Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Post by tjongs »

Denne postes i Bodø/Glimt-delen ettersom det er her de fleste leser.

Nå er det etter min mening på tide at DGH og alle andre supportere på tribunen sier fra om at nok er nok. I to år har vi sett på et Glimt som blir stadig svakere, uten at dette har fått noen som helst konsekvens. I vinter har vi etter en fantastisk snuoperasjon fra Glimt, næringsliv og en rekke andre aktører fått økonomien på rett kjøl, sportslig sett går det kun nedover.

I lang tid har det vært et sterkt ønske fra svært mange at Kåre Ingebrigtsen tar sin hatt og går. Alternativet er naturligvis å sparke han, jeg vet ikke hvor mye det vil koste, og i hvilken grad vi har råd til dette. Det bør uansett vurderes. Det aller beste hadde vært at Ingebrigtsen selv ga seg, men det kan vel strengt tatt ikke forventes.

Hvorfor trenger vi ny trener? Kampen i dag for seg selv er intet argument, men vi fortsetter akkurat der vi slapp i fjor med utrolige svake bortekamper, fullstendig håpløs taktikk og svake resultater. Fra første spark på ballen virket vi ekstremt lite innstilt på å spille fotball og på å ta poeng. Dette er en treners ansvar.
Til tross for alt dette er det en ting som er enda verre, og det er at det pisses på alle visjoner om å bygge et nytt lag med unge, nordnorske talenter. Det ble plass til en enkelt unggutt i dag, ikke engang på benken finnes det plass for unge spillere. Hvorfor?

Jeg mener at vi alle nå må ta ansvar for klubben vi elsker, og tydelig kreve Ingebrigtsens avgang under neste hjemmekamp. Det bør tenkes på bannere og organisert sang/slagord inn mot kampen.

Vi har vært tålmodige til det ekstreme, nå må vi alle stå opp før det er for sent for klubben i våre hjerter.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Støttes 100%. Hva mener Runar når han ser at ungutta med lokal forankring ikke blir satset noe som var hans siste ønske som spiller?. At Glimt ikke klarte å få inn Bjørkan noe som hele Bodø ønsket er bare trist og leit.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Stig Johansen og Cato Hansen tror jeg har mer å komme med enn Kåre har. Med Runar som tredjepart så har vi en gjeng som kan skape entusiasmen som man trenger i Glimt.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by brutus »

Knuta wrote:At Glimt ikke klarte å få inn Bjørkan noe som hele Bodø ønsket er bare trist og leit.
Støttes 100 %.
DIXI
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Støttes herfra.. Jeg satt lenge på gjerdet og trodde kanskje han hadde brukt vinteren til å forbedre seg, men nå får nok være nok. Andre trenere har vell gått av for langt mindre. Selv føler jeg at hvis vi ikke tar tak snart, vil vi lenge måtte slite i adecco.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Jeg støtter at Kåre bør gå, men det er ikke noe som bør komme fra tribunene under kamp. Når det er kamp skal laget støttes - alltid! Vi får ikke byttet Kåre i pausen uansett, så da må laget støttes så godt vi kan. Presset fra supporterne må komme fra andre steder.

Regner med Nordlandsglimt føler presset snart. For alt det som folket nå har gjort for å berge klubben er det et hån mot alle dem at det er så elendig sportslig sett. De kan fort regne med å påkalle folkets vrede om ikke noe skjer snart hvis Glimt skal fortsette å bli utspilt og pissa på hver helg.

Økonomisk ble mye ofret for å berge klubben på alle områder, men Kåre har vært fredet. Nå er det på tide at de som styrer klubben kommer ut og krever forbedring. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å tape mot Hødd i dag hvis Glimt hadde vært i nærheten av å utfordre og prøve å vinne kampen, men å se gå inn i nok en sesong med sånn elendighet på bortebane kan ikke tolereres lengre.

Hadde det vært noe guts i AN ville de kjørt en kritisk kampanje mot Kåre som de har gjort mot tidligere trenere (syns å huske at Opjordsmoen og Haldorsen fikk meget hard kritikk over lengre tid), men istedenfor får vel Kåre sine vanlige to sider der han får klage på banen, vinden, temperaturen og planetenes stilling i universet.

Vedder 100 spenn på at Kåre kommer til å si at "vi nå skal få en god treningsuke" i morgendagens AN.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by gavharr »

Godt tiltak dette!!
Og veldig enig med dere over.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

Synes dette her er ganske typisk for den moderne bodøværingen, at om det butter litt i mot, så skal det klages til stat, gud og hvermann om at det må sparkes, endres og fjernes. Jeg antar at dette er resultatet av 60 års systematisk oppbygging av statlige arbeidsplasser, slik at man er avhenging av de putene staten har sydd under armene, og ikke lengre er i stand til å ha håp, tro og kjærlighet. Det kommer vel å bli enda verre nå som derre har fått et B-universitet, men mye vil jo ha mer, og fanden fler...

For min del synes jeg det er betenkelig at i all denne tid med redningsaksjoner rundt Glimt, så har supporterklubben, og i særdelshet supporterene i byen, ikke akkurat kjent sin besøkelsestid. Her klager man på at andre ikke stiller opp, eller at Glimt ikke oppdaterer hjemmesiden sin, men selv har supporterene en hjemmeside som knapt har blitt oppdatert siden påske i fjor. Det er 1 år siden! Jeg synes det er morsomt om at man snakker om folkets vrede, når Glimt samler flere supportere på bortekamper enn på aspmyra. Det sier vel sitt om den blaserte bodøværingen, som ikke vet hva han har, og som ikke er i stand til å skjønne det store bildet. Det er vel ikke uten grunn at "søringer" synes at folk nord for nordlandsporten er stormansgale og mangler bakkekontakt, siden de skal ha både ol og em.

Jeg må innrømme at jeg per dags dato ikke ser et bedre alternativ til Kåre. Og det er det største problemet med å bytte trener, og som dissentene ikke klarer å svare på. Hvem skal overta hovedtrenerrollen, være økonomisk gunstig(vær klar over at de fleste som blir tilbudt glimt kommer til å kreve store penger siden det er en høyrisikojobb) og har de nødvendige papirer i forhold til lisenskrav.

Og jeg synes også det er morsomt om at man snakker at hele Bodø ønsket seg Bjørkan. Såvidt meg bekjent var det kun enkelte høyrøystede forummedlemer som ønsket han. Disse er vel også de som er mest historieløse, og som ikke husker at glimt har i alle år, helt siden de ble stiftet, vært elendig på bortebane. Når man i tillegg tar med seg den kunnskapen at glimt alltid slipper inn mål i det siste kvarteret, untatt i de sesongene hvor vi har vært virkelig gode, så er det ikke rart at vi taper.
¨
Men faktum er at dette er glimt som vi kjenner det, og hvordan i helvete et trenerbytte skal klare å endre på en etablert tradisjon om å tape borte samt slippe inn mål det siste kvarteret, ja det er mer enn jeg kan fatte.

Så i sum, jeg synes dette er et dårlig tiltak, og med en timing som kunne ha vært hentet ut av en dårlig hollywoodfilm. Om det var så stor misnøye med Kåre etter to sesonger, så burde vel supporterene(dvs DGH) klart å formidle dette inn til klubben før sesongstart! Men klart, DGH er jo stille som graven, og de har jo sannelig klart å drepe GIM og, samt intitativet DGH vest, så de klarer vel å drepe Glimt og!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by gavharr »

Har buttet imot 2 år i strekk nå....
Skal ytre mitt synspunkt i morgen den dag, akkurat nå er jeg trøtt.
Både pga. at det er sent, og pga. at mitt kjære Glimt fortsetter å underprestere :(
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Hvordan var det spillerbyttene ble mot hødd? Mente jeg leste at Sakariassen var på vingen etter han overtok for robertsen. Stensland ble byttet inn mot Haukås. Spilte stensland på midtbanen? :tenk
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Tenkte jeg skulle skrive noen ord, men Boombadila har egentlig skreve alt jeg ville si så jeg sier bare:
HEIA GLIMT!!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Taskeladdn wrote:Tenkte jeg skulle skrive noen ord, men Boombadila har egentlig skreve alt jeg ville si...
Ja, det har han vel :lol: Lenge leve negativismen!! :D Lenge siden jeg har lest så mye sludder og bitter surmulhet så da slapp jo Tasken å skrive noe som helst. Hehe...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Er det å være kritisk til klubben og de som er i den en holdning som er eksklusive bodøværinger og nordlendinger? Jeg har forståelse for mye av Bombadilla sier, og jeg kan respektere alle meninger rundt Kåre og Glimt ellers men de to første avsnittene han skriver er sludder, vas, pølsevev og det som verre er.

Når det gjelder supporterklubben selv skal jeg ikke uttale meg noe særlig om den da jeg ikke er engasjert med dem og heller ikke står sammen med dem på kamp, selv om du sikkert sier mye lurt angående dem så har det liten relevans for det som det egentlig snakkes om i denne tråden. Så, hvorfor skal vi akseptere middelmådighet fremover, på lik linje med middelmådigheten vi har opplevd tidligere?

Kåre får ikke sparken etter en kamp av sesongen, han vil nok få plenty med sjanser til og derfor var det som jeg sa at en slik aksjon fra tribunene vil være særs upassende (og egentlig vil det aldri høre hjemme på tribunene i en klubb som Glimt), så da gjelder det å støtte mens vi fremdeles kan - og rette henholdsvis kritiske spørsmål og hyllest til de som fortjener det når anledninger byr seg.

Uansett, heia Glimt! Ses på søndag, forhåpentligvis klarer Kåre å overbevise meg til å spise i meg alle disse utsagnene i tiden fremover.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Boombadila: Hvilke andre plasser mener du treneren får holde på så lenge uten å prestere? Det er bare å innse at hvis det hadde vært et annet lag, eller hvis Glimt hadde hatt økonomi til det, så hadde Kåre sunget på siste verset. Å gjøre dette om til en "bodøværing-greie" er bare tull.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Enig mortstro.. Boombadiller skjønner ikke hvordan et trenerbytte kan endre ting på bortebane. Etter to sesonger, og godt igang på den tredje skjønner ikke jeg hvordan det kan endre seg med den treneren vi har idag!

Synd at man lar en hel by lide for det økonomiske skakkjøret Glimt har vært i, for så å gi nada tilbake til folket når det gjelder som verst.. No guts no glory! Kjempe er noe folket i Bodø kan forlange etter folkeaksjonen og det folket i Bodø gjorde for å berge klubben!

Man kan si at DGH var stille, men det var da vittelig enda mer tyst fra Glimt sin side. At Boombadilla mener at suppoertklubbens nettside er viktigere enn at glimt.no er oppdatert overrasker meg lite. Kan ikke si meg meget imponert over GLIS sin nettside heller.

For meg blir det bare useriøst oppgulp når du begynner å dra inn statlige arbeidsplasser og hvilken grad universitetet skal ha, når man diskuterer om hvor vidt Kåre gjør jobben sin eller ikke.. Hadde dette vært statlig ville han vært ferdig for lengst! Morsom er det likevel at du er den som krever administrasjon på hoggstabben for at det har vært en økonomisk ukultur i Bodø, over flere år. Nå er det folk som vil ha de som styrer det sportslige, for en ukultur som har pågått i flere sesonger. Dette handler om evnen til å lede laget på bortebane, og få spillerne til å trøkke til selv på ei dårlig gressmatte! Ikke om Universitetet i Bodø, statlige arbeidsplasser, liverpoolsupportere, og alt annet du måtte trekke inn i Kåre's sin stillingsinnstruks! :wink:
Førr Evig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Kåre har åpenbar en begrenset tillit blant supporterne, i fjor hadde han tydeligvis ikke tillit i spillerstallen (vet ikke hvordan det er i år) og mye kan tyde på at Nordlandsglimt sa nei til forespørsel om sanè. Hvordan kan en treneren prestere når ting tyder på at han har liten tillit over hele linja?

Hadde Glimt hadde økonomi til det, så er jeg sikker på at Kåre hadde vært sparket i løpet av fjoråret. Slik situasjonen er økonomisk, så har vi fortsatt ikke råd til å sparke kåre. Dermed er vi avhengig av at han selv trer til side, det gjorde han ikke etter fiaskosesongen i 09 eller i fjor, hva tilsier at han skal gjøre det i år?

Nei, vi må nok bare innse at Kåre blir sittende ut kontrakten, med mindre man får et såpass sterkt mediapress etc at kåre til slutt må gi etter. Det håper jeg i grunn ikke vi får, for det unner jeg ingen person.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Når det gjelder Sané-saken, så tror jeg ikke den har så mye med tillit å gjøre. Mer med at Glimt ikke kan sprenge de ganske strenge budsjettene som hele redningsaksjonen har som grunnlag. Og jeg ser jo også at RBK heller ikke ville satse på ham.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article5553762.ece
"Hylekoret vil sparke Kåre"
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Krølle »

Ser at AN bruker uttrykket "Hylekoret". Samme avis som ville sparke Hoftun/Bergersen tre dager før første kvalikmatch mot Odd i 2007.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by brutus »

mortsto wrote:Når det gjelder Sané-saken, så tror jeg ikke den har så mye med tillit å gjøre. Mer med at Glimt ikke kan sprenge de ganske strenge budsjettene som hele redningsaksjonen har som grunnlag. Og jeg ser jo også at RBK heller ikke ville satse på ham.
Hørte av en rbk-supporter at Sané til slutt havnet i 2. divisjonsklubben Byåsen.
DIXI
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Jeg var inne på det tidligere, men det er merksnodig hvordan AN dekker Glimt under Kåre kontra Glimt under Hoftun/Bergersen. Hva har skjedd i mellomtiden?

Når det gjelder Sanè vil jeg heller være etterpåklok når han først beviser noe i en annen klubb.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Sané til Byåsen
Oi. Brutus har rett. Kanskje vi snakker en ny Thomas Rønning her?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Synes oppslaget i AN er for dumt. Det er ikke noe hylekor. De fleste her på forumet ønsket av hele sitt hjerte at Kåre skulle finne seg en ny klubb i fjor(Hønefoss var nevnt). Da Bent Inge forsvant i fjor uttalte han at han hadde fått beskjed fra ledelsen om at Glimt ønsket å begynne fra scratch. Flere her ble optimistisk og når så Bjørkan avsluttet sin trenerkarriere i Alta og flyttet hjem til Bodø var det en glødende optimisme i byen, til og med AN var på banen her.
Å hele tiden skylde på spillerstallen blir for dumt. Hvilken spillerstall har Ranheim, Strømmen, Alta osv i forhold til Glimt?. Glimt har en spillerstall som er på høyde med KIL, Hønefoss osv. Det som er bekymringsfullt er å se hvor dårlige gode spillere er blitt under Kåre som trener. Så lenge man ikke er i stand til å se dette, og gjøre noen nye grep så er jeg redd for at 'den siste innsats' med å redde Glimt er forgjeves.
Å bruke Haukås, Rønning og Karlsen sammen på midtbanen er som Glimtfan påpeker fullstendig feil og at det finnes trenere som ikke makter å se dette, forteller om liten fotballforståelse.
Men vi må nok slite med Kåre til ut 2012, og inntil videre glem alt snakk om opprykk og Glimt får heller konsentrere seg om å bygge opp et lag med lokal forankring. Det var jo mye av intensjonen i år, men hittil er det fortsatt bare prat og stor forskjell mellom prat og handling.
Jeg er drittlei å høre på alt snakket før sesongen og det som i praksis blir gjennomført i kampene.
Så hører vi spillerne i år som i fjor, vi løp for lite, for liten innsats osv. Hvorfor det?.
Man løp lite også i fjor, året før, tapte mot bunnlaget Sandnes hjemme hvor Kåre ikke trakk en mine på sidelinja.

Beste kampen i fjor var mot Bryne borte, og alle husker at Bent Inge var coach i den kampen. En fryd å se på.

I alle mine leveår er det en ting livet har lært meg, det er ingen ting som snur av seg selv.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Bra skrevet Knuta! :glimt
Førr Evig!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Meningsløs artikkel. Det er ikke sånn at man starter på scratch i forhold til vurdering av en trener bare fordi det er en ny sesong.
Kåre burde fått fyken i fjor og når vi blir latterligjort av en forventet bunnkandidat i serieåpningen, så er det naturlig at ønsket om Kåres avgang blir forsterket.

Dessverre har vi som nevnt sannsynligvis fortsatt ikke økonomi til å sparke han og jeg tviler på at han går av.
Last edited by Glimtfan on Mon Apr 04, 2011 10:00 am, edited 1 time in total.
Locked