Talenter!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Gvandreassen

Re: Talenter!

Post by Gvandreassen »

Hvordan er egentlig denne Helskog Want? Noen som vet noe om han?
Tomvern
Posts: 59
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:08 pm
Location: bodø

Re: Talenter!

Post by Tomvern »

[quote="Ville Lehtinen"]Tomvern, dra til isbitforumet hvis du absolutt vil krangle med TIL-fans. Jeg tror vi andre har fått nok.[/quo

Den er grei. Takk for meg!
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Talenter!

Post by Thomas Andersen »

Ville Lehtinen wrote:Tomvern, dra til isbitforumet hvis du absolutt vil krangle med TIL-fans. Jeg tror vi andre har fått nok.
Fy F* - er dette gutteklubben grei? Du og en menge andre "veteraner" her inne vet jaggu å gnæge, krangle og kverulere med Brutus og andre iløpet av en sesong. Hvis du er så fisefin, bør du vel finne veien til Stabæks prettyboys forum og debattere iht protokollen deres.

Tomvern - ikke la deg bølle!

Heia Glimt! :glimt
Gult er kult!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Talenter!

Post by Knuta »

utgår
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Talenter!

Post by ecke »

"- En vinnermentalitet
Høgmo mener det er noe helt spesielt med Tromsø.

- Det er noe kraftfullt over Tromsø-kulturen. Det er en vinnermentalitet her. Vi har sterk tradisjon på å utvikle spillere til høyt internasjonalt nivå. Det er en sterk kultur på kompetanse i byen. Det er en internasjonal by. Man ser ut over Norges grenser, og det er en stor vitalitet. Summen av det gjør at det er Nordens Paris. Det er en spenstig by og en spenstig fotballklubb, sier Høgmo til TV 2 Sporten. "

Jeg er litt usikker på om vi kan si det samme om Bodø og Bodø/Glimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Talenter!

Post by mortsto »

Makan til svulstig piss. Nei en bør ikke bruke de ordene om Bodø, men heller ikke Tromsø. Ingen av byene er verken kraftfulle, spesielt vitale eller spenstige.
EDIT: Men så var det Glimts talenter vi skulle diskutere da...
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by Ville Lehtinen »

Thomas Andersen wrote:Fy F* - er dette gutteklubben grei? Du og en menge andre "veteraner" her inne vet jaggu å gnæge, krangle og kverulere med Brutus og andre iløpet av en sesong. Hvis du er så fisefin, bør du vel finne veien til Stabæks prettyboys forum og debattere iht protokollen deres.
Dette er en tråd om talentutvikling i Bodø/Glimt. Har man et inngående ønske om å ta den utgnægde debatten som foregår omtrent slik:

Glimtsupporter: TIL spiller gampefotball HÆHÆHÆH
Isbit: Glimt spiller i Adecco HÆHÆHÆHÆ

så kan det tas i dertil egnet tråd (TIL-tråden, evt Tippeligaen 2010-tråden), og aller best i egnet isbitforum, så kan vi faktisk diskutere det som tråden handler om her. Gneg, krangle og kveruler med brutus så mye dere vil, men gjør det nå for pokker på et sted hvor vi andre som er lei av det der og som ønsker å diskutere på sak, kan filtrere det ut.

Beklager offtopiceringen min, det var alt fra meg i denne omgang. :glimt
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Talenter!

Post by Krølle »

ecke wrote:- Det er noe kraftfullt over Tromsø-kulturen. Det er en vinnermentalitet her.
Vinnerkultur eller vinnermentalitet forutsetter vel at man vinner noe? Lite er vel mer patetisk enn å bruke slike begreper om noen som ikke vinner noe. I fotball-Norge er det ingen andre enn Rosenborg som kan påberope seg noen vinnermentalitet.
Gvandreassen

Re: Talenter!

Post by Gvandreassen »

Jeg har alt, on topic, stillt et spørsmål lenger oppi her, men få ville/kunne svare.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Talenter!

Post by brutus »

Ville Lehtinen wrote: Gneg, krangle og kveruler med brutus så mye dere vil, men gjør det nå for pokker på et sted hvor vi andre som er lei av det der og som ønsker å diskutere på sak, kan filtrere det ut.
Jeg er jo bare her av mitt hjertes godhet for å fortelle dere hvordan vi gjør tingene i vinnerbyen Tromsø, og hva dere gjør galt. Men alltid skal man bli misforstått. :(
K_Duck

Re: Talenter!

Post by K_Duck »

^Tror Ville ville(sic) ha fram at akkurat dét diskuteres i andre tråder, og at vi i dette tilfellet (etter beste evne) kan prøve å holde oss til tema Talenter - uten å seile ut på "slik gjør vi det i Nordens Murmansk"-estique eskapader i alt for stor grad.

My 0.02€... :)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Talenter!

Post by gavharr »

Nå må glimt følge litt med i timen. Skal være mulig for glimt å kunne snappe opp en eller to av MIL's supertalenter med litt list.
Antar at det kun er sånne ting som utdanningskompensasjon som stopper Glimt!?
Denne Iqbalzadeh er jo beryktet... Kan jo ikke bare være Glimt som er interesserte her, men hvis glimt i det minste viser litt interesse?

Ser i tillegg at han spiller venstre kant :shock:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Talenter!

Post by Shredd »

Synes det blir feil å si at Glimt ikke er gode på talenter, det Glimt derimot kan bli bedre på er å finne talenter i andre klubber å få de til Bodø, er jo det TIL er flinke til f.eks. Slik Glimt framstår nå så har vi spillere som Runar Berg, Christian Berg, Anders Karlsen og Anders Konradsen som har gått gradene i Bodø/Glimt. I tillegg er det spillere som Stefan Johansen og Trond Fredrik Ludvigsen som kom til Glimt tidlig i tenårene, mens spillere som Daniel Stensland og Ruben Imingen som kom sent i tenårene. Det er 8 spillere, hvor av halvparten begynte sine karrierer i Glimt som barn.
Tromsø får mye skryt for sin talentsatsning, men hvor mange av de dem har nå har de skapt selv? Jeg trekker fra Stensland og Imingen fra Glimts forming siden de kom så sent til Glimt. Men hva har Tromsø skapt selv? Ruben Yttergård Jensen er den eneste jeg kommer på. Nå har jeg ikke den beste kjennskapen om hvem som har gått gradene der og vært i andre klubber før de har kommet tilbake, slik som Vegard Braathen. Han gir jeg uansett Alta æren for å ha gjort spiller av. Er usikker på både Bjørn Lidin Hansen og Remi Johansens fortid, men sistnevnte har i hvertfall en annen moderklubb. Resten er jo kjøpt inn i alderen 18 + (Rushfeldt var 19 da han kom). Å man kan si hva man vil, uten Glimt hadde ikke Tom Høgli vært den spilleren han er i dag, selv om han har utviklet seg videre i TIL.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by Ville Lehtinen »

Shredd wrote:Slik Glimt framstår nå så har vi spillere som Runar Berg, Christian Berg, Anders Karlsen og Anders Konradsen som har gått gradene i Bodø/Glimt. I tillegg er det spillere som Stefan Johansen og Trond Fredrik Ludvigsen som kom til Glimt tidlig i tenårene, mens spillere som Daniel Stensland og Ruben Imingen som kom sent i tenårene. Det er 8 spillere, hvor av halvparten begynte sine karrierer i Glimt som barn..
Ikke glem Håvard Sakkariassen!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Talenter!

Post by gavharr »

På tide å hente opp en venstreving fra b-laget?
Og kanskje også en spiss som kan utfordre, eller evt. komplimentere Thiago?

I tillegg har jeg hørt rykter om at denne Daniel Berntsen er meeeeget god.
Selv synes jeg kanskje han ser litt veik ut på bilder, men har aldri sett han i aksjon selv?

Noen som har peiling på hva som beveger seg av talenter på b-laget, og har mulighet til å si litt om et utvalg av spillere? :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Gvandreassen

Re: Talenter!

Post by Gvandreassen »

Igjen: Noen som vet noe om Helskog Want?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Talenter!

Post by Cheese Smirnoff »

Tror han tapte.

:klapp :blå
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Talenter!

Post by G-s-enz »

Image
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by Mr Bean »

"Oiiii , nei har du sett: der kom det et annet lag og hentet han før vi rakk og reagere"...
Håper at Glimt ikke blir for sen denne gangen og inviterer han oppover for prøvespill .... :)
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by J I P »

JET CUP: Glimt har vunnet sine første 2 kamper

Glimt.no: Ny seier for juniorlaget på JET Cup

Siste kamp i grunnspillet går i dag mot Viking klokken 17
Viking har også 2 seire og målforskjell 8-3
Glimt har 2 seire og målforskjell 2-7
Dvs. at begge lagene har 5 + mål.

Det betyr vel at Glimt må vinne i dag for å gå videre i turneringen.

Det kan bli tynt på reservebenken da Kåre sannsynligvis henter keeper fra dette laget til kampen mot Sarpsborg senere i kveld.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Talenter!

Post by brutus »

TIL har også hentet en Nesna-spiller, Vegard Rabliås, til JET Cup. I tillegg til Rabliås har vi med to andre spillere fra Nordland: Jonatan Barlow, Sortland og Markus Israelsen, Mjølner. TIL har vunnet sine to første kamper i turneringen, og spiller gruppefinale mot Halmstad i dag.

Ellers leser jeg på rbkweb at Rosenborg har hentet Roholla Iqbalzadeh fra Mosjøen på permanent basis.
DIXI
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by J I P »

Viking har også en reportasje fra JET-Cup.
De påstår at begge lagene vil gå videre med et uavgjort resultat men at gruppevinneren kan få et lettere program enn toeren.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply