Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by MhepA »

tjongs wrote:Det er naturligvis ingen garanti for bedre resultater med et trenerbytte, men jeg mener at alt ligger til rette for akkurat det. Garantier har man aldri, men i så måte kunne jo like gjerne jeg tatt over Glimt, det kunne jo skapt resultater, hvem vet?
Kan det virkelig bli dårligere? :shock:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Ja, vi kan da alltids rykke ned.

For min del kunne vi gjerne tapt hver eneste kamp i sesongen hvis vi i det minste hadde gjort et forsøk på å vinne dem. Når det nå for tredje sesongen på rad ser ut til at vi ser nok et giddalaust Glimtlag på bortebane så er det grenser for hva tålmodigheten min går med på, all den tid det ikke er noen tegn til fremgang.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by liverglimt »

Denne kan fremdeles trenge flere medlemmer!

Glimt har en trener som ikke har struktur på treningene, hans kampledelse er omentrent ikke-eksisterende. Jeg er sjokkert over at det fremdeles er folk som mener Kåre Ingebrigtsen er i kategorien trener.

Glimt kommer aldri til å få suksess under Kåre. Ett blaff av en kamp i ny og ne, det skjer alltid, men det er mer på tross enn på grunn av.
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

FSHelgeland wrote:Det er alt for lettvint å sparke treneren fordi vi ikke har gjort det bra de siste sesongene og fordi vi hadde en dårlig førstekamp nå. Rammebetingelsene har da jammen heller ikke vært tilstede... Først nå at det begynner å bli stell på ting, og da mener jeg vi bør gi de litt arbeidsro slik at de kan få løftet seg og vist det potensialet som ligger der. Hva er det egentlig som tilsier at vi blir å gjøre det mye bedre med en annen trener om han kommer inn nå? Tørr vi ta sjansen på et bytte nå?
Er det for lettvint å sparke en sjef fordi han kjører selskapet i grøfta etter tre år i jobben?

Jeg kan ikke se at en person med trenerutdanning kan gjøre det særlig verre med det som er til rådighet i Glimt. At Glimt ikke har en stall som kan kjempe om opprykk er rett og slett bom på åpent mål. Hva hadde LøvHam ifjor som gjorde at de kom over oss på tabellen? En glimrende god stall? Nei, de hadde et godt organisert lag som jobbet sammen. Det er trenerapparatets jobb og den gjorde de så glimrende at de fikk sportslig suksess langt over hva man skulle tro å få ut av spillerstallen. Det er ikke snakk om å tørre å ta sjansen, for fortsetter nedturen med Kåre er vi i 2.divisjon om et par år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by liverglimt »

Vi rykker ned om dette fortsetter med Kåre. Det tar ikke to, men ett og vi starter 2012 i 2. div. Kåre får sikkert styre der også.
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Det er uansett NordlandsGlimt som til syvende og sist bestemmer hvorvidt Kåre er trener eller ikke. Jeg håper at noen stiller et krav til Kåre om resultater og hvordan laget skal fremstå, også håper jeg at supporterne får vite om det.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by MhepA »

Ah, FM altså :roll:

Image
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Registrere at jeg er uenig med de av dere som vil sparke Kåre og at det har gått så langt at dere er urokkelig i deres meninger. Foreløpig så ser det heldigvis ut som om klubbens ledelse står i mot presset og glad er jeg for det.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

FSHelgeland wrote:og at det har gått så langt at dere er urokkelig i deres meninger.
Man blir ofte det når man ser de samme feilene i to år. De fleste ser dem ihvertfall.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

Cheese Smirnoff wrote:Man blir ofte det når man ser de samme feilene i to år. De fleste ser dem ihvertfall.
Men er litt morro når di heftigeste kritikerene kommer med samme sure oppgulpet hele tiden da.

Bruk penger vi ikke har!!
Bruk dem selv om vi ikke har den for svarte!!
Dere er inkopentente fordi dere ikke bruker penger vi ikke kan bruke!!
Dere gjør en elendig økonomisk jobb fordi dere har brukt for mye penger!!
Bruk mere penger sånn at jeg kan klage fordi dere har brukt penger dere ikke har!!
Bruk spillere som ikke er spilleberettiget eller så bør alle få sparken!!
Bruk spillere som er skadet og ikke kan spille eller så ta din hatt å gå!!
Vi har ikke flere spillere som kan spille på den posisjonen, men faen ikke bruk tredjevalget! Da er det bedre å bruke noen som ALDRI har spillt der før!!
Det er latterlig at ikke det og det spillervalget blir gjort!!
(og hvis det spillervalget blir gjort en annen gang så)
Det er latterlig at det spillervalget faktisk er et alternativ!!

Jeg har lite å gjøre om dagene, så jeg synes det er veldig morro å ta litt dypdykk i arkivet her iblandt..
Og det å lese selvmotsigelsene til di værste kritikerene her inne er faktisk underholdning til tusan.

Men det irriterer meg at man som vanlig skal drive "lynsjevirksomhet" her inne på forumet. Men sånn har det vel alltid vært, alltids noen som må taes og har man ikke grunn så må man dikte opp litt.. For guds skyld ikke støtt opp om laget å hjelpe til slik at man har best mulig arbeidsvilkår.

Men ja, hovedfeilene di to siste årene har vært at man har hatt en for dårlig spillestall, spillere som surmuler og skaper dårlig stemning innad i laget, en økonomisk trussel som gjør at man tidvis ikke fikk lønn engang, og som gjorde at man var usikker på fremtiden, spilletyper som ikke passer inn i den fotballstilen man har ønsket å spille, mye skader,en lynsjestemning blandt supportere som har vært flink å psyke ned enkeltspillere når det går tungt og en trener som er fersk i gamet som har hatt sykt vanskelige arbeidsforhold.

Nå er heldigvis masse av dette ryddet opp i, og jeg mener helt klart at det er for tidlig å kreve Ingebrigsens avgang nå som han endelig har gode arbeidsforhold.. Hva med å la han vise hva han er god til nå som alt er lagt tilrette heller? Selv om man har en tynn stall så trur jeg den har såppas potensiale at klubben kan kjempe i toppen av 1 divisjon denne sesongen.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Ville Lehtinen »

[edit: glem det.]
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Har ikke noe problem med å se at økonomien gjør arbeidsforholdene til Kåre vanskeligere, spesielt med tanke på Tippeligaspill som i 2009. Men i Adecco, så er Glimt topp 3 mht. til budsjett på cirka 30 mill. I fjor kom de likt eller bak lag som :
- Løv-Ham budsjett 10-12 mill
- Ranheim Budsjett på 10 mill
- Strømmen budsjett på 8-10 millioner.

For i fjor kan man unnskylde at det økonomiske rotet gjorde ting vrient og tok bort fokus til trenere og spillere. Men blir man så ufokusert at man ikke klarer å bruke byttene sine i kamper det går dårlig, ikke bytter før det er 2 minutter igjen, ikke har noen plan på hvordan takle motstandere som springer og kjemper etc.. så har man ingenting som trener å gjøre.

Og for å gå tilbake til årets første seriekamp, grepet som ble gjort i pausen var å sette inn Sakk som kant. Der har han ikke spilt i vinter, merkelig bytte. Neste grep kom i det 89 minutt, og det siste grepet han kunne gjort ble ikke benyttet. Dette har ingenting med økonomi å gjøre, men med mangel på en plan eller evne til å ta grep fra siselinja når ting ikke fungerer. En bedre trener hadde brukt de byttene han hadde til rådighet, Kåre (og cato) gjorde fint lite.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Glimt er er uten tvil en av klubbene i adeccoligaen (om ikke den) som har størst ressurser.
Det at klubben har blitt drevet dårlig økonomisk har likevel gjort at handlingsrommet har vært begrenset. Men når det er sagt så har ikke akkurat Løv-Ham som eksempel blitt drevet godt økonomisk. Derfor vil jeg påstå at blir litt feil når man bruker "dårlig økonomi" som en unnskyldning til forsvar for Kåre. Jeg har tidligere nevnt dette, men det er faktisk slik at det er flere trenere som har fått til betydelig bedre resultater i klubber som har vært minst like presset økonomisk. Se f.eks hva Ola Brenden har fått til med Nybergsund, eller hvordan LøvHam presterer år etter år.

Kåre har hatt gradvis dårligere resultater 3 år på rad og startet det fjerde på verst tenkelige måte. Dessverre er nok realiteten slik at vi ikke har midler til å sparke han, derfor bør vi bare være forberedt på at han sitter tiden ut, men det reduserer i alle fall min tro på opprykk og jeg håper virkelig ingen finner på å fornye kontrakten med Kåre.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Ville Lehtinen »

http://nettopp.uin.no/article/3050

Godt å høre noe annet enn stillhet fra den kanten, men jeg vet ikke om jeg er overbevist over argumentene.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Fokuset er ikke på opprykk, det vil tiden vise om vi er gode nok, sier Berg
Jeg føler meg direkte pissa på som supporter som gidder å bruke tid og følelser på et lag som ikke har fokus på å prestere best mulig. Det fins ingen, ingen, ingen grunn til at Glimt ikke skal ha fokus på opprykk.
At ting har gått skeis etter 2008 er ikke ene og alenes Kåres (Ingebrigtens) feil, sier Berg, og lister blant annet opp klubbens skakkjørte økonomi.
Økonomien er fikset og spillerstallen skal være en av de sterkeste i Adecco. Så da er det èn feil igjen å fikse. Forhåpentligvis blir den fikset uten at det koster Glimt noe, verken sportslig eller økonomisk.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mjh »

Er enige at vi har bedre forutsetninger enn andre adecco klubber. Vi har en profesjonell klubb som har fotball som sitt yrke. Det i seg selv burde gjøre at klubben er et nivå over andre som har jobb som vaktmestere o.l. ved siden av.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Lurer på hva det er som tilsier at vi har et av de beste mannskapene i adecco? Greit nok at vi har noen spillere som normalt skal være klassespillere i Adecco. CB, PVR, MH,TJ, og så vet vi at Eek holder nivået. Kolstad holder nivået på gode dager, men er han stabil nok, og vet vi at Forn holder nivået? Khalili har vel forsåvidt vist at han holder nivået gjennom sine kamper i start. Resten av spillerne er spillere som vi har stor tru på men vi vet ikke at de er rede til å ta steget. Likevel så har jeg stor tro på dette laget og med de trenerne som er der nå, men hvis vi ikke får flyt nå i starten så vil det nok ta litt tid før det sitter.

Synes det er sunt at de ikke fokuserer på opprykk, det vil lett medføre at en del av spillerene, særlig de unge og urutinerte binder seg. Da får de hvartfall ikke ut nivået, fokus på neste kamp er det som gjelder nå så får de telle opp til slutt.
Tippeliga 2015
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 191 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

FSHelgeland wrote:Registrere at jeg er uenig med de av dere som vil sparke Kåre og at det har gått så langt at dere er urokkelig i deres meninger.
Jeg er langt fra urokkelig. Et par gode bortekamper er nok til at jeg kan endre min mening om Kåre.. Frem til da forholder jeg meg skeptisk til han som trener.. Hvis vi skal noengang ha ambisjoner om å rykke opp må vi vinne bortekamper, enten det er med eller uten Kåre. Jeg tror at når han først får "teken" på vanskelige bortekamper, og greier å klekke ut en slagkraftig kampplan, så kan fort seierne komme. Men så lenge vi opptrer som hodeløse høns, som lemper langt uten mål og mening, så tror jeg ikke vi vinner særlig mange bortekamper. Dette har vi prøvd før, både i 2008, 2009 og 2010, trenger ikke engang nevne kampen mot Hødd i denne sammenhengen.

Håper Kåre overbeviser meg allerede neste helg mot Asker, ingenting hadde vært bedre! :) Om vi vinner 10-0 mot Sandefjord, men taper mot Asker forholder jeg meg akkurat like skeptisk til Kåre, bare så det er sagt.. Dersom vi vinner mot Asker, men går på en skrell mot Sandefjord vil jeg likevel være mer fornøyd med Kåre, enn i det første eksemplet!
Førr Evig!
Gvandreassen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Gvandreassen »

Vi er ikke urokkelige i dette hvis Kåre viser tegn på forandring!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis Kåre får Glimt til å rykke opp er ingenting bedre.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

FSHelgeland wrote:Lurer på hva det er som tilsier at vi har et av de beste mannskapene i adecco?
Vi er en av tre-fire klubber hvor store deler av laget har betydelig eliteserieerfaring? Vi har mange ubeskrevne blad, men det har de andre klubbene jammen da mer av. Kan du peke på klubber bortsett fra de som rykka ned fra eliteserien, som du mener har sterkere mannskap?
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 191 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ingen87 »

Cheese Smirnoff wrote:
At ting har gått skeis etter 2008 er ikke ene og alenes Kåres (Ingebrigtens) feil, sier Berg, og lister blant annet opp klubbens skakkjørte økonomi.
Økonomien er fikset og spillerstallen skal være en av de sterkeste i Adecco. Så da er det èn feil igjen å fikse. Forhåpentligvis blir den fikset uten at det koster Glimt noe, verken sportslig eller økonomisk.
Vi hadde et av de største budsjettene i adecco ifjor (fant ikke kilde, men vet jeg har lest en artikkel om budsjett i adeccoligaen 2010). Spillerstallen ifjor var mange hakk over flere av lagene som kom fremfor oss på tabellen; Strømmen, Løv-Ham, Ranheim og jeg mener vi har et bedre mannskap enn Sarpsborg også. Nivået på spillerstallen mener jeg var omtrent på samme nivå som Fredrikstad.. Dette blir bare subjektiv synsing, og ikke akkurat noen eksaktvitenskap.. At vi har slitt med økonomien siden 2008, er ikke noe argument for å spille elendig fotball. Spillerstallen anno 2008 og 2010 var ikke veldig ulike.

At tapet av Trond Olsen og Birkir Bjarnasson skulle få oss fra topp fire i Tippeligaen til sjetteplass i Adecco bare på to sesonger er bullshit.. Tapet av di to spillerne er den eneste grunnen til at økonomisk krise skulle resultere i sportslig krise.. Vi overpresterte i 2008 med tanke på spillermateriellet, ingen tvil over det, men at vi havnet på sjetteplass ifjord var en STERK underprestasjon.. Dette med at vi har denne hjemme - borte greia, har ingenting med økonomi å gjøre!
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

...og har alt med treneren og spillernes psykologi å gjøre. Er flere som har etterlyst en psykolog/mental trener i lengre tid, og det bør vel være rimelig klart at det er oppe i hue det ligger? Hele laget trenger trening i å omstille seg - er jo større sjanse for at vi gruser RBK på Lerkendal enn Hødd på Høddevoll, rett og slett fordi at de er ikke profesjonelle nok til å motivere seg selv til "grasrot-arbeid". Da må de noen inn for å trene på akkurat det. Normalt sett er jo det en av trenerens hovedoppgaver, men når Kåre ikke besitter den kunnskapen må noen andre inn.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

mortsto wrote:
Vi er en av tre-fire klubber hvor store deler av laget har betydelig eliteserieerfaring? Vi har mange ubeskrevne blad, men det har de andre klubbene jammen da mer av. Kan du peke på klubber bortsett fra de som rykka ned fra eliteserien, som du mener har sterkere mannskap?
Har ikke sagt at jeg mener at så mange av de andre klubbene har bedre mannskap og jeg forventer at vi blir å finne blant de 3-4 beste. Derimot så kan vi ikke gå rundt å tro at våre ubeskrevne blad skal være mange hakk bedre en de andres. Det som irriterer meg litt er at flere hyler om å sparke Kåre fordi vi tapte den første kampen. Ja, vi tapte mot et lag som spillte 2.div i fjor. Vil likevel påpeke at man ikke skal undervurdere effekten av at dette var et lag som kom til kampen med ingenting å tape, masse selvtillit. De lagde utrolig mange mål forrige sesong, de har ikke mange endringer på laget slik at spillerne vet hvor de skal finne hverandre og de seiler på en bølge av entusiasme. Våre spillere kan fort hende var preget av at de følte at de måtte prestere fra kamp 1 nettopp for å unngå det som nå skjer. Da binder man seg gjerne og klarer på ingen måte å spille god fotball. Jeg er sikker på at de prøvde og de var nok vel så slitne som spillerne til motstanderne våre. La oss nå vente noen kamper før vi hyler om Kåres avgang. Vi har sett positive tendenser i laget tidligere i vinter og andre ting tyder på at det er i ferd med å løsne i spillergruppa, ja det rapporteres sågar om økter hvor gleden og entusiasmen virkelig er tilbake i spillergruppa.
Tippeliga 2015
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

FSHelgeland wrote:Det som irriterer meg litt er at flere hyler om å sparke Kåre fordi vi tapte den første kampen.
Vet ikke hvor mange ganger dette har blitt nevnt, men ettersom det åpenbart hersker en tro blant enkelte om at vi ønsker å sparke Ingebrigtsen på grunnlag av kampen mot Hødd, så kan jeg nok en gang fortelle at det ikke er slik.
Ikke for meg, og sannsynligvis ikke for det overveldende flertall av resten heller.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Locked