Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by eidurgud »

Tror ikke Glimt MÅ kvitte seg med noen for å klare lønnskostnadene slik de er i dag..
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Glimt må kvitte seg med spillere for å klare lønnskostnader ved nye spillere, noe vi må ha. Det har blitt signalisert tydelig utad.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Chris »

Førsund er ledig på markedet. Glimt bør melde sin interesse. Her kan de få en god midtstopper og back på fri transfer: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 804898.ece
En slik signinger kan også "frigjøre" Hamoud fremover på banen.

Synes også det er på tide å få på plass en spiss til: Hødds unge kjempe, bør være et godt alternativ.

Til sist: Det er viktig å få på plass nye spillere relativt raskt slik at de kan trenes og spilles inn i Glimt systemet. Altfor mange klubber "synder" mot dette elementære poenget og får panikk og handler usett rett før transfer-vinduet stenger.

For Glimts del kan det jo tenkes at man ikke ønsker å betale lønn i noen mnd., MEN vinninga går fort opp i spinninga...
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Stibern »

Førsund er elendig...
L.U*H.G
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Unnskyld meg Dutte, men vet du egentlig hva du snakker om? Greit nok at Førsund spilte på et Ham-Kam som rotet det til for seg forrige sesong, men det var nok neppe bare Førsund sin skyld. Gutten er enda ung, 23 år gammel blir 24 til sommeren. Han beviste allerede i 2007 for Sandefjord at han holder nivået i eliteserien, han fikk 17 kamper der den sesongen. Han har også mange kamper og flere sesonger bak seg i Adecco. Han er en spiller som kan spille midtstopper, høyreback og defensiv midtbane. Altså en rimelig allsidig spiller og han vil nok være et scoop for mange klubber. Nå er det vel ikke bakover på banen vi trenger forsterkninger først og fremst, men at han kunne vært en fin tilvekst er jeg ikke i tvil om. Hvis det ender med at Bjørdal går, så tror jeg ikke Førsund hadde vært noen dårlig erstatter.
Tippeliga 2015
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Må si meg enig her. Hvis Bjørdal går, så vil Førsund være en grei og billig erstatning. Jeg mener Bjørdal er et hakk bedre, men salg av Bjørdal + Førsund (en annen "gratis" forsvarspiller) og et par offensive spillere inn, vil etter mit syn være en god løsning for Glimt.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå tegnet jo Bjørdal en 3 års kontrakt med Glimt i sterk konkurranse med blant annet Viking. Årsak, han trives i Bodø-Glimt. Det som er viktig nå er å beholde toppspillerne og sørge for opprykk, slik at motivasjoen er på topp til 2011.
Bjørdal er en spiller med lang skadehistorie, og jeg tror han i løpet av 2 år vil være Norges beste midtstopper. Da kan vi begynne å snakke om salg, ikke nå når vi trenger alle som har kontrakt, og jeg mener vi har en fantastisk blanding av ungt og spillere meg erfaring, og et lag som er mer en godt nok til opprykk, noe som også samtlige betting-selskaper er enige i.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Samtidig har han gitt uttrykk for at han ønsker å spille i Tippeligaen, noe Glimt også bør ta hensyn til innenfor rimelighetens grenser. At han signerte for Glimt i konkurranse med Viking tyder selvfølgelig på at han trives i Glimt, men det var nok også et uttrykk for lojalitet mot en klubb som har støttet ham 100% i en vanskelig tid. Håper ikke Glimt besvarer dette med å kreve urimelig og urealistisk mye penger for ham.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Veit ikke helt hva jeg skal mene om Førsund, tenkte jo først og fremst at vi burde forsterke framover, men kanskje kan han bekle backen slik at vi kan sende Hamoud framover?

Håper Glimt, om de henter noen, kan skaffe noen som spiller i en 4-3-3 klubb, særlig med tanke på at vi allerede er et godt stykke inn i sesongforberedelsene.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Bjørdal er god han, men jeg tror ikke Førsund er så mye dårligere. Hvis man i tillegg kan hente et par offensive spillere i tillegg til en erstatter for Bjørdal, så vil et salg etter mitt syn være svært fornuftig. Vi er alt for svake fremover på banen og trenger forsterkninger. Det finnes flust av gode spillere som er gratis nå, men vi trenger penger til lønn.
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by 8000Stein »

I tillegg til Førsund bør også tidligere Ham Kam spiller Guven vurderes.

http://fotball.aftenposten.no/2div4/article155246.ece
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

8000Stein wrote:I tillegg til Førsund bør også tidligere Ham Kam spiller Guven vurderes.

http://fotball.aftenposten.no/2div4/article155246.ece
Trur ikke Glimt vurderer spillere som er under kontrakt.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Forsterke lagettråden

Post by Johansen »

Vi kommer til å få opp én eller to utlendinger i løpet av denne måneden. Det er i hvert fall det som er planen

http://www.an.no/glimt/article4813464.ece
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Adem Güven har signert for KIL.
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Re: Forsterke lagettråden

Post by bnordk »

... og hvis HamKam ikke rykker ned likevel vil de kanskje beholde Førsund og noen av de andre som fikk fyken? De resigneres vel med et solid sign-on-fee, og så går klubben konkurs rundt seriestart...
Den Gule Fare
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Christoph »

Førsund har stagnert.

Han VAR et lovende midtstoppertalent, som har visna litt bort i HamKam.

Tror ikke han holder noe særlig høyere nivå enn f.eks Alo Bärengrub.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Enig.

Dessuten har vi jo Bjørdal!
Masinga
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Reidar Waage som en stund vel var aktuell for prøvespill hos Glit, signerer ny 3 års kontrakt med Tromsdalen, skal man tro avisene..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Om det skal komme et par prøvespillere fra utlandet, så bør de vel komme i løpet av neste uke?
Fotball er nesten alltid morsomt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Sku tru det,burde skje nå snart :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by brutus »

Ettersom Glimt liker søramerikanere med dårlige holdninger, hva med denne karen? http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.6935330

Hvis det virkelig begynner å haste med forsterkninger er det bare å ta en prat med Ernst Pedersen. Hvis han bruker sine italienske kontakter dukker det nok snart opp en prøvespiller. :lol:
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Vi har no bare en Brutus ;)

Bli som å si at man ikke skal sjekke noen spillera fra Harstad fordi Runar Normann kommer derifra :wink:

Og jada jeg veit du prøvde deg på en morsom spøk
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pudde »

Brutus er bare missunelig på at vi faktisk har en Brasilianer som scorer i mer enn bare 1 kamp :klapp
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Sett at vi faktisk ikke selger noen spillere, håper for guds skyld vi klarer å unngå det. Så bør vi se etter følgende forsterkninger:

Londak
Hamoud-Bjørdal-Rønning-Forko
Berg-Berg-Konradsen
HER-HER-HER

Stensland, Johansen har virkelig sjansen på å vise seg fram på treningskampene. Men vi bør fortsatt få forsterkninger på topp.... Enkelt og greit!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Re: Forsterke lagettråden

Post by Pudde »

Hva med å låne Mame Diang fra Viking?? Tror han kan bli bra hvis han får spille på seg litt selvtillit.
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
Post Reply