Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Josse »

Hva skal vi si om denne kampen? Tror det er mange sultne glimtspillere etter 0-0 mot FFK.

Vi får vel satse også på en målrik kamp fra vår side, og holde nullen igjen. Regner da fullt med at tilskuertallet vil være litt større denne kampen enn de to siste!!

Gleder meg sinnsykt til kamp siden dette er min første på myra siden 2006 mot Pors.Samt blir det DGH-debut på meg :D

Lykke til og god kamp.
Last edited by Josse on Sun May 02, 2010 10:32 pm, edited 2 times in total.
Gvandreassen

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. April 18:00

Post by Gvandreassen »

Ja, sultne er de nok! Satser på en god kamp, som Glimt vinner 2-0.
Satser på følgende lag:

Kolstad (Med mindre Pavel er frisk)
Hamoud-Bjørdal-P.Rønning-Forko
R.Berg(Haukås inn 60min.)-C.Berg(Karlsen inn 70 min)-Konradsen
Stenland-Martins-Ludde(Johansen når det passer seg).

Hvis Stensland er frisk, bør vi bruke ham på høyre ving! Hamoud er ikke så god på høyre ving som han er på back, og Rønning er ikke en super back.

God gang! :glis
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. April 18:00

Post by eidurgud »

Vil se disse starte på onsdag:

Jonas
Mounir - Johan - Per Verner - Willis
Runar - Anders - Konrad
Stefan - Thiago - Ruben

Tror verken Ludde, Pavel eller Stensland blir klare til denne, tror heller ikke CB blir vraka, eller at Mounir blir flyttet tilbake til backen..
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. April 18:00

Post by Josse »

Feil tidspunkt! Det rette er 19:00
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. April 19:00

Post by Ville Lehtinen »

Ikke bare feil tidspunkt, feil måned...
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. April 19:00

Post by Josse »

Ville Lehtinen wrote:Ikke bare feil tidspunkt, feil måned...
Hah,takk :)
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Novi »

Høyere tilskuertall på en onsdag? Hmm, spørs det!

Men man bør finne en fast plass for Mounir. At han kjøres som ving når det er mange skader er greit, men så fremt vi har frisk Ludde, Stensland og Stefan, så bør de bekle vingene. Mounir var jo i landslagsdiskusjon med sitt backspill i en elendig Glimt-sesong, og han har jo tidligere sagt han trives der. Fremover posisjonerer han seg bra for Runar's passninger, men blir for lite besluttsom inne i boks og nede ved dødlinja.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16609
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Sulliken »

Novi wrote:Høyere tilskuertall på en onsdag? Hmm, spørs det!
Mounir var jo i landslagsdiskusjon med sitt backspill i en elendig Glimt-sesong
Det er vel ikke helt riktig. Han var i landslagsdiskusjonen i 2008-sesongen, men hørte ikke noe om det i 2009-sesongen..

Jeg vil ha Mournir på ving.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by dalers »

Synes Mounir på ving har funket greit hjemme i hvert fall. Ingen grunn til å sette han på back mot Løv-Ham. Angående Daniel Stensland så er jeg mer usikker på hva han kan bidra med i år.

Men jeg VIL se mer av Anders Karlsen enn vi har sett så langt i år.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7104
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by ingen87 »

Novi wrote:Høyere tilskuertall på en onsdag? Hmm, spørs det!

Men man bør finne en fast plass for Mounir. At han kjøres som ving når det er mange skader er greit, men så fremt vi har frisk Ludde, Stensland og Stefan, så bør de bekle vingene.
Kunne skjønt det hvis målene hadde rent inn bakover, men nå har vi for en gangs skyld ei backrekke som holder høvelig tett.. I tillegg syns jeg har Hamoud har gjort det bra på kant i de kampene han har startet der, så for min egen del har jeg ingen problemer med å la Hamoud fortsette på kant. Det er der han gjør størst trussel med det tempoet han innehar.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Boombadila »

Angående kampen, så har Løv-Ham spilt fem kamper, hvori de har 2 seiere, 1 uavgjort og 2 tap. Det burde jo være lov å si at vi på hjemmebane skal være bedre enn dem.

Når det gjelder formasjon, så er det vel ikke stor vits i å bytte nå som ting ser ut til å fungere? Eneste er Karlsen inn for Runar, da jeg tror at litt mer fart på midtbanen vil være bra. Og kanskje vi får litt flere passninger som treffer. Runar hadde litt for mange passninger mot fredrikstad som gikk ut til innkast fordi han satte ballen bak bevegelsen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by eidurgud »

Gjort det bra på kant, skriver du. Hva har han egentlig bidratt med? Hvor mange innlegg treffer medspillere? Hvor mange av innleggene treffer foran mål?

Det nytter ikke å være verdens raskeste, så lenge han ikke kan gjøre en dritt med ballen! Ta Stefan, f.eks; Tre målgivende mot Strømmen. Grei mot FFK, og hadde et skudd på mål. Han har gjort det bra på kanten.

Er helt enig i at Hamoud burde spille fast på én plass, og den plassen han er best på, er som back. Hadde han lært seg å ta korrekte innkast, så hadde det sett virkelig lovende ut.
Gvandreassen

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Gvandreassen »

eidurgud treffer spikern på hodet. Hvor mange ganger har jeg ikke rivd meg i håret når Mounir fornte gang legger et "innlegg" 5 meter over mål. Og at rekka bakover holder tett er ikke pga. Thomas Rønning. Han er ikke stabil nok. Tilbake med Hamoud, og inn med Ludde/Daniel.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Mariasha »

Tja, Hamoud gjorde en del rart i går, men han bidro da også med ting. Var blant annet den som la pasningen til Runar Berg, før han skjøt på mål, og han la også en pasning til Martins, som igjen prøvde seg på mål. Han har også 1 målgivende (mot Strømmen) og 1 mål på straffe tidligere i år. Knallgod, det har han ikke vært, og jeg er ikke helt uenig i at backplass hadde vært greit å prøve igjen, dersom Stensland er et brukbart alternativ (noe jeg ikke aner noe om for øyeblikket), men han har heller ikke vært håpløs, slik du får det til å høres ut.

Og jeg vet ikke om det er bare innbilning, men jeg synes Glimt har forbedret seg på innkastene i år – i fjor var de jo helt håpløse, nå beholder de i alle fall som regel ballen, tror jeg.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15808
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Kesseboy »

Synes heller ikke Mounir har vært håpløs på kanten, men som jeg vel skreiv i en annen tråd, den manglende presisjonen hans med ball er et problem. Det blir litt sånn at han stadig vekk, med sitt tempo, løper seg til gode angrepsmuligheter, men ødelegger dem igjen med dårlige innlegg. Og fram og tilbake er som kjent like langt.

Det stemmer at Mounir satte opp Runar godt to ganger i går, og tilsvarende godt mot Strømmen. Det trekket som går Runar-Mounir-skrått ut-Runar er et bra trekk, men av og til kunne man tenke seg at ballen kom godt inn foran mål også. Det kunne se ut som om Mounir ga opp å slå innlegg med en viss lengde, og begynte å spille kort ut (til Runar), og da mister man en dimensjon.

Enten må Mounir trene seg tilbake til presisjonen, eller så må man omdisponere ham, men det blir nå engang bare min mening. Jeg synes alt-i-alt at han gjør seg best som back rett og slett fordi han er en bra ving, men en alldeles utmerket back.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Gvandreassen

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Gvandreassen »

Har da aldri sagt at Mounir er håpløs, han er jo originalt ving. Han må bare jobbe med innlegg, noe jeg tror var en utfordring for Stensland og i fjor.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Mariasha »

(Du-et i mitt innlegg var egentlig eidurgud, det bare dukket opp en melding mellom våre, og jeg rakk ikke å fikse quote i det jeg postet. "Hva har han egentlig bidratt med?" og "Det nytter ikke å være verdens raskeste, så lenge han ikke kan gjøre en dritt med ballen!" var vel det jeg reagerte mest på.)

Jeg er for så vidt enig i at Mounir har gjort det best som back, og skulle gjerne sett han der igjen, men så er jo spørsmålet om vi har noen brukbar erstatter på høyrevingen akkurat for øyeblikket. Vet ikke hva som er status på Stensland, men mener å ha lest at han ikke har vært med på bortekampene, så antok det var en skade eller noe? Hadde for så vidt vært spennende å se Ludde på den siden igjen også.

Lurer nesten på om T. Rønning ville blitt slengt inn på midtbanen igjen om Mounir ble flyttet ned, sånn bare fordi han tydeligvis "må" spille, men håper det ikke stemmer.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Novi »

Får litt den følelsen der jeg og, Mariasha...håper det ikke stemmer.
Una mas cerveza.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by dalers »

Det er vel ingen tvil om at med Mounir på vingen så har vi en lynving av dimensjoner som kommer seg igjennom med ball og som stikker igjennom gang på gang på gang og som ikke synes å bli sliten i forhold til mange andre av Glimts spillere. Så har vi innleggene som presisjonen hans MÅ opp på. Men han skaper altså sjanser Mounir. Det SKJER ting hele tiden framme på høyrekanten med Mounir. Jeg LIKER det.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Glimtfan »

Slik det ser ut nå, så vil jeg foretrekke at Mounir fortsetter på vingen, men samtidig er vi alt for svak på høyrebacken uten han. Rønning holder ikke nivået, samtidig er jeg meget svak for sidebacker med offensive kvaliteter, så Mounir på backen passer fint. Problemet er at vi ikke har gode nok alternativer på høyrekant, derfor må Mounir fortsette å spille fremme.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by eidurgud »

Jeg mener ikke at Mounir er totalt håpløs som ving, for all del! Han har fart, og er tidvis flink til å komme forbi backen sin - men jeg syns han er klart best som back. At han "opprinnelig er ving" er vel litt diffust å si noe bestemt om, da han i sin tid spilte både back og ving i Lyn.

Målet til Mounir kom på straffe mot Strømmen, en straffe han egentlig ikke skulle ta. Ikke at dét har noe å si, mål er mål uansett, men ett straffemål og én assist sålangt er ikke allverden - Glimt har 11 mål på tre hjemmekamper!

Presisjonen må opp, uten tvil. Spørsmålet er om det kommer etterhvert i sesongen, at han må spille seg i form. Jeg tviler, det har vært slik siden han kom til klubben. La mannen spille back, det er der han er soleklart best!

At Daniel ikke var med sørover til Fredrikstad, og at han har spilt så lite som han har gjort, baserer seg nok på at han blir vurdert som ikke god nok. Snakket såvidt med han før Strømmenkampen, og han var mer enn klar for å spille, han var frisk og rask, sa han.

Flere har registrert at Thomas spiller uansett, og det er urovekkende. Både at han har klippekort, men også at vi ikke har bedre spillere i stallen.
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by GULTeKULT »

Slik jeg ser det trenger vi Mounirs fart fremme. Da vi rykket ned ifjor så vi med klare at noe manglet. Det var jo ingen som truet bakrom, vi skapte pinlig lite og fremstod som veldig pinglete. Da nytter det ikke å være "gode" bakover. I år er jeg positivt overasket i og med at vi faktisk presterer å komme til målsjangser. Vi har til og med scoret mange mål så langt. Mye av dette tror jeg har med at vi har folk med fart fremme som kan skape trøbbel for motstanderens forsvar. Å kun se på Mounirs antall mål og målgivende synes jeg blir for enkelt. Fotball er faktisk mere komplekst enn som så. Jeg tror at Mounir er en av grunnene til at Glimt har gjort det så bra til nå. Han har endel å gå på når det gjelder timing, passningskvalitet og avsluttninger, men jeg tror dette blir mye bedre hvis vi gir han litt tid. Husk at han har spillt to sesonger som back. Sist vi så han som ving sammen med Trond Olsen, nærmest herjet de med motspillerne og slik jeg husket det ble Mounir bare bedre og bedre utover i sesongen. Slik tror jeg det blir i år også.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Chris »

Mange følelser her. Noen tanker:

For det første. Jeg synes Mounir har gjort det greit på vingen. Er helt enig i at han har mer å gå på mht. innlegg, MEN det vil komme seg etterhvert. Dersom en setter ham på back, og ber han spille offensivt, ja så må han nok fortsatt slå innlegg. De blir vel ikke mye bedre av at han kommer opp fra backen, eller hva? Gi ham tid og tillit, så kommer dette. Kåre bør imidlertid be Hamoud om å slå innleggene med mindre risiko. Så god Martins er, så trenger han ikke perfekte legg, han er imidlertid avhengig at ballen kommer inn foran, ikke bak, mål.

For det andre. Mounir hjelper Runar i det deffensive på en glimrende måte. Dersom dere teller opp spillet, sjansene og målene, ja da ser dere at MYE skjer på høyresida offensivt. Vi har også vært gode deffensivt på høyre, selv om T. Rønning alltid er et risikoelement.

For det tredje. Jeg mener, og har lenge ment, at T. Rønning ikke er en optimal løsning, MEN Kåre synes å ha bestemt seg. Jeg ville heller spilt med Imingen, forsøkt Bjørnskau om han i det hele tatt er i nærheten av å være moden nok ELLER hentet et lokalt talent til høyrebacken. Det kan da ikke være umulig å finne en ung brukbar høreback i hele Nordland? Hvem og hvor gode er de som spiller høyreback på 2. laget og juniorlaget?

For det fjerde. Noen snakker fortsatt om å bytte Runar med A. Karlsen/Haukås. Skjønner dere ikke at dette er spillere med HELT, HELT, HELT ulike ferdigheter. Dersom dere har lyst til å se planløs, gampefotball ala. førsteomgang mot Lyn og møkkakampen mot MIF, ja så lykkes dere helt sikkert med slike bytter. Karlsen er en mulig arvtager for C. Berg (men mangler noe av farta til C. Berg som er veldig viktig i en slik rolle for å komme rakst opp i press og rette opp "feil"). Haukås ligner mer på Konradsen. Begge disse kunne blitt mye bedre spillere om de løfta blikket oftere, førte mindre og spilte litt lengre pasninger (tror i hvertfall Konradsen har mulighet for det), hvis ikke risikerer de å bli som Skjelbred. HUSK: Ballen går mye fortere enn noen kan løpe. Raske gode pasninger åpner rom...

For det femte. Jeg har spurt om dette mange ganger: Hvem og hvor gode er de som spiller mitspiss på 2. laget og juniorlaget?Kan vanskelig se at de ikke har noen ferdigheter som overgår en del av Sakks. Behovet for backup er prekært på denne plassen.

Det får holde, inntil videre.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Christoph »

Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å lære seg å slå presise innlegg når du har fotballspilling som JOBB.

Han burde jo ha begynt med egentrening og terping på innlegg for LENGE siden. Og om han allerede har gjort det, så Gud bedre...

Når du fra naturens side er velsignet med ekstrem hurtighet, og satser på fotball, så bør det være din PLIKT å lære deg denne kunsten.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Glimt - LøvHam 5. Mai 19:00

Post by Cheese Smirnoff »

Chris wrote: Haukås ligner mer på Konradsen. Begge disse kunne blitt mye bedre spillere om de løfta blikket oftere, førte mindre og spilte litt lengre pasninger (tror i hvertfall Konradsen har mulighet for det), hvis ikke risikerer de å bli som Skjelbred. HUSK: Ballen går mye fortere enn noen kan løpe. Raske gode pasninger åpner rom...
Runar Berg wrote:- Konradsen har allerede rukket å bli en veldig viktig mann for oss. Det at han allerede står med tre mål fra midtbaneposisjon er sinnssykt sterkt. Han har en veldig energi i spillet sitt. Jeg prøver selv å spille mer som ham, med mer av den energien, særlig framover i banen, sier Berg til AN.
Er du uenig med Runar, som vil spille mer som Konradsen?! :lol: Og hvis du sammenligner Konradsen med Skjelbred i en negativ tone, da aner jeg ikke hva du tenker på....
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply