Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Fullt forståelig om TUIL legger inn protest, selv om det ikke har noen betydning. Hvorfor satse på at det går bra? Å gamble med poengene på denne måten nærmer seg oppsigelsesgrunn, å ta sjansen på at det skulle gå bra kunne i ytterste konsekvens kostet oss et opprykk.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

eidurgud wrote:dersom det er økonomien som spiller inn så kan det hende at "med mindre særlige forhold tilsier noe annet" slår inn.
Burde ikke det være grunn nok til å bli nektet fornyet lisens da? Har man ikke råd til å følge reglementet burde man vel heller ikke være en fotballklubb?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Glimt kommer ALDRI til å bli strøket fra årets sesong, rett og slett fordi den er ferdig. Skal Glimt bli strøket for dette, så må tabellen endres.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Det er vel heller nærliggende å tro at det ender med en bot. Som nok garantert blir større enn den summen Glimt sparte på å ikke bo på hotell i Tromsø.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

Det er bare å glemme at Glimt blir degradert for en slik feil, overrasket over at Nesbø sier noe slikt. Det er gjort en tabbe, men all bakgrunn kjenner vi ikke. Det som har/kan ha skjedd her er:
TUIL har redusert inntekter, Glimt kan bli stilt ansvarlig, i så tillfelle korrekt.
Glimt og TUIL har spilt en kamp hvor Glimt vant 2-1. Eneste forskjellen på tabellen p.g.a denne kampen er at Glimt klatrer en plass.
Regelbruddet her er ikke dramatisk, men pinlig av Glimt, NFF vil aldri i verden degradere Glimt, spesielt når både Lyn og Follo ryker p.g.a ikke sportslige årsaker. Hvis TUIL legger inn noen form for protest/klage, så antar jeg det er p.g.a økonomiske hensyn og det er fornuftig. Hvis de prøver å få Glimt "strøket", så er det den mest smålige klagen jeg har hørt om i hele mitt liv.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Cheese Smirnoff wrote:Det er vel heller nærliggende å tro at det ender med en bot. Som nok garantert blir større enn den summen Glimt sparte på å ikke bo på hotell i Tromsø.
Det er vel fort et spørsmål om det i det hele tatt var praktisk gjennomførbart å bo på hotell. Glimts økonomiske situasjon er jo godt kjent, og hadde jeg sittet som hotelldirektør på et av Tromsø-hotellene så hadde jeg garantert ikke godtatt faktura, men forlangt kontant oppgjør. Glimts kredittveridighet er hva finansmiljøet kaller "søppel". Så se ikke bort fra at et hotellopphold ganske enkelt ikke var gjennomførbart fordi det ikke var penger til det.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Kan ikke tenke meg at Glimt får kreditt utenfor Bodø nei. Og det er vel mest sannsynlig slutt på kreditt her i byen å....
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

Re Los-locos

Det er nok sannsynlig at økonomi har spilt inn her, men stiller vel da spørsmål ved om det er noe enklere få en ordning med chartret fly hvis kostnadene totalt sett ville være de samme? Hvis det er slik at økonomi har vært hovedårsak for valget, så burde Glimt ha spilt med åpne kort om dette, man kjenner til den økonomiske situasjonen og taper neppe noe på å være åpne, tvert i mot.
Ser at det spekuleres i annen tråd om at ting løser seg økonomisk for Glimt, jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har hatt så liten tro på akkurat det som nå.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Flaut og respektløst fra Glimt som tar slike sjanser før siste runde, selv om kassa er skrapt. Føler at Glimt kan komme til å få svi for denne episoden om TUIL legger inn en protest, og jeg vil ihvertfall ikke være uenig med dem om de skulle finne på å gjøre det.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Cheese Smirnoff wrote:
nrk.no wrote:– Vi kommer ikke til å rekke det til klokken to, sier Media- og arrangementsjef Fredric Persson.

Han forteller at det også vil ta tid fra flyplassen i Tromsø til Alfheim.

– Skulle dere ikke ha vært der dagen før?

– Jo, sier Persson.

– Hvem har skylden?

– Det hadde vært lett å si at været har skylden, men det er jeg som har det. Og jeg legger meg langflat. Jeg tok sjansen på at det skulle gå bra, men det gjorde det ikke, sier han.

Her har NRK gjort en liten generaltabbe. Snakket nettopp med Persson, og de (NRK) har ikke snakket med han. Persson har ingenting med bortekampene å gjøre.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Syntes å det var litt merkelig at en i markedsavdelingen skulle drive å booke reiser til bortekampene, all den tid det er ansatt en adm.sjef i Glimt. Men med Glimt vet man jo aldri :)

Men det rokker ikke med det fakta at Glimt regelrett har dummet seg ut. Så blir det spennende å se hvilken reaksjon som kommer fra NFF. Glimt blir vel neppe disket fra årets sesong, men reglene tilsier vel bøter på opptil 500 000.- eller opp til 10 poeng i trekk for inneværende eller kommende sesong. Samt at de vel må betale en kompensasjon til TUIL, pluss diverse andre utlegg som ekstratimer til politi etc...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

For en storm i det berømmelige vannglasset. Dette må være en ikke-sak. Utrolig hvor mye det spinnes på noe som med lite fokus kan forsvinne i alt annet surr. Hvis det kommer sanksjoner så vil det for meg bevise at forbundet ikke jobber med, men mot klubbene.

Åpenbart ingen problem for håndballen å reise samme dag.
@liverglimt
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Det er ikke bare Glimt som har dummet seg ut, nå senest Frodo..

Glimt har ikke unnlatt å møte til kamp, de ble skikkelig forsinket. Stor forskjell på de to tingene.

Frodo har lest fra sanksjonsreglementet og der ligger NFFs muligheter. Det står da ingen steder at straffen for å være forsinket er sånn og sånn...
Amatørmessig av Glimt, men hvor ofte skjer det at rullebanen i Bodø er stengt? Jeg skjønner jo tanken bak! -og det er jo slettes ikke umulig at de ikke hadde andre muligheter??
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Re Liverglimt:
Hadde dette skjedd i serierunde 6 så hadde ikke dette vært en sak i det hele tatt. Den linken du legger ut om håndball har ingen relevans i det hele tatt.

Sven Rune:
Ja for alt det vi vet så kan det hende at Glimt ikke hadde noen annen mulighet enn å reise klokken 10 i dag. Selv om jeg ikke skjønner hva den grunnen skal være.

Hvor ofte rullebanen er stengt aner jeg ikke, men det skjer da titt og ofte at en flyplass stenger for kortere eller lengre tid for å brøyte når det snør. Og at det skulle snø i helga var meldt ganske lang tid i forveien.

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det amatørmessig av Glimt.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Definitivt amatørmessig av Glimt. All den tid regelverket beskriver særdeles klart når en skal møte opp til kamp, er det særdeles klønete å ikke følge dette. Det er nok ikke uten grunn at regelverket er som det er, og det fikk vi et godt bevis på i dag.
At Glimt gambler på å ha dårlig tid før en flyreise 7.november er jo galskap nok i seg selv.
Sven-Rune: Rullebanen er stengt for snørydding i kortere eller lengre perioder mange titalls ganger gjennom vintersesongen.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg har nå lest meg litt opp på saken, glimt har gjort en feil og selvsagt får det etterspill. Uansett synes jeg det er dustete å mase om dette, all den tid det ikke har noe å si for verken det ene eller det andre i divisjonen.

Det bør heller får etterspill i klubben som har ansatt en adminsjef som etter sigende kan reglene.
@liverglimt
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Re Frodo.
Neida, jeg tenker ikke å vri og vrenge på en sak som er AMATØRMESSIG behandlet. Enig i det. Grunnen til at de evt. ikke kunne reise på annen måte kan jo ligge i økonomien. Som nevnt fikk de neppe hotell på kreditt i Tromsø og fly måtte de vel uansett. Spekulasjoner, men det er slettes ikke umulig at det var årsaken til at løsningen ble sånn.

Så får vi se om og hva en evt. reaksjon fra NFF kan være. De små straffes oftest hardere enn de store. Spørsmålet er hvor NFF plasserer Glimt :?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Liverglimt wrote:For en storm i det berømmelige vannglasset. Dette må være en ikke-sak. Utrolig hvor mye det spinnes på noe som med lite fokus kan forsvinne i alt annet surr. Hvis det kommer sanksjoner så vil det for meg bevise at forbundet ikke jobber med, men mot klubbene.
liverglimt wrote:Jeg har nå lest meg litt opp på saken, glimt har gjort en feil og selvsagt får det etterspill.
Unnskyld. :lol: Men burde ikke innholdet i det siste innlegget kommet i det første?

Uansett, regler er til for å følges. Det er mange plasser hvor NFF burde bruke skjønn, men i dette tilfellet er det bare Bodø/Glimt som har dummet seg ut. Som supporter håper jeg at klubben slipper bot, og at straffen heller blir utøvd på den som er ansvarlig for å bestille reiser. Men det blir nok klubben som nok en gang får svi for ubruklige ansatte. Tipper dette smaker godt for de som har punget ut til Runars folkeaksjon... :roll: Pinlig.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Men det er da i det minste folkelig ...? 8)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JimL »

Heh, skal tro hvilken medierespons de hadde fått på et stunt som å dra oppover på lørdag for så å innlosjere seg som junior- og miniputtspillere på tur, altså i første og beste skole/gymsal whatnot. Er det virkelig et så uaktuelt alternativ?

Ser for meg bilde i avisen der Thiago sitter og griller pølser utenfor en skolegymsal og en sak om at de nedprioriterer div standarder i en tid der Glimt sliter evig nok med å få ut lønninger til riktig tid.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt hadde ikke råd til å betale den forsinka flybilletten til Thiago igår, så han ble hjemme i Bodø. :wink:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Cheese, jeg var høy etter LFCkampen i går. Derfor var det og er det storm i vannglasset hele saken. Dustete av glimt å ikke reise i henhold til reglementet, og dustete av Tuil å gjøre en sak ut av det.

Taperen er fotball-norge.
@liverglimt
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Johnny »

Du tror ikke NFF la merke til at en kamp startet lenge etter de andre var ferdige? NFF ville laget en sak uansett om det hadde kommet protest eller ikke
Last edited by liverglimt on Mon Nov 08, 2010 8:21 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av forrige innlegg
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Nå trykket jeg på skrivsvar knappen og vil skrive følgende som svar på ditt innlegg uten å sitere, som forøvrig er i strid med reglene på forumet. :wink:

Poenget mitt er at det er dustete å bråke om en forsinkelse. Glimt kan betale 200 billetter som vel er differansen om det kan dokumenteres. Utover dette så blir det patetisk om det skulle bli sanksjoner.
@liverglimt
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Josse »

.... og der er vi nesten øverst på VG.

Jeg dør hvis det er Fredric Persson som skal sende oss i 2.divisjon..
Locked