Ønsker å beholde, redd for å miste

Moderators: Sulliken, Larsen

Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Rodriques2 »

I 2010 ønsker jeg å beholde:

Bent Inge og Kåre. To unge, men dyktige trenere. Dem har fått alt for mye pes etter årets sesong, når vi etter min mening rykker ned grunnet en forferdelig økonomi.

Runar Berg. Legende, med så mye mer. Utrolig erfaren, vår eneste kreative midtbanespiller og en viktig mann både utenfor og på banen. Er også glimts største profil i media.

Forko har vist seg å være et heldig kjøp. En av våre mest stabile spillere de siste to årene, og er fremdeles ganske ung. Med enda mer 4-3-3 trening, er jeg sikker på at Forko også blir en dyktig back offensivt.

Konradsen, Stensland, Johansen Vil være viktige nå som vi skal bygge opp et nytt lag. Talentet er der, og ferdighetene er der. Noe mentalt må på plass, og noe fysikk må trenes opp. Jeg er sikker på at vi vil se mye til disse fremover.

Londak Fjorårets beste tippeligakeeper. Ofte god på et dårlig glimtlag denne sesongen. Håper han ikke forsvinner til et nyopprykka lag.




Redd for å miste


PVR og Bjørdal En potensielt fantastisk midtstopperduo, som har slitt en del med skader. På sitt beste, er de kanskje norges mest spennende midtstopperpar. Er dessverre redd for at de begge kan måtte selges etter sesongen.

Stig Johansen Har vist misnøye i media mtp. kontraktssituasjonen. For meg er han en viktig spiller for oss, og jeg håper vi beholder han og sikrer et opprykk.







Kommentarer/egne vurderinger ønskes! Kjør debatt
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by XuliX »

Her er jeg veldig enig. Bare at jeg ser for meg en til trener i trenerapparatet som er litt mer sur. En sytpeis som roper å gnåler til spillerne når de presterer dårlig, nesten som rekdal.

Runar Berg er med til å bidra under sesongoppkjøringen, så vil ha han med videre.

I tillegg til dette, så vil jeg personlig at disse finner seg noe nytt å gjøre:

Forko, begrunnelse: Vi har Imingen som med en skikkelig sesongoppkjøring vil gjøre det bedre enn han. Selv om Forko har begynt å bli mer offensiv (applaus for det!).

Sørensen drar, hurra for det.

Jeg vil i tillegg si at Thiago Martins burde selges/gis bort gratis til en dårlig klubb. Makan til holdninger. :roll:

Thomas Rønning/Ludvigsen/Sakkariasen kan også dra for den del.

Vi har en FIN forsvarslinje. Og en finfin keeper.

Londak
Hamoud - PVR - Bjørdal - Forko

Veldig ungt og PVR/Bjørdal er konger. Hamoud har ikke fått til sitt i år, men jeg vet han kan. Og jeg VET han trives i Bodø. Han drar ikke.

Så må vi tenke langsiktig. Det er det glimt må gjøre, rett opp til enhver pris går ikke, da rykker vi ned igjen.
Et stikkord er UNGT, et annet er KVALITET.

De spillerne vi evt handler, må være under 22 år. (dette gjør jeg på FM til ENHVER tid, uansett lag)

Lurer forresten på om Glimt kan tjene godt på å kjøre en engelsk modell av kontrakter. Alle over 30år får en 1-års kontrakt, basert på prestasjoner. Godtar de ikke den, javel. dra.

Det er viktig at vi beholder unggutta.
Et drømmelag i 1.divisjon vil være:

Londak
Hamoud - PVR - Bjørdal - Forko/Imingen
Ung Indreløper - Ung Midtbaneterrier - Konradsen
Stensland - Ung Spiss (Kjøp) - Johansen?

Vet ikke hvor på banen Johansen spiller, noen som sikkert kan si det?

Uansett hva som foregår i korridorene på aspmyra, så har jeg tiltro til hva som skjer der.
Last edited by FSHelgeland on Mon Oct 26, 2009 4:17 pm, edited 1 time in total.
Reason: Minner om reglene angående sitering.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Los-Loco »

XuliX wrote: De spillerne vi evt handler, må være under 22 år. (dette gjør jeg på FM til ENHVER tid, uansett lag)
Ja, men da så. Da MÅ jo Glimt gjøre det også, hvis du har så bra dokumentasjon for den taktikken! :wink:

Anyway, hvem vil jeg ikke miste?

Londak, vi får neppe noen bedre som vil til oss i Adecco!
Hamoud. Har potensiale.
PVR, sjølsagt.
Bjørdal, også sjølsagt.
Imingen, Nordlending med potensiale, slike må vi ta vare på.
Hanssen, finner han tilbak til gamle takter så blir Adecco en lek.
CB, har fremdeles en del å bidra med.
Konradsen, også en Nordlending med framtida foran seg.

Ut over disse tror jeg ikke det er noen jeg vil gråte over dersom de drar. Det finnes spillere blant de som ikke er nevnt her som sikkert kan gjøre det bra for oss i fortsettelsen, men de er ikke uerstattelige.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Mendi »

Jeg tror vi må regne med å miste noen spillere, og det kan forsåvidt være bra for klubben også, sett ut fra et helhetsperspektiv.

Lædre Bjørdal: Ønsker nok ikke å spille adecco og svært attraktiv. Han forsvinner, håper vi får grei betaling. Det sureste med å rykke ned er at vi mister han, dette hadde vært et potensielt 20 mill salg innen 3 år.

P.V. Rønning: Attraktiv, jeg tror han forsvinner. Det hadde vært suverent om vi kunne beholdt en av stopperne.

Hamoud: Landslagspotensial, neppe særlig interessert i å spille adecco. Spørsmålet er om noen vil hente han i dagens marked.

Konradsen og Anders Karlsen: Disse kan Glimt forhåpentlivis beholde og utvikle videre. Ingen av dem er gode nok til å heve et Tippeligalag, de vil derfor forhåpentligvis være interessert i å utvikle seg videre i Glimt. Ikke dyre i drift heller.

Thiago Martins: Skulle gjerne barbert lønningslista med å få han vekk. Det blir nok vanskelig. En god demonstrasjon på hvorfor lange kontrakter med høy lønn er en jævlig dårlig ide, kan kvele klubben.

Stig Johansen: Jeg er ikke like hysterisk positiv som en del andre, han er en dyr spiller som er mye skadet. Jeg tror likevel vi trenger han, rett og slett fordi det er tynt med alternativer. Jeg tror imidlertid ikke Glimt kan ha både han og Martins, dvs at Stig forsvinner om vi ikke blir kvitt Martins.

Jeg tror Londak og C. Berg blir, rett og slett fordi markedet er så dårlig. Bärengrub kommer til å bli fast på laget i Adecco, som erstatter for Lædre Bjørdal. Om Glimt kunne hentet en ung, god, norsk stopper hadde det vært svært gunstig, men det er nok ikke like enkelt som det var da vi signerte Lædre Bjørdal.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by FSHelgeland »

Mye fornuftig sagt her, men dere glemmer alle Anders Karslen. Han er jo bare utlånt til Stavanger og etter rapportene så har han hatt en flott utvikling i adecco. Han holder nok nivået og har samtidig potensialet til å bli en god tippeligaspiller.

Vil selvfølgelig ikke miste Londak, Forn blir en bra backup. Vet ikke hvordan status er med Jonas men han er vel ikke fremtiden.

Der bak så ser jeg gjerne at de fleste fortsetter, men er redd vi mister noen. Ønsker likevel at Hamoud, Bjørdal,PVR, Forko og Imingen skal bli. Vi har vel nettopp fått Bjørnskau Johannesen og han blir nok å kapre den ene midtstopperplassen hvis vi mister Bjørdal eller PVR. Hvis de blir så kommer han nok til å bli backup som likevel vil få noe spilletid.

På midten håper jeg vi vil bygge opp en midtbane med CB, Konradsen og Karlsen. Tviler på at vi klarer å sikre oss Andre, men klarer vi det så har vi en midtbane som holder meget godt nivå. Theting har kontrakt en sesong til og han kan vel være grei å ha med seg en sesong til. Han er et arbeidsjern og kan være veldig grei å ha, i tillegg så har vi jo evigunge Runar, samt T.Rønning.

De fleste spørsmålene angående neste sesong stiller jeg ved angrepet. Martins har vel kontrakt en sesong til og får han nok å jobbe med så vil nok scoringene komme. Stensland blir og håper han viser bra fremgang gjennom vinteren. Jeg håper også at Oduro blir, han kan bli bra på vingen etterhvert. Ludvigsen har vel sikkert også kontrakt en stund til (vet ikke når den går ut) Regner med han blir, og håper han gir jernet gjennom vinteren. Likevel så trenger vi en spiss og gjerne en kantspiller til med ekstrem fart.

Da har vi en stall bestående av:

Londak/Forn

Hamoud-Bjørnskau Johannesen-Bjørdal-PVR-Forko-Imingen

Berg-Berg-Konradsen-Karlsen-Rønning-Theting (Forhåpentligvis Andre)

Stensland-Martins-Oduro-Ludvigsen

Det gir en tropp på 16 til 17 spillere. I tillegg til disse så håper jeg på en kant og en back til. Da har vi en tropp på 18-19 spillere. Noe som vel også er i tråd med hva Kåre har sagt til pressen i dag at stallen skal slankes kraftig og forynges en god del. Jeg hadde ikke hatt noe imot å beholdt Stig en sesong til, men frykter nok at han må gå. Vi har vel også noen spillere som nok ikke får mye spilletid, men som vi kanskje må beholde likevel.
Tippeliga 2015
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by XuliX »

Mendi wrote: Hamoud: Landslagspotensial, neppe særlig interessert i å spille adecco. Spørsmålet er om noen vil hente han i dagens marked.
Virker som Hamoud trives veldig godt i Bodø, med familie og unger, tror det skal en GOD kontrakt til for at han drar :)
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Mendi »

XuliX wrote:Virker som Hamoud trives veldig godt i Bodø, med familie og unger, tror det skal en GOD kontrakt til for at han drar :)
Det tror ikke jeg. Han er nok såpass ambisiøs som fotballspiller at han ikke er særlig giret på Adecco, til tross for at han trives i Bodø. Jeg tror imidlertid at han ikke har noe problem med å bli dersom det viser seg vanskelig å finne en klubb som vil betale for å hente han, noe det kan vise seg å bli.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Ville Lehtinen »

Jeg håper vi beholder Londak og flest mulig i forsvarsrekka. Om man klarer å banke inn litt mer defensiv trening i løpet av sesongstarten og kanskje allierer seg med Bjørn Hansen eller andre trenere av samme kapasitet, skal det være mulig å gå gjennom Adecco med svært få baklengsmål. Hvis PVR drar, tror jeg Alo kommer til å spille seg inn på laget, og ta Adecco med storm!

På midtbanen håper jeg vi får beholde Andrè Hanssen selv om det kanskje ikke er særlig realistisk. Christian Berg regner jeg med blir med videre, og blir dermed ankeret som vi kan bygge en ny og ung midtbane rundt. Anders Konradsen har vist veldig gode takter som indreløper de gangene han har fått sjansen til det denne sesongen, og om Anders Karlsen har gjort det så bra som rapportene fra Stavanger sier, skal han absolutt være med i kampen om den siste plassen på midten. Runar kan nok enda bidra med mye i neste sesong (det så vi i kampen mot Stabæk), men jeg håper egentlig at han blir en "rotasjonsspiller" og at yngre krefter rundt CB blir prioriteten.

Angrepet er den delen av laget hvor vi trenger å gjøre mest arbeid, og antageligvis trenger å forsterke. Økonomisk sett vet jeg ikke hvor realistisk det er å håpe på at det blir forsterkninger, men en målfarlig ung sterk spiss (og/eller kjapp ving) ville ha løst mye av problemene vi har sett foran mål denne sesongen. Jeg hadde helst sett at vi klarte å lokke til oss en ambisiøs og god spiss i starten av 20-årene fra en annen Adecco-klubb som ikke er med i toppen f.eks. Hvis da Daniel Stensland klarte å ta et steg fremover og bli litt mer stabil i prestasjonene og litt mer voksen i spillestilen, og Ludde kommer i form igjen, kan det absolutt se lyst ut. Om spissplassen og høyrevingen hadde fått etablert et effektivt samarbeid, kunne det vært rom for å spille inn Stefan Johansen eller Oduro litt mer på venstrekanten (selv om jeg i løpet av sesongen har blitt mer og mer skeptisk til hva som bor i sistnevnte).

Nøkkelordet for neste sesong må bli kontinuitet mellom kampene og en gjennomgående rød tråd i laguttakene, slik at spillere får tid til å bli kjent med posisjonen sin. I år har det vært altfor mye vingling mellom kampene, Håvard Sakkariassens rolle er vel det verste eksemplet på dette. Til neste år håper jeg at en mer eller mindre fast lagoppstilling blir noe ala dette (med foretrukket spiller uthevet):

Oduro/Stefan Johansen(Ny venstreving) - Thiago/Stig/(ny spiss) - Stensland/Ludde

-------------------Konradsen - Christian Berg - Anders Karlsen/Runar

---------------------Forko/Ruben - PVR/Alo - Lædre - Hamoud

----------------------------------Londak
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Glimtfan »

Jeg ønsket "gamlegutta" ut for 2 år siden og ønsker det enda sterkere nå. Runar og Stig har gjort en grei innsats i år, men skal vi satse langsiktig må disse ut og de unge må satses på.
Tror også det er lurt å få Martins ut så fort som mulig p.g.a lønn, kjøp heller inn en spennende billig 18-åring fra Ghana, Elefenbenskysten eller Nigeria.

Jeg håper for all del at Glimt ikke går i samme felle som de gjorde da vi skulle opp sist, da ble det satset for dyrt og kortsiktig, nedrykket i år, viser at det var en mislykket strategi. En god strategi innebærer en økonomisk bærekraftig fremtid og satsning på spillere som gjør at vi om noen år kan ha en fremtid med tippeligaspill hvert år.
Dette krever drastiske endringer i spillerstallen, noe som fort kan gi oss et mellomår eller 2 i adeccoligaen, jeg tror det kan være sunt. Her er det jeg mener må til:

-Satse ungt og billig. Ut med R.Berg, J.D Sørensen, T.Martins og S.Johansen. Ut med middelmådigheter som Iversen, Theting, Forn, Ludvigsen og Sakkariasen.

* Regner også med at vi mister Andre Hanssen

-Bygge laget rundt unge spillere som Karlsen, Stensland, Konradsen og Johansen, samt 1-2 rutinerte spillere som Bjørdal og C.Berg. Hente inn unge spillere med spisskompetanse og gi dem sjansen. Gjerne 2- purunge afrikanere, adeccoligaen kan være en glimrende utviklingsplass for "uslepne" diamanter (se f.eks Thioune)!

- Legg opp til et realistisk og konservativt budsjett, hvor balanse er målet. Unngå "cowboy"-satsning for å få oss opp fortest mulig, tenk 5-6 år frem i tid. Sett et ambisiøst, men realistisk mål noen år frem i tid.

-Kontinuitet på trenersiden.

-Bygg ut ny stadion!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by eidurgud »

Iversen er allerede borte, og Sørensen legger opp. Runar har sagt han tar ett år til, minst.


Bygge laget rundt Stensland (bl.a.)? Hvilke kvaliteter har han, annet enn fart?
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Rodriques2 »

Problemet med å si "ut med middelmådigheter som...", er nettop det at vi neppe kan tiltrekke oss annet enn middelmådigheter. Ikke per dags dato i allefall. Du nevner noen spillere som har vist seg viktige i adecco før, og som kan vise seg å være viktige igjen. Ellers mange fine svar i en impulsiv tråd. Keep em comin'
RS2-Gti

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by RS2-Gti »

Her blir det skrevet en del smart, men for det meste dumme ting. Spesiellt den blåøyde troen på at ung-guttene skal kunne være Glimt igjennom Adecco. Det er veldig urealistisk. Mange har fått mye spilletid i 2. divisjon, uten å utmerke seg der.

Med så store økonomiske problemer i fotballen, så tror jeg ikke vi mister noen utenom Andrè, Derek og Stig. Og Stig skulle jeg mer enn gjerne sett videre i Glimt. Seff også Andrè, men han fyller ikke noen plass på laget med enorm fallhøyde, som f.eks Runar, Mounir etc.

Jeg håper vi mister Thiago (bombe), Sakk og Forko. Har ingenting vondt å si om Forko, men Imingen er jevngod og har nok et større potensiale. Og ikke minst over tid, da han er lokal.

Få har penger, og spillere som har bidratt til et nedrykk er ikke særlig attraktive. Mounir blir garantert, og PVR/Lædre er nok de som har mest ambisjoner som ikke harmonerer med Adecco.

Ellers merker jeg meg Hamrens flørt med det svenske landslaget, og at Hoftun sier det ikke finnes en back-up løsning om Hamren drar. Akkurat som jeg så et spøkelse av Kåre dukke opp i venstre bildekant i det han sa det.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Boombadila »

I følge glimt sine hjemmesider er dette troppen per nu, så da skriver jeg mine tanker under hvert navn om hva jeg synes burde skje fremover:
Keepere(her har vi faktisk fire stykker, trodde vi bare hadde tre):

Jonas Ueland Kolstad
Er forsåvidt en kjekk spiller å ha i stallen, det engelskmennene kaller for en squad player. Kan komme inn fra benken og gjøre gode kamper.

Pavel Londak
Vår ubestridte førstekeeper, til tross for noen små tabber i ny og ne. Om vi får beholde han så ser dette bra ut, om ikke så håper jeg at det kommer penger på konto når han drar.

Ivar Andreas Forn
Er vel per dags dato utlånt til Alta, hvorvidt han kommer tilbake ved sesongslutt eller om han blir en sesong til i Alta vites ikke, blir mest sannsynligvis avklart når/om det kommer bud på Londak. Om vi beholder Kolstad og Londak så er det vel kanskje best for Forn om han fortsetter på lån.

Kristian Nikolaisen
Er vel strengt tatt keeperen for b-laget, uten at jeg vet så mye om han. Om Forn blir utleid kan det være greit å beholde han, kan vanskelig se for meg at vi trenger mer enn tre keepere i stallen vår.

Forsvar:

Per Verner Rønning
Mulig salgsobjekt, men markedet er ikke det det engang var(det ser man når dagens aftenpost kaller det å rykke ned billig siden ingen vil kjøpe spillere lengre). Håper helst at man beholder han.

Johan Lædre Bjørdal
Som PVR, men det spørs jo hvor mye lyst han har på addeccospill.

Alo Bärengrub
Kan være grei å ha om PVR eller JLB forsvinner, samtidig har han vel sagt utad at han har lyst på spilletid, så det kan jo skje noe her og. Men egentlig har liker jeg spillertypen, så håper at han blir.

Mounir Hamoud
Er vel strengt tatt vår eneste gode høyreback, så håper at vi beholder han, men skal ikke se bort i fra at et passende antall kofferter med tusenlapper får ledelsen til å selge han. Om vi beholder han bør vi kanskje se på mulighetene for å skolere han tilbake?

Ruben Imingen
Ung, relativt god spiller. Anvendelig squad player som ikke er så veldig langt unna en plass i førsteelveren. Kan ikke helt se at noen kommer til å kjøpe han, så antar at vi får beholde han noen sesonger til.

Even Iversen
Even har sagt opp og flyttet til Oslo, så han ser vi nok ikke mer.

Willis Forko
Er etter min menning vår beste venstreback, og ser samtidig ikke helt at noen kommer til å kjøpe han. Greit å ha litt konkurranse om plassene.

Karl Morten Eek
Ung og etter rapportene lovende. Ser ikke helt hvem som skal kjøpe han, og han kan fort komme til å danne ett midtstopperpar sammen med Alo om PVR og JLB forsvinner.

Morten Bjørnskau Johannesen
Kjøpt inn i år, vet ikke så mye om han. Er nok en spiller for framtiden, og noe som bør satses på etterhvert. Om vi får til en fornying nede i addecco kan det være gull verdt!

Midtbane

Christian Berg
Håper at vi får beholde tjenestene hans en sesong til. Om han bare blir litt bedre offensiv(som vi har sett glimt av i år) så kan han være den nye makelele om noen år!

Jan Derek Sørensen
Er satt opp som midtbane, men det har jo ingenting å si siden han legger opp til neste år. VI ønsker Jan Derek lykke til videre i det sivile liv.

Runar Berg
Personlig ser jeg helst at RB legger opp, slik at vi da kan bruke tid og ressurser på de unge spillerene vi har. Men ser også nytten av å ha han med på laget, om han klarer å motivere seg!

André Hanssen
AH tipper jeg forsvinner om han får ett godt tilbud, men om han får det vet jeg ikke. Dog må jeg spørre om han kanskje er over the hill?

Stian Theting
Ett arbeidsjern, typisk squad player. Ser ikke helt for meg at han forsvinner.

Anders Karlsen
Er på lån nå, satser på at han kommer hjem og tar over midtbanen!

Anders Konradsen
Satser på at Konradsen også tar ansvar tl neste år.

Thomas Rønning
TR, om jeg får bestemme, blir omskolert til høyreback siden han er best hjemover. Da får vi faktisk konkurranse på backplass, samt mulighet til å ha Mounir fremover igjen. Ser helst at han blir.

Daniel Stensland
Må bare heve seg enda mer, så jeg håper at vi beholder han.

Stig Johansen
Samme som RB, jeg mener for min del at Stig har gjort sitt for klubben nå(ære være han for det), men at det nå kanskje er på tide å la yngre krefter tre fram.

Håvard Sakariassen
Ser jeg helst forsvinner, tror ikke helt han har de som skal til for å lykkes, men kan godt få bevise at jeg tar feil.

Trond Fredrik Ludvigsen
Beholder vi nok mest sannsynlig, og om noen da tvinger han med seg ut på kondistrening så blir dette bra.

Thiago Martins
Ser ingen som kommer til å kjøpe han. så dermed tipper jeg at vi spiller med han som spiss til neste år. Tror det skal gå kurrant jeg.

Qwakeye Oduro
Har trua på denne karen her, så jeg vil gi han en sesong til før man eventuelt kvitter seg med han.

Stefan Johansen
Ett satsningsobjekt, håper at han blir, men det kan fort være at andre klubber vil snuse på han!

Så for å oppsummere da, av en stall på 28 spillere så legger 2 opp, da er vi nede på 26 spilere. Videre ser jeg helst at 4 spillere(en keeper+tre utespillere) forsvinner, da er vi nede på 22. Om vi da i tillegg tar hensyn til at en 2-3 spillere kan bli solgt så er vi nede på 19-20 spillere. Da er vi omtrent på det nivået vi bør ligge på såvidt jeg kan skjønne med de inntekter en klubb som glimt har.

Bare et lite ps til slutt, om vi skulle klare å kvalifisere oss for Europa cup via fair play, så tror jeg at det er større sjanse for at vi får beholde en del spillere som ellers ville ha blitt solgt. Derfor forbeholder jeg meg retten til å endre på dette innlegget når denne trekningen er klar!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Kesseboy »

Å beholde André Hanssen vil være ei enorm forsterkning for adecco-midtbanen. Men, man må nesten spørre seg om det vil være i tråd med ønsket om å satse langsiktig. Spillere som Anders Karlsen og Konradsen vil trenge spilletid for å utvikle seg, og det kan det bli smått med dersom Christian Berg og André Hanssen får regjere midten.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Ville Lehtinen »

RS2-Gti wrote:Spesiellt den blåøyde troen på at ung-guttene skal kunne være Glimt igjennom Adecco. Det er veldig urealistisk.
You'll never win anything with kids? :wink:
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Glimtfan »

Å satse på unge spiller i egen stall + eksterne er den klart rette veien å gå. Det er bedre å kvitte seg med "middelmådigheter" i 25-35 års alderen og erstatte dem med "middelmådigheter" i 17-18 års alderen. Man mister erfaring, trygghet og litt rutine, men får utviklingspotensiale, pågangsmot og lavere lønninger.

Man må selvfølgelig ha en god aldersbalanse, men vi har spillere som Berg, Hamoud Bjørdal og Londak i god alder. Kan man bruke de unge (dvs 16-21) på en fornuftig måte, så kan vi bygge et lag for fremtiden. Selvfølgelig må han hente inn nye, men det er mye bedre å satse 5 år frem i tid hvor man kanskje risikerer 1-2 sesonger i adeccoligaen, enn å rykke opp med Berg, Theting og Johansen i 11ern.

Det ble stilt spørsmål ved å bygge et lag rundt unge spillere og da ble det spurt hva f.eks Stensland har. Jo han har spisskompetanse, nemlig fart. En spiller som Trond Olsen har ikke spesielt mye mer enn fart, Ludvigsen hadde kun fart (før han ble fet). Fart kan være mer enn nok, så lenge man blir satset på og spillet blir bygd opp rundt dine kvaliteter.

Sats ungt, billig og langsiktig.

Det verste Glimt kan gjøre er å forlenge avtalen med Johansen og bygge laget rundt Runar og han. Vi må for all del ikke finne på å hente middelmådigheter som Thomas Jacobsen e.l. Kjøp heller 1-3 unge afrikanere med spisskompetanse på fart eller teknikk + et par unge spennende norske spillere. Vi må tenke langsiktig, både i forhold til det sportslige og det økonomiske.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Christoph »

Har ikke særlig store forhåpninger om at André Hanssen blir. Dessverre. Selv om han trives i Bodø, så tror jeg at han fortsatt er såpass ambisiøs at han vil ut igjen. Glimt er nok ikke det beste utstillingsvinduet i så måte.

Ellers så forventer jeg at en spiller som Sakk pent blir bedt om å finne seg noe annet å gjøre. Vet ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten, dog.

Stig Johansen bør få ny kontrakt, men må godta et kraftig lønnskutt. Så lenge Martins ikke klarer å finne tilbake til formen, må vi ha målgarantister i stallen. Er også åpen for en sulten Jim Johansen i Adecco.

Theting, Berg, RB og TFL blir nok værende. Men se ikke bort fra at Christian Berg kan bli snappet opp. Han har levert varene to sesonger på rad nå. Håper og tror imidlertid at han blir.

Regner med at vi mister én av stopperne, minst. PVR er solid, men har vel ikke vært like god i år som i fjor. Lædre har vært vår beste i høst, og bør være et greit salgsobjekt. Alo, Eek og Theting kan få slåss om den siste stopperplassen.

Jeg tror ikke Hamoud står på ønskelisten til særlig mange TL-klubber. Mulig at noen av de nyopprykkede henvender seg, men da tror jeg heller han blir i Bodø.

Vi sitter da igjen med en bråte unge spillere, som nok vil dra nytte av ett-to år i Adecco. Karlsen og Konradsen bør holde nivået greit, men vi skal huske på at Adecco er preget av mye duellspill og kriging. Da kan unge spillere fort bli litt for lette, men med rutinerte karer som Christian Berg og Stian Theting (grøss), bør overgangen gå greit.

Daniel Stensland er fryktelig spennende, men fryktelig uferdig. Oduro har til gode å overbevise undertegnede.
Thiago har vært skremmende svak i år. Og det er urovekkende. Tror ikke motivasjonen får seg en kick start av å spille i Adecco for en 33-åring som virker lei.

Derfor tror jeg at angrepsrekka er den mest sårbare lagdelen per i dag. Der må Kåre gjøre noe.

Jeg tror, som han gjorde før forrige sesong, at Bruttern kommer til å lete i lavere divisjoner etter nye spillere, hvis det i det hele tatt blir noen. Da kan han fort finne gull. Det fins gode spillere også i 2. divisjon, spesielt i Trøndelagen. Fallhøyden blir hakket lavere nå som vi skal spille i Adecco.

Jeg er derfor helt enig med de av forumistene som krever at vi satser ungt. Om vi ikke rykker opp på første forsøk, er ikke det noen krise.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by BoForPres »

Er mest redd for å miste Christian Berg da jeg tror han er den som er med på å få trykket opp på treningene.
Han er tvers igjennom profesjonell på og ikke minst utenfor banen.

Christians kommentar i dagens AN var interessant! "Jeg vil se spillere med ambisjoner på vegne av seg selv og klubben" Reporter " Betyr det du sier nå at det er spillere i klubben som ikke har de rette ambisjonene?" CB "Det ønsker jeg ikke si noe om".
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
RS2-Gti

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by RS2-Gti »

Selv om Runar spiller neste sesong, og er en utrooolig viktig spiller - så må ingen tro at laget vil bygges rundt han. Ja, kanskje rundt hans spillertype, men Runar er også en spiller som får 4-3-3 til å fungere på nærmest egen hånd. Og jeg vil se 4-3-3. Det er morro fotball når det fungerer.

Jeg tror når Runar legger opp - og hvem vet - kanskje blir det 2 år til - så tror jeg Konradsen har bygd seg opp til å være en ny Runar. Ser mange like kvaliteter, bortsett fra at pasningsfoten til Anders suger - men den kan han trene opp.

Med Stensland og Konradsen i stammen, så er det godt nok i første året. Dersom Stefan også kommer inn, så er det en ren bonus.

La meg presisere dette med store bokstaver;

SIST VI RYKKET NED SKULLE VI ENKELT GÅ RETT OPP. DA SATSET VI HARDT. VI MISSLYKTES.
TRO IKKE AT ET JUNIORLAG KAN VINNE ADECCO, UANSETT HVOR TALENTFULL.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Ville Lehtinen »

Anders Karlsen har et år med erfaring fra Adecco allerede, og har så vidt jeg har hørt klart nivået svært bra. Syns iallfall det burde være plass til han også.

Vi har vel i grunn fire unggutter som er aktuell til en plass i førsteoppstillingen, og av de fire blir begge Andersene 20, Stensland 21 og Stefan Johansen 19 i løpet av neste sesong. Er dette egentlig så ungt i dagens fotballverden?
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Pirlo »

Selvfølgelig skal de matches mye i den alderen! Blir ikke god av å matches forsiktig når man er voksen...tenks hvis Pato (-89), Agüero (-88) og Messi (-87) ikke skulle vært matchet før nå. Haha...det som ville skjedd om de var i Glimt.

"Nei, Fabregas får bare spille en gang i måneden her, han må matches forsiktig"
RS2-Gti

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by RS2-Gti »

Å sammenligne Messi og Konradsen er vel ikke heeeeelt fair.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Ville Lehtinen »

Det er en grunn til at store toppspillere som Messi og Christiano Ronaldo har slått gjennom i såpass ung alder. Og den grunnen er ikke at de har blitt matchet forsiktig, vel?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by bjornage »

I norge er det fortsatt sånn at man blir omtalt som et ungt talent helt til man er 25-26 gjerne, bare se på Tommy Øren.
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Pirlo »

RS2-Gti wrote:Å sammenligne Messi og Konradsen er vel ikke heeeeelt fair.

Nei, selvfølgelig ikke. Messi er mye bedre, men spiller i en sterkere liga, større forventninger, mer press og alt det der. Derfor jeg spør, hva er så jævlig farlig med å la en 17-18 åring spille I TIPPELIGAEN der det verken er mye penger, tilskuere eller forventninger? Det er jo knapt en håndfull klubber med ambisjoner i landet her.

Hvis en fattig gutt fra Brasil kan spille i en av europas sterkeste ligaer i en alder av 16-18 år så kan da vel et norsk stortalent spille i Tippeligaen i samme alder. Alt skal vær så forbanna farlig her til lands. Ungene skal forsvares, dulles rundt med og knebles langt inn i voksen alder. Forkastelig. Henning Berg har skjønt det. Wenger har skjønt det. HYLL!

Poenget var jo ikke å påstå at vi har Messi og Fabregas i stallen, men at de vi har med potensiale faktisk må brukes jevnlig, over tid, for å gi de en fair mulighet. Hvis de faktisk er de talentene klubben og alle andre påstår de er?

Forventer ikke at alle skal være Wayne Rooney heller, men gutten er født i -85 og har spilt i PL siden 2002.
Post Reply