Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Knuta »

Nå vet jeg ikke om dette er riktig tråd. Men jeg vil bare drodle litt om hvilken startoppstilling vi skal ha i første kamp mot Lyn 5.april.

Mitt forslag:

Londak

Mounir - PVR - Bjørdal - Forko

Runar - CB - Konradsen

Stensland - Thiago - Stefan

Mest aktuelle innbyttere: Anders Karlsen(for Runar), Ludde(For Stefan), Theting(alt mulig-mann)
Ikke aktuelle innbyttere etter min mening: TR, Sakk

Et sterkt og godt lag, som kanskje mangler litt tempo på midtbanen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kåres Glimt

Post by mortsto »

Er nok det klart sterkeste laget vi har ja. Håper det blir oppstillingen Kåre går for og at evt løsninger som Rønning på back->Mounir på høyrekanten, samt Imingen på venstrekanten er ting som venter til skadene og suspensjonene kommer.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kåres Glimt

Post by Boombadila »

Høres ut som et bra lag det der Knuta, eneste er at jeg personlig ville ha foretrukket TR eller Haukås som innbyttere på midtbanen, siden det kan hjelpe med litt fart der. En midtbane med både Runar og Theting samtidig blir for treig i mine øyne.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kåres Glimt

Post by mortsto »

Må innrømme at jeg egentlig er ganske blank på hvilken type spiller Anders Karlsen er. Hvis en skal sammenligne han med andre midtbanespillere som er/har vært i Glimt, hvem er han lik? Runar, André, Konradsen, Birkr? Arbeidsom, kreativ, rask?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kåres Glimt

Post by Knuta »

mortsto wrote:Må innrømme at jeg egentlig er ganske blank på hvilken type spiller Anders Karlsen er. Hvis en skal sammenligne han med andre midtbanespillere som er/har vært i Glimt, hvem er han lik? Runar, André, Konradsen, Birkr? Arbeidsom, kreativ, rask?
Han er kreativ, rask, god skuddfot men mangler litt fysikk foreløpig. Han var vel for 2 år siden den spilleren som de fleste trodde ville overta for Runar.
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Re: Kåres Glimt

Post by Pudde »

Sånn som stallen er nå er dette mitt forslag til lag:

Londak

Mounir- PVR - Bjørdal - Forko

Karlsen - CB - Konradsen

Runar

Tiago - Stensland

Vi har pr i dag ikke spillere for å spille 4-3-3 og da vil det være bedre å spille en 4-3-1-2 med Runar som framskutt midtbane evt Johansen. Tiago vinner dueller og Stensland springer andreballene i mål :wink:
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by liverglimt »

Tok denne ut i egen tråd. :)
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Kesseboy »

Jeg er jo den skeptiske typen, men jeg er spesielt skeptisk til det jeg leser om å bruke Hamoud som ving igjen, og forslaget over om å spille 4-3-1-2.

For det første, Hamoud vil nok være et suverent tilskudd på kanten, det er ikke det. Jeg er dog bekymra for konsekvensene det har for forsvarsspillet, der han med hurtigheta si har vært en mester til å dekke for andres feil. Jeg tror nok at et middelmådig Glimt-angrep vil kunne putte en hel del mål i adecco, så vi vil nok profitere på å være så sterke som mulig bak. Det andre er at jeg har begrensa med tru på Thomas Rønning som høyreback, men han må gjerne vise at det er ubegrunna.

For det andre, når det gjelder formasjon, så virker det som om Glimt har hatt dårlig med uttelling fra formasjonseksperimenteringa si i vinter. Jeg kan gjenta det til det kjedsommelige, men slik jeg ser det har ikke Glimt gode nok spillere til å drive med store formasjonsendringer fra kamp til kamp. I den grad man kan avvike fra det kjente, må det være med noe som likner. 4-3-1-2 likner i mitt hode ganske lite på en vanlig 4-3-3. La gå at det mangler kantspillere for en effektiv 4-3-3, men bevegelsene til back og indreløpere vil (fortsatt i mitt hode) bli radikalt forskjellige.

Nå er det så klart mange måter å spille på, og formasjonstallet forteller mest av alt bare om ei omtrentlig stabling av spillerne i kampprogrammet, men med to spillere framst må man enten spille med to sentralt (hvilket er uvant for Glimt) eller skeivt, med en spiss og én ving. I førstnevnte tilfelle blir det et spørsmål om man klarer å flytte ballen høyt nok opp før en spiss mottar ballen i en siste eller nest-siste fase, eksempelvis via diamanttuppen (Runar Berg foreslått her) eller via en back som finner vegen høyt opp i banen for innlegg. I sistnevnte tilfelle blir det et spørsmål om man klarer å få i gang ei fungerende motsatt side, sånn at ikke hele laget blir helt skeivt. Nå er det ikke sånn at formasjonsforslaget til Pudde er en dårlig idé, jeg tror bare ikke det er den rette ideen for dette tidspunktet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by FSHelgeland »

Huh er da enda en stund til, men kjenner spenningen begynner å stige. Håper Kåre virkelig satser på ungdommen denne sesongen, Karlsen har spilt fast i adecco og kjenner nivået. Hvis det i tillegg stemmer det de tidligere har uttalt at han har tatt store steg så må han på banen. Hva som da vil bli ønskelaget er vanskelig å si, noe gir seg jo selv mens andre posisjoner blir vanskeligere. Ser helst at vi stiller i 4-3-3 fordi det er dette gutta er mest drillet i og de fleste vet hva som skal skje og kjenner rollene. At vi ikke har typene mener jeg er bare tull, vi mangler kanskje en utpreget venstrekant med fart, men jeg er ikke i tvil om at vi har spillere som kan løse den rollen med bravur likevel. For eksempel så er en Imingen i form god en mot en og kan glatt komme forbi sin mann å få lagt inn selv om han ikke har hurtigheten til f.eks Trond Olsen.

Ser gjerne et lag ala dette:

------------------Londak--------------------

Hamoud---Bjørdal----P.V.Rønning------Forko

---------Karlsen-----C.B.--------Konradsen

Stensland----------Martin----------Imingen

Johansen kan kanskje også spille ving alternativt så kan han få spille midtspiss i stedet for Thiago. Bjørnskau Johannesen ble vel også sagt at han kunne spille høyre back, slik at det kan være mulig å kjøre Hamoud lengre frem i banen og la han og Stensland spille på hver sin kant. Blir vel ikke helt optimalt, men er sikker på at de begge kunne løst det bra å spille på motsatt side. Konradsen har jo også tidligere prøvd seg på vingen og kan også være et alternativ.

Uansett, jeg synes vi har mange spillere på gang og håper og tror de blir mye brukt denne sesongen.
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by bjornage »

Sett Stefan på venstre ving og la han spille Arshavin/Messi-rollen istedenfor tradisjonell ving. Tror han kan bidra med mye hvis han kan dra inn mot midten med høyrebeinet (han er høyrebeint ja?).
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Jeg vil og tippe på lag! :)

------------------Londak--------------------

Hamoud---Bjørdal----P.V.Rønning------Forko

---------Karlsen-----C.B.--------Konradsen

Stensland----------Martin----------Ludde

eller i en annen formasjon:

------------------Londak-----------------
Hamoud---JLB---PVR-----Forko
Rønning----Karlsen----CB-----Konradsen
------Stensland------Thiago------

Vi får se hva Kåre velger da den 5.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by mortsto »

Hvorfor er ikke Runar inkludert i oppstillingene dine? Er han skadet? Eller mener du bare at de andre er bedre? Har ikke sett noen av treningskampene, men vil tro at Runar starter, om ikke innsatsen hans har vært begredelig i det siste.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Av den enkle grunn at jeg mener at han er for treig, rett og slett. Det vi tapte på i fjor var at midtbanen vår ikke eide fart. I midt hode må vi da gi spillertid til spillere med fart, slik at vi ikke blir overløpt. Om vi da mister tre assist på det i året, så tror jeg at det taptet blir korrigert med færre baklengs.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Kesseboy »

Løpskraft-argumentet er vesentlig, men hvis man samtidig klarer å få satt opp Runar på løp i retning ball inn i boksen, så blir han en viktig ressurs.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Stibern »

Stefan Johansen spilt strålende i flere av treningskampene i vinter og bør være i nærheten av førsteelleveren...
L.U*H.G
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by eidurgud »

Og er forøvrig best med venstrefoten sin.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Kesseboy wrote:Løpskraft-argumentet er vesentlig, men hvis man samtidig klarer å få satt opp Runar på løp i retning ball inn i boksen, så blir han en viktig ressurs.
På løp i retning ball? Mener du her det jeg vil kalle for oppfyllingsløp inn i boks på innlegg?

For all del, RB kan bli en viktig ressurs, det er ikke det, men jeg mener at den midtbanen som skal spille i addecco må være flink til å omstille seg kjapt, siden de fleste lag vi møter kommer til å ligge lavt (det er i hvert fall det mest sannsynlige scenarioet IMHO). Dette vil medføre at vi ikke vil få rom å tre baller inn i, men at vi enten må spille oss rundt, forsere eller ha spillere som kan skyte fra langt hold(slik at spiss har returer som kan jages). Nå er det ingen spillere på glimts midtbane som kan fylle alle disse tre rollene, men jeg mener at en midtbane som i utgangspunktet er kjappe, vil ha det betydelig enklere når det gjelder til å utføre disse tingene. Om de nå ikke er gode til å dribble, så går det fortsatt ann å vinne løpsdueller, slik at man kommer seg forbi ett ledd eller to. Det er mulig at dette er en overforenkling og alt for stor vektlegging av et enkelt element, men jeg husker med gru tilbake på enkelte kamper i fjor hvor vi knapt hadde avsluttninger på mål, og dette berodde stort sett på at midtbanen ikke evnet å ta tak i kampen, hvilket i dagens fotballterminologi er ensbetydene at man var for treig.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
rayray80
Posts: 127
Joined: Sun Apr 13, 2008 8:03 pm

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by rayray80 »

Vil bare hive inn ett innlegg i denne saken angående formasjon. den siste tiden uten T.Olsen har liksom ikke 4-3-3 funket helt. har blitt 4-5-1 med VELDIG defensive vinger, som ikke har truet kantene til motstanderen, som har gjort vår spydspiss veldig ensom på topp, og motstandere som ikke følte noen trussel for våre kanter. det blir det samme som å spille med en spiss hele kampen. Desverre funker 4-3-3 veldig dårlig når vi ikke har raske vinger, da ligger motstanderen høyt og stopper Glimt før vi kommer over motstanderens midtbane.

Da T.Olsen lå og luktet på offsiden hele tiden, som alle motstanderne fryktet, da trakk motstanderne seg gjerne 10 meter lengre bak, og Glimt fikk mere rom å spille på. Når vi fikk en overgang, hvor Runar Berg kunne slå en lang presis passning i løpsrettningen til Olsen, kom som regel motstanderen 10 -15 meter på etterskudd, pga hans rykk og sin hurtighet.

I adecco kan man forvent å styre store deler av kampen, da kan det være positivt å over litt flere en kun 1 spiss og en hel haug på midtbanen.

Jeg ser for meg at om Glimt hadde klart å lært veldig godt en 4-4-2 eller 4-3-1-2 formasjon som 2. alternativ, hadde man hatt flere spillere på topp, men da må passningspillet og småspillet være 100% pluss mye bevegelse. Samtidig som man har en 4-3-3 som man er veldig trygg på fra før, da kan det bli veldig spennende muligens til neste år, om man kan komme til Tippeligaen og kanskje overrask med noe som Tippeliga lagene ikke kjenner glimt som.

Uansett hva som skjer, er det bra at Glimt får bruke spillere som er unge og gi dem mye rutine sessongen 2010.
Håper da på opprykk, helst direkte med 1. plass og opp i mot full stadion.

Jeg skal i allefall som vanlig på alle hjemmekampene som jeg kan komme på. Gleder meg til sessongen 2010 :glimt
Lykke til Glimt.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by MhepA »

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke aner hvordan det ligger ann med skader og slikt.
Men jeg håper på denne startoppstillingen:

Londak
Hamoud-Bjørdal-PV.Rønning-Forko
R.Berg-C.Berg-Konradsen
Johansen-Martins-Ludvigsen

Så er jeg meget spent på hvordan det kommer til å se ut, for jeg har ikke sett en eneste treningskamp i år. Men med dette laget håper jeg på å få en litt sikker forsvarsrekke så vi slipper tidlig baklengs og heller kan fokusere på å score mål, noe jeg tror kan bli vanskelig. Angrepsrekka er i grunn ganske harmløs. Men håper på en litt god variasjon av kvaliteter blant spillerne med fart i Stefan Johansen og litt mer scoringsteft hos Martins forhåpentligvis.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Knuta »

Håper at Kåre stiller med åpningslaget(mot Lyn) mot Alta neste helg, slik at alle tester er utført og laget er klart og likeledes formasjon osv. Nå begynner alvoret og nå er det slutt på tull og tøys.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by ingen87 »

rayray80 wrote:Vil bare hive inn ett innlegg i denne saken angående formasjon. den siste tiden uten T.Olsen har liksom ikke 4-3-3 funket helt. har blitt 4-5-1 med VELDIG defensive vinger, som ikke har truet kantene til motstanderen, som har gjort vår spydspiss veldig ensom på topp, og motstandere som ikke følte noen trussel for våre kanter.
Akkurat som å høre en beskrivelse av Liverpool anno 2009/2010 :oops:
Førr Evig!
Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Banii »

Jeg vil kjøpe billetter på nett ;p
How to?
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Er ikke lagt ut som arrangement enda, så du må enten vente eller sende en mail til glimt.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Crazy horse »

Nå er det lagt ut på glimt.no. Men du må kanskje raska på, det er knappe 4300 billetter igjen. :roll:
Fotball er nesten alltid morsomt
duracellkanin
Posts: 10
Joined: Tue Jun 16, 2009 5:44 pm

Re: Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by duracellkanin »

Dere har ikke hørt med Aasmund Bjørkan ? ;) Han holder på å få aktivisert spillerlisensen igjen før seriestart ;) Han holder visst på å trene seg opp igjen før en debut i årets sesong :) :D :klapp :glimt
Altasupporter & Steinbergetmedlem
Post Reply