Spillertråd Stefan Johansen (2007,2008,2009,2010)

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Pipp »

Det går an å håpe. Andre Hanssen er en spiller på Tippeliganivå, og fikk tillit fra start da Godset vant cupfinalen for en måned siden. Dette er en god spiller for et tippeligalag, eller et hardtsatsende Adecco-lag. Synd at Glimt ikke er i noen av kategoriene.
Last edited by liverglimt on Wed Dec 08, 2010 1:24 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av forrige innlegg
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Ville Lehtinen »

Hvor kjapt etter en overgang må man betale utdanningskompensasjon?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by liverglimt »

7. Betaling av kompensasjon.

Klubben skal foreta utbetalingene senest 30 dager etter at første profesjonelle kontrakt er undertegnet eller spiller er registrert for klubben. Om nødvendig skal spilleren assistere den nye klubben i å oppfylle sine forpliktelser.

En klubb som har rett til kompensasjon for trening og utdanning, kan inngå nedbetalingsavtale eller ettergi hele eller deler av det beløpet klubben selv er berettiget til. Slik avtale skal være skriftlig og sendes NFF.
Det er klare frister, med mulighet for diskusjon. :)

Her finner dere hele overgangsreglementet!
@liverglimt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by brutus »

Mendi wrote:Andre Hanssen (...) holder definitivt Tippeliganivå. Han er perfekt for Glimt
Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom de to påstandene.
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by Glimtfan »

Andre Hanssen er ikke rett mann for Glimt nå. Vi har Konradsen som er en relativt lik spillertype som er bedre og betydelig yngre.
Midtbanen vår skal være grei nok for opprykk nå, på spissplass ser det dessverre meget tynt ut, her bør vi ha noen nye inn om mulig. Å satse på Hanssen nå blir etter mitt syn å gå i den fella hvor man skal satse "trygt" på det som har fungert tidligere uten å tenke helhetlig. Vi har CB, Haukås, Konradsen, Berntsen og Karlsen som skal kunne holde et godt nok nivå på midtbanen og Hanssen ligner både på Haukås og Konradsen som spillertype. Erfaring på midtbanen var vel ikke akkurat noe vi manglet i fjor med CB og RB som spilte mye av sesongen sammen, faktisk løsnet midtbanespillet mye på slutten av sesongen når RB la opp....
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by liverglimt »

Flytter denne siden Johansen er borte vekk...
@liverglimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd Nr.27 Stefan Johansen

Post by mortsto »

brutus wrote:
Mendi wrote:Andre Hanssen (...) holder definitivt Tippeliganivå. Han er perfekt for Glimt
Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom de to påstandene.
Påstand 1: Andre Hanssen holder tippeliganivå.
Påstand 2: Det er perfekt for Glimt, som gjerne vil rykke opp, om de får en spiller som holder tippeliganivå.

Så kan du vel være enig eller uenig i om Hanssen holder Tippeliganivå, selv om han som sagt på fotballbørser scorer bedre enn flere spillere på TILs midtbane, men hvis du har problemer med å skjønne selv såpass korte og poengterte påstander, så kanskje det er en ide å holde seg til Isberget.no?

Jeg vil heller ha se en midtbane med Haukås-CB-Konradsen, men med Konradsen som fort kan forsvinne, samt CB som både kan ryke på nye skadesmeller, og som før sesongen hinta om at Glimt ikke var klubben om de ikke satsa hardt på å rykke opp, så vil AH helt klart være en grei mann å få inn. Han bør med sine ferdigheter, sin rutine og ikke minst innsats kunne heve Glimt. Det kan fort bli mange kamper for Thomas Rønning neste sesong om ikke noen av unggutta virkelig slår til. Så er spørsmålet om Glimt er perfekt for Hanssen.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by brutus »

Dette har vi vært gjennom før: Andre Hanssen scorer bedre på børsen enn de fleste på TILs innbytterbenk, so what? Tror du VGs spillerbørs er et objektivt mål på hvor god en spiller er? Hanssen har ikke fått spille på Strømsgodset siden i sommer unntatt ved skader, derfor får han heller ikke ny kontrakt. Hanssen fikk ikke kontrakt med TIL i vinter etter prøvespill, noe alle TIL-supportere er glade for, selv om han er en "local boy". Rett og slett fordi han forlengst har passert toppen som fotballspiller. Jeg er enig med de glimtsupporterne som peker på at dere har en ung og lovende midtbane, og bør bruke eventuelle penger på en god spiss.
DIXI
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by mortsto »

Stemmer det Brutus; du er blitt korrigert før. Jeg er også enig at det er i angrep situasjonen er mest prekær. Hvis Glimt klarer å beholde midtbanespillerne så er det en bra lagdel også i 2011. Men når Konradsen sier han ikke vet hvor han spiller neste sesong, Christian Berg som har hinta om at han er usikker på hva fremtiden bringer, samt Anders Karlsen som ifølge enkelte på forumet vurderer å legge opp, så mener jeg at en ikke bare avfeier et evt comeback for Hanssen.

Passert toppen? Joda, kanskje det. Men her er noen utsagn fra da ryktene om at CB kunne komme til å returnere:
Kesseboy: "La oss nå hente noen som ikke har stort potensiale for tiende året på rad. La oss heller hente noen som ikke har framtida bak seg."
Hågen: "CB til Glimt? Nei takk. Han dro på et riktig tidspunkt - for klubben. "
MhepA: "er allikevell enig i at Berg ikke er den vi trenger."
Ville: "Når det tok oss så mange år å bli kvitt han, hvorfor skal vi da begynne hele prosessen på nytt?"
Nokia: "CB er historie..la det fortsette slik!!!"

Om Hanssen er villig til å returnere, samt justere lønna etter Adeccobudsjettet til Glimt 2011, så ønsker jeg ham hjertelig velkommen. Er sikker på at han ender nærmere CB enn Ludde på "vellykket comeback"-skalaen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Glimtfan »

Vi fant vel strengt tatt ut at Hanssen hadde fått bedre score enn flere spillere som har vært fast på TIL i år + de som sitter på benken...

Når det er sagt er jeg svært skeptisk til en Hanssen overgang, med mindre vi har avgang fra midtbanespillere. Han bør i tillegg som Mortsto sier, godta en middels addecolønn.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Vegard »

brutus wrote:Tror du VGs spillerbørs er et objektivt mål på hvor god en spiller er?
Mener du spillerbørser er subjektive? Nei, nå fikk jeg noe å tenke på :lol:
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by brutus »

Unnskyld, men det var mortsto som brukte spillerbørser som argument. Du får heller flire av ham.
DIXI
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by mortsto »

Jeg brukte spillerbørsen i VG som et argument mot at du mente Hanssen hadde hatt en dårlig sesong etter 25 kamper og cupfinale for Godset. Den er ikke noe objektivt argument, men fungerer mye bedre enn "de få gangene jeg har sett han, synes jeg ikke han har vært så god" aka Brutus-børsen.
Ellers ser jeg at folkene på Godsetunionens forum er ganske samstemte om at de ønsker å ha ham med videre. Og er det noe jeg har lært her på Glimforum, så er det at supporterne alltid har rett. :shock:
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Ville Lehtinen »

mortsto wrote:Og er det noe jeg har lært her på Glimforum, så er det at supporterne alltid har rett. :shock:
Kesseboy: "La oss nå hente noen som ikke har stort potensiale for tiende året på rad. La oss heller hente noen som ikke har framtida bak seg."
Hågen: "CB til Glimt? Nei takk. Han dro på et riktig tidspunkt - for klubben. "
MhepA: "er allikevell enig i at Berg ikke er den vi trenger."
Ville: "Når det tok oss så mange år å bli kvitt han, hvorfor skal vi da begynne hele prosessen på nytt?"
Nokia: "CB er historie..la det fortsette slik!!!"
:lol:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Kesseboy »

Tok grundig feil om CB jeg, ja. Men jeg husket ham også som klemt ute på kanten, der han ikke gjorde stort av seg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by ecke »

Problemet for CB har gjennom alle år vært at han bare var frisk "halve" sesongen. Vi visste alltid hva potensialet var(han var alltid en av mine favoritter), men vi var ofte fortvilt fordi vi ikke kunne stole på at han var tilgjengelig. Derfor var det naturlig å være skeptisk til returen. En nesten skadefri sesong i 2008 var en overraskelse, men hans skadehistorie gjorde det igjen vanskelig i 2010 og en vesentlig årsak til sportslige problemer denne sesongen, mener jeg.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by MhepA »

Det jeg mest sannsynlig argumenterte for var vel at CB ikke var den vi trengte fordi vi mye heller sårt trengte en ny spiss den tiden han kom. Hanssen er en spiller Glimt kan ha bruk for å bygge opp laget i Adecco. Laget kan ikke bestå av unge spillere. Lyn besto av unge spillere og dem lå heeelt sist i serien. Nå var jo ikke Lyn et eksempel på hvordan Glimt akkurat hadde blitt, men det må mer til enn gode talenter for å bygge et lag fra bunnen av også.

Jeg tror at for hvert talent må det være minst èn (over middels) rutinert spiller på laget.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Glimtfan »

Det bør være en stamme i laget med rutine. Har vi f.eks Bjørdal, PVR,Londak og CB så bør det kunne holde hvis resterende er en blanding av "halvrutinerte" spillere som Konradsen, Haukås og Imingen, samt ungutter som Berntsen, Want og Robertsen. At man har en rutinert for en veldig ung, er nok en grei kobling. Kan vi klare å få en snittalder på 22-24 år, så tror jeg vi skal være fornøyd. Det er vel i det området Sogndal har ligget i år, sånn sett bør et slikt lag ha et utviklingspotensiale slik at de utvikler seg i klubben og øker snittalderen noe til den bør ligge stabilt mellom 24-26 år.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Kesseboy »

Utdanningskompensasjonen er på 280 000 kroner, i følge AN i dag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Josse »

Stefan skårte nettopp 1-2 redusering for Godset mot Young Boys i treningskamp.

Begge målene til Young Boys er forøvrig også skåret av godset spillere.. :P
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Knuta »

Stefan og Anders spilte hele kampen for Godset. Satses tydeligvis på av Godset, som er kjent for å bruke unggutta.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Cheese Smirnoff »

Men nå som Nordkvelle virker som å bli i Strømsgodset, hvordan blir situasjonen til Konradsen da? Jeg antar Godset hentet han som en erstatter for Nordkvelles overgang til RBK, men når Fredheim Holm er hentet blir det vel sikkert ikke noe av.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by Sulliken »

Det spørs litt om Deila er en klippekorttrener eller om det blir reell konkurranse mellom Konrad og Nordkvelle. Hvis det er det siste som blir tilfelle, vil det ikke overraske meg om Konrad tar kjempeskritt i år.

Men hvis Nordkvelle er garantert plass så lenge han ikke er skadet eller har karantene, så kan det fort bli samme situasjon som Olsen sin i LSK. (og nå i RBK, for den saks skyld). Fra fast nøkkelspiller på Glimt til venstre benkevarmer i sin nye klubb.

Men det er uansett bare spekulasjoner, vi får se hva som skjer.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Stefan Johansen til Tomgodset

Post by mortsto »

Litt spent på hvordan Godset kommer til å bruke dem. I treningskampen mot Asker ble Konradsen brukt som venstre ving, mens Stefan ble brukt som høyre ving. Ikke optimalt for noen av dem, og kanskje en grunn til at Kahili heller ikke presterte?
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Stefan Johansen (2007,2008,2009,2010)

Post by J I P »

Celtic—spiller Stefan Johansen er kåret til månedens spiller for februar i skotsk Premier League.

Denne sesongen har Johansen scoret ti mål og bidratt med ni målgivende pasninger for Ronny Deilas lag.

http://www.an.no/M_nedens_spiller_i_Sko ... 48804.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply