DGH-stemning?

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

DGH-stemning?

Post by Cheese Smirnoff »

Hva har skjedd med Den Gule Horde? Jeg ante svakhetstegn på de kampene jeg opplevde live ifjor, og tenkte at mikrofonene ikke var plassert riktig for å høre syngingen på TV-kampene, men idag var det tragisk! Det er tydeligvis ikke en like unison gruppe som står på J-feltet som det var i 2007/2008, det er klart på flere måter:

1. Er det slik at alle sanger må gå gjennom hr. Røsten? Jeg har hørt de siste årene at folk roper på Ole Marius for å få han til å starte sanger som de ønsker å synge. Mulig dette er noe det er blitt enighet om, men det kan da ikke forventes at èn mann skal ha hele ansvaret for å lage liv på Aspmyra? Det bringer meg videre til neste punkt.

2. Prøver noen å starte en sang er responsen man får fra resten av feltet noen overraskede/stygge blikk, og kanskje to-tre stykk som ønsker å synge sammen med. Den tiden jeg bodde i Bodø og stilte opp på Aspmyra hver kamp, støttet man opp om dem som ville lage stemning, og stemning ble det! Kanskje fordi man hadde en sanggruppe da som hadde trøkk?

3. Hvorfor brukes trommene så lite? Idag var det flere som ropte etter trommene, som bare kom inn en sjelden gang nå og da. Med mer tromme, ihvertfall i de verste stillhets-periodene, kan man lage liv uten å må komme med nye sanger hele tiden.

4. Siste punkt, men allikevel ikke minst: Hvor er kreativiteten blitt av siden "Bodø/Glimt *klapp,klapp,klapp*" er det eneste som får oppslutning blant supporterne? Ett minutt hver med "Vi ska faen mæ ta dem" og "Bodø/Glimt vinn idag" er i aller minste laget. Og hva med en og annen sang om enkeltpersoner som presterer godt?

Det skal sies at jeg ikke er medlem av DGH i år, og derav egentlig ikke har noe å si i denne sammenhengen, men idag irriterte jeg meg såpass at jeg syns det var på sin plass å si ifra. Det klages på at det er lite Glimt-stemning i byen, og det virker som om stemningen på J-feltet også er ganske laber. Både på kamp og på tv hørtes både Glimt i Midten og Glimt i Sør betraktelig bedre på kamp ifjor enn DGH. Dette kan jo selvsagt ha noe med mikrofonplassering o.l., men kampen idag tydet på at noen grep kanskje burde gjøres? Jeg vet ihvertfall at når en av Hordens glade gutter begynner å lage sanger om hvor stille Bodø-publikummet er, så er det noe som er galt...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: DGH-stemning?

Post by eidurgud »

At det ropes på Røsten for å få han til å starte sanger er vel nettopp fordi man blir uglesett om man prøver å starte sang selv, vil jeg tro. Grunnen til det kan være så mangt, men vil tro at det har noe med å si at for noen år siden eksploderte medlemsmassen i DGH, og i den tiden gikk alt på skinner. Da, som nå, er det Røstens "oppgave" å holde styr på gjengen - og det har vel blitt en slags stille enighet blant folket at det er hans' oppgave, ingen andres.

Sanggruppa har ikke vært der på noen sesonger nå, dvs medlemmene har nok vært der - men ikke som ei sanggruppe.

Når det gjelder trommene er jeg delvis enig med deg - problemet med trommene er at de enten slår alt for raskt, eller aaaalt for sakte! Det er skjelden en kamp uten at ihvertfall jeg reagerer på at de er helt ute av takt.

Når det skal sies, så syns ikke jeg at gårdagen var så ille fra DGH's side!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: DGH-stemning?

Post by K1M »

Reagerte litt på det samme der jeg satt hjemme i godstolen.
Det virket som om Horden manglet inspirasjon. Var nesten litt trist å høre "Bodø/Glimt klapp klapp klapp" hele veien. Hvor blir det av gode gamle sanger som "Vi skal vinn Adecco", "Bodø/Glimt tell æ dør" og min personlige favoritt "Gule flagg i vind"? Hørte skummelt lite av dem der jeg satt... Og til slutt, når skal Runar Berg gjøre seg fortjent til en bedre sang? Oh ah, Runar Berg...har aldri reagert på den før jeg hørte den på tv igår. Er det noen som virkelig fortjener en fin sang så er det han.

Uansett. Jeg håper DGH står på framover! Litt jobb må gjøres, men det blir nok bra til slutt. Det VET jeg :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
mutz
Posts: 1379
Joined: Sun Oct 17, 2004 5:45 am
Location: bodø

Re: DGH-stemning?

Post by mutz »

Ble lite trommer igår, da skarptrommeslagern vårres knekkte handa i påska...

At man roper på Røsten for å starte sanger, er vell mest fordi at han starter sangene i korrekt "toneleie"... Er det en gjeng med jenter som starter en sang, blir det ALT for lyst, å er det en gjeng med gutter, så kan det ofte bli alt for mørkt.

Så er det også kjekkt når Røsten starter sangene, at dem er i korrekt tempo :wink:

Jeg personlig håper sanggruppa våkner til liv, med både nye og gamle medlemmer, det har vi nok bare godt av :D

Å så sattser vi på at J-feltet vokser og vokser med DGH medlemmer, så blir det nok enda mere trøkk fra oss.

Husk, dette var 1 kamp! :D å etter den starten vi fikk, så vil jeg tro vi bare blir flere og flere :D
gul 2005/2006 og turkis 2006/2007 drakt 17 tilhører nå MEG :D

Stolt medlem a DGH- Cheerleading, Pesslurskolt og DGH- Retards :D
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Josse »

GLEDER MEG til jeg flytter til Bodø City i Juli, da skal jeg synge for full hals på J-Feltet!!! :glimt

Håper forresten jeg får DGH kortet snart :tenk
Julie:)
Posts: 671
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:15 am
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Julie:) »

Josse wrote: Håper forresten jeg får DGH kortet snart :tenk
Du finner nok kortet ditt i postkassa rett over helga! :)
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Josse »

Julie:) wrote:
Josse wrote: Håper forresten jeg får DGH kortet snart :tenk
Du finner nok kortet ditt i postkassa rett over helga! :)
Det hadde du jammen rett i, fikk det i sted :)
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: DGH-stemning?

Post by PEMA »

Runar har en egen sang.

http://www.youtube.com/watch?v=rZ1_M_L_RSI

Sing us a song, youre the piano man
Sing us a song tonight
Well, were all in the mood for a melody
And youve got us feelin alright

Her er vår versjon:

Skår oss et mål kjære Runar Berg
Skår oss et mål i kveld
Du ska vis at du e best i dag
Og at du e ung likevel

Laget på vei til Hamar i 2007.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: DGH-stemning?

Post by K1M »

Pinlig :oops:

Jeg kjenner jo igrunn til den sangen. Så trekken tilbake den delen av "kritikken" :roll:
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by ingen87 »

Tja vet ikke den.. Selv om Runar har sang, er det nå fryktelig mange som ikke har det!!

De jeg kommer på som har egne sanger er:

Pavel Londak (Levva livet)
Runar Berg (Piano man)
Thiago Martins (Love of my life)
Lædre Bjørdal (vet ikke melodi)


Ellers er det vel smått? Kanskje man skulle satt seg ned å komponert sanger til feks Per Verner Rønning, T.Rønning, Hamoud, Konradsen, Forko...Spillere som er førstelagsmaterial fortjener egen sang!
Førr Evig!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by Ville Lehtinen »

Mounir Hamoud-sangen:
(melodi: mahna mahna)

Mounir Hamoud!
Du du dududu
Mounir Hamoud!
Du du dudu
Mounir Hamoud
Du du dududu
dududu
dududu
dududududu du du dududu.

:mrgreen:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: DGH-stemning?

Post by Kesseboy »

:lol:

EDIT: Den forbandede sangen får man jo på hjernen bare man LESER om det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: DGH-stemning?

Post by K1M »

:lol:

Evig bra Ville! Den der synes jeg virkelig DGH burde gå for! Og ja, man får den på hjernen bare av å lese den :D

EDIT: Rettet leif
Last edited by K1M on Thu Apr 15, 2010 7:13 am, edited 1 time in total.
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: DGH-stemning?

Post by PEMA »

– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: DGH-stemning?

Post by Heltenjohn »

Om det ikke blir stemning med den låta, da kan vi bare pakke sakene våre å gå hjem å se kampen på nrk nett tv :lol:
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Josse »

Henges det fortsatt opp flagg og stæsj nedi byen dagen før kamp? Har ikke vært i Bodø på lenge nå.. :(

Stå på DGH! God bedring til trommeslager. Tromme er et energisk must på kamp! :wink:
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by sjura ;) »

Det var ikke pyntet i byen til første kamp, men det vil det bli forbedring på. Har akkurat vært ute på moloen bl.a. å svømt i slapps for å henge opp flagg. Forhåpentlig vil det komme opp mer enn i bare sentrum utover mårran.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by ingen87 »

Bra initiativ!

Men, er ikke det litt sent å henge opp søndagsmorgenen? Burde i mine øyne vært oppe til den store shoppedagen (lørdag). Da er det ihvertfall endel folk i byen :)

Uansett bedre sent enn aldri :) Kred til Sjura som har trosset værgudene ute på Moloen! :klapp
Førr Evig!
Julie:)
Posts: 671
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:15 am
Location: Bodø

Re: DGH-stemning?

Post by Julie:) »

Vi prøvde å henge opp fredagskveld (to dager før kamp) første gang flaggprosjektet ble testa ut, men veeeldig mange bodøværinger rappa flaggene da. Var få som ble hengende igjen. For å si det sånn - det var mange gule flagg å se på aspmyra den søndagen. ;)
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by ingen87 »

Ingenting er så ille at det ikke er godt for noe ;) Værre med Fredrikstad, hvor Særpinger drar å henter flaggene.. Og visa versa..
Førr Evig!
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: DGH-stemning?

Post by Heltenjohn »

Bodø/Glimt har tydeligvis bestemt seg for å gjøre "Barndomsminne fra Nordland" til sin sang! Selv liker jeg den og synes det er en god ide, men det er noen haker med det!

1. Å bruke ungdomskoret eller hvem som nå synger den over høytaleranlegget, er vel å legge lista på mikael "alle kan synge" rønneberg, syngeflerstemt, nivå. Altså ekskluderer man resten av myra til å klare å være med på sangen!
2. Har DGH fått være med på avgjørelsen? Det er tross alt INGEN andre på Aspmyra som lager noen form for stemning.. Hadde det ikke vært en ide å hørt med noen her hva man mener, evt om det finns en annen sang som kunne blitt brukt, som er mer lettsyngelig, f.eks, "Vænna" eller "Bodø/Glimt førr evig".

Tror med en slik sang, som alle kan, lett å synge med, vil ha en mye større effekt, med å skape ramme, stemning og kanskje en gang i fremtiden gi med og motspillere frysninger på ryggen når vi synger!
K_Duck

Re: DGH-stemning?

Post by K_Duck »

Heltenjohn wrote:1. Å bruke ungdomskoret eller hvem som nå synger den over høytaleranlegget, er vel å legge lista på mikael "alle kan synge" rønneberg, syngeflerstemt, nivå. Altså ekskluderer man resten av myra til å klare å være med på sangen!
Hur så? Klarer vi ikke å synge hvis man har opptaksavspilt forsanger? :tenk

Og, alternativet blir vel å spille inn en versjon selv? Lænningen har vel tradisjonelt karaokekvelder på søndag, hohum...? ^_^
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: DGH-stemning?

Post by eidurgud »

Håper for all del at dette ikke blir en tradisjon! Sangen har nada med Glimt eller fotball generelt å gjøre - hvorfor ikke kjøre på med "Bodø/Glimt førr evig"?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: DGH-stemning?

Post by J I P »

Hvem sier at det skal ha noe mer med fotball å gjøre enn å spille den før hver kamp?

Sjekk teksten på Nystemten eller Vålerenga kjerke og sjekk om noen av de er mer "fotballsanger".

Dette handler om å lage en tradisjon.

Men, en innspilling i Supportertoneleie hadde gjort sæ slik at sangen blir mulig å synge.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: DGH-stemning?

Post by Glimt1916 »

Verre e det med musikk etter scoring. Hørte det under kampen i går. En fryktlig uvane som æ håpa de slutta med så fort som mulig.
Post Reply