Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Bare for ordens skyld, for de som ikke har lest saken, her er de tingene Berg er sitert på om prestasjonene:
Etter å, i følge AN, ha sagt at det er mange årsaker til dårlig poengfangst, sier Berg at ...
- Årets Glimt-lag mangler de rutingerte spillerne som kan lese klimaet i kampen, og pushe og kjefte når det behøves. Akkurat det er det vanskelig å gjøre for en trener på sidelinja. Situasjonen vi er i nå, er langt fra bare trenerens feil (...)
- Dersom du hadde spurt meg før sesongen, ville jeg sagt at vi burde havne på øvre halvdel. Vi har et urutinert lag som trenger tid. Et eksempel er kampen mot HamKam, hvor jeg synes Martin Bjørnbak og Daniel Berntsen var Glimts beste. Det er kanskje ikke et bra tegn akkurat nå, men et veldig bra tegn for framtida. Man må ha tålmodighet (...)
- Det finnes ikke noe hokuspokus. Jeg har aldri vært i en spillerstall med så lite rutine, og her ligger det noen utfordringer. Da blir det gjerne litt tyngre å takle motgang. For vår del handler det om å ta tak i hverdagen, og utvikle prestasjonene på trening (...)
- Intensiteten må opp. Når den delen av spillet vårt sitter, så er vi et godt lag. Det tror jeg også de fleste vet. Utfordingen ligger i å vite det selv. Jeg mener den stallen vi har er god nok til å snu det, men mye sitter over snippen.
Edit: Fant noe jeg ikke fant først.

Berg er ikke sitert på at ambisjoner om opprykk skal kastes, men journalisten skriver at "Berg mener alt snakk om et opprykk allerede i år bør skrinlegges". Dette like før det andre sitatet over.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Fortsatt tynne bortforklaringer fra Berg..
Det er rutine i massevis i troppen, og når Bjørnbak og Bernsten er de beste på Glimt i kampen mot Hamkam så forteller det litt. Bjørnbakk hadde vært i Glimt under en måned før han var god på Adecconivå, og det etter å ha spilt i en heller svak 3.divisjonsavdeling i mange år.

Hovedforklaringen er vel heller at treningen til Glimt holder en heller laber kvalitet, og det har de gjort en stund. dette vises på at spillere som hadde kvaliteter i utgangspunktet blir gradvis dårligere. en anne forklaring er at Glimt trodde de var veldig gode i februar, og slakket av etter det. Noe som er totalt uakseptabelt i en presatsjonsgruppe. At treneren lar det skje viser at han ikke er kapabel til å løfte laget, og at de av spillerne som skal løfte laget er de som senker seg mest ned på trening.
Og det med urutinert er rett og slett svada, sett i forhold til Hødd, Sandnes Ulf og Hamkam så har Glimt mye mere rutine på dette nivået.

KI er hovedansvarlig for at nivået på treninger opprettholdes, at nivået senkes i mars etter en god februar er rett og slett elendig.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Kesseboy wrote:Greit, da sier vi at vi skal være mye bedre enn vi er, og så blir vi det?
I motsetning til å konkludere med hvor gode vi er, og akseptere det? Ja takk!

Ironisk nok har det de siste årene vært mye fokus på hvor høy snittalder det har vært i Bodø/Glimt, og at dette har påvirket form og skadeliste m.m. Nå som snittalderen redusert til hva jeg kan se er et sunnt nivå (spesiellt til Adecco å være), så er det plutselig et problem.

Unnskyldninger er det nok av. Heller haulaus enn rådlaus?
Kristatistisk
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by -list »

De spillerene som virkelig når langt i verden, de store superstjernene eller de norske utlandsproffene...

Ved hvilken alder når de adecco-nivå? 25? I don't think so. Hvis våre 20+-åringer er for urutinerte for reserveligaen, er det ikke egentlig systemet rundt som er for tregt til å presse dem fram?

Ørjan og Mini var vel 20 og 23 da de tok the double med Rosenborg. Runar 19 da han fulgte etter. Ludvigsen var i Hertha BSC da han var 20? Solskjaer var vel 23 da han kom til Man:U.

Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men det at man er 20 år betyr vel ikke at man må være for "urutinert" til å vinne bunnkamper i 1.div?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

-list wrote: men det at man er 20 år betyr vel ikke at man må være for "urutinert" til å vinne bunnkamper i 1.div?
Nei, normalt sett ikke.. Spesielt med tanke på at man møter lag med minst like mange "urutinerte" spillere, og spillere fra 2 lag som i fjor spilte på ett nivå under.. Beklager men klarer ikke å kjøpe den unnskyldningen.. Spesielt med tanke på at disse "urutinerte" på Glimt spiller på G18 landslaget... Og for Glimt's del så håper jeg at de ikke går rundt å tror på denne unnskyldningen internt.

Og hvorfor er det slik at de urutinerte er de som presterer best??
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Frodo Baggins wrote:Spesielt med tanke på at disse "urutinerte" på Glimt spiller på G18 landslaget... Og for Glimt's del så håper jeg at de ikke går rundt å tror på denne unnskyldningen internt.

Og hvorfor er det slik at de urutinerte er de som presterer best??
Nettopp, skremmende av Berg å ha denne unnskyldningen. Da kommer man ingen vei, det Glimt har hatt de siste 2 årene er stortsett bortfoklaringer, og ingen ananlyse, gjennomgang av trenere, trenerstruktur, innhold i treningene, nødvendige endringer som bør gjøres for å få spillere til å bli bedre enn stadig å bli dårligere. Eksempler er nevnt tidligere. Hvis Kåre, styret og hele glimtsystemet setter seg ned og ser på dette i en grundig analyse, er jeg villig til å godta at Kåre blir værende. Men det må skje, og oppfølging, evaluering bør skje en gang i måneden.
Dert dummeste man kan gjøre, er å tro at ting ordner seg av seg selv bare man får mer tid.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Thomas Andersen »

Hvis Berg var en stor filosofisk tenker, analytiker eller researcher, så hadde han vel ikke vært fotballspiller...

Dette er "hear-say". Floskler som vandrer rundt. Utsagn spillere og klubbfolk hører, svelger og sier videre. Det skjer i alle organisasjoner. Det forandrer seg ikke før noen sier imot. Feks en ny trener.
Gult er kult!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by FSHelgeland »

Nei nå synes jeg dere prater mye tøv. Selv om alder og rutine ikke har noe å si ( ideres øyne) Så tar det uansett tid å spille inn en ny ellver. Dette hadde nok gått raskere hvis det hadde vært flere rutinerte spillere, eller hvis ikke konkursspøkelset hadde hengt over klubben gjennom det aller meste av vinteren. Spillet i den siste kampen viser helt klart at noe er på gang, og det vil komme. Sann mine ord.... Synes en del her er i overkant kritiske og lytter bare til sine egne argumenter eller argumenter som støtter opp om hva de selv mener. Nå er vi som er positive til å la Kåre prøve noen kamper til hardt kritisert fordi at vi bruker den samme argumentasjonen hele tiden, men det er da jammen ikke mye bedre det oppgulpet som kommer fra de som ønsker at Kåre skal gå umiddelbart. Det er de samme argumentene som kommer hele tiden og alt av det som kommer av argumenter imot deres syn blir avføyd som tøv, spesiellt hvis det kommer fra noen i klubben. Ber dere innstendig om å prøve å se begge sider av saken, selv om det kan være vanskelig.
Tippeliga 2015
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Krølle »

FSHelgeland wrote:Nei nå synes jeg dere prater mye tøv.
FSHelgeland wrote:Det er de samme argumentene som kommer hele tiden og alt av det som kommer av argumenter imot deres syn blir avføyd som tøv
Tøvprat! :)
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Kesseboy wrote:Greit, da sier vi at vi skal være mye bedre enn vi er, og så blir vi det?
Ja, det var jo det jeg sa :D

Nei, SÅ enkelt er det ikke. Men jeg liker å tenke i et litt større bilde enn akkurat hva som skjer på banen, for med en klubb som Glimt så henger det veldig mye sammen. Og jeg syns slike kommentarer fra C.Berg er lite heldig i AN, og selv om sitatene i og for seg kan stemme, ser jeg heller at det tas opp med Glimt, TAES TAK I, og at man deretter går til AN når man har en plan for hvordan det skal forbedres (vente og senke ambisjonsnivået er IKKE en plan). Slik artikkelen er nå så sitter man igjen med et inntrykk av at lagets kaptein ikke har tro på opprykk, syns laget er for dårlig, og at publikum må vente og se på at laget kanskje setter seg og blir bedre utover sesongen. Kombinert med at vi har en trener med ekstremt nedadgående trend er det jo ikke store håpet om det, og det betyr at Glimt egentlig allerede nå bør reduseere budsjettposten for billettinntekter.

Jeg velger jo å håpe på en sportslig oppgang pga interne rutiner som nok er satt igang, men syns altså at slike kommentarer om ambisjoner og opprykk etter 4 serierunder virker mot sin hensikt.
Una mas cerveza.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by dalers »

Jeg har til gode å lese en fornuftig kommentar av en Glimtspiller, ei heller denne gang. CB kommer med en slags opphøyning av rutine, men jeg må ærlig innrømme at jeg hadde sett et lag full av Berntsen'er enn et lag av CB'er.

CB kommer aldri til å komme med mistillitsutsagn mot KI så lenge sistnevnte sitter som trener. Jeg ser heller ingen unison støtteerklæring til treneren fra spillergruppa. DET er det verdt å merke seg.

KI sitter nok på lånt tid og dette VET seff CB. Men enn så lenge prøver CB å skape ro i og rundt Glimt. Greit nok.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Re FSHelgeland

Rutine og alder spiller selvfølgelig inn og det er klart at man vil kunne ha innkjøringsutfordringer knyttet til store utskiftninger av lag, men den unnskyldningen blir for tynn etter mitt syn når man har vært klar over dette i lang tid.

- Da målene for sesongene ble satt var man klar over antall utskiftninger.
- Treneren har hatt mulighet til å kjøre en mer fast 11er i oppkjøringen for å spille inn samhandling, system etc uten at dette har vært gjort i tilstrekkelig grad, slik jeg ser det.
- Et lag som Ranheim i 1.divisjon har hatt like mange utskiftninger med mindre ressurser. Ranheim er nummer 4 a poeng med lederen i adeccoligaen. Ranheim står hittil uten tap. Vi har tredje sist med 2 uavgjort og 2 tap.
Brann i tippeligaen har hatt omtrent like mange utskiftninger og presterer betydelig bedre enn ventet.

Jeg mener utskiftning av lag tester kvaliteten på treningsarbeid og lederkvaliteten, på samme måte som ytre støy (økonomiske problemer) tester de samme tingene. Jeg mener KI sto til stryk i forhold til dette arbeidet i fjor og hittil ser det likedan ut.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Sven-Rune »

Er dere noen gang intervjuet av en journalist? Jeg er, og ble skremt da jeg leste hva som kom på trykk!

Eksemplet om pavens besøk i USA sier også noe om journalister; Pavens første ord i USA: Er det horehus her?
Virkeligheten var slik: journalisten spurte om paven skulle besøke horehus mens han var i USA og paven svarte: finnes det sånt her?

Ingen av oss er fornøyde med to poeng etter fire kamper, men nå foreslår jeg at vi gir trenere og lag litt (ikke mye hvis det fortsetter slik) arbeidsro. Bryne med flere kommer også til å tape et par kamper køller av sesongen!

Stå på Glimt og alle med gule hjerter (tror jeg innlemmet Frodo der :wink: )
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Novi wrote:Slik artikkelen er nå så sitter man igjen med et inntrykk av at lagets kaptein ikke har tro på opprykk, syns laget er for dårlig, og at publikum må vente og se på at laget kanskje setter seg og blir bedre utover sesongen.
Om man setter det på spissen kan uttalesene minne om å gi opp.
Glimtfan wrote:Et lag som Ranheim i 1.divisjon har hatt like mange utskiftninger med mindre ressurser. Ranheim er nummer 4 a poeng med lederen i adeccoligaen. Ranheim står hittil uten tap. Vi har tredje sist med 2 uavgjort og 2 tap.
Godt poeng, fordi om man sammenligner med hva andre lag har av problemer, utfordringer og ambisjoner, så kan ikke jeg se et eneste argument som holder vann. Lav snittalder, økonomisk rot, skadet, mistet spillere ... alt dette har flere klubber overlevd uten problemer. Og ikke minst, det er ingen andre klubber enn Glimt som bruker så mye tid på å syte om det. Eller fokusere på det om du vil ha et bedre uttrykk.

Man skal ikke se problemene og leve med dem, man skal se problemene og løse dem. Hvem som helst kan gå inn å gjøre nærmest hvilken som helst jobb på en eller annen måte. Men det er stor forskjell på en som gjør en jobb godt og en som bare er der.

Ref: KI
Kristatistisk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by RaymondEngmark »

Sven-Rune wrote:Er dere noen gang intervjuet av en journalist? Jeg er, og ble skremt da jeg leste hva som kom på trykk!

Eksemplet om pavens besøk i USA sier også noe om journalister; Pavens første ord i USA: Er det horehus her?
Virkeligheten var slik: journalisten spurte om paven skulle besøke horehus mens han var i USA og paven svarte: finnes det sånt her?

Ingen av oss er fornøyde med to poeng etter fire kamper, men nå foreslår jeg at vi gir trenere og lag litt (ikke mye hvis det fortsetter slik) arbeidsro. Bryne med flere kommer også til å tape et par kamper køller av sesongen!

Stå på Glimt og alle med gule hjerter (tror jeg innlemmet Frodo der :wink: )
Ja, ikke sant. Har også hatt noen intervjuer med aviser, og det er som om de intervjuet noen som intervjuet meg, for alt blir tatt ut av kontekst. Som man ser på paven, men akkurat det der e presseskikk som ikke hører hjemme noen steds. Når jeg studerte i utlandet var journalistikk et av fagene mine, og den type quotes er stort sett ulovlige.

Forresten; håper alle innser at dette intervjuet med 99% sikkerhet er spadd opp av AN. Det er ikke slik at Berg har gått til avisa for å redegjøre for noe. Saken er nok den at AN har stillt kritiske spørsmål i retningen "har dere tillit til treneren", hvor han må svare ja eller nei. Og dersom han sier nei, eller forsåvidt tja, så kan dere tenke dere til hva som blir skrevet i avisen.
Kristatistisk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

Ranheim kan bli interesant fremover, hovedsponsoren demes har gått konk...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

CB wrote:Vi har et urutinert lag som trenger tid. Et eksempel er kampen mot HamKam, hvor jeg synes Martin Bjørnbak og Daniel Berntsen var Glimts beste. Det er kanskje ikke et bra tegn akkurat nå, men et veldig bra tegn for framtida.
:!: Glimt har er urutinert lag, eksemplet på det er at de mest urutinerte spillerne presterer best.

:!: Det er ikke et bra tegn akkurat nå at unggutta presterer bra, men det er bra for fremtiden.

:tenk Håper Christian Berg er kraftig feilsitert.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Sven-Rune wrote:

Stå på Glimt og alle med gule hjerter (tror jeg innlemmet Frodo der :wink: )
Er det nå jeg skal takke ? :-) Har faktisk begynt å synes så synd på Glimt og mine supportervenner at jeg er sluttet med min vennskapelige mobbing av de når det går dårlig. Man sparker ikke de som ligger nede..

Men står fortsatt for at de unnskyldningen som er kommet fra KI og CB ikke er akseptable..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Mot Kamma startet Glimt slik:

Kolstad - Rutinert
Hamoud - Rutinert
Bjørnbak - Urutinert
PVR - Rutinert (Erstattes av EEK tildlig - delvis rutinert)
Jacobsen - Rutinert
Haukås - Rutinert
Karlsen - Delvis rutinert
Berntsen - Urutinert
Robertsen - urutinert (erstattes av Stensland - Urutinert selv om han har vært i Glimt lenge)
JJ - Delvis rutinert
Khaili - Rutinert (Erstattes av Sakk - Rutinert)

Status blant de 14 som var på banen:
7 rutinerte
3 delvis rutinerte
4 urutinerte
Av de 4 urutinerte framstår 2 av dem som Glimt's beste. 9 av de 14 har Tippeligaerfaring.

Hvor mange hos Hødd, Kamma og Sandnes Ulf har Tippeligaerfaring?

Sorry KI og CB, det urutinert greia dere unnskylder dere med kunne jeg kjøpt hvis dere spilte i Tippeligaen. Men i Adecco blir dette svada..
Last edited by Frodo Baggins on Fri Apr 29, 2011 3:47 pm, edited 1 time in total.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Glimtfan »

Hele holdningen om at det er "skummelt" at de unge presterer best, synes jeg er rar.

Hvem klagde da Rooney sto frem, Owen, Fabregas, Mikel osv osv

Berntsen er den spilleren i Glimt som virker å ha soleklart best grunnteknikk, etter mitt syn burde man hylle at han presterer best på laget.

Forøvrig helt enig i fremstillingen din Frodo
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Jeg leser CB slik at det ikke er et bra tegn at de ikke-fullt-så-urutinerte spillerne presterer på nivå med de urutinerte, og at det er to tenåringer som drar lasset. Det er da ingen motsetning mot å hylle Berntsen og Bjørnbak(k) for gode prestasjoner?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Sven-Rune »

Når fanden leser Bibelen......

Jeg forsto det også som du gjorde Kesseboy!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tjongs »

Tolket vel også dette som et spark til seg selv og de andre mest rutinerte, snarere enn at det ikke var bra at de urutinerte sto frem.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Så poenget er at det ikke er mangelen på rutine som er problemet, men at de rutinerte ikke presterer? Det gjør jo ikke saken stort bedre... :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Taskeladdn »

:P Må bare sitere en kjenning jeg, likte komentaren :P
Vi hadde garantert prestert bedre hadde det ikke vært pga stemningen som skapes via Glimtforumet
Er vel her rutine og spiller inn, at man ikke tar til seg alt negative styret rundt en når man drar på jobb.
Locked