Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Frodo Baggins »

Under 1 uke igjen til treningskamp i Skarphallen mellom de to rivalene. Glimt spilte sin første kamp for året i går, TIL spilte sin 5 (6) kamp i dag.

Hittil har TIL spilt følgende kamper:

- TIL - TUIL 6-4
- TIL - IFK Gøteborg 0-2
- TIL - Molde 5-1
- TIL 2 - VIF 2 3-4 ( gjennomført på La Manga for de spillerene som ikke hadde spilt mye, og med innlånte spillere fra RBK)
- TIL - Vålerenga 2-0
- TIL - Mjølner 4-1

I de 2 kampene mot andre nordnorske lag , så har TIL benyttet alle tilgjengelige spillere, man har startet med den antatte første 11'eren, så byttet hele laget i 2.omgang. Om de kommer til å gjøre det mot Glimt aner jeg ikke enda, men trenerteamet i TIL har vært opptatt av å gi alle mye spilletid i sesongoppkjøringen hittil. Men laget spisses nok ikke før treningsleiren i Tyrkia mot god russisk motstand litt senere utpå vinteren.

Kjører TIL samme strategi som mot TUIL og Mjølner så starter nok dette laget :
Sahlmann
Høgli - Bjørck - Koppinen - Ciss
Remi Johansen - Yttergård Jensen - Kara - Magnus Andersen
Steffen Nystrøm - Rushfeldt

Og etter å ha byttet helel laget starter nok dette 2.omgangen:
Isaksen
Nordbye - Dan Roger Roland - Ludvig Rinde - Yndestad
Knarvik - Helge Haugen - Lars Andreas Andreassen - Andreas Skog
Møller - Håkon Kjæve

TIL er nok favoritter, men Skarpahellen er ekstremt liten. Noe som favoriserer laget som forsvarer seg. Så kampbildet blir nok at TIL har ballen mye, men møter en kompakt mur på rundt 30 meter..

Anta
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by G-s-enz »

Glimt har vel slitt i Skarphallen før så bli nok vanskelig detta,god matching blir det nok uansett :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by youron »

E ikke så opptatt av resultatan i treningskampan før uti mars/april. Nu e det viktigste å finne følinga for spilleran vårres. 1 kamp viste lovanes takta men dette sitter ikke i beina før noen kamper tel + treninga. Men æ gleda mæ tel å være med å fylle GLIS sine bussa tel bortekampan i østlandsregionen:)
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Shredd »

Skarphallen er liten ja, men den gagner ikke Glimt som liker å ligge bakpå og kontre på sterkere lag. Det finnes jo ikke rom i Skarphallen. Den er vel for kort til å være godkjent som 11er bane, og har sett bilder av den, det ser jo ut som kortsidene bare er rundt 35 meter lange. Knapt noe rom mellom 16m og sidelinja
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by brutus »

Frodo Baggins wrote: Kjører TIL samme strategi som mot TUIL og Mjølner så starter nok dette laget :
Du glemte Thomas Drage. Jeg ser ikke bort fra at han starter kampen, for eksempel som spiss ved siden av Rushfeldt.
DIXI
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by MhepA »

Håper vi tørr å starte med samme stall som mot RBK.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Frodo Baggins »

brutus wrote:
Frodo Baggins wrote: Kjører TIL samme strategi som mot TUIL og Mjølner så starter nok dette laget :
Du glemte Thomas Drage. Jeg ser ikke bort fra at han starter kampen, for eksempel som spiss ved siden av Rushfeldt.
Selvsgat har jeg ikke nevnte Drage :oops: Tankene mine var på at han er på landslagssamling.. Er han tilbake, så starter nok han som spiss..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Vegard »

User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Frodo Baggins »

Det laget starter trolig mot Glimt i Skarphallen i morgen:
Marcus Sahlman
Tom Høgli, Fredrik Björck, Miika Koppinen, Saliou Ciss
Remi Johansen, Kara, Ruben Yttergård Jenssen, Magnus Andersen
Thomas Drage, Steffen Nystrøm

Rushfeldt spares : http://fotball.bladet-tromso.no/trening ... 192868.ece
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by PEMA »

Spennede å se om Steffen Nystrøm blir å kjempe seg til en spissplass på laget til seongen begynner.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Glimtfan »

TIL ser sterke ut bakover på banen og det var jo også der de imponerte i fjor. Fremover ser det ikke skremmende ut.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by brutus »

Hvis du hadde sett bl.a. Thomas Drage og Magnus Andersen i TILs kamper mot Vålerenga (2-0) og Molde (5-1) hadde du uttalt deg litt mer forsiktig om TILs angrepskraft.
DIXI
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Mjh »

Det ser ikke ut som om kampen går verken på liveoppdatering eller sumo.. :(
Gvandreassen

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Gvandreassen »

Hva!? Du kødder, et rivaloppgjør blir ikke engang liveoppdatert? Synd!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Frodo Baggins »

Tromsøavisene bruker å ha en slags liveoppdatering av treningskampene mot lag i lavere divisjoner, så sjekk itromso.no eller nordlys.no
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Glimtfan »

Re Brutus

Har ikke sett TIL-VIF, men TIL-Molde var en feriekamp hvor TIL så mer eller mindre toppet ut, mens Molde stilte med en rekke reserver og spillere i uvante posisjoner, Molde var utrolig svake i denne kamper. Ble ikke veldig skremt av Drage og Andersen. Vil fortsatt si at TIL ser betydelig bedre ut bakover enn fremover på banen, men ting kan endre seg og det kan være at Drage og Andersen har tatt mange steg fra i fjor, men det overrasker meg stort om det er disse som skal dra lasset fremover på banen.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Mjh »

Jeg satt mer eller mindre klar med visakortet da jeg sjekket Sumo.. :(

Kamper som blir liveoppdatert er merket med svart skrift og de andre med litt lysere sant? Var på nordlys og An.no og kan ikke se noen plass at det blir liveoppdatert.. Vi får i så fall bare scoringene etter hver omgang hvis jeg husker rett.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by brutus »

Glimtfan wrote:Re Brutus
Jeg er ikke enig i at TIL var mye mer toppet enn Molde i treningskampen, men du har kanskje så stor tro på årets moldelag at du tolker deres elendige innsats slik? For min del mener jeg det er latterlig å inkludere Molde i gullkampen, slik mange gjør. Magnus Andersen spilte en strålende kamp mot Molde, uansett hva du sier: http://til.no/Nyheter/Nyhetsarkiv/Gutan-knuste-Molde

Når det gjelder TIL: Kall meg overoptimistisk, men jeg har veldig god tro på TILs offensive spillere foran denne sesongen. Remi Johansen beviste gjennom hele forrige sesong at han holder høy klasse, og har etablert seg på U 21. Thomas Drage viste også fine ting, og var meget god i vinterens treningskamp mot Vålerenga (2-0). Magnus Andersen viste også flotte ting i et par av kampene i Copa del Sol. Steffen Nystrøm er fortsatt kamprusten så langt, men det var ventet, og vi kjenner potensialet. Mo viste i fjor at han kan holde godt tippeliganivå. Ellers har vi kjøpt den notoriske målscoreren Simen Møller fra Kjelsås. Og jeg har gjemt den aller beste til slutt, Sigurd Rushfeldt, som rapporteres å være bedre trent enn på lenge!

Glem heller ikke at vi disponerer gode angrepsspillere fra fjorårets juniornorgesmestere (U 19). Den beste av dem er Håkon Kjeve, som jeg er overbevist om vil få prøve seg i Tippeligaen i år.
DIXI
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Frodo Baggins »

TIL spiller kamp igjen mot Harstad på fredag, så da blir det nok ikke så voldsomt med bytter i morgen fra TIL.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by mortsto »

Ser ut som 100% fotball (Adressa, Aftenposten, mm) kjører live oppdatering.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by MhepA »

Klokkeslett kampstart?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by brutus »

Kampen starter kl 14.00 irriterende nok, umulig for alle som ikke er studenter eller pensjonister å få sett den.
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Glimtfan »

Re Brutus

Jeg ser på TIL som et lag som kan være med å kjempe om medaljer og som bør klare å karre seg til en plass blant de 6 beste.
Molde er jeg mer usikker på, de har rullert voldsomt i kampene sine hittil, så det er vanskelig å si hvor de ligger hen. De har fått inn en del nye unge spillere, men er veldig usikker på hvilket nivå f.eks Gatt og Eikrem egentlig holder. Molde har selvfølgelig blitt hausset mye opp.

Nå sitter jeg med noe fasit i forhold til hva som er de enkeltes lags 11ere, men for Molde så tviler jeg sterkt på at laget som spilte mot TIL representerer noen 11er. TIL har i stor grad stilt med de samme spillerne i treningskampene sine og 11ern mot VIF var veldig lik den de hadde mot Molde. Molde slo Wisla Krakow samme dag som TIL slo VIF, da hadde de både skiftet formasjon og gjort 8 endringer fra 11ern som startet mot TIL.

Molde har valg en helt annen fremgangsmåte i treningskampene enn de andre lagene, de har er veldig stor stall og rullerer voldsomt med spillere og formasjonsvalg. Ikke sikker på om det er smart, men det medfører naturlig nok store svingninger i prestasjonene. Mot TIL var Molde veldig dårlig og med en 11er som neppe blir brukt i tippeligaen, TIL var kanskje ikke helt toppet, men neppe langt unna. Andersen gjorde seg ikke bort, men motstanden var rett og slett svak.
Det blir litt på samme måte som når Glimt slo RBK, et godt resultat, men tar man ikke med at RBK stilte med et halvt juniorlag, så blir historien helt feil.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by bjornage »

For de som ikke har AN: Mounir Hamoud blir igjen i Bodø pga familieforøkelse, Sakk blir ikke med til Tromsø heller uten at det gis noen spesiell grunn for det.

Ellers rapporteres det at Erlend Robertsen kommer til å starte istedenfor Viljar Nordberg.

Jeg legger ikke så altfor mye i dette oppgjøret, det er en treningskamp og da skal det eksperimenteres og testes litt av begge lag og da kan mye skje...

La oss håpe Glimt ikke eksperimenterer altfor mye med transporten oppover :wink:
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd: TIL - Glimt 17.februar

Post by Krølle »

brutus wrote:Kampen starter kl 14.00 irriterende nok, umulig for alle som ikke er studenter eller pensjonister å få sett den.
Tipper Glimt lander på Langnes kl. 13.45.... :)
Post Reply