Cupen 2010 : Slik blir 4. runde i NM

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Boombadila »

Et folkekrav for en ting som de fleste jeg har snakket med er uenige i? skeptisk!

Det burde vel heller være ett folkekrav om at de etablerte spillerene klarer å prestere på bortebane!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by eidurgud »

Boom, seriøst - mener du at han er god nok? Jeg legger ikke skylda for bortekomplekset på Thomas, det ligger i hodet på samtlige i Glimtsystemet - men han er faenmeg ikke god nok til å spille for Glimt!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Cheese Smirnoff »

"Alle" ser det, bortsett fra de som absolutt ikke vil? Enig i at de etablerte burde prestere, men det er ikke et argument for at vi skal spille med en rundingsbøye på høyrebacken. Bodø/Glimt spiller profesjonell fotball, og er man ikke god nok burde man heller ikke spille. Det handler ikke om Thomas Rønning som person, men som lønnet fotballspiller.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Boombadila »

Vel, i mine øyne er han god nok, og har greid seg brukbart. Jeg registerer at dere roper høyt med deres menninger, men jeg og andre tillatter oss å være uenige.

Og vi skal vel være forsiktig med å bruke argumentet gode nok for glimt, all den tid mesteparten av spillerne vi har klarte å rykke ned med glimt i fjor.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by eidurgud »

Dere skal selvfølgelig få lov til å være uenige, men jeg savner argumenter til å backe opp meningene.

I kveld ble han rundlurt gang på gang av spillere på et HESA-lag. Ingen andre var i nærheten av å spille så svakt som han gjorde.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Boombadila »

Dere skal få argumenter, den gangen dere kommer med ett bedre argumentet enn at han er alt for dårlig. Det er alt jeg har sett så langt av argument mot han.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Glimtfan »

At han er for dårlig, er vel et relativt godt argument :lol:
Problemet med Rønning som back er at han verken har de rette kvalitetene offensivt eller defensivt. Han er ikke teknisk nok eller rask nok til å bidra med gode 2 mot 1 offensivt på kant og defensivt gjør han for mange tekniske feil i forhold til feilpasninger og klareringer, i tillegg er han ofte feilplassert slik at er på etterskudd både i forhold til offensive og defensive løp. Er dette gode nok argumenter eller trenger du mer :wink: ?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Cheese Smirnoff »

Det virker som om du er fornøyd med middels gode spillere (i Glimt og Adecco-standard). Håper for all del at Kåre ikke tenker det samme. Samtlige på banen burde prestere på et høyt nivå, og klarer de ikke det får andre overta plassen. Thomas Rønning presterte godt når han hadde konkurranse med Birkir Bjarnasson, mens ifjor og i år har han prestert langt under hva som må forventes. I mine øyne er det ingen andre på A-laget som har prestert så dårlig over så lang tid. Selv Sakk viser gode ferdigheter nå...

Det er viktig å gi spillere tillit, men da må også spilleren vise at han kan prestere.

Apropos:
Eidurgud wrote:I kveld ble han rundlurt gang på gang av spillere på et HESA-lag.
Boombadila wrote:Dere skal få argumenter, den gangen dere kommer med ett bedre argumentet enn at han er alt for dårlig.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Boombadila »

Glimtfan wrote:At han er for dårlig, er vel et relativt godt argument :lol:
Problemet med Rønning som back er at han verken har de rette kvalitetene offensivt eller defensivt. Han er ikke teknisk nok eller rask nok til å bidra med gode 2 mot 1 offensivt på kant og defensivt gjør han for mange tekniske feil i forhold til feilpasninger og klareringer, i tillegg er han ofte feilplassert slik at er på etterskudd både i forhold til offensive og defensive løp. Er dette gode nok argumenter eller trenger du mer :wink: ?
Jeg tror nok at du, i likhet med meg, ikke synes at argumentet dårlig i seg selv betyr noe, all den tid det kun rommer en subjektiv vudering. Jeg kan jo på samme måte si at Messi er for dårlig for glimt, og dermed er vi like langt. Den andre delen din er derimot lovende, og jeg svarer på den ut fra hukommelsen.(all den tid kampene ikke ligger på nett, noe jeg har problemerer med å forstå hvorfor)

Jeg skal være enig i at T. Rønning ikke akkurat er klar for Barcelona som høyreback, men ut fra det jeg har sett av han, så kjenner jeg ikke igjen måten dere beskriver han på. Thomas er ingen teknisk guro, men det er heller ikke den forrige høyrebacken eller den nåværende venstrebacken vår. Når det gjelder passninger og klareringer føler jeg at han prøver å gjøre det enkelt, hvilket er like greit(vi kan jo egentlig åpne en egen tråd når det gjelder teknikk, for det er det ikke mange på laget vårt som har). Når det gjelder det du skriver om fart, så er jeg uenig. Jeg føler at han har stor nok fart til å bidra offensivt, men jeg føler at det mangler noe på samspillet der, slik at løpene stopper opp. I de kampene jeg har sett har enkelte midtbane spillere tatt en vending for mye, slik at ballen da kommer på fot eller bak løpet. Når det i tillegg vingen stopper opp etter tre meter, kan det bli vanskelig å få til noe konstruktivt.
Det er i hvert fall mitt inntrykk etter å ha sett glimt i år. Når det så gjelder plasseringen kan jeg være enig i at den ikke allitd er optimal, men jeg velger å ha trua på at det kan bedre seg. Når det er sagt, føler jeg at det som taler for Rønning per dags dato, er at han klarer å slå brukbare innlegg, og at han faktisk kan ta innkast :wink:

Jeg vil faktisk våge påstanden om at Rønning er habil som høyreback, kanskje bedre på midtbanen, men at han har et potensialle til å lykke som back. Det er i hvert fall min mening, og det virker som om at Kåre er enig. Så får vi se om det endrer seg i løpet av året, eller hva som skjer. Jeg antar at det er mange som vil ha Mounir tilbake på back, men jeg tror at grunnen til at vi har klart å skåre mål hjemme, er nettopp det faktum at vi igjen har fart på topp. JDS og Ludde var jo ikke akkurat fartgarantister i fjor.

Mulig at dette blir feil tråd, men angående passninger i forsvar; gang på gang, i år som i fjor, har jeg irritert meg over at glimt spiller ball i bakre ledd i et så bedagelig tempo at til slutt så blir vi så presset at vi enten mister ballen eller må mæle den fram. Hvorfor holder vi på med dette egentlig? Det virker som om både midtstopperene samt backene er redde for å sentre fremover, mens midtbanen ikke tør å møte. Trønderske selvmordspassninger kan vi fjerne, først som sist.

Cheese: jeg vil faktisk ha så gode spillere som mulig i glimt, men jeg lurer på hva slags spillere du forventer deg? Xavi og Alonso kanskje? I så fall heier du på feil klubb per dags dato.

Boombadila ~ som mener at den dårligste spilleren på glimt i år, ut fra forventinger, faktisk har vært Christian Berg.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Begod »

Thomas Rønning har vært fryktelig dårlig i de 3 siste kampene. I dag var han direkte elendig i første omg. Det blir spennende å se om Kåre tørr å starte med Rønning i neste kamp.
I medgang og motgang
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Shredd »

eidurgud wrote:Mats spilte i midten av 3'ern på midten, og klarte seg bra. Verken genial eller elendig.

At Thomas ble tredjemann ut er en skandale, han burde ha vært bytta ut etter 2 minutter. Da hadde han allerede blitt rundlurt fire ganger av venstrevingen til hjemmelaget. Der er direkte latterlig at han fikk spille så lenge som han fikk gjøre i dag! Rett og slett skandaløst!

Daniel Stensland så ut til å ha vondt i kroppen omtrent fra avspark i første omgang, og når han gikk ut var han tydelig preget. Hvorfor Sakk ble bytta ut, vet jeg ikke - han var god i dag. Michael var solid, og scoret et pent mål. Ble flyttet frem som spiss når Håvard gikk ut, og ble nesten borte.

De tre unggutta som kom inn gjorde en grei figur, men han ene var litt passiv i forkant av andremålet til IIL. Aner ikke hvem som er hvem av de to som kom inn samtidig, om det var Berntsen eller Robertsen, den ene spilte med nr. 5 og den andre med nr. 7.

Bremnes, som kom inn som høyreback, hadde nr. 22. Ble ikke satt på noen prøver, og var fint med fremover noen ganger.

Berntsen med nr. 7 og Robertsen med nr. 5. Jeg må si at jeg synes Berntsen er en spennende spiller, er mye fotball i den gutten og forhåpentlivis en spiller Glimt vil få masse glede av i årene framover. Robertsen er bra han også, men fikk ikke utrettet så veldig mye mot IIL. Når det kommer til Mats Ingebrigtsen så startet han kampen relativt dårlig, virket ganske nervøs og hadde en to tre horrible passninger foran eget forsvar. Spiller seg kraftig opp utover i kampen og spiller på seg selvtillitt. Får også vist fram en flott skuddfot, hadde to ganske bra skuddforsøk i andre omgangen. Synes han gjør en god kamp etterhvert.
Thomas Rønning slet desverre igjen, i første omgangen har han mye trøbbel med Fredrik Bøe som jeg synes er banens beste i første omgangen. Etter pause gjør forsåvidt Rønning en god jobb, Bøe forsvinner helt ut av kampen, og Rønning kommer også med et par bidrag framover på banen før han blir byttet ut.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Kesseboy »

Fikk ikke med meg at Thomas Rønning "ble lurt fire ganger på to minutter", men han var riktignok ikke god, spesielt ikke i starten. Men var det noen som fikk med seg hvordan han åpna IIL-forsvaret fullstendig med ei smart stikkpasning som Stensland klarte å drible bort? Tror nok ikke, og det har jeg jo sagt før, at det er en mann å ha på backen -- hva med Alo, for eksempel? -- men det bor definitivt kvaliteter i den minst rødhåra Rønning-en. Kanskje, dessverre for ham, ikke de kvalitetene som skal til for å konkurrere ut Konradsen, Karlsen, Berg eller Haukås, dog.

Hva gjelder unge Ingebrigtsen ble han satt under veldig press fra IIL hver gang han fikk ballen. Løste vel situasjonene ca. 50-25-25; halvparten av dem helt greit, én fjerdedel som kunne gitt senior gråere hår, og den siste fjerdedelen slik at det definitivt ble litt færre kontraster på benken. Jr. er mobil og sterk, har en knallbra skudd- og pasningsfot, jeg tror han kan bli virkelig god når han får litt mer trening i å vurdere hvordan han skal løse de trengte situasjonene.

Når det gjelder kampen for øvrig, så lova den vel ikke forferdelig godt for sjanseutnyttelsen framover, Glimt bomma vel på fire-fem hundreprosentsjanser, og noe interessant: Enten midtbana til Glimt heter Berg-Berg-Konradsen eller Karlsen-Ingebrigtsen-Haukås, så har den mange av de samme problemene. Her lukter det systemproblem fra trenersida, egentlig ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Cheese Smirnoff »

Boombadila wrote: Cheese: jeg vil faktisk ha så gode spillere som mulig i glimt, men jeg lurer på hva slags spillere du forventer deg? Xavi og Alonso kanskje? I så fall heier du på feil klubb per dags dato.
:tenk Jeg vil ha spillere som er gode nok til å få oss opp fra Adecco. Det har vi allerede innad i klubben, men med feile disponeringer kan det fort bli vanskelig. Jeg nekter å tro at enkelte spillere på Glimt er "så gode som mulig" for klubben.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by eidurgud »

Shredd wrote:Etter pause gjør forsåvidt Rønning en god jobb, Bøe forsvinner helt ut av kampen
Bøe (hvis det var det nr. 70 på IIL het) spilte vel ikke ving i andreomgang, han lå mye lavere i banen enn det han gjorde i første omgang.

Stensland hadde ingen god kamp han heller, til tross for én assist og ei scoring. Merkelig kamp egentlig, for han så ut til å slite med noe, men ga full pinne flere ganger.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Masinga »

Ser med interesse debatten rundt Thomas Rønning. Den har vart en stund og dukket også opp etter kampen mot Moss. Da, som nå, mener jeg at vi tilhengere må lære oss å smøre oss med tålmodighet.

For det første snakker vi om omskolering av en midtbanespiller til back. Det tar tid. Antagelig mener Ingebrigtsen at Rønning har de nødvendige kvaliteter for å bli en moderne back.

Jeg vil, som Boombadilla, forsvare Rønning. Han må få lov til å gjøre feil. Det er verre at de etablerte ikke står frem, og slipper unna med det. Jeg har nevnt tidligere at den defensive jobben til Hamoud og R. Berg har vært dårlig og ikke til særlig hjelp for Rønning. Men sistnevnte er den som blir sittende med Svarteper.

Jeg kan ikke uttale meg om kampen mot Innstranden i går, her jeg sitter rundt 1300 km fra der det foregikk. Det virker som Glimt kjørte en 4-3-3 formasjon. Men Ingebrigtsen har vinglet litt med disse formasjonene og brukt 4-4-2 av og til, særlig på bortebane. Det liker jeg dårlig. Det skaper forvirring, særlig for en back. I 4-3-3 er backen vanligvis mer vingback og mer med offensivt osv.

Til slutt vil jeg driste meg til å sitere Drillo, fra 2008:
Forskjellen på 4-4-2 og 4-3-3 eller 4-5-1 er relativt stor. Å veksle mellom de, kan være vanskelig for spillere å forholde seg til.
http://msn.tv2sporten.no/fotball/seks-f ... 13004.html
Masinga
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Chris »

Først. For ordens skyld: Jeg har intet i mot T. Rønning. Tror man gjør ham en bjørnetjeneste ved å sette han på backen. Han bør i stedet få sine innhopp på midtbanen og bli trygg og komme tilbake i den formen han var første året.

Ja, det er mange her som har stor tålmodighet med høyrebacken. Nå begynner man endog å "skylde" på de to andre på høyresida. M. Hamoud og R. Berg. Jeg har sett kampene mot Lyn, Moss m.fl. og har sett at feilene som har skapt farlighetene og målene IKKE har noe med de andre på høyresida. De er KLARE personlige feil. Tekniske og taktiske. Leit å si det, men slik er det.

Når folk som har sett kampen mot Innstranden mener at høyrebacken også var mindre god også her (deffensivt), ja da bør en kanskje vurdere en annen løsning. Mange snakker om å sette ut spillere for å bygge et lag for fremtida, da blir det veldig rart når noen av de samme mener at vi må la en spiller som sliter med en HESA-ving få fortsette... Det kan koste oss opprykket.

Skjønner selv ikke at det ikke finnes et større talent på denne plassen i hele Nord-Norge.

Synes selv godt at andre, f.eks. den som spiller på 2. laget (Bjørnskau?) kunne fått forsøke seg i denne kampen.

Noe må gjøres, raskt.
Gvandreassen

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Gvandreassen »

Hva med å spille Thomas Bremnes inn på laget? Han er visst en brukbar ung høyreback/stopper
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Glimtfan »

Da ble det som ventet Stålkam borte i 2.runde. Det bør gå greit, kan vi så få TUIL eller Alta borte i 3.runde, så vil vi med seier nærmest være sikret hjemmekamp i 4.runde hvor topplag nærmest er uungåelig.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Masinga »

Tror ikke det er slik lenger, gitt. Den som blir trekt opp av hatten først får hjemmekamp.
Masinga
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Cupkamptråd: Innstranden - Bodø/Glimt Torsdag 13 Mai kl1

Post by Frodo Baggins »

Masinga wrote:Tror ikke det er slik lenger, gitt. Den som blir trekt opp av hatten først får hjemmekamp.
Norgesmesterskap menn
7-2 Konkurranseregler
(1) Kampene spilles etter utslagsmetoden med 2 kvalifiserende og 7 ordinære runder. Vinneren er årets Norgesmester i fotball for menn.

(2) Til og med 3. runde fastsetter Forbundsstyret kampene under hensyn bl.a. til geografi og økonomi. Lag fra 0. divisjon spiller bortekamp i 1. og 2. runde og lag fra 1. divisjon spiller bortekamp i 1. runde dersom ikke sterke geografiske, tekniske eller økonomiske grunner tilsier noe annet. Fra og med 4. runde fastsettes kampene ved loddtrekning. I 4. og 5. runde avgjør Forbundsstyret hvilke lag som skal ha hjemmebane. I semifinalen får først uttrukne lag hjemmebane.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Cupkamptråd: Stålkameratene- Bodø/Glimt Onsdag 19 Mai kl

Post by J I P »

Kåre tar ingen sjanser og sparer ingen i kveldens cupoppgjør mot Stålkameratene. Dvs. at det er kun Ludde og Runar som blir igjen i Bodø.

Stål har lagt merke til Bodø/Glimt sin svake borteform i serien - men i cupen er det andre saker hvor Glimt uten problemer slo Innstranden.

Kan ikke se at det er noen alternativ til Live-oppdateringer i kveld, heller ikke nettradio.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Gvandreassen

Re: Cupkamptråd: Stålkameratene- Bodø/Glimt Onsdag 19 Mai kl

Post by Gvandreassen »

an.no følger vell kampen? Uansett er det bra Kåre safer litt!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Cupkamptråd: Stålkameratene- Bodø/Glimt Onsdag 19 Mai kl

Post by Snorreth »

"Det er godt over 1000 tilskuere på Nye Sagbakken stadion."
- Godt å høre. Da er det ikke helt dødt med fotball på Mo. :hedre

Ruben på topp, jaja.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Cupkamptråd: Stålkameratene- Bodø/Glimt Onsdag 19 Mai kl

Post by gavharr »

Ruben er nok venstre ving vil jeg tro :wink:
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Cupkamptråd: Stålkameratene- Bodø/Glimt Onsdag 19 Mai kl

Post by Crazy horse »

Hæ? Hamoud skadd, men Imingen ut. En av opplysningene må vel være feil?
Fotball er nesten alltid morsomt
Post Reply