Lav aktivitet!

Moderators: Sulliken, Larsen

RS2-Gti

Re: Lav aktivitet!

Post by RS2-Gti »

Det fine med negativ holdning blandt folket til Bodø/Glimt; potensialet er enormt dersom trenden snur.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Lav aktivitet!

Post by mortsto »

Jeg bruker ofte å kikke gjennom forumene til motstanderne før og etter kampene mot Glimt, og stemninga evt sytinga og klaginga her inne er aldeles ikke verre enn hos andre. Hvis en ser feks på Isbergets diskusjonsforum, ser en at det er en liten gruppe debattanter som helt klart misliker hverandre og bruker enhver anledning til å gå i strupen på hverandre. Denslags har ihvertfall jeg sett lite av her. Forumet bør absolutt fortsette sånn som det har vært, selv om aktiviteten varierer.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Neko »

tjongs wrote:Når det gjelder det med negativitet, så mener jeg helt klart at det må være mulig å stille seg kritisk til ting som blir gjort, det være signeringer, laguttak, taktiske disposisjoner, økonomiske spm og hva det måtte være.

Hadde det kun vært tillatt med positive og hyllende innlegg, så hadde jo iallefall forumet vært bortkastet, og da hadde det vært utrolig kjedelig å være her inne. Med uenighet får man et levende forum, hvis alle er enige blir det dødt.

Folk er positive når det går bra, negative når det går dårlig. Høyst naturlig.

Videre synes jeg det kan være greit å diskutere, å argumentere, framfor å bare påpeke at folk er negative. Det kveler bare debatten.
Jo da, men å være kritisk, skuffet og negativ er tre helt forskjellige ting, som ikke alltid trenger å gå hånd i hånd.

Kanskje løsningen er et eget underforum for hemningsløse utslipp av negativitet. "Jammerdalen" kan vi kalle det, eller "Klagemuren", hehe - et eget sted for å lese og skrive innlegg om hvor galt alt uavlatelig går. Vi har tross alt alle sånne dager. :mrgreen:

Det trenger ikke bety at alt Glimt gjør skal skamroses på resten av forumet, og at alle kritiske diskusjoner skal forvises til Jammerdalen, men hvis folk opplever at negativitet er en gjenganger på hele forumet, og mister interessen som en følge av det, så hadde det kanskje vært best for alle parter? Eller?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Boombadila »

Klagemuren har vi alt, ligger i pubseksjonen :wink:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Neko »

Ser man det. Da gjenstår det bare å forlenge den til Glimt-delen. ;)

Den Gledesmuren var forresten heller ikke så dum.
Last edited by Neko on Fri Oct 16, 2009 7:34 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Lav aktivitet!

Post by Masinga »

En seier på søndag mot TIL vil hjelpe fantastisk på humøret!
Masinga
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Neko »

Masinga wrote:En seier på søndag mot TIL vil hjelpe fantastisk på humøret!
Image

Jeg ser det for meg. Image
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Boombadila »

Neko, bare ett lite tips når det gjelder sitering :wink:
Sitering
Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu
Siteringsfunksjonen skal bare brukes dersom det er helt nødvendig å gjenta det en annen bruker har skrevet, for at innlegget skal forstås riktig. Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden. Man bør redigere sitatet slik at bare det man svarer direkte på vises, og man bør unngå å sitere bilder, slik at bildet vises flere ganger i tråden. Dette vil bidra til et mer ryddig og oversiktlig forum samt spare båndbredde.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Neko »

Oops. Gammel vane er vond å vende, ser det ut til. Takk for tipset, skal prøve så godt jeg kan å holde meg på matta. :)
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Re: Lav aktivitet!

Post by milla »

Jeg kunne sitert mange i denne debatten. Det er mange jeg er enig med, det er også de jeg er uenig med. Jeg er en av disse som var mye mer aktiv før, i debattene på forumet. Nå kommer jeg stort sett med enkeltinnlegg nå og da. Hvorfor er det slik? Det er flere som har satt fingeren på ting jeg føler også treffer meg.

Jeg er en av disse som gremmes over all negativitet. Hver gang Glimt/medspillere rundt Glimt forsøker å gjøre noe positivt som å dele ut gratisbilletter, oppfordre folk til å komme på kamp, henge opp flagg rundt om i hele byen osv.. Komme det alltid en eller annen og kommenterer ting som: "Hvorfor skal jeg gidde å gå på kamp når glimt bare taper likevel?", "Glimt er dårlig". Jeg er så drittlei av å lese slike innlegg på an.no og ab24.no sine debattråder. På Glimtforum er det absolutt ikke like ille. Men poenget mitt er at det er så enormt mye ukonstruktiv negativitet som jeg ikke orker å omgjenge meg med. Ja, det skal være rom for konstruktive debatter, og det er lov å være kritisk. Jeg er også kritisk. Det er flere kjøp jeg stiller meg undrende til for å si det på den måten. Men hver gang man til gjengjeld forsøker å skrive et positivt innlegg kommer noen og dreper det med at "Jeg er så utrolig lei av disse overpositive menneskene". Jeg opplevde å få et slikt tilsvar på en av mine innlegg etter at vi nesten rykka ned i 2004.

Jeg vil også si noe om PR, og jeg vil påstå at all PR er ikke god PR. Jeg som medlem av DGH ble forbanna da jeg så klubbens leder gå ut på TV2 før kvalikkampen mot Odd i 2007, og si at han var flau over Glimt. Ja, jeg er enig i at Glimt ikke akkurat imponerte i bortekampen mot Sparta Sarpsborg der vi tapte 4-1, men på den annen side var Glimt allerede klar for kvaliken da, og man så tydelig at taktikken var å spare sårbare spillere slik at de ikke skulle gå halvskadd inn mot kvalikkampene. Jeg har flere ganger følt at DGH burde hatt en person som er talsmann mot media. Denne personen trenger heller ikke å være klubbens leder. Jeg føler også at en slik talsmann bør få et kurs i hvordan håndtere media, med tanke på at media ALLTID vil vri og vende på det som blir sagt. Som eksempel kan man bruke de noe sleivete uttalelsene til DGHs leder, ang den påståtte pipinga mot Jan Derek Sørensen i fjorårssesongen. Jeg som kjenner DGHs leder ser at hun har ment å være ironisk i måten hun uttalte seg på. Men på den annen side så gjør ikke ironi seg så godt på trykk. Det er rett og slett ikke alle som skjønner ironien, og derfor kan man skape storm i vannglass. Jeg var selv med i DGHs styre da saken om drikking ble tatt opp. Jeg synes denne saken var velberettiget selv om det ikke var så veldig morsomt å få et brev om trussel om søksmål fra Sollied. I denne saken viste vi tydelig Glimt at vi ser hva som skjer, og vi bryr oss.

Tilbake til hvorfor jeg personlig ikke er så mye på forumet lenger. Ting har endra seg i livet mitt. Jeg har begynt å studere, og studiene tar tid. Det ble for mange uleste endeløse tråder som jeg ikke orka å sette meg inn i til slutt. Jeg tror også mange andre har det slik. Folk får barn, folk begynner på krevende studier... Det er mange personlige årsaker også til at folk forsvinner. Det betyr ikke at man ikke følger med Glimt. Jeg på min side har valgt å kanalisere min innsats, slik at jeg legger opp Bodøbesøkene mine til kamphelger. Og når jeg da er på kamp synger jeg meg hes. Jeg rekker ikke over alt og da velger jeg å prioritere å bruke innsatsen min der jeg føler den kommer best til sin rett. Nemlig på kamp der jeg kan være så positiv, engasjert og kritisk som jeg vil.
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Re: Lav aktivitet!

Post by milla »

Kom på en aldri så liten ting til. Vi har fått Facebook. Der kan folk komme med mange av sine meninger gjennom statusoppdateringene. Ikke undervurder konkurrenten man har fått der.
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Vegard »

poteten wrote:AKtiviteten sank da Putte kom til Bodø.
:?:
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by ingen87 »

En maskott som ikke har noen tilhørighet i Bodø. Det kokær ikke med bier nord for polarsirkelen. Dessuten rent plagiat fra Odds maskott..
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Lav aktivitet!

Post by gavharr »

ingen87 wrote:En maskott som ikke har noen tilhørighet i Bodø. Det kokær ikke med bier nord for polarsirkelen. Dessuten rent plagiat fra Odds maskott..
Enig, så enig.
Gi oss en tannbørste med bein, eller evt. ei stor havørn som ser sinna ut! :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Lav aktivitet!

Post by Johansen »

Enda bedre e det at bia fikk samme navnet som RBK sin gammle maskot.. Som va et pinnsvin
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Mr Bean »

Det var no vel avstemming som gjorde at det ble Putte vel???
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Sulliken »

Var ikke det kun på navnet?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
milla
Posts: 896
Joined: Tue Jul 20, 2004 9:38 pm
Location: Bartebyen

Re: Lav aktivitet!

Post by milla »

Og der har diskusjonen spora av helt..
Glimt - i medgang og motgang
DGHmedlem nr 19, drakt nr 5 :D
Medlem av Musketøsene
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Crazy horse »

Når overgangsvinduet har vært åpent har det jo vært stor aktivitet her i håp om at noen har visst noe, men i de siste par åra har jo hemmeligholdet vært så stort rundt eventuelle overganger (og i det siste året har det jo knapt vært noe å spekulere i), så det kan være en grunn til at det har dabbet av.
Fotball er nesten alltid morsomt
RS2-Gti

Re: Lav aktivitet!

Post by RS2-Gti »

Noen som har skjønt hva som må til;
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article153880.ece
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Los-Loco »

Man trenger ikke være geni for å skjønne det der, men man må være rik for å kunne gjøre det. RBK er eneste klubb i Norge som kan unne seg luksusen å si nei til slike tilbud og satse på at prisen stiger.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply