Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Tromsø er i toppen av Tippeligaen, Glimt ligger ann til nedrykk i Adecco og en tromsianer skriver noe meningsfylt. :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Frodo Baggins wrote:
Det er meningsløst å ha ambisjoner man ikke tror man kan oppfylle
I en prestasjonsgruppe så er det alfa og omega å ha høye ambisjoner. Hvis man kun har ambisjoner om å gjøre det sånn cirka så bra som man tror man kan, så blir man ikke bedre. Og resultatene blir deretter. Hvis dette er gjengs holdning i Glimt så skjønner jeg godt at resultatene er som de er. Hvis C.Berg er sitert rett så vil jeg påstå at dette er en sjokkerende holdning.
Stikkordet er fortsatt "tror"; man skal ha høye ambisjoner, men hvis ambisjonene overgår troen på egne evner, så virker jo ambisjonene mot sin hensikt.

Til øvrige: Hvis dere synes utspillet er så patetisk, hva skulle dere ønske at lagkapteinen gikk ut og sa? "Vi har vært for dårlige så langt, men nå skal Magica fra Tryll foffbombe oss bedre på neste trening, så vinner vi cupen med kun hælspark"? Jeg ser en kaptein som forsøker å bidra til realitetsorientering -- det være seg at forventningene må ned, eller at prestasjonene må opp, og forhåpentligvis møtes forventningene og prestasjonene på et fornuftig nivå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Kesseboy wrote:Til øvrige: Hvis dere synes utspillet er så patetisk, hva skulle dere ønske at lagkapteinen gikk ut og sa?
"Vi har ikke prestert så godt som vi vet vi kan, og nå skal samtlige yte maks, ingen flere unnskyldninger og vi skal spille som et lag for å gjøre supporterne og alle nordlendinger stolt over innsatsen vi legger ned for dere."
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Skal han legge på at de skal ta en kamp om gangen og at ballen er rund? Hvis han hadde kommet med det du legger fram, så tipper jeg det hadde blitt avfeid som meningsløse floskler, etter den neste kampen der så ikke skjer, presumptivt mot Asker. Eller tar jeg så fryktelig feil?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis det ikke skjer noe er det jo noe alvorlig galt med motivasjonen. Og da er vi tilbake på hvem som burde stå for den biten, noe som igjen fører oss til at Kåre ikke gjør en god nok jobb.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Jeg vet da pokker hva CB skal si, men ikke si at vi grunnet uerfarent/ung mannskap (tøv) ikke kan ha som ambisjon å rykke opp. Jeg skulle ønske han kan si noe om hvorfor flere av spillerne virker utrente og nesten umotiverte, og hvorfor det er helt ferske spillere som står for de beste prestasjonene. Men her har selvfølgelig journalisten et ansvar for å pirke borti det intervjuobjektet sier.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Crazy horse »

Jeg synes det er tidlig å utelukke opprykkskamp totalt, men det er ikke noe must at vi rykker opp. Etter halvendt sesong kan klubben evaluere målsettinga, da ser man litt tydeligere hvor det sannsynligvis ender. Vinner vi noen kamper nå kan vi fort være med i toppen igjen, skal vi da først legge bort ambisjonene for så å ta dem tilbake igjen? Blir fort et skifte av ambisjoner for annenhver kamp, da.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Synes også det er for tidlig å skrinlegge opprykkskampen, selv om det spillet jeg har sett ikke er i nærheten av å få oss dit. Jeg vil tro at Adeccoligaen i år blir omtrent som i fjor der Hønefoss blir "årets Sogndal" og der det er ganske åpent hvem som karrer seg til den andre plassen. Sandefjord og Kongsvinger ser ut til å ha store problemer, og andre klare opprykkskandidater finnes vel strengt tatt ikke? Å allerede nå si at vi ikke kommer til å være med å kjempe om opprykk er så utrolig defensivt og skuffende, når en vet hvor godt en del av spillerne våre har prestert tidligere.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

mortsto wrote:Å allerede nå si at vi ikke kommer til å være med å kjempe om opprykk er så utrolig defensivt og skuffende
Gjennomgangsmelodien for Glimt under Kåre de siste årene, altså.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Re Kesseboy

Det er sikkert mye som kan sies og mye av det må være bedre enn å skrinlegge sesongens ambisjon etter 4 kamper med en dårlig unnskyldning om manglende rutine og unge spillere, når fasiten er at rutinen og alderen slett ikke står tilbake for konkurrentene.

Jeg hadde ønsket at CB sa noe slikt "Vi har fått en skjev start på sesongen, men det finnes så mye kvalitet og talent i laget at vi skal kjempe det vi kan for å forbedre den uakseptable tabellplasseringen"

Utalelsene fra CB og KI virker på meg å være svært tafatte og tiltaksløse.
Gutsen og innsatsviljen virker å være like fraværende på banen som i utalelsene til trener og kaptein i media. Det indikerer for meg at man har et systematisk problem som det må gjøres noe med.

I tillegg er det slik at KI gikk ut i media og prøvde å snakke om at årets sesong skulle handle om å unngå nedrykk, så gikk adm ut og snakket om opprykk og det samme gjorde vel CB. Nå er dette plutselig blitt en sesong som skal handle om å bygge rutine. Det er faktisk ikke slik at man ved å bygge et nytt lag behøver å ha lave ambisjoner. RBK har fått en tung start i tippeligaen med masse utskiftninger og ungutter som får mye tillit, hører man der snakk om å vike fra gullambisjonene?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

- Vi er ett ungt lag på midtbanen, jeg er 24, Berntsen er 18, Karlsen er 20, så når vi får en såpass dårlig start som dette så blir man preget. Klarer vi få en seier så vil vi bygge opp selvtilliten. For det er ikke tvil at det er potensialet i laget.

Mangler dere rutine på banen?
- Det er plenty rutine bak i mål. Jonas er flink å dirigere
http://www.glimt.no/wips/1454105840/mod ... e/pager/1/

Slike uttalelser er saklig og mer passende for en Glimt-spiller. Det lukter Glimt-legende-materiale av Haukås så langt!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Haukås er en knakende god spiller, hadde bare alle hatt like mye vilje og innsats som han...
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Joda, midtbanen er ung med en snittalder på 20,3 år i siste kamp. Men manglende rutine? Både Haukås og Karslen har da spilt plenty med kamper i Adecco. Nok til å ikke defineres som urutinerte.

Som ett lite apropos, mot Sogndal var snittalderen på TIL's midtbane 20,5, mot Odd 21,5. Så å påstå at Glimt's lag er så ungt å urutinert er i beste fall en dårlig unnskyldning. Og den beste på midten mot Kamma var den yngste...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Glimtfan wrote:Det er sikkert mye som kan sies og mye av det må være bedre enn å skrinlegge sesongens ambisjon etter 4 kamper med en dårlig unnskyldning om manglende rutine og unge spillere, når fasiten er at rutinen og alderen slett ikke står tilbake for konkurrentene.
Man trenger jo ikke skrinlegge ambisjonene selv om man forsøker å forklare sesongstarten på noe vis. Jeg er jo i og for seg enig med deg i at prestasjonene neppe står og faller på alder og rutine, men jeg ser ikke det helt store motsetningsforholdet. Dersom alder og rutine har vært problemet, og man ikke har tatt høyde for det, betyr jo vissheten om problemet at man nå kan ta høyde for det.

Når det er sagt, så synes opprykk å være veeeldig langt unna med det som har blitt vist så langt. Så om man ikke skal skrinlegge ambisjonen, så kan man kanskje revurdere hvordan man skal legge opp vegen dit?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

Det viktigste for C. Berg er vel å stagge omgivelsene, for spillergruppa virker for meg å være fast bestemt på at de skal få det til. Det er vel først og fremst støyen i klubbens omgivelser han vil til livs.

Det nytter ikke å prate om at Karlsen er en spiller med rutine fra Adecco. For meg fremstår han som et klart svakt punkt i Glimtlaget, og når C. Berg er frisk forventer jeg at han er ute av laget. Haukås har vært en god signering og ser ut til å ha gode holdninger, jeg liker han. Men snittalderen på midtbanen i sist kamp er høyst representativ for rutinen, vi har en meget tynn midtbane når C. Berg er ute og det er etter mitt syn viktigste årsak til at vi sliter. Derfor er jeg mer giret på å bruke penger på en god kreativ midtbanespiller enn å bruke penger på å sparke Ingebrigtsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Synes ikke Karlsen har gjort seg helt bort og er usikker på om jeg syntes Haukås var så mye bedre mot Ham-Kam, men Haukås var i en rolle som ikke kler han i det hele tatt. CB har kvaliteter og passer inn i en rolle vi sårt trenger for å binde forsvar og midtbane samme på en bedre måte. Det vil kunne styrke laget både defensivt og offensivt.

Når det gjelder rutine, så har Haukås mer enn nok rutine, mens Karlsen faktisk ikke har gjort mer enn en sesong for svake SIF og jeg er ikke så sikker på om det har bidratt voldsomt. Haukås var jo fast for oss ifjor.

Samtidig er ikke alltid rutine det viktigste, Berntsen var klart best på midten i sist kamp. Jeg tror likevel en midtbane med Berntsen-CB-Karlsen/Haukås vil fungere vesentlig bedre enn midtbanen mot Ham-Kam.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Ja gjerne en kreativ midtbanespiller, men da bør ikke Kåre være trener. Alle spillere i Glimt har utviklet seg negativt i løpet av de 2 siste sesongene, og finner det ikke noe særlig lurt at enda en spiller skal komme inn og bli dårligere og dårligere. Mounir, PVR, Thiago osv er klassiske eksempler på dette. Den ene var til og med i landslagsdiskusjonen.
Kan nevne haugevis av andre eksempler, men dette får holde.
Som tidligere nevnt på dette forumet har Ranheim nesten en helt nytt lag med liten eller ingen Adecco-erfaring. Ingen spillere er heltidsansatte, så lenge man fokuserer på at Glimt har et for ungt og urutinert lag så lurer man kun seg selv. Glimt har den tredje beste stallen i år etter Hønefoss og Sandefjord.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Ranheim har vel også et budsjett som er rundt 1/4 av vår.

Jeg for min del synes det oser av unnskyldninger som pøses ut uten mål og mening.
Ja, Glimt har noen unge spillere og noen er urutinerte, men summen er ikke slik at vi har blant de lavere snittalderne i adeccoligaen eller er blant de mest urutinerte lagene. Ikke har vi blant de laveste budsjettene og ikke er vi blant klubbene med minst tradisjoner i toppfotballen.

Spør du meg er vi en av klubbene med de beste forutsetningene for å lykkes i adeccoligaen, det var vi også i fjor. I fjor ble vi nummer 6, i år ligger vi tredje sist etter 4 runder.

Det er riktig at det har vært mye ytre støy rundt Glimt og usikkerhet som naturlig nok har preget prestasjonsgruppen. Men se til Nybergsun og hva Ola Brenden har fått ut av laget i fjor og i år og sammenlign med ressursgrunnlaget til Glimt og resultater!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by brutus »

Glimt sliter sportslig. Og hovedårsaken til dette er selvsagt Kåre Ingebrigtsen.
DIXI
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by liverglimt »

Det er ikke ofte jeg er enig med deg Brutus, men nå er jeg helt enig. Din analyse er i verdensklasse PWC eller hva de enn heter kunne sikkert tatt er par millioner for å komme fram til samme konklusjon!!!
@liverglimt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by brutus »

Din kommentar er ironisk, men samtidig er vi vel fullstendig enige. :wink:
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

+1 til mortsto og -5 til Kesse ;)

Om det skulle være noe så usannsynlig som et gjennomtenkt utspill fra C.Berg for å "beskytte" de yngre, så er det ekstremt lite smart nettopp pga det som poengteres av flere andre her. En som sitter på gjerde annenhver søndag og lurer på om han skal dra på kamp - er det noen da som tror at han kommer dersom han vet at ambisjonene er lavere og at det dermed "ikke er så farlig" om resultatene uteblir? Man kommer for å se laget sitt vinne, underholde, bli bedre, og gjøre en stolt - ikke oppnå noe som i beste fall kan kalle et mål om å bli pittelitt bedre.

Man har i hele vinter og vår pratet om hvor viktig man er i Bodø og Nordland, hvor mye man betyr for regionen, og hvordan man skal bygge et lag med nord-norske røtter. Og ila de første 4 rundene får vi presentert et lag med mindre sjel og inspirasjon enn Lyn, og nå skal vi atpåtil finne oss i at kapteinen avskriver alt som heter opprykksambisjoner for å ta bort press? Unnskyld meg, men det presset for å prestere har Glimt lagt på seg selv gjennom denne oppryddingsprosessen, og da får de dæsken snurke meg "spøtte i nævan" og gå ut på bana og vis at de fortjener støtten de har fått!

EDIT: Så om det skulle være et "media-sjakktrekk", ja da får de bytte/skaffe seg rådgiver for denslags. Ingebrigt Steen-Jensen ville ikke stått og sagt sånt.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Kesseboy wrote:Til øvrige: Hvis dere synes utspillet er så patetisk, hva skulle dere ønske at lagkapteinen gikk ut og sa? "Vi har vært for dårlige så langt, men nå skal Magica fra Tryll foffbombe oss bedre på neste trening, så vinner vi cupen med kun hælspark"? Jeg ser en kaptein som forsøker å bidra til realitetsorientering -- det være seg at forventningene må ned, eller at prestasjonene må opp, og forhåpentligvis møtes forventningene og prestasjonene på et fornuftig nivå.
Vil at kapteinen samler spillergruppa (og Kåre) til et ekstraordinært møte, etter at styret gjorde sin innkalling. Om man har så tro på at treneren og de ressursene man har skal klare å snu det, så må man kunne ta et ansvar for at de riktige prosessene blir satt i gang.

Slik det er nå er det bare støtte-trener-svada fra C.Berg mens de durer på som vanlig og lar de neste 2 kampene avgjøre Kåre's skjebne. Veldig typisk fotballpolitikk, men når før kapteinen vår gir seg ut i media så syns jeg han kan være oppriktig i at han enten er dønn ærlig og tørr kritisere, eller hvertfall viser litt baller.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Greit, da sier vi at vi skal være mye bedre enn vi er, og så blir vi det?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by ecke »

Jeg synes også CBergs "forståelse" er feilaktig slik mange har påpekt. Laget er mer rutinert enn de fleste man konkurrerer med, og pengene som brukes er mye mer enn de fleste andre. Dette er nok til at omgivelsene har rett til å kreve mer, og det burde være nok for at mange burde se seg selv i speilet før de uttalte seg.

Uttalelsen fra CBerg er litt av den samme tonen som enkelte i styret og administrasjon brukte stadig oftere før B/G rykket ned til Adecco, " det er ingen selvfølge at Bodø har et lag i Tippeliagen". Dette fikk de selvsagt rett i med den prestasjonen som ble gjort i forkant av dette, og det er en fare for at CBergs uttalelser er like selvforsterkende. Jeg syntes det var skammelig å henvise til spilleravganger som KI gjør på TV før kampen mot HamKam. og jeg synes faktisk det er like skammelig dersom CBergs bortforklaringer blir stående.

Det er også nok å vise til Berntsens og Bjørnbakks prestasjoner for å fortelle CBerg og KI, at det er helt andre forhold enn rutine som er mangelen med laget.
Locked