Krev Ingebrigtsens avgang!(Ingebrigtsen har gått av)

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Los-Loco »

Dagens næringsliv med en sjelden fotballrelatert artikkel:

http://www.dn.no/karriere/article2137862.ece
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

ecke wrote:Jeg tror som andre at han heter TKS, og snart spiller vi nok også 4-2-1-3 :roll:
Jeg tok ikke den ... utdype?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by -list »

Mjh wrote:Med mindre Skarp slås med tresifret antall mål tror jeg neppe det blir mer enn 3000 på aspmyra
Hvis Skarp slås med tresifret antall mål, kommer det mer enn 3000 på Aspmyra. Det vil til og med komme en og annen journalist fra utlandet.
ecke wrote:Jeg tror som andre at han heter TKS, og snart spiller vi nok også 4-2-1-3 :roll:
Det er vel lagt opp til at TKS skal jobbe seg inn i organisasjonen nå. Det spørs om de ville tilbydt ham spillerutvikler-jobben nå dersom han var seriøst vurdert som hovedtrener på kort sikt.

Kanskje det blir ass. trener opp til hoved, og ny sp.utv. opp til ass trener? Med eventuelle samarbeidsvansker etterhvert.

Det jeg EGENTLIG tror er at som hver gang før, så blir jeg overrasket over trenervalget ;)
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Los-Loco wrote:Dagens næringsliv med en sjelden fotballrelatert artikkel:

http://www.dn.no/karriere/article2137862.ece
Den der artikkelen er nok mer for situasjoner slik som med f.eks. Sandefjord. Vi har hatt en nedgående trend i over 2 år - da snakker vi ikke om en situasjon hvos man "sparker treneren hver gang det går litt dårlig", slik artikkelen sier.
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Cheese Smirnoff »

Glimt.no har fortsatt ikke snakket med Kåre, de overlot heller ansvaret til Gaute Larsen å forklare hvorfor Glimt ligger an til nedrykk. Som jeg har skrevet tidligere sto det i samme artikkel som intervjuet med Larsen at webredaksjonen ikke fikk tak i Kåre etter kampen. Hvis Kåre mener han er rett mann for klubben burde han forklare hvorfor det ikke vises ute på banen. Når han løper og gjemmer seg gjør han det bare enda verre for seg selv.

Relativ sportslig suksess og økonomisk ruin var mye morsommere enn relativ økonomisk suksess og sportslig ruin...
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Sandefjords situasjon er ganske lik den Glimt hadde, bare med ett års "forsinkelse". De rykka opp med det en trodde var et svakt mannskap, og som alle forventa skulle gå rett ned. Hadde en fin sesong hvor de havna på en 8.plass (bare målforskjellen bak TIL på 6.), og ble året etter et desidert bunnlag. I oppkjøringen har de vært svake, og verken spill eller resultater tilsier at de skal klare å rykke opp igjen. Det virker som Walker har vært godt likt av spillerne, men det holder tydeligvis ikke når resultatene ikke kommer. Hadde Glimt sparket Kåre på dette tidspunktet i fjor, så hadde jeg syntes det hadde vært en noe desperat og forhastet handling, men nå skjønner jeg ikke hva alternativet er.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Novi »

Cheese Smirnoff wrote:Glimt.no har fortsatt ikke snakket med Kåre, de overlot heller ansvaret til Gaute Larsen å forklare hvorfor Glimt ligger an til nedrykk. Som jeg har skrevet tidligere sto det i samme artikkel som intervjuet med Larsen at webredaksjonen ikke fikk tak i Kåre etter kampen. Hvis Kåre mener han er rett mann for klubben burde han forklare hvorfor det ikke vises ute på banen. Når han løper og gjemmer seg gjør han det bare enda verre for seg selv.

Relativ sportslig suksess og økonomisk ruin var mye morsommere enn relativ økonomisk suksess og sportslig ruin...
Lukter vel Kåre-exit av dette ja. Blir ikke overrasket av om det skjer før cup-kampen.
Una mas cerveza.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Og i dagens AN så er det Cato som er intervjuet om alle spillerne med utgående kontrakt. Jeg tror at det internt i Glimt er klart at Kåre er ferdig, og at det forhandles om exiten hans.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Masinga »

Cheese Smirnoff wrote:Relativ sportslig suksess og økonomisk ruin var mye morsommere enn relativ økonomisk suksess og sportslig ruin...
Morsommere, ja. Men ikke noe alternativ. Uten en økonomisk snuoperasjon hadde Glimt i dag spilt i HESA-serien og knapt nok det. Nå får vi håpe på en sportslig snuoperasjon i absolutt hele klubbapparatet og fortsatt økonomisk fremgang.
Masinga
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Masinga wrote: Uten en økonomisk snuoperasjon hadde Glimt i dag spilt i HESA-serien og knapt nok det. Nå får vi håpe på en sportslig snuoperasjon i absolutt hele klubbapparatet og fortsatt økonomisk fremgang.
Det er vel alle enig i. Hadde man bare samtidig da ønsket var å starte fra scratch, forhandlet fram en løsning med Kåre exit og ansettelse av Bjørkan, som var ledig akkurat på riktig tidspunkt, ja da hadde det bare vært solskinn.
Tror egentlig at Bengt Inge fikk en forståelse av akkurat det, i hverfall var det det han ga utrykk for.
Ellers så var jeg og er jeg fortsatt forundret at så mange på dette forumet fortsatt hadde tro på Kåre før sesongstart. Jeg hadde et inderlid håp om at jeg kunne ta feil på dette punktet, men dessverre.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Masinga »

Jeg har vondt for å tro at grunnen til manglende suksess på banen bare skyldes Kåre. Jeg tror, hvis alle går i seg selv, at manglende samhandling og manglende vilje til å gjøre hverandre gode kan være mulige forklaringer. Hvis ikke dette er på plass, vil også neste trener få problemer.
Masinga
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Noen av spillerne på Alta:

Børge Josefsen 16 år
Joacim Medlie 16 år
Erik Lund Holm 17 år
Even Sjøgren 17 år
Dag Andreas Balto 18 år
Mihkku Aslaksen Måsø 18 år
Vebjørn Sletti 18 år
Håvard Nome 20 år
Sega Ngom 20 år
Markus Rolansen 21 år
Christian Reginiussen 21 år
Magnus Nikolaisen 22 år

Alta kjemper i toppen med en syltynn stall, ny trener, nye spillere. At man fortsatt ikke er i stand til å se hvor problemet i Glimt ligger, vitner om en total mangel på realitetsorientering.

Hvis man fortsatt bruker ordet ung og urutinert om Glimt, og ikke innse hvor problemene ligger, ja da kan jeg garantere at Glimt er i 2.div neste år, eller kanskje rett og slett er konkurs.
Last edited by Knuta on Tue May 10, 2011 2:03 pm, edited 3 times in total.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Boombadila »

det er vel ikke en mangel på realitetsorientering å påpeke at glimt har problemer i flere dimensjoner. Men klart, om kartet ditt er ferdigtegnet så passer det vel fint å presse terrenget inn i det?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10030
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Knuta »

Nå har vel Kåre tegnet terrenget i 3 år, så kartet har nok generert seg selv.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

Boombadila: Problemet er vel det irriterende faktum at bortforklaringer som alder og mangel på rutine, blir gjentatt til det kjedsommelige, selv om enhver oppegående journalist, I AN feks, kunne plukket dette fra hverandre. For min del er jeg ikke så sikker på om Glimt pr dd har problemer på så mange flere områder enn de som Kåre rår over, som trening, taktikk, lagledelse, osv.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Kesseboy »

Tviler ikke på at Alta kan fortsette de gode resultatene, men å si at de "kjemper i toppen" etter fem kamper, alle mot lag som pr. 5. runde ligger på nedre halvdel, er vel å foregripe begivenhetene en anelse.

Den framste indikatoren på Altas kvalitet kontra Glimts er vel sånn sett at Alta vant 2-1 i Sandnes, Glimt tapte 0-3.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Frodo Baggins »

Kesseboy wrote: Den framste indikatoren på Altas kvalitet kontra Glimts er vel sånn sett at Alta vant 2-1 i Sandnes, Glimt tapte 0-3.
Spør du meg så er vel den fremste kvaliteten til Alta kontra Glimt, at de scorer mål, og vil vinne kamper. Alta har som Glimt mistet mange sentrale spillere fra i fjor, og som Knuta påpeker så har de minst like mange unge og urutinerte spillere som Glimt. Alta har også med jevne mellomrom sine økonomiske problemer.

Totalt sett så burde Glimt ha bedre muligheter enn Alta til å prestere i Adecco. Ja, jeg vet det er tidlig, men foreløpig så er det ingenting ved Glimt som gjør at man kan forvente en snarlig bedring. For meg så virker det som at alle liksom bare går å venter på at Kåre skal forsvinne, og at ting skal bli bedre. Ingen spillere står fram og sier at nå nå vi skjerpe oss, innsatsen må opp, ingen sier dette er for dårlig. De som er i media virker å ha samme unnskyldningen som er gjengs, unge og urutinerte spillere..

Treningskvaliteten til Glimt er dårlig, det har den vært en stund. Dårlige kvalitet på trening gir dårlige kamper. Dette har vært påpekt lenge, men ingenting gjøres (ja, jeg har sett på noen Glimttreninger) . Før det kommer en erkjennelse på at ting ikke fungerer, bare bortforklares så vil de dårlige resultatene fortsette. Og det skal ikke mange kamper til før at man er i en posisjon hvor det eneste som er å kjempe for er å unngå nedrykk..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
tomzy
Posts: 146
Joined: Fri Apr 22, 2005 9:42 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by tomzy »

Som et apropos til Altas unge stall så kan vi se litt på vår egen:
Kolstad, Hamoud, PVR, Eek, Jakobsen.
Haukås, Karlsen, Berntsen
Stensland, Kahihihili, Johansen/Robertsen

Jeg ser tre unge og urutinerte spillere: Berntsen, Robertsen og Karlsen.
Minst 7 har tippeligaerfaring for svarte svingende!!!!!!

At man må regne med å kjempe om nedrykk fordi laget er så ungt...vel vel...jeg kjøper den ikke!

Som et apropos så har jeg alltid stusset over at det er kun i Norge man er ung og talentfull når man er 25 år.
Hvorfor er det slik?
Wenger ville fått latterkrampe om noen skulle solgt han en ung og talentfull 25 åring :lol:
Næmmen Gunn-Margit, hva er det du gjør!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by J I P »

Hvor lenge var Bjørn Hansen inne i bildet som konsulent for Bodø/Glimt?

Han sluttet vel helt på grunn av Glimts sin dårlige økonomi - men før det var han vel mindre inne i bildet enn tidligere år?

Når jeg søkte etter informasjon om det, så fant jeg ihvertfall følgende visdomsord fra Bjørn:

http://www.glimt.no/wips/1454105840/mod ... /pager/65/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by gavharr »

Snart kan vi forhåpentligvis slette denne tråden....... :skål
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by G-s-enz »

Nåja,vil vel ikke si at alt tyde på det akkurat :roll:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

tomzy wrote:At man må regne med å kjempe om nedrykk fordi laget er så ungt...vel vel...jeg kjøper den ikke!
Hvem har sagt det da? Jeg kan nå ikke huske å ha lest noen slik mening verken her eller fra noen i Glimt.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by mortsto »

JIP: Bjørn Hansen forsvant ikke pga økonomi, men fordi han ville drive veldedig arbeid. Søk på Hveita United.

Mendi: Om ikke noen har sagt det ordrett, så er jo "ungt" og "uerfarnent" noe som er brukt som unnskyldning flere ganger denne sesongen, både av Kåre og sist nå av kapteinen vår.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by bjornage »

Bjørn Hansen er vel strengt tatt pensjonist også, man kan ikke forvente at han kan bidra med så mye av tiden sin her oppe i tillegg til det han pusler med i trøndelag til hverdags.

Dessuten er jeg redd for at det fort kan bli fatalt hvis en skrøpelig gammel gubbe i 70-åra skal prøve å få skikk på dette laget her, folk har strøket med av langt mindre stress enn det :wink:
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Krev Ingebrigtsens avgang!

Post by Mendi »

mortsto wrote:Mendi: Om ikke noen har sagt det ordrett, så er jo "ungt" og "uerfarnent" noe som er brukt som unnskyldning flere ganger denne sesongen, både av Kåre og sist nå av kapteinen vår.
Ja, det er jo riktig. Men det er jo ingen som har sagt at vi må regne med nedrykk. Alle i klubben er jo selvsagt ekstremt skuffet over serieåpningen, og målsetningen - ut fra den stallen vi faktisk har - var topp 6.
Locked