Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Jeg er i grunn mye enig med begge sider, men minst enig i "ta det med ro" holdningen.

Fordi jeg er helt enig i at det å rykke opp med dagens lag er en skikkelig long-shot. Vi har definitivt ikke spillermateriellet til å håndtere TL 2011, og økonomien er langt i fra så sterk at vi kan handle inn noen store forsterkninger. Og ja - sannsyneligheten for å rykke direkte ned igjen vil jeg si er 70%. Dette er jeg ikke uenig i.

Men det er nå bedre å være et heislag et par-tre sesonger, enn å spille i Adecco i tre sesonger. Ved opprykk vil vi automatisk bli forferdelig mye mer attraktive for samtlige talenter, og siden det er generellt sett lite overganger nå kontra før, har vi absolutt en reell sjangse til å plukke blandt de beste Adeccospillerne på tur opp en divisjon.

Ok - prøv å vær nøytral. Samtidig, prøv å tenke at Bodø/Glimt egentlig er laget FK Nordlandsfotball. Tradisjonene hjelper oss "ikke en dritt". Riktignok er det langt enklere å få talenter til Glimt enn til Nordlandsfotball, samme gjelder tilskuere og sponsorer. Men samtidig har klubben rotet bort mye goodwill og engasjerer ikke sterkt blandt folk lengre, i allefall ikke så sterkt som før. Hvordan klubben blir oppfattet utad er en annen diskusjon, men det er i allefall ikke udelt positivt. Og ikke minst sleper Glimt økonomien med seg, desverre.

Men FK Nordlandsfotball har ingen knapp de kan trykke på hvor det står "opprykk TL" når det måtte passe dem. FK Nordlandsfotball har heller ei en knapp hvor det står "1 stk talent ferdigutviklet". Men av en eller annen grunn virker folk å tro at Glimt - de har begge de knappene - og enda fler?

Den dagen Glimt taper mot Bryne, så er Glimt dårligere enn Bryne. Den dagen vi havner på 6 plass på tabellen, så er det 5 lag som er bedre i Adeccoligaen enn hva Glimt er. Det tror jeg en supporter har svært svært vanskelig for å innse. Med litt uflaks så er både Tromsdalen og Alta mer attraktive som utviklingsarenaer enn hva Glimt er. Ja, også Ranheim også. Så enormt utvalg er det ikke på spillere.

Men poenget mitt er at mange virker å ta det som en selvfølge at talentene slår ut i blomst, og at Glimt faktisk kan rykke opp til TL igjen. Jeg skjønner bare ikke det. Dersom vi ikke rykker opp i år så tenker jeg det er 50% eller mer sjangse for at noen av disse spillerene forsvinner; Londak, Hamoud, Lædre, Rønning, Forko, Runar, CB, Konradsen også kan vi jo ta med Thiago som nok forsvinner uansett. Altså; nærmest halve førsteelveren kan forsvinne, og med Glimt sin økonomi må i stor grad unge talenter fylle de skoene = risiko.

Ok - nå forsvinner ikke alle de spillerene - men jeg tror vi kan anta at halvparten gjør det. Og å tro at Glimt har så ekstreme talenter kontra andre klubber er forferdelig naivt. At da så mange ungdommer på 17-22 år skal vokse seg inn i skoene til de spillerne som blir borte, høres kjempeusannsynelig ut for meg. Og ikke skal dem bare vokse, dem må attpåtil overprestere samtidig som økonomien i klubben vil mest sannsyneligvis lokke bort de største talentene.

Dette er matte som for meg ikke går opp. Jeg ser bare ikke logikken.

Og til slutt må jeg bare si at jeg syntes ikke det høres særlig mer urealistisk ut å beholde en plass i TL med dagens spillerstall, enn hva det gjør å rykke opp til TL om 1,5 år med en komplett ny spillerstall, basert på det at klubben ikke har penger til de beste forsterkningene.

Så vi må prøve. Må Kåre bort for å få nytt håp, så må han det. Jeg tror KANSKJE også Bjørkan er bedre til å utvikle 4-3-3 på sikt i Glimt - dersom vi skal se langsiktig. Så uansett mener jeg at å beholde Kåre ikke er det beste valget, og da syntes jeg ikke vi skal tenke på pengene det koster å sparke han - det er en engangsinvestering. Jeg tror også Kåre bevisst bruker Glimt som et springbrett inn i RBK systemet, det kan da umulig sjokkere noen.

Så alt i alt - skal det gå til heden - så vil jeg heller gjøre det mot Rosenborg, enn mot Mjøndalen.
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Novi wrote:
Ved opprykk ser jeg absolutt et håp om starten på en ny storhetstid for Glimt. Uten opprykk ser jeg absolutt ingen håp, og jeg tror jeg personlig vil ha vansker med å holde oppe interessen rundt laget.
Vel - ikke helt enig. Jeg ser absolutt muligheten til å bygge opp Glimt fra grunnen av på nytt. Vi har gjort det før. Da tenker jeg definitivt ikke på 2000-tallet hvor det har vært hodeløs styring av klubben som har ført til både godt og vondt.

Så en ny 1993 årgang kan det gjerne bli - jeg var i høyeste grad vitne og supporter da. Men husk at en gang tok det 15 år å bygge opp Glimt. Det kan veldig gjerne skje på nytt. Faktisk er det ingenting som ikke tilsier det.

Og jeg vil ikke vente 15 år. Når jeg er 45 år, så tror jeg engasjementet mitt er sloknet en del.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Novi »

dalers wrote: Og så lurer jeg på hvordan du ser for deg en ny storhetstid med dette Glimtlaget? DET er jeg spent på :wink:
Vel, ikke akkurat med DETTE laget, men det kan meget godt være starten. En del spillere eldes jo, eller presterer ikke, så vi vil jo over de neste par årene se en slags tvungen utskiftning. C. Berg, R. Berg, Thiago, Sakk, Mounir, Bjørdal, Pavel vil antakeligvis forsvinne, og med spill i TL har jeg håp om at vi skal være attraktive nok til å kunne erstatte disse spillerne. I Adecco er det no chance - spesielt siden ikke Glimt direkte imponerer med sin talentjakt.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by mortsto »

Kesseboy wrote:Jeg er ikke totalt uenig med deg, men her er en annen måte å se på det: Rykker vi opp, kommer vi til å trenge STORE forsterkninger for å overleve i Tippeligaen, hvilket vi neppe har råd til, og kommer dermed til å rykke ned. Igjen.
Det er vanskelig, men ikke umulig. Det er bare å se på TIL. De mistet to av sine antatt beste spillere til Tyskland og Trondheim. Så går de hen og signerer flere spillere "ingen" har hørt om, og topper nå Tippeligaen. Skal Glimt bli et fast tippeligalag igjen, må de være flinke på sånne ting. Jeg unner virkelig ikke TIL en dritt, og håper for all del de ikke vinner noe i år, samtidig er det et imponerende arbeidsstykke de har gjort, og viser oss andre "smålag" at det kan gå, selv uten de store pengene.

Hva angår en ny storhetstid, så var det vel ikke mange som hadde troa på at det bodde noe særlig i Glimt, før de dro til Skien i november i 2007 heller...
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Re Mortsto

Er det veldig realistisk at Glimt skal klare å hente inn forsterkninger i sommer uten at noen forsvinner? Vi hadde såvidt økonomi til å hente Haukås fra lille Stavanger IF og hadde ikke mulighet til å hente flere p.g.a økonomi. Hvem skal vi hente uten at noen går ut?
Realiteten er at vi må ha spillere ut for å få inn penger til å hente noen og for å redusere lønnskostnadene slik at vi faktisk har mulighet til å lønne noen nye spillere. Med dagens urolig økonomi så tror jeg heller ikke sannsynligheten for at vi skal få ekstern hjelp har økt.....
Tilskuersnittet hittil er på 3200, kraftig hjulpet av 16.mai kampen. Etter det jeg husker er det budsjettert med ca 3500 i snitt. Dvs at det bare her fort vil kunne være opp mot og over 1 million mindre i inntekter enn ventet. At vi da skal ha råd til forsterkninger uten at noen selges (det er ikke lett i dagens marked), ser jeg på som utopi.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by mortsto »

Glimtfan: Som jeg skriver, mener jeg Glimt bør gjøre nok et forsøk på sponsormarkedet. Hva med å snakke han som ville betale lønna til Stig til fornuft? De pengene burde kunne brukes til noe annet. Det er ikke sikkert det funker, men styret i Glimt bør ihvertfall bruke VM-pausen til intens jobbing.

Om Glimt skulle rykke opp, regner jeg sterkt med at budsjettet økes sånn at nytt blod kan komme inn.

Edit: Glimt sa på Facebook (Persson?) 3.mars at budstettet er på 3300 tilskuere. Hvis Glimt klarer å snu den negativiteten som råder nå, og klatre mot toppen, så vil folk komme på Aspmyra. Det er en by full av medgangssupportere som ligger der, så muligheten for å gå i null/pluss er absolutt til stede.
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Vil bare minne om at når Stig og Derek gikk, ble det frigitt lønnsmidler på over 1,5 mill i året.

Dette har ikke ført til at vi har økt likviditet til nye signeringer, dette fører bare til bedre øknomi på sikt. Med andre ord, vi må ikke regne med særlige midler til store signeringer ELLER lønnsposter de neste årene - selv om Thiago blir borte. Spillere typ Haukås og Rønning er nok billige spillere i lønn, og jeg vil tro vi neppe får råd til noe særlig dyrere spillere i tiden fremover. Så dersom noen lykkes og vil ha reforhandlet kontrakt 1 år før den løper ut, kan det fort være at Glimt ikke blir enige med spilleren = Bosman.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Mendi »

Novi wrote:Da har ikke du lest så veldig mange innlegg, for det er veldig mange av oss som går langt forbi mediakommentarer og enkeltspillere:)
Det er jeg veldig uenig i.

Det er et faktum at Glimts økonomi er svært skrall, det må alle være klar over og det er et vesentlig poeng ift Glimts situasjon per i dag. Likevel er det slik at om Glimt blir kvitt de spillerne som har veldig høy lønn, f.eks. Thiago Martins, så har de en helt annen mulighet til å hente forsterkninger. Mest sannsynlig kan Glimt hente spillere som er vesentlig bedre enn Thiago Martins for 1/4 av den lønnen Martins har.

Det jeg med det prøver å si er at det er ikke sikkert Glimt er hjelpeløs ved et opprykk, kontrakter som går ut vil gi bedre handlefrihet enn det man har i dag.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Thomp »

Tapet igår går på stoltheten løs, og det er fullt forståelig med all den frustrasjon som kommer til utrrykk, men jeg mener at trener, og styret nå må få arbeidsro, og få sjansen til å vise hva de går for, det er nå de har sjansen til å vise seg jobbene sine verdige. 0-5 på myra er vondt å svelge,men Ingebrigtsen har nå sjansen til å vise oss at han er rette mannen til å snu trenden.

Jeg forventer å se et helt annet lag i Sarpsborg allerede, og husk, herr Ingebrigtsen har nok en aldri så liten sluttpakke på lur, så detr økonomiske løftet er nok ikk Glimt klar for nå.
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by BoForPres »

Re siste lange innlegg til RS2-Gti.

Er så glad for at du får sakt det så godt! :klapp Eneste punkt vi ikke er enige om er å koble Bjørkan som hovedtrener. Tror Glimt ikke bare på den sportslige delen, men også organisatorisk er tjent med krefter utenfra som har baller nok til å si hva de tenker. Tror det er mange i Glimt som er redde for sine posisjoner til å ytre sine egentlige meninger.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Christoph »

Dersom Glimt skulle finne på å bytte ut Ingebrigtsen, er jeg villig til å sette et par månedslønner på at den nye treneren heter Aasmund Bjørkan.

Tom Nordlie beveger seg ikke nord for Dovre uten fet lønn, hvilket Glimt ikke er i nærheten av å kunne tilby.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Jeg er sjokkert over hvor lite dere tenker over synergieffekter.

Ansett Tom Nordlie og gi han bonus i forhold til tilskuere. Nordlie trekker mer folk enn alle trenerne vi har hatt siden Sollieds dager. Bodø/Glimt trenger noen forgrunnsfigurer, grå mus er klubben full av fra før.

Jeg blir svært overrasket hvis noe skulle skje i retning av trenerbytte, for handlingslammelse med begrunnelse i økonomien har vi hørt i alle år fra klubbens ledelse. Store tanker virker det som veldig få klarer å tenke. Det er gratis å tenke store tanker og det er utrolig hvor raskt positiv tenking kan snu en dårlig trend. De kan klare det uten påvirkning utenfra, hvis de tror på det alle sammen. :)
@liverglimt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimtfan »

Re Mendi

Akkurat der tror jeg du har rett. Lønnen til Martins er nok også en grunn til at han neppe er lett å få solgt (gitt bort) i sommervinduet, men når kontrakten hans går ut, bør det være fullt mulig å få tak i en bedre og yngre erstatter som krever vesentlig lavere lønn. Markedet er helt forandret fra da Martins signerte ny kontrakt. Det florerer av ledige bosmanspillere i hvert eneste overgangsvindu.

Re Liverglimt

Du har absolutt et interessant poeng her. Jeg synes ikke Nordlie høres uinteressant ut for Glimt, selv om det er en del tanker som bør tenkes igjennom før man eventuelt gjør et fremstøtt. Spørsmålet er vel egentlig om Nordlie er interessert i å trene Glimt med tanke på geografi?
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimt1916 »

Noen som har noen tanka rundt kor Glimt skal tryll frem de 2,5 millionan Norclie krev i lønn i året? Pluss bonusa så klart. Og e de riktig lur så skriv de en lang kontrakt med mannen så vi må betal 5-8 milliona for å løs han ut av kontrakten når han har gjort sæ uønska etter de første 12 mnd.
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Aspmyra »

Skjønna ikke koffør dokk nevn Nordlie!!! Vil ikke hør det navnet på glimtforumet mer engang!
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Christoph »

liverglimt wrote:Jeg er sjokkert over hvor lite dere tenker over synergieffekter.

Ansett Tom Nordlie og gi han bonus i forhold til tilskuere. Nordlie trekker mer folk enn alle trenerne vi har hatt siden Sollieds dager. Bodø/Glimt trenger noen forgrunnsfigurer, grå mus er klubben full av fra før.
Tom Nordlie er trener, ikke sirkusartist (selv om noen kanskje vil karakterisere ham som det).

Det Glimt først og fremst trenger for å trekke flere tilskuere, er å vinne fotballkamper.

Mulig Nordlie ville gjort en god jobb.

Men all den tid Glimt ikke har et rødt øre til noen ting som helst, ser jeg ikke det realistiske i å få Keiko oppover.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

liverglimt wrote:Ansett Tom Nordlie og gi han bonus i forhold til tilskuere.
Vi pleier å være enige i mye Liverglimt, men her har vi definitivt ulikt syn!

liverglimt wrote:Jeg er sjokkert over hvor lite dere tenker over synergieffekter.
Det er vel ganske greit dokumentert hvilke synergier Nordlie skapte over tid i Start, Vålerenga, Lillestrøm og Viking...

Nei takk, da vil jeg heller ha frk Normark!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Nilzo »

Kåre kommer ikke til å få sparken nå, og dersom det skulle skje, blir jeg svært skuffet over klubben.
Å sparke en trener 10 kamper etter at han har forlenget kontrakten sin ville vært horribelt, i tillegg til det økonomiske aspektet med å sparke en trener(kontrakt ut 2012).
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glenn P »

Hvor forsvant alle disse smilene..?

Image
(Lerkendal 2 november 2008, en sann gledens dag)
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by JimL »

Med han karen i gult ved trenerens høyre hånd...? :tenk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Nå begynner det å bli bevegelser i debatantene. Endelig kommer det litt andre ting fram enn bare ja og nei, for og i mot.

Poenget mitt med å argumentere for Nordlie er at klubben vår har ingen profiler. Det er ingen samlende figurer for de som er utenfor Aspmyra og sist jeg sjekket så var det de utenfor som genererte inntektene til klubben. 3055 betalende tilskuere på siste kamp forteller meg at det er mye mindre interesse for klubben enn på mange år. Skal vi få nye spillere må inntektene opp. Hvordan gjør man det?

Ansett en trener som:
1. tørr å gjøre noen eksperimenter med laget.
2. frir til folket og byr på seg selv.

Få inn spillere som:
1. blør for den gule drakten
2. er ledertyper som kan gi ungguttene noen å strekke seg etter

Hvilke resultater kan vi få da?
1. Klubben får økte inntekter fordi flere ønsker å se hva som skjer
2. I beste fall kan det på kort sikt gi direkte opprykk

Hva slags navn disse personene har vet jeg ikke, men det kommer egentlig i andre rekke, det er deres kvaliteter som skal kvalifisere dem til å bli med på det gule toget.
Christoph wrote:Tom Nordlie er trener, ikke sirkusartist (selv om noen kanskje vil karakterisere ham som det).
Her mener jeg bestemt at du har missforstått. Enhver fotballspiller og trener er artister. De skal underholde deg og meg for at vi skal like det vi ser og bruker tid på.

Re Los-Loco:
Jeg er helt sikker på at vi hadde blitt enige over ett glass vann. Vi har mange sammenfallende syn, selv om jeg foretrekker å diskutere over ett glass vin. "Målet helliger midlene" og hvis målet er Tippeliga og midlet er Tom Nordlie så samme for meg. Fortsetter det som i dag så frykter jeg at det ender med 2. div og enda skralere inntekter.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Knuta »

Los-Loco wrote: Det er vel ganske greit dokumentert hvilke synergier Nordlie skapte over tid i Start, Vålerenga, Lillestrøm og Viking...
Synergieffekten for Kongsvinger var at de ikke rykket ned til 2.div, men i stedet rykket opp i eliteserien året etter. Etter å ha ligget død som klubb i 7-8 år har interessen og oppmerksomheten øket voldsomt mye takket være Nordlis-effekten. Synergieffekten til Viking er at de fortsatt er i eliteserien, en sensasjonell snuoperasjon av Nordlie. Synergieffekten til Start var at de fra å være nede i skyggenes dal tok sølv etter opprykk og ledet hele eliteserien helt til siste kamp, også dette takket være Nordlie-effekten. Jeg er langt fra noen Nordlie-fantast men vi får holde oss til realitetene. Men Nordlie kommer aldri til Glimt, han ville vært perfekt for å få røsket opp og fått ræva i gir hos et sovende styre og stell. Men helst for en kort periode.
Last edited by Knuta on Tue Jun 01, 2010 9:57 am, edited 1 time in total.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by BoForPres »

Los-Loco nevner Frk. Normark. Den er jeg definitivt med på. I tillegg er det realistisk å få han mtp. lønn og tilhørighet. Den kunnskapen han tilegnet seg på tiden med å bygge opp Ålesund på og utenfor banen er akkurat det vi trenger! Dæven døtte nu blei æ gira!!!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by ingen87 »

Rosenborg har et snitt i år på 17000. Forutenom 16-mai kampen har de vært under 20 000 i samtlige kamper, og nede på 14 000 på minimum.

NÅ tar Eggen over. Det blir spennende å se hva som skjer med disse tallene, men at snittet øker med et par tusen tror jeg ganske så sikkert. Man kommer ikke til å få se like få som 14 000 tilskuere på Lerkendal, igjen denne sesongen!

Tror et konstruktiv trenerbytte kan være med på å øke interessen. Men så skal det sies at veldig mange Bodø-væringer har blitt glad i den fargeklatten vi nå har som trener.
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimt1916 »

Det e verdt å nevn at flere persona i Start gikk sykemeldt under Nordlies tid i klubben pga måten han oppførte sæ mot dem på. Det e vel også verdt å nevn at fleire av de mest rutinerte spilleran trua med å legg opp om han ikke blei fjerna som trener. Har ikke tid til å leit opp alt som e skrevet om det men her e en artikkel :


http://fotball.aftenbladet.no/eliteseri ... e60759.ece


Når det gjeld tida hans i KIL så kan man les litt om den her :

http://www.glomdalen.no/kil/article4559265.ece

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 699420.ece

Så den (kortvarige) sportslige suksessen kosta meir enn bare ei veldig høy lønn.

Lignende beskrivelsa går igjen i alle klubban han har vært i. Personlig kan æ ikke skjønn koffør noen vil ha inn en sånn person. Det MÅ nesten gå galt. Og i hvert fall i en liten klubb som Glimt som selvfølgelig vil slit fra dag en med å kunne innfri Nordlie sine høye krav.
Post Reply