Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by youron »

På tide å få opp denne tråden.

Vi sleit vel litt i forrige kamp vi hadde mot Sortland etter det jeg husker. Men dette er absolutt en kamp vi skal vinne. En gylden mulighet for våre nye spisser å få noen mål på samvittigheten.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by mortsto »

Håper Kåre starter med samme lag, evt prøver MBJ på venstre back.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Shredd »

Om det skal spilles på samme måten som mot HamKam så mener jeg faktisk at det er på tide å la 4-3-3 få en pause. Jim Johansen liker ikke å ligge bredt, Khalili vil helt klart ha ball i bakrom og virker ikke å være noen møtende spiss. Og midtbanen trenger hjelp. Sortland er en perfekt kamp å teste ut noe annet. 4-3-1-2 f.eks. Skulle gjerne sett et lag med C. Berg i ankerrollen, Berntsen og Haukås som indreløpere, men med en mann foran som kan ta unna både i form av å presse ballfører og som ballfordeler offensivt. Jim tror jeg kunne likt denne rollen, han har et godt skudd også.

Mot HamKam så det ut som man bevisst skulle slå lange baller mot angrepet, og JJ og Robertsen har lite å stille opp med der, Khalili er god på hodet, men taper mot de fleste stoppere i slike dueller, og skulle han vinne er det ingen rundt han til å plukke opp ballen uansett. Kanskje kunne det fungere med Sakk som oppspillspunkt som kan stusse gjennom Khalili eller legge tilbake til JJ, slik at man klarer å holde på ballen litt. Synes ikke vingene har fungert i det hele tatt denne sesongen, og midtbanen virker ofte litt malplassert. Spillerne brukes ikke på deres premisser får jeg inntrykk av, og der er potensiale, det vet vi.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by ingen87 »

+1

Liker din tilnærming til ny spillestil Shredd! Stiller meg bak det å prøve noe nytt, all den tid at kantspillet vårt er fraværende (for tredje sesong på rad, etter vi mista Olsen egentlig).. Å spille med to spisser, og en fremskutt midtbane/playmaker så kunne man kanskje prøvd å spille litt mer "kynisk" spesielt på bortebane. Vi slår mye langt, og som du sier, er det ingen til å plukke opp ballene. Ved å plassere Jim inn sentralt mellom midtbanen og spissene vil det ihvrtfall være en mann i nærheten av duellene som kommer av lange oppspill.. Dessuten har vi gode offensive kvaliteter i backene, som kan bidra til å forme bredden i angrepsspillet!
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by RaymondEngmark »

-1

Jeg skjønner ikke at det skal være en god idè å bytte formasjon i en gruppe hvor spillerene ser ut til å bevege seg i blinde fra før. Dette er en gruppe hvor det har vært trent 4-3-3 over uendelig antall sesonger, både på A-lag og B-lag etc. Vi har en trener som også har en klar 4-3-3 profil, og det var nok en av grunnene til at nettopp Kåre ble valgt.

Det Shredd sier ville være å endre et helt lag for å lage en plass til Jim Johansen, fordi jeg er enig i at som hengende spiss ville Jim vært god. Men da må vi i stede omskolere Jim, i stede for å måtte omskolere Ludde, Nordberg, Robertsen og Stensland som tross at er utmerkede krittsniffere hele gjengen.

Ser heller ikke at Kahili er noen bakromsspiss. Ikke er han rask og ikke har vi noen i Glimt som mestrer å slå en bakromspasning presist. Mye av den gode 2008 sesongen var grunnet farten til Trond, bevegelsene til Birkir og ikke minst pasningene til Runar som også nyttiggjorde Hamoud.

Vi har vinger som snart kan presere på Tronds nivå, men vi mangler Birkir og Runar. Birkir går det mange av på dusinet, men ikke Runar. Jeg tror problemet ligger der; ingen som distribuerer ballen.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Kesseboy »

Hvis ingen kan distribuere ballen (til kantene), hvorfor ha kantene der da?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Glimtfan »

Berntsen brukte vel kantene godt med pasninger spesielt i 1.omgang mot Ham-Kam.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Mjh »

Ja, fram til kantene sluttet å bevege seg.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by ingen87 »

Ja og frem til at backene til Hamkam begynte å opptrå litt mer kyniske.. I starten var det konstant rom på kantene fordi backene gikk fremover på banen.. Etterhvert ble de stående igjen, og vi har ikke sjans. Hverken Jim eller Robert kommer seg vel rundt en back som er balansert? Hver gang vi kom rundt var det fordi backen ikke var der..
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Cheese Smirnoff »

De fleste backer er balansert, hvis ikke tror jeg ikke de har noe på en fotballbane å gjøre.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by ingen87 »

Da mente jeg at de er riktig posisjonert i forhold til resten av forsvaret, altså at hele forsvaret er i balanse. Forsvar som Glimt ikke kan spille mot..
Førr Evig!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by ecke »

Jeg likte Sarpsborgs trener, Johansen, da han uttalte at de hadde ikke noe plan B, men de satset alltid på å utvikle Plan A. Bodø/Glimt har formulert en sportslig strategi i høst for å spille 4-3-3. Da er det vel snart på tide å lære dem å spille 4-3-3, før en starter å endre formasjonene.

Stig Johansen var en ny spiss som lignet lite på Bent Inge Johnsen eller Ivar Morten Normark, og senere Bengt Sæternes eller også Thiago Martins. Khalili har vel like gode muligheter som Stig Johansen til å bli en god spiss i 4-3-3. Det er ellers en rekke aktuelle kantspillere med større hurtighet enn JJ som kan brukes dersom det kreves. En "skjev" 4-3-3 har vært spilt med jevne mellomrom opp gjennom årene, sist med Sørensen, tidligere med CBerg, Dybendal, Bergersen. Ingen av disse hadde fart som Bjørkan, Brattbakk eller Sørensen i sine beste år, og trenger oftere hjelp av back eller indreløpere for å passere. Det har ikke vært noe problem tidligere, og burde i prinsippet ikke være det nå heller.
glimt1000
Posts: 15
Joined: Mon Apr 25, 2011 3:18 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by glimt1000 »

Å foreslå samme laget som vi har spilt med den siste tiden er jo et hån mot alle som sitter på benken. Elendige resultater bør få konsekvenser, og vi må da ha noen på benken som kan gi oss litt mer kvalitet. La oss se det som det er; Ham-Kam er sannsynligvis et av de dårligste 1.divisjons lagene som vi kommer til å møte og et lag vi absolutt burde slått på hjemmebane... ser f*** mørkt ut

Til de som snakker om å gi JJ en skreddersydd rolle ... galskap... Tror nesten han må være det dårligste kjøpet glimt har gjort. Ikke fart, ikke uforutsigbar, løper rett fram og slår elendige innlegg... må være en drøm for enhver back.. har ikke vært i nærheten av å imponere å bør få seg en lang pause etter min mening...

Bare å unnskylde for et så negativt 1 innlegg men er så utrolig irritert over det vi presterer

Hvor mange år skal Kåre bruke på å få oss til å fungere som lag. Alt stopper opp på den siste tredje delen og slik har det vært i mange år. Se på hvor mange mål sjanser Glimt skaper i hver kamp ... deprimerende... Krone rulling for betale sluttpakken hans ?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Taskeladdn »

Jaaa =) La oss starte kronerulling, hva med en sånn Folkets glimtaksjon sak?
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by ingen87 »

Tror nok folk stiller seg veldig skeptisk til ny aksjon, all den tid de ser hvor sykt dårlig avkastning det ga.. De fleste skjulle nok ønsket de brukte pengene på pils i stedefor, mye mer morsomt med ei kasse pils enn hva de fire første kampene har greid å varte opp med.
Førr Evig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Crazy horse »

Jeg mener vi absolutt bør kjøre mest mulig likt lag fra kamp til kamp. Selvsagt bør PVVR og CB spille om de er skadefrie, men jeg ønsker ikke at man bytter flere spillere til denne kampen enn det som er nødvendig. Nå må vi spille inn en gjeng som kan få selvtillit inn mot Askerkampen, det gjøres ikke ved å hive ut halvparten av dem som starta mot Kamma (jeg kan heller ikke se at vi har enorme kvaliteter på benken som kan utgjøre en stor forskjell) .
Fotball er nesten alltid morsomt
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by JimL »

vises denne på nrk nett-tv?
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by ingen87 »

RaymondEngmark wrote:-1


Men da må vi i stede omskolere Jim, i stede for å måtte omskolere Ludde, Nordberg, Robertsen og Stensland som tross at er utmerkede krittsniffere hele gjengen.
.
Da må de jaggu begynne å vise det og!
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Kesseboy »

JimL wrote:vises denne på nrk nett-tv?
Ikke så vidt jeg vet, NRK viser vel bare Adeccoliga. Tviler på at det er noen produksjon fra Sortland.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by bjornage »

Vi får håpe på at Radio 3 tar turen oppover, eller at lokalradioen der kanskje dekker kampen og har nettradio?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Los-Loco »

Centrebet gir bare 6.75 i odds på hjemmeseier... :tenk
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by ingen87 »

Sortland skal sies å ha litt marginene med seg når det gjelder trekning i cupen (da tenker jeg ikke på det sportslige). Ifjor trakk dem TIL og samlet over 2000 tilskuere, og de tror samme antall finner veiene til Blåbyhallen.. At et tredjedivisjonslag får slike tilskuermasser to ganga i løpet av to sesonga må jo gjøre godt i pengboka! :)
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by mortsto »

"Vi møter et ungt Glimt-lag, som er under hardt press. De sliter i serien. Laget kommer hit uten Daniel Berntsen og Erlend Robertsen."
Hvorfor skal ikke disse spille?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Kamptråd Sortland - B/G Søndag 1 mai kl.18

Post by Frodo Baggins »

tror det er på grunn av G18 landskamper, men er ikke sikker..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Post Reply