Lav aktivitet!

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Lav aktivitet!

Post by Los-Loco »

Det har slått meg at antallet aktive forumbrukere har blitt betydelig redusert i løpet av det siste halvannet året (eller er det bare noe jeg innbiller meg?).

Jeg krediterer dette forumet for mye av den veksten DGH hadde fra første Addecco-sesong og utover. Hvis aktiviteten her dabber av, er jeg redd for at DGH er på vei nedover divisjonssystemet sammen med Glimt.

Det er jo en god del relativt nye fjes på J-feltet. Er disse brukere her inne? Vet de i det hele tatt om forumet?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Lav aktivitet!

Post by eidurgud »

Har merket meg det samme. Mange har falt av, men få nye har kommet til. Hva som er grunnen, er vanskelig å si.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Kesseboy »

Har også stussa litt over dette. Vi får nye brukere innom nå og da, men det blir ikke så mange innlegg fra dem. Er vi for interne?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Parelius »

Jeg faller vell inn under denne kategorien, jeg vet ikke hvorfor jeg ikke gadd bruke forumet lenger. Bare ble sånn. Men har gjort et halv-aktivt comeback :D

Men ja, kanskje dere er for interne?
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Lav aktivitet!

Post by eidurgud »

Hvordan er vi for interne, og hvordan kan vi unngå å være det?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Lav aktivitet!

Post by FSHelgeland »

Jeg tror rett og slett at det har en sammenheng med at folk nå kan se Glimt på tv hver helg. Når vi var i adecco så søkte folk seg hit for å få så mye info som mulig om klubben, mens de nå får det de trenger andre steder. Er enig i at vi burde prøve å få opp aktiviteten, noen som har noen forslag?
Tippeliga 2015
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Lav aktivitet!

Post by tomath »

Noe slags promotering på facebook kanskje? Det er jo der ting skjer for tiden har jeg forstått, selv om jeg ikke er der selv :)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Kesseboy »

Facebookside, maskot, koordinert allsang ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Sven-Rune »

Er det ikke sånn det er i Bodø da?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Lav aktivitet!

Post by Snorreth »

Jeg syntes det har sunket som et lodd etter vi fikk nytt forum.
Brukere ble slettet. Det forrige forumet var liksom vårt på grunn av skinet. *undre. undre*

AN har jo også et Glimt-forum.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Lav aktivitet!

Post by poteten »

AKtiviteten sank da Putte kom til Bodø.
Kritisk
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Mariasha »

Snorreth wrote:Jeg syntes det har sunket som et lodd etter vi fikk nytt forum.
Brukere ble slettet. Det forrige forumet var liksom vårt på grunn av skinet. *undre. undre*
Aktiviteten sank vel ganske kraftig før det nye forumet kom, da det var store problemer med det gamle? Vet i alle fall at jeg bare ble irritert av å bruke forumet da... Har nok sannsynligvis fortsatt å synke etter dette, muligens også på grunn av at brukere ble slettet, men er nok flere andre, viktige grunner. Nøyaktig hva disse grunnene er, er ikke lett å si. Virker generelt sett som en del nettbrukere beveger seg mer mot "generelle" nettsamfunn, da flere av de mer "nisjeforaene" jeg er medlem på har fått mindre aktivitet den siste tiden. Bare en observasjon jeg har gjort meg, uten noe bredre grunnlag enn akkurat de foraene jeg befinner meg på, så kan selvfølgelig hende det bare er tull :)

Larsen har vel sannsynligvis besøksstatistikk på dette, som kanskje kan vise om det har vært noen kraftige fall eller om det har vært gradvis, men ja... Tror/håper ikke en ny og bedre "motor" har skylda.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by J I P »

Hva med å bygge inn forumet slik at det i ytterrammen hadde hentet inn de siste 5 eller 10 artiklene om Glimt fra diverse søkemotorer. Det være fra fotball247, Glimt og mange flere.

Da haddestedet igjen blir stedet man oppsøker for å alltid finne siste nytt om Bodø/Glimt.

Om dette er teknisk mulig - det vet jeg ikke.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Lav aktivitet!

Post by Taskeladdn »

Det var mange hjemmesider som hentet nyhetsfeed herfra, og man fikk automatisk flere som kom innom hjemmesiden da.. Men denne muligheten ble desverre fjernet.
+ det oser negativ holdning av di brukerene som er her inne, noe som ikke akkurat bidrar til at flere vil bidra.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Lav aktivitet!

Post by gavharr »

Tok lang tid før jeg nå i ettermiddag fant ut at jeg hadde bruker her, så da skal iallefall jeg prøve å bidra! Fikk aldri noen bekreftelse på mail, om at jeg var registrert.
Har fulgt forumet i lang tid, og skal prøve å delta litt aktivt! :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Los-Loco »

Hjertelig velkommen som aktiv deltaker! :D
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Lav aktivitet!

Post by gavharr »

Takk så mye :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Glimt1916 »

Taskeladdn wrote: + det oser negativ holdning av di brukerene som er her inne, noe som ikke akkurat bidrar til at flere vil bidra.
Jepp.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Los-Loco »

En kjapp titt på medlemsoversikten viser at vi har "mistet" svært mange av de mest aktive; Nokia, Begod, Trapattoni, K1M, Mester, Hågen, Brawno, Glimt-fan og Pekri10 har alle mer enn 2000 innlegg på forumet, og de forsvant sporløst. Forbausende mange av dem i mars i år, altså helt i sesongstarten. Hvor ble de av?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Boombadila »

Et lite tips kan jo være at enkelte har ett liv utenom forumet, for å si det litt på spøk.

Men dette er samtidig hvordan et forum fungerer, noen faller av, nye kommer til, og enkelte mener at alt var så mye bedre før :wink:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Los-Loco »

Jo greit nok det, men når vi mister såpass mange av de mest aktive over en kort periode, så må det jo ha sin årsak i noe (nekter å tro at alle disse plutselig fikk seg et liv våren 2009 :lol: )

I tillegg til de nevnte, savner jeg en del av de som var med "fra starten" og som jevnt og trutt bidro med relativt gode innlegg uten at de kom opp i flere tusen innlegg:

Buster, FraOslo, Ostogvin, BørreA, DonCato, Vassvik, Stine, BoForPres, SH, JustinCase, Thomsan og RS.

Også flere av disse har ramlet av i løpet av forsesongen i år. Hva var detsom skjedde da egentlig?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Ville Lehtinen »

Forumet ble litt mindre interessant da Fredrik Naurstad bestemte seg for å kutte ned på aktiviteten?
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Lav aktivitet!

Post by dalers »

Det er rimelig LAV AKTIVITET over hele linja, spør du meg. DGH er blitt en svært stille aktør rundt Glimt. En skal ikke søke "oppmerksomhet" bare for oppmerksomhetens skyld. Men meningene uteblir i media. Glimt ligger nå under streken og ingen vet hvordan supporterklubben ser på situasjonen. Det kommer ingen formaning/oppfordring. Kåre har flere ganger misset på sin taktikk i år. På Lerkendal: i overkant chicken. Hjemme mot Start: uforståelig!!! Her burde det kanskje kommet en reaksjon? Unødvendig? spør sikkert mange seg. Men kanskje likevel en pekepinn på at DGH faktisk BRYR seg og er ekstremt opptatt av klubbens ve og vel.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
RS2-Gti

Re: Lav aktivitet!

Post by RS2-Gti »

Engasjement og lidenskap henger jo tett sammen. Det å kunne begrense seg er et skår i lidenskapen, dermed engasjementet. Jeg mener alle burde si hva dem mener og tenker til enhver tid, så får dem heller beklage seg dersom det var upassende i ettertid. Det skaper debatt.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Lav aktivitet!

Post by dalers »

Det er nettopp det som kjennetegner en talsmann for en stor supportergruppe. Debatten tar en når den kommer i ettertid og gudene skal vite at jeg vet alt om det.

Men at det er SÅ stille rundt Glimt har jeg nesten aldri opplevd og jeg KAN ikke si jeg liker at skipet synker mens en stilltiende står og ser på...

Er byen bedøvd? Og er en kritisk så kommer jo utenbyere raskt frampå og sier Bodø er en sutrende sytby med bortskjemte innbyggere :wink: Ja, heller det enn den stilltiende ignoransen som stillheten byr på.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Post Reply