Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

Smått overrasket vil jeg si at jeg er, men er MEGET spent på pris og avtalen generelt..!
Una mas cerveza.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Heltenjohn »

Det ligger vel litt "gentelmens agreement" når en spiller signer lang kontrakt, så er klubben villig til å selge om prisen er ok og spiller vil dra.
Tenker da både på Johan og Pavel.
Det store momentet er vel investorgruppa som spytter inn 25 mill for spillerrettighetene...
Med Pavel som (nesten) er borte, Johan og Anders, så er det tynt i rekkene av millionspillere igjen.
Kun PVR som kan måle seg i høyere prisklasse, men heldigvis så er det vel ikke pengene disse investorne jager etter...
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Kjipt, men ikke uventet. Hadde håpet på at vi skulle klare å holde på ihvertfall en sesong til før han dro. Da håper jeg ihvertfall at vi fikk en bra avtale for han.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Krølle »

mortsto wrote:Hvis ting har vært på gang en stund, så lurer jeg på hvorfor vi slapp Alo for kort tid siden. Pr dd har vi altså PVR, Eek og Bjørnskau som midtstoppere, og sistnevnte er sannsynligvis tiltenkt venstre back frem til Imingen er tilbake. Temmelig sårbart
Sårbart, ja. Men det er jo sentralt i konseptet "Nye Glimt". Vi skal ha en stall på 18 utespillere og 2 keepere. Det medfører nødvendigvis at vi vil være sårbare på enkelte plasser. Et konsept investorene er fullstendig klar over. Det er prisen vi betaler for å sikre en såkalt bærekraftig drift av klubben. Og dette håper jeg kjubben kjører knallhardt på, selv om den økonomiske situasjonen vil være lysere enn på lenge dersom bystyret sier ja 17. februar.
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Gvandreassen »

Takk for alt, Johan! Du har vært en god spiller og et godt forbilde!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

Heltenjohn wrote:Kun PVR som kan måle seg i høyere prisklasse, men heldigvis så er det vel ikke pengene disse investorne jager etter...
Ja, men forskjellen her er at PVR nok kan variere litt i verdi ifht prestasjoner. Lædre selges nå etter en dårlig sesong, men pga et vedtatt talent er klubber interesserte. PVR blir fort ikke verdt så mye om han presterer dårlig på banen. Tror jeg da (er jo ren synsing, som så mye annet...)

Men det er kjipt å miste Johan! Han var en god kaptein og flink i media. Godt likt av de fleste, så han blir et savn.

Venter bare på detaljene rundt avtalen nå...!

EDIT: Altså, om overgangssummen er på max 1,5 mill blir jeg utrolig skuffet, for SÅ fattige er vi da ikke?
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Aftenbladet kjenner til at overgangssummen ligger på mellom 1 og 1,5 millioner kroner.
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 191786.ece

....
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by J I P »

Takk for tiden du har vært hos oss Lædre.

Samtidig - er det greitt at du får gå nå - såpass god tid før sesongstart - at laget kan instille seg på en sesong uten deg. Spesielt siden du det siste halve året har signalisert så sterkt at du ville bort fra klubben.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

bjornage wrote:
Aftenbladet kjenner til at overgangssummen ligger på mellom 1 og 1,5 millioner kroner.
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 191786.ece

....
Men er det basert på samme info som ble sluppet ifm første bud som ble avslått? Altså, om vi avslo 1-1,5 mill, men til slutt godtok det, så må det jo være snakk om enorme videresalgsprosenter eller spiller i retur. SÅ snille kan vi ikke være med Lædre, selv om han var "grei" og signerte lang kontrakt med oss.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Taskeladdn »

Aftenbladet kjenner ikke til en døyt annet enn summen som ble blankt avvist første gang..
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Masinga »

J I P wrote:Takk for tiden du har vært hos oss Lædre.

Samtidig - er det greitt at du får gå nå - såpass god tid før sesongstart - at laget kan instille seg på en sesong uten deg. Spesielt siden du det siste halve året har signalisert så sterkt at du ville bort fra klubben.
Kjipt at Bjørdal forsvinner. Han har vært en meget lojal spiller, en fin kaptein med positive holdninger og har absolutt ikke signalisert tidligere at han ville bort. http://www.an.no/sport/article5453426.ece

Men jeg skjønner godt at han vil nærmere sine hjemtrakter etter 4 år i Bodø. Samt å få lønn inn på kontoen til fastsatt dato hver måned. Med dette har Glimt avgjort at laget i beste fall blir en middelhavsfarer i Adecco, eller muligens havner i sumpen.

Lykke til videre, Johan!
Masinga
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Ville Lehtinen »

Masinga wrote:Med dette har Glimt avgjort at laget i beste fall blir en middelhavsfarer i Adecco, eller muligens havner i sumpen.
Så ille tror jeg ikke det er. Vi har forsterket angrepet og har erstattere i forsvaret som kan gå inn og gjøre en like god jobb. Det kan jo også tenkes at Glimt har fått en spiller i bytte eller på lån som en del av avtalen, vanskelig å si før detaljene blir offentliggjort.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

Enig med du, Ville. Vi må få detaljene i avtalen før vi kan si noe om hvorvidt vi er sterkt svekket eller ikke.

Men vi har ikke noen som kan gå inn å gjøre en like god jobb per d.d - det blir ønsketenkning. Samme gjelder med keeper-plassen, så bakover er vi svekket mens vi fremover er styrket.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Ville Lehtinen »

Som flere har nevnt, så har Karl Morten Eek vært fast på et lag som endte over Glimt på tabellen i fjor, og stopperene våre hadde ikke all verdens til sesong i 2010. Hvis han får tillit, tror jeg han kan gå inn på laget og gjøre en like god jobb som Lædre. Lædre har kanskje et større iboende potensial, men i forhold til hva de har vist de siste sesongene tror jeg ikke det er så stor forskjell på dem.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Frodo Baggins »

1,25 millioner ifølge Tv2 Sporten.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Da måtte han vært bra desperat etter å dra for at Glimt skulle godta det budet der, spesielt siden det ikke var godt nok i går..
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Taskeladdn »

Viking solgte fex nylig Børre Steenslid for ca 3 mill..
Og det var en spiller som hadde kun 1 år igjen av kontrakten, ville dra og klubben ville erstatte med et bedre alternativ.
Last edited by Taskeladdn on Thu Feb 03, 2011 3:07 pm, edited 1 time in total.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by bjornage »

Børre Steenslid er også en bedre spiller og han har spilt godt i tippeligaen i noen år nå, samt vaket litt rundt i landslagsdebatten. Vi kan ikke forvente at Lædre Bjørdal går for en slik sum.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Frodo Baggins »

Nå går det ikke ann å sammenligne overganger, selv om spillerne kanskje er like gode osv.. Om Molde betalte 3 mill for Stenslid, så kan det jo fortsatt godt hende at Viking betalte 1,25 millioner for Bjørdal.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by MhepA »

Jeg blir dypt skuffet hvis overgangssumen ble på mellom 1 og 1,5 mill uten noe tillegg. Da skjønner jeg rett og slett ingenting. En spiller som muligens for oss er den med høyest verdi i stallen. Trist, nå ser jeg faktisk langt værre på sesongen. Men det går nok over etterhvert.

Lædre Bjørdal er helt konge :hedre
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Kesseboy »

Synes sammenlikninga med Steenslid er betimelig, i den grad det går an å sammenlikne spillere og overganger. Synes dermed at bortimot 1,5 million høres ut som en god avtale. Men blir jo naturlig nok spent på om JLB er lett å erstatte på bana.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Novi »

Kan noen forklare meg hvordan 1,5 mill høres ut som en god deal? Med forbehold om at vi her snakker om 1,5 mill cash + liten videresalgprosent, samt at Glimt var i god rute for å stabilisere økonomien uten overgangspengene.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Taskeladdn »

Mounir og Bjørdal har vært di to spillerene man har jobbet med å få solgt nå.
Fordi dem har vært mulig å få penger for + man kutter bra på lønn ved å selge dem og man mener disse er lett å erstatte ved spillere man har fra før.

MEN, jeg trur ikke i det hele tatt at 1.25 er summen.. Det er rettåslett en hån imot investorene hvis dette stemmer..
Her jobber folk rævva av seg for å få investorer til å kjøpe rettigheten til spillerene for totalt 25 mill..
Så selger man den mest verdifulle spilleren til 1.25? Nei det må være mere, er for dumt å skremme vekk investorer nå.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Kesseboy »

For å være idealistisk; kjøp og salg må nødvendigvis utgå fra ei sportslig vurdering uansett om det er investorer inne i bildet eller ikke, noe annet ville kunne bli uryddig.

Samtidig -- tror ikke Glimt sparer veldig store penger på lønnsfronten, da det vel er eksterne (Benn Eidissen?) som har betalt store deler av lønna til Johan.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Spillertråd: Johan Lædre Bjørdal

Post by Stibern »

Tror neppe dette salget er et hån mot investorene i Nordlandsglimt. Det er vel nettopp disse som er årsaken til at klubben fortsatt kan drive, og jeg regner med at de har hatt siste ord i denne overgangssaken.
L.U*H.G
Post Reply