Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Pipp
Posts: 65
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:49 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Pipp »

Berettiget kritikk fra supporterne avfeies med å bli kalt "hylekor" i AN. Som om AN forvalter den ene hellige sannhet om Bodø/Glimt!

I det minste kan Glimt vise til at de ble spilt av banen av et annet fotballag. AN har spilt seg selv av banen, og kan ikke betraktes som en seriøs sportsavis.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Angående Sane, så ville jeg sett på datoen for publisering av den artikkelen før jeg tok det for god fisk..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

http://byasenfotball.no/

Image
BTF’s trofaste tilhengerskare speidet etter nyervervelsen under vinterseriefinalen i Nissekollen, og det ble etter hvert mumlet om Aprilspøk… noe det var også. Webred er godt fornøyde med denne saken som fikk over 400 treff i løpet av noen timer!!
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

:shock: Uffda
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Ser at AN har fjernet uttrykket 'Hylekoret' og det er bra.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

Og hylekoret har enda ikke svart på denne:

Hovedtrener førstelaget
Hver klubb skal engasjere en hovedtrener med ansvar for førstelaget.
Klubben skal skriftlig definere vedkommendes ansvarsområde, myndighet
og arbeidsoppgaver.
....
Hovedtrenere i 1. divisjon må ha følgende utdanning:
a) gyldig UEFA A lisens utstedt av NFF, eller
b) gyldig UEFA A lisens utstedt av annet nasjonalt forbund anerkjent av
UEFA, eller
c) ha startet på utdanning som beskrevet i bokstav a ovenfor. Det
understrekes at registrering eller opptak ikke anerkjennes som
påstartet kurs, eller
d) inneha en “godkjenning av kompetanse” som tidligere er utstedt av
NFF og som dokumenterer at vedkommende har kompetanse som
beskrevet i bokstav a eller b

Kan ikke se at RB tilfredstiller denne, men om dere vil at glimt skal rykke ned pga at lisensen blir trukket tilbake, så for all del.


Boombadilaer skjønner godt hvordan et trenerbytte kan endre ting, men han skjønner også at vi lever i en verden hvor NFF har klare krav. Og det er hans mening at sålenge vi ikke finner en trener som tilsvarer overstående krav, så kan vi ikke bytte. Glimt er ikke akkurat en aktraktiv som kan tilby milloner i lønn...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

dalers wrote:Ja, det har han vel :lol: Lenge leve negativismen!! :D Lenge siden jeg har lest så mye sludder og bitter surmulhet så da slapp jo Tasken å skrive noe som helst. Hehe...
Nommin, sjå kæm svartemalinga har dratt fram til forumet da :D
bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornagain »

Med tanke på navnet på tråden, vil jeg bare si: Man sparker ikke treneren EN kamp ut i sesongen!
Autumnus sunt flavum!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Boombadila: Mulig jeg har gått glipp av et innlegg eller to, men det er vel ikke først og fremst Runar Berg som er nevnt som trenerkandidat her inne. All ære til Runar og det han har gjort og fortsatt gjør, men å tenke seg han som trener synes jeg bare er komisk. Det er tross alt flere som har forbindelser til Glimt som har papirene sine i orden.
Åssa, Cato, Stig (tok b-kurs for tre år siden, har sanns a nå?), Nordmark, Tom Kåre.

Edit:
Bjornagain: Helt riktig. Men de fleste her inne argumenterer med at det er Kåres innsats gjennom de siste to sesongene som betyr at han bør gå. Selv er jeg ambivalent. Jeg har mistet troen på Kåre, men har ikke peiling på om det er realistisk å få inn noen ny trener.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

De fleste som du nevner er vel ansatt under kontrakt andre steder, og må kjøpes fri. Også er spørsmålet om de har kurset. Vi kan ikke basere oss på at noen sannsynligvis har kurset.(liten digresjon:Lurer dog på om vi slipper unna lisenskrav S 08 om vi bytter trener, som går ut på at før sesong så må hovedtrener og A-lagets kaptein ha vært på møtte med nff...)


Synes også det er morsomt at dette kommer opp etter en kamp, og ikke i vinter. Det er vel like god timing på dette som på FRP sine sexutspill...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Krølle »

Vi bytter ikke trener etter en kamp, det er jeg enig i. Men når det antydes at det ikke finnes trenere "der ute" som ikke kan overta treneransvaret i Glimt, så blir det hele nokså spesielt. Klubber skaffer seg nye trenere med papirene i orden, det kan selvsagt også Glimt gjøre.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by brutus »

Fotballsupportere flest lider av en kombinasjon av dårlig hukommelse og en usvikelig, overoptimisktisk tro på eget lag. Majoriteten av glimtsupporterne har åpenbart 1) glemt Ingebrigtsens tafatte innsats i 2010, og 2) blitt rammet av en helt urealistisk tro på at Ingebrigtsen i løpet av vinteren har gjennomgått en metamorfose, og er gjenoppstått som en glimrende trener og lagleder.
DIXI
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Boombadila wrote:Boombadilaer skjønner godt hvordan et trenerbytte kan endre ting, men han skjønner også at vi lever i en verden hvor NFF har klare krav. Og det er hans mening at sålenge vi ikke finner en trener som tilsvarer overstående krav, så kan vi ikke bytte. Glimt er ikke akkurat en aktraktiv som kan tilby milloner i lønn...
Glimt hadde mulighet til å kvitte seg med Kåre i høst og ansette Bjørkan, som ville vært den perfekte treneren. Er trener som lager gull av gråstein. Det fikk man ikke til, og det er det som er håpløst. Nå er Bjørkan kontraktfestet, slik at Glimt er i en fastlåst situasjon desverre, og der blir vi ut 2012.
Det er til å gråte av, hvis da ikke Kåre trekker seg frivillig.
Masse gode både C og D-trenere ledig på markedet til en akseptabel pris, det er ikke der problemet ligger.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Knuta wrote:Glimt hadde mulighet til å kvitte seg med Kåre i høst og ansette Bjørkan
Link? Har tydeligvis gått glipp av noe her..
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

http://www.an.no/glimt/article5390577.ece

"Folket vil ha Bjørkan som Glimt-trener"

Husker fremdeles optimismen rundt utsiktene jeg...
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Krølle »

Taskeladdn wrote:Link? Har tydeligvis gått glipp av noe her..
Det er mye som er mulig her i verden uten at det finnes noen link til det....
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Jeg tenkte på en fakta link jeg, ikke en sånn tullesak..
Hvis vi levde i en totalt urealistisk verden og kunne gjøre hva faen vi ville sak...
Tipper jeg skulle fått større prosent hvis jeg laga en vote som var:
Vil folket ha Wayne Rooney til Bodø/Glimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Glimt var på randen av konkurs i høst. Selv om hele byen ville ha Bjørkan, hadde ikke Glimt noen mulighet til å betale kompensasjon for å sparke treneren. Kåre har også fått seg samboer i Bodø, og ser ut til å ønske å bli værende.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Krølle wrote:
Taskeladdn wrote:Link? Har tydeligvis gått glipp av noe her..
Det er mye som er mulig her i verden uten at det finnes noen link til det....
Desverre så er det mye som ikke er mulig og.. Synd at folk skal engasjere seg så himla mye i slike ting istedet for å fokusere på ting som det kan gjøres noe med..
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Krølle »

Ok, Glimt kan ikke hente Wayne Rooney. Derfor er en trenerdebatt helt irrelevant.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Hvis debatten skal inneholde innlegg som sier at Glimt hadde mulighet til å bytte ut Kåre med Bjørkan i fjor høst, så er da det like relevant som om at Glimt hadde muligheten til å hente Wayne Rooney..
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mariasha »

Sjansen er vel stor for at om Glimt hadde brukt penger (de ikke hadde) på å fristille Kåre i høst for så å ansette Bjørkan, så ville ting gått enda mer til helvete økonomisk. Så selv om muligheten teoretisk sett var der, så… ja.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Det var da et ønske også i fjor at Kåre ville skjønne at han ikke var ønsket, og ta sin hatt og gå?
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by brutus »

Hvorfor er Bjørkan og Ingebrigtsen de to eneste mulige treneralternativene for Glimt? :tenk
DIXI
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Utrolig mye rart her inne nå. Det er flust av trenere der ute som tilfredsstiller de lisenskravene som settes, å lage et problem ut av det er etter mitt syn oppkonstruert.
Dernest er det for nte gang slik at det er ikke noe hylekor etter en kamp. Vi er mange som har krevd Ingebrigtsens avgang i lang tid, når det ikke skjedde i vinter er det vel ganske naturlig at det blir stille fram til seriestart, når vi så ser at vi fortsetter på samme måte som tidligere også i år, og ikke minst at vi overhodet ikke ønsker å satse på unge, lokale talenter, ja da er det naturlig at kravet blir tatt opp igjen.
Det må også være klart en gang for alle at det er ikke slik at vi som ønsker å bytte trener er en del av en konspiratorisk organisasjon som ønsker Glimt alt vondt. Tvert imot ser vi den trusselen om ytterlige stagnasjon for Glimt som vi står ovenfor, og ønsker å vekke Glimt før det er for sent.
Dere som mener Ingebrigtsen er rett mann for Glimt videre: Eksakt hva er det som tilser at en nedadgående spiral som har vart i to år skal snu?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Locked