Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Kesseboy »

Ut fra fjorårets prestasjoner å dømme, så har vi ingen -- 0 -- spillere i årets stall som kvalifiserer til topp 5 i AL. Ikke la dere henge opp i standardmytene -- vi har en god stall, vi har gode tradisjoner, vi er gode på kontringer, osv. Årets Glimt-lag starter omtrent så nær scratch som det er mulig uten å faktisk starte på scratch.

0-3 mot Hødd er ikke kos, men resultatet i seg sjøl er ikke så viktig. Det er det vi opplever som forskjellen mellom potensialet og prestasjonen som er det prekære. Og der kan vi vel diskutere hvor potensialet egentlig ligger, det vil vi få noen korrektiv på utover sesongstarten ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by trmika »

Tenke seg til : dette er laget som hadde stolte tradisjoner på 70-tallet , som mange journalister på 90-tallet forbandt med offensiv kontrings-fotball, er ikke mange som forbinder navnet Glimt med det lenger. Alt dette er rassert.
Det er så en har lyst å sette seg ned å grine når en ser den fotballen som blir presstert i dag ( eller mangel på ).
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Krølle »

brawno wrote: Vi er ikke i den posisjonen av vi kan kjøpe kvalitetsspillere, vi må bruke ungguttene vi har til rådighet.
Da kan vi kanskje forvente at Kåre i det minste tar de med i troppen..?
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by brawno »

trmika wrote:Tenke seg til : dette er laget som hadde stolte tradisjoner på 70-tallet , som mange journalister på 90-tallet forbandt med offensiv kontrings-fotball, er ikke mange som forbinder navnet Glimt med det lenger. Alt dette er rassert.
Det er så en har lyst å sette seg ned å grine når en ser den fotballen som blir presstert i dag ( eller mangel på ).
Du kan gjør det, eller så kan du se fremover. Som kesseboy sier, vi er helt på scratch nå. Måtte trekke litt på smilebandet da Dawy Wathne sa "Og Hødd leder 1-0 over selveste Bodø/Glimt". :wink:
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Gvandreassen

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Gvandreassen »

Martins kvalitetsspiller? Mjaah...Enig i Konradsen og Berg.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by brawno »

[quote="Krølle"][quote="brawno"] Vi er ikke i den posisjonen av vi kan kjøpe kvalitetsspillere, vi må bruke ungguttene vi har til rådighet.[/quote]
Da kan vi kanskje forvente at Kåre i det minste tar de med i troppen..?[/quote]

Eek, A. Karlsen, Robertsen, og Khalili var da med i startelveren i dag?
Last edited by brawno on Sun Apr 03, 2011 7:28 pm, edited 1 time in total.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Kesseboy »

Det er vel en utbredt oppfatning her at Berntsen (17), Nordberg (17) og Robertsen (17) skal være med landet rundt og berge klubben hver helg?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by brawno »

Gvandreassen wrote:Martins kvalitetsspiller? Mjaah...
En gang i tiden var han det. :wink:
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Krølle »

brawno wrote:Eek, A. Karlsen, Robertsen, og Khalili var da med til start?
Ja, jeg vet at Glimt stilte med 11 spillere fra start i dag. Men de største talentene satt hjemme.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Krølle »

Kesseboy wrote:Det er vel en utbredt oppfatning her at Berntsen (17), Nordberg (17) og Robertsen (17) skal være med landet rundt og berge klubben hver helg?
Nei, det er det jo Thomas Rønning og Sakk som skal gjøre. De tre du nevner kommer nok først og fremst til å få sin kamptrening i andre klubber. En av dem er allerede på god vei.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by ingen87 »

brawno wrote:
gavharr wrote: Kåre er en vits...
Hvor mange minutter spilte Kåre i dag da? .
Hvor mange minutter spilte Kåre i 2009 og 2010. At mønsteret med å drite seg ut på bortebane fortsetter i 2011, med nesten helt nytt spillermateriale kontra 2009, sier vel ingenting om treneren? Det er alltid spillerne? At det konsekvent vises dårlig moral og arbeidsinnsats på bortebane er et problem spillerne har skapt i sin skalle?

Tror nok det begynner å bli litt enkelt å bare skylde på spillerne, når dette er et mønster som har pågått i tre år..
Førr Evig!
User avatar
trmika
Posts: 190
Joined: Mon May 03, 2004 7:27 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by trmika »

Er enig at en 17-åring ikke skal dra lasset , men så vidt jeg husker begynte de fleste av oss å spille/leke med fotball organiser når vi var rundt 7 år , dvs at man som 17-åring har holdt på i 10 år. Nå klager jeg ikke på kvaliteten på 17-åringene , men det var en del på kampen i dag som såg ut som de passet tok i mot en ball for første gang i sitt liv omtrent + at de taktiske vurderingene som spillerne gjorde der og da virket uerfarne. Jeg forlanger ikke at spillerne glimt skal være av verdens-klasse, men i dag såg det ofte ut som "kontor-folk" som prøvde spille fotball. Derfor stiller jeg meg kritisk til Kåres trenings-økter og hva han terper med den enkelte spiller, når det feiles så til de grader på basis-kunnskaper.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by MhepA »

Håvard Sakariassen... for en mann, men akk så dårlig fotballspiller! Jeg har venner som spiller bedre fotball. At ikke han er gitt vekk til Fauske/Sprint er jo et under?

Thomas Rønning aswell


nå skal jeg slutte å skrive dritt på forumet. Er sinne som snakker for meg akkurat nå, vennligst forstå.


Dagens lyspunkt: inimellom alle feilpasningene så hadde faktisk Mounir Hamoud noen greie raid.
Last edited by MhepA on Sun Apr 03, 2011 7:46 pm, edited 1 time in total.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Shredd »

Jeg håper vi får se en midtbane bestående av mer passningssikre spillere framover. Slik jeg oppfatter det er det på midten vi taper kampen idag. Det er mye vilje og innsats der, men det hjelper så alt for lite når man ikke klarer å holde på en ball og har en passningskvalitet på miniputtnivå.
Tror man må begynne å innse hva som ikke fungerer, og satse på å holde ballen mer i laget, og da må det inn spillere som har kvaliteter til dette. Daniel Berntsen f.eks. I dagens kamp var det kun Haukås som evnet å forsere spillere og holde på ballen, de andre to mister den med en gang eller soser den bort med en patetisk langball. Johansen og Robertsen er heller ikke spillere som kriger til seg ballen, men spillere som vil bli spilt opp presist langs bakken. Da er det alfa omega at man har spillere på midten som klarer å endten holde i ballen så man får doblet på sidene med backen, eller klarer å slå presise passninger på vingene. At ungguttene er svake bakover får heller bare være, for det er de andre også ser det ut til. 3 år er gått og Ingebrigtsen ser fortsatt ikke at Glimt ikke evner å liggebak på i kamper, vi må ta tak selv å prøve å føre. Det virker å være det eneste de takler. Angrep er det beste forsvar. Er så møkk lei denne vi drar ikke på bortebane for å underholde. Greit nok det, men man drar da for helvete ikke på bortebane for å måle hvem som sparker lengst heller. Slutt å lev på kunstene til 90-talls laget å begynn å ta tak i kampene selv.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Knuta »

Husker da Runar la opp, etter at Daniel Berntsen kom inn og storspilte. Han ville ikke stå i veien for disse ungutta og spesielt Berntsen. De som står i veien for Berntsen og for Glimt til å få en lokal forankring med optimisme og tro på framtiden er Kåre og ingen annen.
Man kan ikke klage på Sakk og Rønning så lenge det er Kåre som tar disse ut og styrer taktikken eller rettere sagt fullstending mangel på taktikk, formasjoner and you name it.
At Kesserboy og en del andre ikke ser skriften på veggen og lever i sin egen tro på at ting snur av seg selv det får vi bare godta. Min erfaring hittil har vist seg at ting aldri snur av seg selv, det er endringer som må til.
Glimt trenger entusiasme og det får man aldri med dagens trenerregime.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by tjongs »

Kesseboy wrote:Det er vel en utbredt oppfatning her at Berntsen (17), Nordberg (17) og Robertsen (17) skal være med landet rundt og berge klubben hver helg?
Ja, hvorfor skal de ikke det? Hvorfor må en være over 22 for å bidra i Glimt? Hvorfor må Glimt være blant de dårligste i klassen på å la unggutter slippe til og utvikle seg? Er våre talenter så utrolig mye dårligere enn andre sine?
Vi trenger jo ikke å stille med et rent juniorlag, men at vi har noen på benken må man i det minste kunne forvente. En ressurssvak klubb som Glimt bør jo satse på nettopp talentutvikling, ikke være dårligst i klassen.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Glimtfan »

Vi har hatt tre fæle kamper på rad nå og 3 kamper på rad hvor Rønning og Haukås har spilt sammen på midtbanen. Dette er ikke tilfeldig, det er katastrofe å sette disse i samme midtbanetrio og hadde jeg ikke sett Kåre sette Rønning på høyreback gang etter gang i fjor, så hadde jeg vært sjokkert. Men det er likevel et resultat av svært dårlige vurderinger av trenerteamet.
Jeg vil også påstå at det å bytte inn Sakk for Robertsen er en katastrofal vurdering. Vi har andre alternativer på benken som kan brukes.

I neste kamp møter vi Sandefjord hjemme, det blir tøft. Her bør vi håpe CB er tilbake, for hvis vi skal starte med Haukås og Rønning mot Sandefjord så taper vi. Balansen i trioen Karlsen-Rønning-Haukås er elendig. Jeg begynner å frykte at det var en tabbe at man ikke tok sjansen på Sanè, for hvis vi skal stille med denne midtbanetrioen i mange kamper så kan det bli stygt i år.
Kan vi stille med Karlsen-Berg-Haukås og med Berntsen som førstereserve for Karlsen/Haukås, så har vi muligheter. Men vi er svært tynt besatt i forhold til defensiv midtbane og det fikk vi svi for i dag.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by FSHelgeland »

Det som skremmer meg litt er at vi ikke klarer å følge Høddspillerne. De er kjappere i forflytningene en oss og har mere ork. Det er jo ingen som evner å markere på defensiv dødball, ja eller markere overhodet. Er vi tunge i beina eller er dette det nivået som vi har inne? Jeg er sikker på at vi kommer til å heve oss, men blir det tidsnok til å kunne få det etterlengtede opprykket?
Tippeliga 2015
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by bjornage »

Khalili var ikke så dårlig syns jeg. Han vinner stort sett alt i lufta men har ingen rundt seg til å plukke opp. Han scoret et flott mål også, men dessverre offside.

Resten var ille, spesielt i forsvar. Hødd er raskere, sterkere, mer aggressive og vil mer mens Glimtspillerne bare lunter etter. Hvorfor er det sånn at det nå er tredje sesongen på rad at det skal være sånn på bortebane?

Det handler ikke om taktikk, lange baller, kontringer eller hva det skal være...når vi ikke klarer å holde på ballen får vi ikke til noe som helst.
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Josse »

Føler behovet for å grave meg ned i jorda.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by bjornage »

Og Forn...han varter opp med noen gode redninger i dag men gjør utrolig mye rart ellers i feltarbeidet. Han virker nervøs og usikker, og de utspillene....jeg har aldri sett så dårlige utspill før. Han har noen gode reaksjonsredninger, men det kommer til noe som krever planlegging og handling virker han helt håpløs. Noe potensiale er det i han, absolutt, men han må gjøre bedre enn dette fremover.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Shredd »

Men dette visste vi jo om Forn, på streken er han meget habil, men i feltet er han alt for dårlig. Synes fortsatt at Kolstad er en bedre keeper, men får stole på at Forn har gjort sakene sine såpass bra på trening og dermed gjort seg fortjent til plassen.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by dagobert »

trmika wrote:Er enig at en 17-åring ikke skal dra lasset , men så vidt jeg husker begynte de fleste av oss å spille/leke med fotball organiser når vi var rundt 7 år , dvs at man som 17-åring har holdt på i 10 år. Nå klager jeg ikke på kvaliteten på 17-åringene , men det var en del på kampen i dag som såg ut som de passet tok i mot en ball for første gang i sitt liv omtrent + at de taktiske vurderingene som spillerne gjorde der og da virket uerfarne. Jeg forlanger ikke at spillerne glimt skal være av verdens-klasse, men i dag såg det ofte ut som "kontor-folk" som prøvde spille fotball. Derfor stiller jeg meg kritisk til Kåres trenings-økter og hva han terper med den enkelte spiller, når det feiles så til de grader på basis-kunnskaper.
helt enig. har lurt mange ganger på om Glimt i det heile tatt øver på å slå pasninger??
og hva gjør de på formasjonstreningene?
trasig å se på ihvertfall :cry:
Glimt selvfølgelig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by Glimtfan »

I dag har vi i alle fall ingen 17 åringer på banen eller benken. Robertsen på 18 er den eneste av ungutta som er med mot Hødd, det er skuffende og feigt av trenerne. Knuta var inne på at Berntsen i følge Berg var mye av årsaken til at han la opp.
Med mindre det er en god årsak som ikke jeg har fått med meg, så stusser jeg veldig på at Berntsen og Nordberg ikke er med. Berntsen burde etter min mening stille foran Rønning i kampen mot midtbaneplass.

Det som svikter i dag er midtbanen som er alt for svak når både Rønning og Haukås er med. Disse er for like og etter mitt syn så holder ikke Rønning mer enn et middels/svakt adecconivå.
bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd // Hødd - Bodø/Glimt // 3. april // Kl. 1800

Post by bjornagain »

Jajamen, Hødd - Bodø/Glimt 0-3.Hva skal man si om slikt? Sett fra min plass, som var på hovedtribunen på Høddvoll, er det bare en ting å si: BEGREDELIG! På forhånd advarte jeg mot at Glimt ikke måtte undervurdere Hødd. Vel, det tror jeg ikke de gjorde heller. De bare spilte dårlig. De klarte ikke å demme opp for Høddspillerne i det hele tatt. Aldri først på andreball, alt for mye jagende mellom, ikke evne til å sette i verk noen plan B. Det så rett og slett ut som de ikke trivdes med å spille fotball i det hele tatt. Eneste lyspunktet i dag er Ivar Andreas Forn, som hadde minst 4 kanonredninger. Hødd kunne ledet 3-0 etter 12 minutter hadde det ikke vært for to feberredninger av Forn. Får håpe hele laget klarer å bruke dette til å justere nivået, for i dag var det åpenbart at de hadde glemt at 1.divisjon er TØFT, og at man ikke får noe gratis.

Blarghhh.
Autumnus sunt flavum!
Post Reply