Adecco 2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Adecco 2011

Post by -list »

Usedvanlig usikker på om klubben overlever vinteren. Av en eller annen grunn føler jeg at jeg tror de har lavere inntekter utenom sesongen.

Hva slags magefølelse har dere?

Legger inn et par svaralternativer for ikke-supportere og annet fremmedfolk. Disse skulle være lett å kjenne igjen.
Last edited by -list on Fri Jan 28, 2011 1:13 pm, edited 2 times in total.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2011

Post by bjornage »

Jeg tror Glimt berger seg økonomisk, men at mange spillere drar og vi fyller på med lokale gutter. Tror nok det ender opp som middelhavsfarer neste år igjen uten at de andre klubbene blir utfordret noe særlig om opprykksplassene.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Adecco 2011

Post by Frodo Baggins »

Jeg tror å Glimt berger seg, men synes dette begynner å dra veldig ut i tid. Og hvis lønna ikke kommer som normalt på fredag, så tror jeg at det kommer i nyhetene at mange spillere ønsker seg vekk.

Bare ett lite spørsmål til slutt: Er det fra neste år at kvalikken forsvinner?
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Adecco 2011

Post by Boombadila »

japp, fra og med neste år, slik jeg har forstått det, er det to opp og to ned.

Altså, jeg vet ikke om glimt har tenkt på dette, men det er jo fult mulig å selge gjelda. Hvorfor gjør vi ikke dette?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Adecco 2011

Post by Frodo Baggins »

Å selge gjelda er jo fullt mulig, problemet er at for å få solgt den så må noen være villig til å kjøpe den. Det er vel her hovedbøygen ligger,
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Adecco 2011

Post by Josse »

Jeg tror vi stiller med lag i adecco 2011. Jeg håper så inderlig det.

Jeg tror nok at mange spillere forlater oss ja, men da får vi bare inn våre mange unge talenter som langt i fra koster over 1 million i året..

Forøvrig, er det noen som vet noe mer om Nordlandsglimt AS?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Adecco 2011

Post by Frodo Baggins »

Josse wrote:
Forøvrig, er det noen som vet noe mer om Nordlandsglimt AS?
Krølle vet tydeligvis noe....
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Adecco 2011

Post by Josse »

Frodo Baggins wrote:
Josse wrote:
Forøvrig, er det noen som vet noe mer om Nordlandsglimt AS?
Krølle vet tydeligvis noe....
.... og det er noe som plager meg intenst.
ingen87
Posts: 7096
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 185 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by ingen87 »

Jeg tror ikke Glimt stiller med noe lag neste år. Det virker som om hele Bodø har glemt sjela til Glimt. Alt for få tilskuere på kamper, har resultert i tilskuerflukt.

Administrasjonen håper på Berg x 2 gjør jobben, og lite finner de på selv. Hva som skal til for å få Glimt på riktig kjøl for å få ny klubblisens vet jeg ikke. Men den veien er vi ikke på tur nå!

Desverre, dette har jeg sannelig liten tro på!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Adecco 2011

Post by Knuta »

Josse wrote:Jeg tror vi stiller med lag i adecco 2011. Jeg håper så inderlig det.
Glimt stiller alltid med lag, men spørsmålet er om vi får lisens for 2011. Det må skje noe fundamentalt økonomisk dersom vi skal kunne klare lisenskravene. Nå har ledelsen i Glimt gitt NFF signaler om at kan klare dette, men dette er basert på utopiske antakelser og ikke reelle vurderinger.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2011

Post by bjornage »

Vedrørende lisensen har jeg ikke noen klar oversikten over kriteriene, er det noen som har den?

Likevel vil jeg tro at mulighetene til å få den er der dersom Glimt kan vise til vesentlige endringer som vil forbedre den økonomiske standen. Gjelda må uansett betales hvordan det går, og de beste sjansene for å klare det er ved å sitte igjen med nok penger til å klare å betjene den. Hvis NFF blir overbevist om at Glimt klarer dette må nok en fornyet lisens være innen rekkevidde.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Adecco 2011

Post by Frodo Baggins »

Nå er det vel ingen av oss synsere som har noen full oversikt over lisenskriteriene. Så det er vanskelig å være bombastisk på dette. Nå mener jeg at lisenssystemet ble endret fra søknad engang i året til en mere løpende vurdering, hvor klubbene er delt inn i forskjellige kategorier. Og jo lavere man havner her jo oftere må man rapportere, samt at sanksjonsmuligheten er poengtrekk etter hver rapportering. Og tar jeg ikkke feil, så er det kun lag som er rykket opp året før fra 2.divisjon som trenger å søke lisens, for å komme inn i systemet.

Men når og hvordan eventuelle reaksjoner fra forbundet kommer aner jeg ingenting om. men man skulle anta etter Lyn sagaen så burde kravene vært strammet inn litt.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Adecco 2011

Post by Krølle »

Det er helt riktig det Frodo her skriver. Lisensen vurderes ikke kun en gang i året, og det skal først benyttes andre sanksjoner enn å miste lisensen. Bl.a. poengtrekk.
Follo mistet lisensen rett og slett fordi de ikke søkte om å få den!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2011

Post by brutus »

"Brann, Strømsgodset, Bodø/Glimt og Løv-Ham har fått irettesettelse av Norges Fotballforbund (NFF) grunnet dårlig økonomi. Utfallet kan bli at de starter med minuspoeng i 2011."

http://fotball.itromso.no/eliteserien/article185258.ece
DIXI
User avatar
GaleMathias
Posts: 138
Joined: Sat Feb 21, 2004 4:43 pm
Location: Trondheim

Re: Adecco 2011

Post by GaleMathias »

Kan bli en utfordrende sesong ja hvis Glimt skal begynne med 10 minuspoeng (ukvalifisert gjetting)... Spesielt siden det ikke er kvalik til neste år av en eller annen grunn. Adecco har jo vært tidenes actionliga siste årene med det opprykk- og nedrykksystemet som har vært. 9 av 16 klubber enten på nedrykk- eller opprykksplass.
Til neste år blir det jo bare kjedelig igjen. Og ikke minst vanskeligere...
Blue is the color, football is the game! We`re all together, and winning is our aim!! Chelsea! CHELSEA!!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2011

Post by Glimtfan »

10 minuspoeng er nok lite sannsynlig, mener å ha lest at det var en relativt moderat straff for "førstegangs poengtrekk" og at man vil trekke betydelig mer neste gang, for så å vurdere å ta lisens. Dette i forhold til lag som følger "handlingsplan".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Adecco 2011

Post by Boombadila »

mener det var snakk om et eller to peng per kvartal til økonomien er ordnet opp i, dvs at om starter i apri, så blir det -2 poeng, også nye minuspoeng i juni osv.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Adecco 2011

Post by Mendi »

Det står jo svart på hvitt i alle artikler om dette at det er ett poeng det handler om i første omgang. Dette er aktuelt ved neste korsvei, som er 31.12.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Adecco 2011

Post by Boombadila »

Fra klubblisensreglementet, regner med at vi er på handlingsplan nå:
§ 2-7 Reaksjoner ved brudd på handlingsplan
(1) Når Klubblisensnemnda godkjenner en handlingsplan skal den i vedtaket angi hvilke
reaksjoner manglende etterlevelse av planens frister vil medføre.
(2) Mulige reaksjoner er:
a) Irettesettelse
b) Gebyr på inntil kr. 250 000 per brudd
c) Trekk av inntil 8 poeng per brudd
(3) Det skal angis i vedtaket hvor store gebyrer eller hvor mange poeng som skal trekkes for
oversittelse av de enkelte frister, både for første fristoversittelse og gjentakelser. For
gjentakelser skal reaksjonene skjerpes, og det skal normalt trekkes poeng.
Det vil si at med mindre straffen er gitt i handlingsplanen, er ikke den klar før et eventuelt brudd er påpekt. Slik tolker i hvert fall jeg regelen.

Edit: men denne dagblaartikkelen formulerer det anderledes så vidt jeg forstår, eller så står det et poeng i handlingsplanen.
http://www.dagbladet.no/2010/11/08/spor ... /14204062/
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Adecco 2011

Post by -list »

Så langt ingen som tror at Glimt tar en året-etterpå exit sånn som Lyn gjorde, altså.

Jeg krysset selv av for at jeg tror de stiller et ungt lag til neste år. Men det er tre utfall som jeg ikke synes virker mer eller mindre sannsynlig enn de andre to - konkurs før jul, konkurs før juli, eller forfremmelse av halve juniorlaget som ender på nedre del av tabellen.

Nå har Glimt hatt et flott og jevnt år når det gjelder forsvarsspill. Jeg tenker vi har minst tre forsvarsprofiler som holder godt nok nivå til å være attraktive. Regner med at dette tallet er krympet med minst to til neste år. Vi har en bøtte med talenter, men ingen av dem kan vel sies å levere i hver kamp - ennå. Det ser ut til å bli et lag med lite rutine til neste år.

Positivt er at bortebaneforbannelsen er borte. Sammenlignet med å starte med 1 eller 3 minuspoeng, veier den gamle forbannelsen tyngre.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16596
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 993 times
Been thanked: 778 times
Contact:

Re: Adecco 2011

Post by Sulliken »

Off topic:

Hva i h***ete er feil med avstemningen? Dette har skjedd med x antall poller i 3 forskjellige browsere det siste halve året eller så: IE, Firefox og Opera.
The submitted form was invalid. Try submitting again.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Adecco 2011

Post by mortsto »

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel ... d=10010646
Flere lag risikerer minuspoeng ved sesongstart 2011, deriblant Glimt.
Interessant å se at TIL også havner i rød gruppe. Kom ikke de så godt ut av en lignende rangering tidligere i år?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Adecco 2011

Post by Boombadila »

Å starte med minuspoeng klarer vi vel, når selv Leeds klarte det.

Sulliken: jeg klarte å stemme, bruker opera. Er vel internett som er i mot deg :wink:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2011

Post by brutus »

Jeg har ikke grunnlag for å stemme på noen alternativene, vet rett og slett for lite om tilstanden i Glimt. Til tross for at jeg nok har lest alt media har skrevet om saken, og følger med på forumet.
DIXI
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Adecco 2011

Post by Boombadila »

Nei, man vet lite om hva som skjer i kontorene, og derfor kan det være verdt i disse juletider å gjenhøre teksten: "Så står disse tre igjen, tro, håp og Bodø/Glimt".

Vi fans har vel allerede gjort et leap of faith, og hvem vet, kanskje tar vi en Liverpool.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply