Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

BoForPres wrote:Los-Loco nevner Frk. Normark. Den er jeg definitivt med på. I tillegg er det realistisk å få han mtp. lønn og tilhørighet. Den kunnskapen han tilegnet seg på tiden med å bygge opp Ålesund på og utenfor banen er akkurat det vi trenger! Dæven døtte nu blei æ gira!!!
Normark har nok mye av det vi har etterlyst; han er karismatisk og engasjerende, han skaffer overskrifter, og han står for en fotballstil vi ønsker oss.

Det eneste virkelige minuset jeg seg med Normark er at han har spilt sammen med Runar Berg. Jeg ønsker meg en trener som helt kan distansere seg fra kompiskjør med spillerne, og som evner å sette skapet ettertrykkelig på plass også for en profil som Runar.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Cheese Smirnoff »

Tom Nordlie. Ivar Morten Nordmark.

Er det ingen her som har lært av historien?! :fy Nei, takke seg til Kåre fremfor å være fastlåst med en klovn som trener.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Christoph »

liverglimt wrote:

Her mener jeg bestemt at du har missforstått. Enhver fotballspiller og trener er artister. De skal underholde deg og meg for at vi skal like det vi ser og bruker tid på.
Du henger deg opp i en definisjonsdebatt om hvorvidt Nordlie er artist eller ikke (jeg skrev for øvrig SIRKUSartist), men du hopper glatt over argumentet mitt om at det er gode resultater som først og fremst trekker folk til Aspmyra.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Thomp »

Skal vi ikke ha litt is i magen dere, før vi begynner å ansette ny trener i hytt og gevær her? Normark,vet ikke helt. Nordlie? nei takk.

La nå Kåre få vise hva han duger til i motgang, det er da man ser hva ledere er bygget av.
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by gavharr »

Jeg vil ha en trener som har LYST til å trene Glimt. En trener som brenner for Klubben, og gjerne har et gult hjerte. En trener som ikke nødvendigvis ser på Glimt som en liten stoppestasjon i karrieren, men som et av sine store trenerønsker! En trener som har ambisjoner og "hårete" mål for oss gulkledde. Hva med en ny Cup-triumf, eller hva med et Glimt som etablerer seg i tippeligaen, og kommer seg vekk fra heislagtilværelsen.
Eller mens vi drømmer, hva med Nord-Norges første seriemestere? :D

Tror Stig Johansen kan være en fremtidens mann, men inntil da... Noen kandidater?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by youron »

Trur Glimt gjør lurt i å gi Kåre tid men ikke ro. Styre i Glimt må være klar på sine ambisjoner over førr Glimt sine supportere og egen trener.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Los-Loco »

Thomp wrote: La nå Kåre få vise hva han duger til i motgang, det er da man ser hva ledere er bygget av.
Tja, vi hadde vel en hel sesong med motgang i fjor. Vet ikke om jeg er så mye klokere angående hva Kåre er bygget av etter det.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Thomp »

Loco: jo for såvidt, men det var vel en mer "kalkulert" motgang? denne gangen er det mer ventet at vi skal kjempe i toppen, og når han da får en slik i fleisen, pluss elendige resultater på bortebane, da forventer jeg å se hva han er laget av.

Men det gjelder selvsagt for styret ikke å sitte på gjerdet for lenge heller da
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Pirlo »

Har ingen konkrete forslag til trenere. Men en gammel ringrev hadde gjort seg mener jeg. En som ikke lar seg overstyre, plage av klikkdannelser o.l. En jernhånd.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Boombadila »

Med andre ord det enkelte på budda foreslo,en sersjant. Må jo være mulig å få låne en fra forsvaret i bodø om man absolutt vil ha noen som går langs sidelinja og skriker.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Thomp »

Boombadila wrote:Med andre ord det enkelte på budda foreslo,en sersjant. Må jo være mulig å få låne en fra forsvaret i bodø om man absolutt vil ha noen som går langs sidelinja og skriker.
På Buddha ja riktig :skål , det finnes mange trenertyper der ute, jeg vet ikke hvilken "type" Ingebrigtsen er, men hva sier dere som bor der oppe, og kanskje er innom treningene en gang iblant, smeller det? :guns
Søker svar på kvinnens gåte, i mellomtiden har jeg det j.....moro:)
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Novi »

youron wrote:Trur Glimt gjør lurt i å gi Kåre tid men ikke ro. Styre i Glimt må være klar på sine ambisjoner over førr Glimt sine supportere og egen trener.
Dette betyr langt mer enn hva mange tror, og litt av problemet er jo at nettypp styret og ledelsen ikke viser noen ambisjoner i det hele og store. Det eneste som er sagt av ambisjoner er at man ønsker å gå i pluss på regnskapet. Newsflash: 1) Regnskap er veldig lite sexy å snakke om, og b) om pluss i regnskapet kommer på bekostning av opprykk til TL, så kan jeg garantere et solid underskudd året etter. Om ikke skal jeg tattovere Ernst Pedersen på rævva mi.
Una mas cerveza.
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Chris »

Har tenkt litt.

Synes kanskje følgende er de beste kandidatene som ev. ny Glimt-trener. Den viktigste grunnen er at de kan 4-3-3 og har vist evne og vilje til å utvikle et godt strukturert offensivt spill. Et spill som kan glede og begeistre. Et spill som som setter 2X45 i fokus og så får heller tabellen komme etter hvilke prestasjoner Glimt gjør.

1) K.T. Eggen i spann med B. Hansen ut sesongen. Deretter med Stig Johansen som hjelpetrener
2) Ø. Gåre i spann med B. Hansen ut sesongen. Deretter med Stig Johansen som hjelpetrener

Dersom dette ikke lar seg gjøre, så har jeg et håp om at Glimt ber T. Sollied, N.A. Eggen, B. Hansen, Ø. Gåre og R. Berg om å hjelpe dem mht. valg av ny trener. De bør kjenne til gode 4-3-3 trenere og også kunne bistå ved interjuer. Da håper jeg inderlig at vi unngår en del av de kandidater som er nevnt på denne tråden. Trenere uten KLARE tanker om offensvt spill med struktur og samhandling.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Boombadila »

Jeg må bare spørre: er offensivt spill det samme som 4-3-3. Om vi nå skal finne en ny trener, kan det jo tenkes at det er på tide å tenke nytt når det gjelder formasjon og. Vi bør vel vudere andre alternativer og, som f. eks. de med en femmer på midt.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Ta det med ro alle "esler". Kåre kommer til å få så mye tid at Glimt blir Glemt, akkurat som enkelte av våre (u)venner i nord liker å tiltale klubben vår.

Dere kan ønske hva dere vil. Jeg vil ha inn artister, manesjen er Aspmyra og der skal det spilles til fest og oppvisning hver hjemmekamp. Det skal gå gjetord om det som skjer, så folk står i kø for å få billetter. Når sydvesten står inn i oktober så skal Glimt med en lederskikkelse som kapten kjempe om heder, ære, opprykk og medaljer. Vi skal være best på å være best. Hårete mål skal være mellomnavnet og gi resultater i form av europacup. :skål

"Jeg er drittlei av A4 snusfornuftige mennesker som verden er full av. Dere er drittkjedelige. Dere flytter aldri noen grenser. Ta det til deg du som føler for det."

Jeg ønsker meg et krystallklart styre med en leder som følger en kurs som er staket ut og gjennomtenkt. De skal jobbe aktivt sammen med administrasjonen om markedsmessige oppgaver. Spillerne bidrar og skaper glede hver gang de leverer ut billetter og andre ting til kundene. Småungene i Saltenområdet skal fryde seg hver gang de ser en glimt-spiller. De skal drømme seg bort og tenke at en dag er det kanskje jeg som spiller på det laget. Deres foreldre skal innerst inne kjenne glede hver gang det nærmer seg hjemmekamp for da kan vi endelig gå på Aspmyra hele familien og glede oss over å være en del av festen i gult.

Vær så snill og gi meg noe av dette snarest, ellers er alt Glemt.
@liverglimt
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

4-3-3 er visstnok ikke noe styrevedtak, som det tidligere har vært nevnt. Desverre.

For min del hadde det vært noe å være stolt av. Det hadde vært noe å slå i bordet med. Vi kunne sagt, ja i dag vant dere 3-2, men den nøytrale tilskueren sitt hjerte vant Glimt, fordi vi SKAL spille underholdende fotball.

Jeg kunne sagt at se på RBK med sin fornuftige fotball for tiden, de mister tilskuere. Og bare vent å se, med Eggen tilbake vil de fleste returnere. Faen ta, jeg tror faktisk jeg skal handle inngang på Lerkendal selv! Også tenker jeg at spillerene faktisk har gule drakter. Men dette skal jeg ikke nevne.

I stede vil jeg si at jeg ELSKER 4-3-3. Man må opp på Messi og Zlatans individualisme for å overgå noe som kiler hjerterøttene mine så til de grader som 4-3-3 gjør. Ballen går hurtig, perfekt timet pasning, vingen vinner løpsduellen og curler et innlegg fremover som vi har indreløpere og spisser som kriger i mål. Det er knakende god underholdning som jeg rett og slett aldri får nok av.

Mye kan sies om Glimt. De startet supporterbevegelsen i Norge, og sikkert en rekke andre positive innslag. Men ærlig talt, så tror jeg fotballnorge er positive til Glimt fordi dem er så kjent for å by opp til en offensiv dans av dimensjoner, og en fotballelsker kan nyte Glimt, nærmest uansett hvem han holder med. Det er Davids naive kamp mot Goliat som noen ganger går i boks. Det er Bodø/Glimt.

Dersom vi får inn en glimrende 4-4-2 trener som fører Glimt opp på øvre halvdel av TL, år etter år, så vil jeg syntes det er topp - uansett hvem treneren er. Men jeg blir ikke like engasjert, og jeg kommer nok ikke til å gå på kamp like ofte, fordi jeg ønsker å se en action når jeg går på kino - ikke en drama.

Men et 4-3-3 naivt Glimtlag på nedre halvdel, med fint spill - det ville jeg sett så ofte jeg kunne. Jeg har 1993 årgangen friskt i minne, og det var som å spise karameller to timer annenhver søndag.

Så skal vi ha ny trener - så la det være en som serverer karameller - ikke knekk som Kåre! :)
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by tomzy »

Jeg vil ha personer inn i Glimt som ikke bruker hvert eneste intervju i media på å fortelle hvor liten klubb Glimt er.
De siste sesongene har styreleder, trener og kaptein tatt hver eneste mulighet på strak arm. Lagt ut om hvor liten Glimt er, hvor vanskelig det er å drive med dagens rammer, hvor langt nord man er osv osv osv. Ikke så rart at spillere, publikum og sponsorer nå begynner og tro at det er umulig.
Mye av fotballen ligger i hodet og når noen forteller deg nok mange ganger at her burde det strengt tatt ikke være en tippeligaklubb...vel..dere ser poenget.
Vi trenger positive folk i klubben!
Syns Liverglimt skrev ett glimrende innlegg.
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Masinga »

Helt enig i at 4-3-3 passer Glimt best og at flørtingen med 4-4-2 ikke er farbar vei.

Gjennombruddshissighet er et ord som er på vei tilbake i norsk fotball med Drillo på landslaget og Eggen i RBK. Dette skjer etter mange år med dårlige resultater internasjonalt. Nå har kritikerne av Drillo èn gang for alle fått seg en på kjeften. Ballbesittelse og tversoverpasninger passer bedre til lag med teknikere, men kjedeligere å se på.

I papirutgaven av dagens Aftenposten står det på baksiden en artikkel om "tankesmien" Drillo tok initiativet til i 2008. Her deltok N.A. Eggen, Semb, Solbakken, Jönsson, Høgmo, T. Sollied og K.T. Eggen. Hvem er det som har suksess i dag? Bare de to sistnevnte står uten klubber og dermed kan vise til gode resultater nylig. Semb er riktignok i NFF og N.A. Eggen så vidt begynt på Lerkendal. Men forventningene i Trondheim er formidable tross at RBK har hatt suksess med Hamrèn. Hvorfor det? Jo, fordi man vil underholdes.

I Glimt er det kultur for gjennombruddshissighet. Det må vi fortsette med. Men da må dette rendyrkes og alt snakk om 4-4-2 forlates.

Jeg gir gjerne Kåre noen flere sjanser. Han er ikke verdens beste trener ennå. Hvis han kommer opp av denne bølgedalen kan han kanskje bli det! Når jeg studerer alternativene som nevnes med Tom Nordlie, Ivar Morten Nordmark, Stig Johansen, Tom Kåre Staurvik etc. velger jeg faktisk Kåre. Det er et eller annet med den mannen jeg liker. Jeg har ikke sett ham på treningsfeltet, men jeg velger å tro han behandler sine spillere som aktører og gir dem nødvendig rom og utviklingsmuligheter. Det tar tid å bli trygg og få ansvar, å vokse med oppgaven. Motsetningen til å behandle spillere som aktører er å behandle dem som brikker. Er det dette vi vil? Hvis det er det Glimt vil er det bare å kontakte Tom Nordlie.

Jeg regner med at 0-5 på hjemmebane var en engangsforetèelse, samt at man jobber hardt med å bedre resultatene på bortebane. Men da må det gå fort i lengderetningen!
Masinga
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by liverglimt »

Masinga wrote:Motsetningen til å behandle spillere som aktører er å behandle dem som brikker. Er det dette vi vil? Hvis det er det Glimt vil er det bare å kontakte Tom Nordlie.
Trenerlegenden N.A.EGGEN ser på spillerne som brikker, om vi strekker det litt ut i betydning. Det håper jeg også Kåre gjør, men samtidig at han ser forskjellen på to spillere med forskjellige kvaliteter i samme posisjon.
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimt1916 »

Skjønna folk den grunnleggende forskjellen på en formasjon og en spillestil? Jönssons Stabæk spella fks en mye meir gjennombruddshissig og underholdende fotball i sin 4-4-2 formasjon enn Ingebrigstens Glimt gjør i sin 4-3-3.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Kesseboy »

Synes vel heller ikke at valgene av spillere til Glimt de siste åra har lyst av ønske om gjennombruddshissighet heller. Kanskje er Bjarnason, Stensland (og i teorien, Oduro) de som har vært eksponenter for den type fotball.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Pirlo »

Hehe, Stabækformasjon og stil med spillere som Rønning x 2, Hamoud, CBerg, Haukås, Martins, Stensland, Ludde, Sakk.

Synd vi lot Thomas Drage og Jim Johansen gå til andre klubber.
RS2-Gti

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by RS2-Gti »

Re Glimt1916:

Jeg tror alle skjønner forskjellen mellom formasjon og taktikk/spillemønster. Men jeg syntes du legger -for lite- vekt på formasjonen. Forskjellen på 4-5-1 og 4-3-3 er relativt stor, selv om de er like. I grunn ligger laget langt lengre tilbake på banen, selv om bevegelsene kan bli like. Det er liksom en grunn til at formasjonene har forskjellig navn, og Drillos på det beste var jo aldri likt 4-3-3, selv når den offensive fotballen fungerte tidvis så det suste.

4-4-2 og 4-3-3 er veldig forskjellig. 90% av fotballen jeg selv har spillt er 4-3-3, og jeg kjenner det relativt godt. 4-3-3 er nok den eneste formasjonen hvor man så bevisst går krittet offensivt. Og det er kjennetegnet til Glimt.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by Glimt1916 »

Pirlo wrote:Hehe, Stabækformasjon og stil med spillere som Rønning x 2, Hamoud, CBerg, Haukås, Martins, Stensland, Ludde, Sakk.
Stabæk brukte æ som eksempel. Poenget e at av de som satt i tankesmia til Drillo e det vel bare Eggen som faktisk spella 4-3-3. At de som va med der e tilhengera av gjennombrudshissig fotball og spill i lengeretning betyr ikke at de spella med samme formasjon alle sammen.

Å spell 4-3-3 heilt uten spillera på topp som kan true bakrommet skjønna æ nesten ikke poenget med. To kanta uten fart gir både begrensa muligheta for midtbane og forsvar til å spill opp på dem og det gjør også at mostanderen kan ligg høyere på bana. Nokka som igjen betyr større press på vår midtbane. Det funka ikke spesielt bra i fjor i hvert fall.

Si ikke at vi må bort fra 4-3-3 men at det å prøv å utvikle sæ videre kanskje ikke e det dummeste man kan gjør. Å lås sæ til en bestemt formasjon uansett kordan spillera man har tilgjengelig e ikke nødvendigvis den eineste veien å gå.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Bør Kåres tid på Aspmyra være over?

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply