det finnes ingen investorer som kan ta av 'midler' fra eksempelvis Norsk Hydro eller DnB eller Statoil osv. En investor er en som har et eget AS eller enkeltmannsforetak eller kun er en privatperson med god økonomi.

Sånn sett er det imponerende at folk vil bruke sine 'oppsparte' midler i slike risikoprosjekter. Det kunne jeg aldri tenke meg å gjøre. Det vil vel nok at en klubb går konkurs om ikke jeg som privatperson følger med i dragsuget.
Hvis det er slik at investorer tjener så mye penger på dette ville vel det vært lang kø for å være med på dette eventyret. Tror nok at de fleste som gjør dette er idealister og har et stort hjerte for klubben.
Last edited by liverglimt on Thu Apr 16, 2009 12:50 pm, edited 1 time in total.
Reason: Gjentagende sitering av ovenstående innlegg...
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Mendi »

Uansett om det er bedrift eller ikke så er det jo egne midler. Noen eier bedriftene, og det er deres midler. Det er veldig prisverdig at noen vil bruke penger på Glimt, det er som Knuta påpeker noe de ikke kan regne med å få igjen. Viser det seg å være en god investering, som i tilfellet Trond Olsen, så ender man likevel opp med et sterkt press om å gi fra seg gevinsten til klubben.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by J I P »

Leste i Avisa Nordland at han faktisk hadde gått skadet siden cupkampen mot VIF ifjor uten at legene hadde oppdaget årsaken til problemene. Etter sesongen i år så fant de faktisk ut av det og fikk operert Sakk for bruddet han hadde ifoten.

Kanskje vi får se en ny og forbedret Sakk på banen neste år?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by ingen87 »

Kanskje ikke?
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Masinga »

Er det mulig???
Masinga
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by Los-Loco »

Hva er mulig?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Håvard Sakariassen

Post by J I P »

Jeg trodde heller ikke at det hadde vært mulig at en spiller hos Glimt hadde gått rundt med en bruddskade i over 1 år uten at det medisinske støtteapparatet til Glimt og legene fant ut av årsaken til smertene.

Det burde jo være enklere å oppdage en bruddskade enn å finne ut av årsaken til Lædre sine problemer. I dette tilfellet var også dette vanskelig.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply