Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by ecke »

Nei, det var faktisk alvorlig ment. Nå har jeg sett Eggen på TV i hele dag, og jeg elsker å se hvordan han driver opp intensiteten på treningen. Det som skjer i kamp, er det som skjer på treningen. Mangel på intensitet i kamp, er mangel på intensitet i treningsarbeidet. Jeg tror at det etterhvert blir mulig å temme Nordli, alt det andre har han.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

Du har sett Eggen på TV, og inspirert av det foreslår du Nordlie? :shock: Du MÅ kødde!

Jeg hørte Pavarotti på radioen i dag, og inspirert av det gikk jeg og kjøpte plata til Innstranden blandakor!

Hør nå her, Tom Nordlie har vist seg som en én-sesongsmann i Gud-vet-hvor-mange klubber nå. Hva i all verden er det du tror Glimt har, som skulle klare å "temme" ham? Vi har i aller høyeste grad hatt både spillere og trenere med for stort ego på Aspmyra tidligere, og har aldri vært i nærheten av å "temme" dem. Trøbbel og bråk har det blitt. Og ingen av dem vi har hatt har engang vært i samme divisjon som Nordlie når det gjelder trøbbelmaking.

Og Cato Hansen? Har vi ikke eksperimentert nok med gamle spillerkompiser? Det var ikke suksess med Haldorsen, det gikk bare sånn halvveis med Hoftun/Kenta og det ser ikke ut til å gå bra med Kåre. Hva er det Hansen har som ikke disse gutta har?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Aspmyra »

Er det noen som har lest avisa nordland i dag?
Stemmer det at Stig Johansen, Cato Hansen og Jan Derek Sørensen alle har gått ut å kritisert Kåre for å vær for snill med spælleran?
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by ecke »

Nordlie kan 4-3-3 og han trener med høy intensitet i det daglige. Han er krevende på treningsfeltet. Slik ligner han veldig på Eggen. Nordlie tar mye plass, og det har også Eggen gjort i perioder (Ikke glem de gangene Eggen var på vei ut fra Lerkendal). Nordlie er kjent for å prioritere mye trening, og med høyt trykk. Det tror jeg på. Han er kjent for å kunne 4-3-3 meget godt. Det tror jeg også på.

Jeg tror det er mangel på treningsmengde, treningsintensitet og kunnskap om samhandling som er Bodø/Glimts store problem og har vært det over tid. "Ingen" spillere blir bedre i Bodø/Glimt. Derfor Nordlie:-)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

Aspmyra wrote:Er det noen som har lest avisa nordland i dag?
Stemmer det at Stig Johansen, Cato Hansen og Jan Derek Sørensen alle har gått ut å kritisert Kåre for å vær for snill med spælleran?
Ikke helt presist, Stig Johansen mente vel at det var ufint av Kåre å ta spillerne, når det faktisk er han selv som har plukket dem ut, og at dette sender dårlige signaler til spillerne. Stig Johansen har vel alltid vært litt hårsår når det gjelder kritikk av spillerne.

Imidlertid er det vel litt småseint av Kåre å "varsle endringer" til spillere som ikke yter maks. Man skulle tro dette var rimelig elementær lærdom allerede på A-trener-kurset, og burde ha vært gjennomført for ca 30 bortekamper siden. Istedet har jeg inntrykk av at Kåre nokså konsekvent har endret på laget hver gang vi faktisk har spilt bra. Spillere som har vært blant banens beste i én kamp, sitter på benken i neste. Tror akkurat det sender verre signaler til spillerne enn å si til avisa at man ikke er fornøyd med innsatsen!

---

Og ecke, her blir vi neppe enige. Du har selvsagt helt rett i at Nordlie har noen gode egenskaper, skulle blott bare mangle. Men det hjelper så lite når han river opp hele organisasjonen i sin trenergjerning.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Jeg synes faktisk ikke Nordlie er et så hårreisende forslag. Som det sies, mannen tar mye plass og tærer enormt på omgivelsene over tid. Mens i Glimt har vi masse plass som ikke fylles, og omgivelser som ikke lar seg rikke på. Mye som sitter i veggene her, for å si det sånn. Kanskje hadde Nordlie vært mannen til å røske opp i det foreliggende, og så kunne man håpe at mannen hadde klart å være moderat nok til å vare mer enn én sesong.

Men nå er jeg jo først og framst tilhenger av at man skal få det til med Kåre ved roret. Ingen sparking her, takk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by FSHelgeland »

Jeg mener også at vi skal gi Kåre mer tid, samtidig så kan jeg ikke tenke meg at vi ikke skulle taklet Nordlie i klubben. Slik jeg ser det så er det bare to klubber i Norge som kunne taklet Nordlie over tid. Det er vel Glimt og TIL, det er vel bare det nord-norske lynnet som tåler at folk kan bli forbannet og blåse seg opp i litt innimellom. Nå har jeg ikke vært tilstede på treningsfeltet, men jeg håper virkelig de klarer å få opp intensiteten hvis de ser at den faller.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg kan tenke meg Nordlie på en sesongkontrakt, hvor vi permiterer Kåre slik at han kan gå i lære hos Nils Arne Eggen. Nordlie røsker tak i spillerne og får oss opp i Tippeligaen, og Kåre tar deretter over og alt blir velstand!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Chris »

Mange merkelige tanker.

Noen ønsker å ansette Steinar Nilsen, andre Arne Erlandsen. Ikke gode ideer spør dere meg. Hvorfor mener jeg det? Det er fordi jeg ønsker å se et Glimt med offensiv trøkk samhandling og spill, gjerne vingsspill, og derfor 4-3-3. Nevnte herrer står for noe helt, helt annet. De forsøker å komponere en blokk foran keeper, to flate firere. Så gjelder det å forsvare seg. Vente på at motstanderen gjør en feil, for så å kontre inn mål. Forferdelig deffensiv og kjedelig, kan knapt kalle det fotball, enda de har fått noen resultater. Ikke noe for meg. Noen vil vel snart nevne Semb, og hans anti-fotball.

Nei, la oss videreføre det som har gjort at så mange er glade i Glimt, det Naive/Superlaget. Laget som er bedre i angrep enn forsvar. Laget som heller spiller 4-4 (fordi de har gjort mye rett) enn 0-0 (fordi noen mener at da har man ikke gjort feil: HELT feil en har ikke laget mål og underholdningen lider).

Jeg mener at en bør høre med N.A. Eggen, B. Hansen, T. Sollied, T. Nordlie, HVEM som er best egnet til å trene et 4-3-3 lag. Kanskje de har hatt noen virkelige dugelige hjelpetrenere, trenere som har skjønt at man må skape en OFFENSIV STRUKTUR OG SAMHANDLING. Kanskje noen av dem kan være aktuelle.

Deretter bør man finne frem til et til to talenter som skal lære av denne treneren, slik at man er sikret kontinuitet den dagen hovedtreneren går til en større klubb. Talentutvikling bør også omfatte trenere. Stig Johansen KAN være en slik mann.

T. Nordlie er ikke et så gærent forslag, MEN han må styres og ledes av noen sterke menn: Jeg er usikker på om Glimt har slike... Selv skulle jeg gjerne sett B. Hansen som hovedtrener ett år.

Trenerne i dagens Glimt har desverre ikke skapt et godt offensivt samhandlingsmønster, de har ikke kjøpt riktige spillere, de leder ikke laget godt under kamp, de har en virkelighetsoppfattelse av kampforløp som i mine øyne er uvirkelig, m.m. Så får dere tolke meg som dere vil. Glimt har i mine øyne IKKE råd til å ha "brukbare" trenere. Med små ressurser må vi PRØVE hardt å få tak i gode trenere.

God kveld,
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Boombadila »

Jeg ser at de innfødte har gått på krigsstien mens jeg har lest til eksamen, noe jeg tillater meg å stille spørsmål til. Bunnlinja når noen ønsker ett trenerbytte, er et ønske om forandring. Selv om forandring kan i seg selv være prisverdig, kommer vi ikke unna noen sentrale spørsmål:

1: Hvem er det som ønsker forandring.

I dette tilfellet virker det som om at det foreløpig er begrenset til enkelte supportergrupperringer. Hvorvidt dette kravet fra dem er berrettiget er en dimensjon av debatten, den andre dimensjonen må jo være hvorvidt man har et alternativ man kan bytte til.

2: Hva er det man ønsker å forandre?

Grunnlaget for de som ønsker er vel så viktig, og det baserer seg på en logikk som går som følgende: kåre er hovedtrener og ansvarlig for resultater(Fakta). Vi har gjort det dårlig på bortebane denne sesongen(kan debatteres iht forventinger). Dermed må Kåre gå slik at vi får inn en annen trener som vil gjøre det bedre på bortebane(I beste tilfelle spekulativt, i verste tilfelle feil).

Det er dermed primært resultatene på bortebane som ønskes forandret, da vi foreløpig har gjort det bra på hjemmebane.

3: Har man plausible alternativer.

Dette er vel et åpent punkt, økonomi samt glimts rykte og "forføringsevne" er vel her det essensielle. Det nevnes Nordli, Erlandsen og enkelte andre. Noen med kontrakt, andre uten. Slik den økonomiske situasjonen er nå, så må vi vel på kontraktløse trenere, med mindre vi får inn investorer.

4: Hvorvidt vil forandringer gi resultater?

Dette er det diskusjonen vil stå om, per se. Kesseboy har vel tidligere beregnet det såkalte trenerskifteeffekten til å være svært lav, og i de fleste tilfeller lik 0.

5: Er det andre alternativer til forandring?

Det er her jeg mener at vi burde ta tak i ting. Jeg mener personlig at å sparke Kåre nå, vil bli feil. Det er tidligere nevnt på formumet idrettspsykolog, ernæringshjelp, motivasjonshjelpere osv. Jeg mener at det vi nå burde ha gjort, var å spørre spillere, ledelse og støtteapparat følgende spørsmål:

Who are you?
What do you want?
Where are you going?

For akkurat nå virker det som om at svaret på "who are you" for glimt sin del vil bli et svært ukonkret svar. For det virker nemlig som om at vi er ved et vannskille nå, og dermed burde vi kanskje ta noen valg for å (re)definere oss selv.
Når det så gjelder hva glimt vil, er vel svaret opprykk. Spørsmålet er jo om vi virkelig vil, innsatsen på bortebane tyder ikke på det.
Men det viktigste spørsmålet er nok det siste, og tildels avhenging av svarene på de to første spørsmålene. Men jeg tror at man må svare på disse for å kunne få progressjon i dette laget. Det kan jo hende at vi får svarene ved å bytte trener, men det er og mulig at vi ikke får svarene. Til sist er det bare de grep som det sportslige apparatet gjør som vil gi oss svar på om glimt vet svarene selv, og har en løsning.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 440 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

Boombadila wrote:Jeg mener at det vi nå burde ha gjort, var å spørre spillere, ledelse og støtteapparat følgende spørsmål:

Who are you?
What do you want?
Where are you going?
Du forutsetter altså at både spillere og øvrig personale i Glimt behersker engelsk? Er ikke det i overkant optimistisk?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Boombadila »

Nå er vel ikke akkurat bodø-dialekten noen Lingua franca, så ja, de burde kunne engelsk.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Chris, du har rett i mye av det du sier. Utenom Tom Nordlie, den mannen er kryptonitt for sosialt samhold i enhver klubb. Eneste er vel at alle får noe felles å hate.

Jeg tror veldig mange setter spørsmålstegn med Kåre om dagen. Jeg tror også veldig mange er skeptiske til alternativet. Men om en klubb som Bodø/Glimt ikke makter mer enn middels Adeccoliganivå, så skal det litt til før vi får noen som gjør det verre.

Jeg tror mange mener vi har prøvd så godt det går når vi fikk tak i Kåre. Og jeg var enig da. Og Kåre var definitivt et trenertalent. Men jeg mener han har stangnert kraftig, og det har vært en negativ kurve.

Jeg ville hatt troa på Aasmund Bjørkan.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Chris »

Chris wrote:Mange merkelige tanker.

Jeg mener at en bør høre med N.A. Eggen, B. Hansen, T. Sollied, T. Nordlie, HVEM som er best egnet til å trene et 4-3-3 lag. Kanskje de har hatt noen virkelige dugelige hjelpetrenere, trenere som har skjønt at man må skape en OFFENSIV STRUKTUR OG SAMHANDLING. Kanskje noen av dem kan være aktuelle.
Beklager, virkelig, legg til Øystein Gåre.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Chris »

RS2-Gti wrote:Utenom Tom Nordlie, den mannen er kryptonitt for sosialt samhold i enhver klubb. Eneste er vel at alle får noe felles å hate.

Jeg ville hatt troa på Aasmund Bjørkan.
Vi er enige i mye: Godt er det.

Tror problemene rundt Nordlie er litt blåst opp. Noen grunner:
* Nordlie har hatt med mange "folk med sterke meninger" å gjøre i de klubber han har vært: Reka i VIF, Soler/Mathisen i Start, Fjøra i LSK, Morgan Andersen i FFK
* Mange spillere har fulgt Nordlie fra klubb til klubb: Det tyder på at han har gode sider.
* Noen spillere har klaget, MEN en god del av disse "ytrer seg ofte", bl.a. B.H. Riise, Mathisen, Risholt m.fl.

Min mening: : Det kan være at saker har flere sider, også denne.

Tror imidlertid NOEN sterke personligheter må håndtere og samarbeide med Nordlie. Da blir det krutt, MEN tror ikke Glimt har slike folk.

Hvorfor mener jeg at man bør evaluere trenerens innsats, synes dette burde vært gjort i vinter:

Trenerne i dagens Glimt har desverre ikke skapt et godt offensivt samhandlingsmønster, de har ikke kjøpt riktige spillere, de leder ikke laget godt under kamp, de har en virkelighetsoppfattelse av kampforløp som i mine øyne er uvirkelig, m.m. De har hatt mange år på seg nå...

Så får dere tolke meg som dere vil. Glimt har i mine øyne IKKE råd til å ha "brukbare" trenere. Med små ressurser må vi PRØVE hardt å få tak i gode trenere.

Synes nok Bjørkan ikke har vist nok. Det er mao. for stor risiko knyttet til å ansette ham. Tror vi trenger en mer rutinert person.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by G-s-enz »

Så får dere tolke meg som dere vil. Glimt har i mine øyne IKKE råd til å ha "brukbare" trenere. Med små ressurser må vi PRØVE hardt å få tak i gode trenere.
Ja dem satt nok under forrige ansettelsen å tenkte,hmm skal vi ha en brukbar trener eller en god trener? :wink:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Christoph »

Tilbake til den artikkelen i dagens AN, så syns jeg Cato Hansen sa det ganske greit.

Hvorfor ikke ha samme innstilling borte som hjemme?

Han vil se et glimtlag som presser høyt og sender folk i angrep også på bortebane.

Slik det er i dag (de kampene jeg har sett i år), så har vi vært alt for lite villige til å angripe med nok folk borte. Dermed blir vi avhengig av enkeltmannsprestasjoner, eller at Martins vinner slåsskampene inne i boksen.

Vi møter jo ikke akkurat Rosenborg hver gang vi spiller ute denne sesongen, og jeg ser ikke helt poenget med å "safe" inn knappe seire mot lag som Mjøndalen, Moss og til dels Sogndal (vi skal være bedre enn sogndal, for fanden).

Kåre, som har ledet Glimt til fire borteseiere på 32 kamper, kan ikke ha så mye å tape på å tenke litt mer offensivt.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

Los-Loco wrote: Spillere som har vært blant banens beste i én kamp, sitter på benken i neste. Tror akkurat det sender verre signaler til spillerne enn å si til avisa at man ikke er fornøyd med innsatsen!
Her tror jeg du er inne på mye av problemet, det finnes lite logikk i Kåre's uttak noe som gjør spillerne frustrerte. Så all tullpraten fra Kåre som 'nå skal jeg kun ta med 11 spillere som ønsker å kjempe på bortebane'.
Når så spillere som spiller til 1 på børsen i hver kamp tas ut automatisk så har det noe med gangsynet å gjøre. Det så vi i fjor og det ser vi også i år.
Mye av problemet er at det stilles alt for lite krav til spillerne.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Re Christoph

Antar at de 4 seirene er i forhold til seriekamper. Visste ikke at det var så ille, men hvis det stemmer det du sier, så er det en katastrofal bortestatistikk som ikke bør "gjemmes" bort. Dette må snu, ellers må Kåre gå.
Selv om vi hittil har vunnet alle hjemmekampene, så skal det sies at vi har til gode å møte topp motstand hjemme og vi har hatt litt flaterende resultater i de fleste hjemmekampene, selv om vi har vunnet alle fortjent.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

Christoph wrote:Tilbake til den artikkelen i dagens AN, så syns jeg Cato Hansen sa det ganske greit.
Hvorfor ikke ha samme innstilling borte som hjemme?
Og det er denne innstillingen KÅRE sier de har hatt og nå skal bort i fra :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Christoph »

Statistikken omfatter de 32 siste seriekampene, ja.
Og det er denne innstillingen KÅRE sier de har hatt og nå skal bort i fra
:shock: Hvis dette stemmer, så gud bedre og jesus maria.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

Leste i AN at han uttalte at de hadde vært naive og prøvd å spille borte som de gjorde hjemme. Men det skulle det bli slutt på. Nå skulle de bli mer kyniske.

Ikke at JEG har sett at de har prøvd å spille slik som de gjør hjemme da, men....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

dalers wrote:Ikke at JEG har sett at de har prøvd å spille slik som de gjør hjemme da, men....
Nå viser vel Kåre's mange utsagn at han ser kamper på en helt annen måte enn resten av befolkningen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by dalers »

På den litt uengasjerte måten? :wink:
Last edited by FSHelgeland on Fri May 28, 2010 10:40 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering igjen....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Boombadila »

Litt offtopic kanskje, men jeg minner på reglene for sitering av overstående innlegg:
Sitering
Siteringsfunksjonen skal brukes med omhu
Siteringsfunksjonen skal bare brukes dersom det er helt nødvendig å gjenta det en annen bruker har skrevet, for at innlegget skal forstås riktig. Siteringsfunksjonen skal ikke brukes når man svarer på det siste innlegget i tråden. Man bør redigere sitatet slik at bare det man svarer direkte på vises, og man bør unngå å sitere bilder, slik at bildet vises flere ganger i tråden. Dette vil bidra til et mer ryddig og oversiktlig forum samt spare båndbredde.

Når det så gjelder Kåres tid på aspmyra, har jeg tro på at dette løser seg. Men vi bør samtidg spørre oss selv om ikke forventingene til spillerene har vært for høye.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply