Spillertråd: Stig Johansen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by tomath »

Først og fremst er det veldig trist å tenke på at Stig snart er ferdig i Glimt, men når det er sagt synes jeg samtidig dette er et veldig lovende signal på at Glimt virkelig tar den økonomiske situasjonen på alvor denne gangen. Her har man tatt en upopulær og rent sportslig sett dårlig avgjørelse basert på at vi rett og slett ikke har råd til å beholde Stig. Håper stegene mot en mer fornuftig drift bare fortsetter.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by trmika »

Først og frems TAKK Stig Johansen for alt du har gjort for klubben :hedre .
Så undrer jeg meg på hvordan man tenker i ledelsen i Glimt. Det er mange spillere som burte ha vært vraket lenge før SJ. Man velger å vrake en av Glimts beste spillere til fordel for disse ( vil ikke nevne navn, men det er minst 5 ).
Med tanke på den innstats, vilje , tæl og lojalitet til klubben som SJ har vist , så er dette en SKAM. Nok en gang viser ledelsen sin udugelighet. Vi hadde trengt SJ som en av bærebjelkene i ett nytt og bedre Glimt. Noen ting er totalt elendig i klubben. Se bare på Glimts 2. lag , hvordan har de gjort det? Jeg tror det er flere enn bare spillerne som burte få avskjed.
Jeg forstår godt at det er økonomi som gjør at man velger en slik løsning. Men her er det desverre ikke bare godt betalte spillere som er problemet. Beklager men slikt gjør meg så eitranes F.......
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Christoph »

Stig ville garantert fått ny kontrakt, hadde det ikke vært for at spillere som Thiago og Håvard Sakkariassen(!) har lange kontrakter.

Etter det jeg har fått med meg, har Sakk en kontrakt som går ut først etter 2011-sesongen.

AT det er mulig.

Tenk at Ernst P. maktet det kunststykket å gi en avdanka spiss, som aldri har vært i nærheten av å være god nok for Tippeligaen, en TRE-årskontrakt da han bestemte seg for å hente ham tilbake fra Bryne.

Det ser vi konsekvensen av nå.
User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by trmika »

Hvis man ser tilbake en del år så ser man at det begynte nok ikke med Ernst P. Denne typen idiotiske avveininger har vi sett lenge før og under Ernst P. Så noe(n) er totalt udugelig i Glimt. Kanskje burte hele ledelsen ta sin hatt og gå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Kesseboy »

Synes vi bør være klare på at de ovennevnte forhold ikke er Thiagos eller Håvards "skyld". Ingen av de skal klandres for å ha ønsket lengst mulig kontrakter.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
negative
Posts: 257
Joined: Sun Dec 09, 2007 10:32 pm
Location: Mo i Rana
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by negative »

Det er jo selvfølgelig ikke Thiago eller Håvard sin feil at de har de kontraktene de har, det bare føles litt sårt å miste en mann som Stig, som er Glimt tvers igjennom og har prestert meget bra i år, mens vi må beholde spillere som ikke har vært i nærheten av pari denne sesongen. Men, sånn er fotballen...
Glimt
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Chris »

Hei

Takk, takk, takk, Stig Johansen. Du har gjort en fantastisk innsats for klubben, gitt oss mange gleder og store øyeblikk. Takk for at du ga alt, gjennom så mange år. :glimt

Ledelsen skal IKKE ha takk. Jeg mener at Stig burde fått prøve seg som spillende trener sammen med Bent Inge Johnesen: Kåre har IKKE prestert godt nok i år. Stig har nok gode egenskaper til å motivere, til å være taktisk og slu - det ser vi i spillet hans, og ikke minst han kunne være mentor for spisser. Glimt kunne spart penger på dette, en trener mindre og en spiller som kan spille over alt mer. Alternativt kunne han tatt over for Bjerk... Glimt bør også jobbe for å bygge opp og rekrutere gode trenere. Jeg tror Stig er et alle tiders emne.

Mvh,
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Kesseboy »

Det burde nok være tema for en annen tråd, men når man har en fersk trener som ikke ser ut til å lykkes med alt han gjør, så tviler jeg på at den lureste løsninga er å erstatte ham med en trener komplett uten erfaring.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
OnkelnTelK1m
Posts: 114
Joined: Fri Mar 28, 2008 12:11 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by OnkelnTelK1m »

Musikk i mine ører 8)

http://www.an.no/glimt/article4672421.ece

Ernst er en bra mann!
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Krølle »

OnkelnTelK1m wrote: Ernst er en bra mann!
Hva har Ernst med dette å gjøre?
Her skal Glimt være forsiktige. Selv Martins har krav på korrekt personalbehandling under kontraktstiden. Jeg synes hele initiativet til Benn bærer preg av den elendige personalpolitikken som ble bedrevet under hele hans vanstyre av klubben.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Johansen »

Ernst? er vel strengtatt Benn som vil ha Stig i stede for Martins.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by bjornage »

Krølle wrote:Hva har Ernst med dette å gjøre?
Her skal Glimt være forsiktige. Selv Martins har krav på korrekt personalbehandling under kontraktstiden. Jeg synes hele initiativet til Benn bærer preg av den elendige personalpolitikken som ble bedrevet under hele hans vanstyre av klubben.
Merkelig av Benn å gå ut så krasst mot Martins. Jeg er enig i at han må bort, men det er svært uproft å si det sånn "on the record".
Last edited by liverglimt on Thu Oct 29, 2009 8:36 am, edited 1 time in total.
Reason: Redigert sitering
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Knuta »

Synes dette blir bare komisk. Stig fikk et års kontrakt i fjor i full forståelse med klubben. Martins har kontrakt ut 2010. Kåre og Bengt Inge har også kontrakt ut 2010. Her er det masse forslag om oppsigelse av Martins, Stig inn som hjelpetrener osv. Skulle man begynne med oppsigelser av trenere og Martins osv og med dagens økonomi ja da vil i hverfall klubben slite voldsomt.
Stig er mye skadet, og det værste som kunne skje med et års forlenget kontakt er at vi kunne risikert å få en ny 'Derek-periode' .
Nå må Glimt forholde seg til realitetene, og så må Benn og Ernst og alle tidligere ledelsesfigurer slutte med alle sine utspill, som bare er med på å skape enda mer røre i klubben.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Kesseboy »

Synes vel disse uttalelsene best beskrives som "uverdige". Det er fint med engasjement, men her synes jeg Eidissen går i baret.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Glimt1916 »

Fint om noen vil jobb for å skaff penga til Glimt, men dette bli bare pinlig og uprofesjonelt. Æ e med på det han si heilt til "betingelsen" hans kommer på bordet. Med forbehold mot at avisen har misfortått så håpa æ at denne saken bli tia ihjel før den bli plukka opp av riksmedia og Niso.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by mortsto »

Ekstremt uproft av Benn dette. Hvis han samler inn penger til et nytt år for Stig synes jeg dette er supert. Men at han eller andre investorer skal komme inn og diktere hvilke spillere som skal bort fra klubben er helt utelukket. Pinling oppslag.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Crazy horse »

Skulle gjerne beholde Stig, men viktig at de som styrer klubben i dag ikke blir "diktert" av gammelledelsen. Synes Benn og vennene kunne gått sammen om å stille midler for nysigneringer av unge talenter til rådighet.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Taskeladdn »

Hvorfor er det uprofft at den som har bidratt mest til klubben økonomisk sier det di fleste her inne mener?
Hvis jeg skulle bruke en større pengesum på klubben så hadde nok jeg og stillt et par krav, hvorfor skulle jeg ikke det? Stig + et par unggutter hadde vært en mye bedre løsning enn Martins og Sakkariasen for klubben, hvis det skal skje så er det egentlig bare en måte det kan skje på og det er at noen kommer med penger og stiller krav..
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by mortsto »

Fordi investorer og rike onkler ALDRI skal blande seg i det sportslige, selv om vi i dette tilfellet godt skjønner hva han mener. Benn Eidissen har ingenting med å sette krav til hvilke spillere som skal spille eller ikke spille. Han kan selvfølgelig derimot være med å sponse lønna til en spiller som Glimt har sagt de ønsker, men ikke ser seg råd til å ha.
Last edited by FSHelgeland on Thu Oct 29, 2009 8:11 pm, edited 1 time in total.
Reason: Minner om reglene angående sitering.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Crazy horse »

De som leder klubben bør få arbeidsro. Er man misfornøyd med ledelsen av klubben og hva de bestemmer bør man heller kaste dem under årsmøtet. Det Benn prøver er å presse seg til en makt han nå bare kan oppnå med pengene sine.
Fotball er nesten alltid morsomt
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Krølle »

Taskeladdn wrote:Hvorfor er det uprofft at den som har bidratt mest til klubben økonomisk sier det di fleste her inne mener?
Benn Eidissen er ikke hvem som helst. Lederen i klubbens valgkomite går altså ut i media og sier klubben må sparke av navngitt ansatt! Det er så hårreisende idiotisk at det er vanskelig å finne ord.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by bjornage »

Taskeladdn wrote:Hvorfor er det uprofft at den som har bidratt mest til klubben økonomisk sier det di fleste her inne mener?
Hvis jeg skulle bruke en større pengesum på klubben så hadde nok jeg og stillt et par krav, hvorfor skulle jeg ikke det? Stig + et par unggutter hadde vært en mye bedre løsning enn Martins og Sakkariasen for klubben, hvis det skal skje så er det egentlig bare en måte det kan skje på og det er at noen kommer med penger og stiller krav..
Først og fremst skulle han aldri gått ut i media med kravet, det skaper unødvendig innblanding og bidrar til å øke presset på alle involverte, dessuten mener jeg heller at investorer ikke skal blande seg opp i det sportslige (selv om jeg i dette tilfellet er enig i at Martins må vekk). Dette kan han holdt internt med Glimt-ledelsen. Til syvende og sist er det ansattpolitikk, enten vi liker det eller ikke har Martins en kontrakt med Glimt som alle parter må forholde seg til.

I tillegg til dette er Benn Eidissen en mann som på mange måter fortsatt er involvert i Bodø/Glimt, han er vel leder av valgkomiteen om jeg ikke tar helt feil?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by Taskeladdn »

Benn gir klubben muligheten til å gjøre noe dem har lyst til men ikke råd til.
Han forstår davel godt at klubben må gjøre slik dem gjør, med lønna til Martins og nedskjæringer så er eneste alternativet at noe kommer inn slik som han gjør for at man skal få gjort noe anneledes.

Han gir klubben et alternativ som dem kan velge mellom, Martins og Sakk eller Stig og et par unggutter.
Ser ikke det uproffe i å gi klubben et alternativ kontra det å kun måtte kjøre Martins og Sakk fordi man ikke har noe annet økonomisk alternativ. Skal man spøtte såppas mye penger inn i en klubb så vil man jo se at klubben gjør noe positivt igjen, man bruker jo såppas mye penger fordi man er glad i klubben.

Nei all ære til Benn som faktisk går ut og sier det di fleste vil si men ikke tør.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by bjornage »

Hovedproblemet mitt er at han, som er involvert i Glimt, går ut i pressen og krever en ansatt sparket for at de skal gi en annen ansatt ny kontrakt. Det er hårreisende ansattpolitikk og veldig lite profesjonelt, selv om jeg i bunn og grunn er enig med det Eidissen vil oppnå.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Stig Johansen

Post by liverglimt »

Dette føyer seg bare inn i rekken av hårreisende ting fra Herr Eidissen.
@liverglimt
Post Reply