West Ham United FC

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Da er billetter til Fulham-Hammers 23.februar bestlit.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Craven Cottage? :)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

dalers wrote:Da er billetter til Fulham-Hammers 23.februar bestlit.
Aiai!!! Oppleve the Hammers i London-derby på Craven Cottage!!! Pittelitt misunnelig ja... :)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Pekri10 wrote:
dalers wrote:Da er billetter til Fulham-Hammers 23.februar bestlit.
Aiai!!! Oppleve the Hammers i London-derby på Craven Cottage!!! Pittelitt misunnelig ja... :)
Gleder meg veldig til denne. Gikk finfint å bestille hos Fulham FC. Skal bli artig å se TO Londonderby på TO dager :D

Sitter på motsatt kortdel av Hammers-fansen. Blir digg å følge med på både Nevland og Hangeland.

PS! Og så blir Craven Cottage en ny bane på min groundhopperliste :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

dalers wrote: Sitter på motsatt kortdel av Hammers-fansen. Blir digg å følge med på både Nevland og Hangeland.
ooooh :twisted:
Mitt i kremen av Fulhamfans :lol:
Er du lur tar du ikke på deg Tottenhamdrakt
En gang Glimt, alltid GLIMT!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

MhepA wrote:
dalers wrote: Sitter på motsatt kortdel av Hammers-fansen. Blir digg å følge med på både Nevland og Hangeland.
ooooh :twisted:
Mitt i kremen av Fulhamfans :lol:
Er du lur tar du ikke på deg Tottenhamdrakt
Oj, når tid fikk Fulham fans??? :lol: Jeg har prøvd og komme meg inn på Millwall-Cardiff og jeg har hatt Ipswich-skjerf på meg på Norwich-tribunen. Jeg tar mine forholdsregler :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Så har Lee Bowyers røde kort i kampen mot Birmingham blitt slettet etter at West Ham ba dommeren se på situasjonen en gang til.

http://www.westham.org/article.php?id=3567

Tenk hvis dommerne og Fotballforbundet med samme letthet kunne revurdert kort som er gitt i kampens hete her i Norge, så spillere slapp å sone for noe som åpenbart var feil... :roll:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Craven Cottage... What to say? :wink: Det er jo en fin, gammel arena, men det er bemerkelsesverdig hvor lite stemning en føler der. Kanskje det er 200 hjemmesupportere som står og synger. Resten synger og klapper litt med når de føler for det.

Utenfor stadion er det DØDT. Ingen puber, ingen boder for effekter, nesten ingen junk-food boder, ingen synging. Ingenting...

Før kampen får vi se Birmingham utlikne på overtid mot Arsenal på et feil idømt straffespark. Tross for at dette er et meget uheldig res. for Fulham-fansen så greier jeg ikke å tone ned mitt "YESS!!" :lol:

En grei kamp hvor hvert av lagene har en omgang hver. Det skjer på det målet vi sitter bak i hver omgang. Helt greit :D Hangeland er rusten i starten, men spiller seg litt opp. Ingen god kamp av han. West Ham ødelegger mitt bet på Ladbrokes med sin scoring 3 minutter før full tid. Nå har jeg sett West Ham tre ganger og enda ikke sett de tape. Pekri10, har du en bedre statistikk? :lol:

Når West Ham scorer jubler fire personer hjemmeseksjonen. De blir raskt utvist....

Craven Cottage er ikke en stadion jeg drar til igjen hvis ikke Tottenham spiller der. Wycombe eller QPR lenge før Fulham....
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

dalers wrote:West Ham ødelegger mitt bet på Ladbrokes med sin scoring 3 minutter før full tid. Nå har jeg sett West Ham tre ganger og enda ikke sett de tape. Pekri10, har du en bedre statistikk? :lol:
Nei, dessverre kan jeg ikke si det. Og enda verre; du har faktisk sett West Ham i England like mange ganger som jeg. Jeg har 1 seier, 1 uavgjort og 1 tap.

Ellers var det utrolig deilig å oppleve et avgjørende mål i sluttminuttene igjen. Det er definitivt mye mer "stang inn" for oss denne sesongen enn i fjor. Det burde riktig nok ha vært avblåst både for farefullt spill og hands, men selv er jeg fornøyd med dommeravgjørelsen. 8)
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Pekri10 wrote:
dalers wrote:West Ham ødelegger mitt bet på Ladbrokes med sin scoring 3 minutter før full tid. Nå har jeg sett West Ham tre ganger og enda ikke sett de tape. Pekri10, har du en bedre statistikk? :lol:
Nei, dessverre kan jeg ikke si det. Og enda verre; du har faktisk sett West Ham i England like mange ganger som jeg. Jeg har 1 seier, 1 uavgjort og 1 tap.

Ellers var det utrolig deilig å oppleve et avgjørende mål i sluttminuttene igjen. Det er definitivt mye mer "stang inn" for oss denne sesongen enn i fjor. Det burde riktig nok ha vært avblåst både for farefullt spill og hands, men selv er jeg fornøyd med dommeravgjørelsen. 8)
...men så kom 3 x 0-4 på rad.... :?
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Ja, det kan du si. Da vi passerte ordinær tid, tenkte jeg (med et snev galgenhumor) at nå var det i det minste bedring å spore da vi bare hadde sluppet inn 3 mål i denne kampen, men...

Det virker som det er mye som er galt fatt i klubben i øyeblikket. Stabile målskårere har vi i grunnen manglet gjennom hele sesongen. Vi har ikke skåret særlig mange mål, men det har i stor grad blitt oppveiet med defensiv trygghet. Det kan vi ikke akkurat si har vært tilfelle de 3 siste kampene.

Vi har også hatt veldig mange skader denne sesongen. Til tross for dette har de spillerne som har vært på banen prestert rimelig bra, og oppnådd brukbare resultater. Det jeg har sett er at noen av de spillerne som har kommet tilbake fra skader har vært rustne, men likevel fått en del spilletid, særlig gjelder dette Ashton og Ferdinand. Men slik er det. Skader er en del av gamet, og har man mange av dem har man begrenset med alternativer. Og skal de komme i form igjen etter skade må de jo få spille.

Ellers må det jo tilføyes at vi har kommet skjevt ut tidlig i alle disse kampene, noe som skyldes en kombinasjon av motstanderens dyktighet, egen udyktighet og en liten dose uflaks. Og så har vi i grunnen ramlet helt sammen. Det er kanskje grunn til å stille spørsmål ved lagmoralen for tiden.

Håper bare vi unngår flere skader, og at ikke hele klubbmiljøet stresser seg opp over dette. Vi kan snu dette ganske raskt hvis vi bare er fokusert på det vi skal gjøre. Men når jeg ser hva vi presterer må jeg innrømme at jeg er glad vi allerede har kommet opp på 40 poeng. Håper ikke det er slik at noen av spillerne har pustet lettet ut og føler jobben er gjort ved at vi har nådd den såkalte magiske grensen.
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Pekri10 wrote:Det er kanskje grunn til å stille spørsmål ved lagmoralen for tiden.
Boa Morte var jo ute etter å klippe ned Tottenhamspillere nesten gjennom hele 1.omg. og Ljungberg prøvde å krangle seg til sitt andre gule etter at han ble byttet ut. Mye surmuling at spore synes jeg. West Ham skal være glad for at de tok såpass mye poeng i starten av sesongen, for hadde de lagt nærmere streken kunne denne sesongen blitt en sesong av det normale slaget.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

Boa Morte var jo på jakt etter gult kort, og ironisk nok så fikk han det første gule for en forseelse som jeg ikke mener er frispark engang.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

KristofferElvevoll wrote:Boa Morte var jo på jakt etter gult kort, og ironisk nok så fikk han det første gule for en forseelse som jeg ikke mener er frispark engang.
Hva er det som IKKE er frispark der?? :shock:
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

eidurgud wrote:
KristofferElvevoll wrote:Boa Morte var jo på jakt etter gult kort, og ironisk nok så fikk han det første gule for en forseelse som jeg ikke mener er frispark engang.
Hva er det som IKKE er frispark der?? :shock:
Det at han faktisk er først og reint på ballen. Ingen knotter som treffer Huddlestone. Det som faktisk treffer Huddlestone, etter at ballen er taklet vekk, er leggen til Boa Morte som treffer bak på leggen til Huddlestone. Det blir litt vanskelig å kappe av seg foten før man hiver seg inn i en takling, slik at den andre foten enn taklingsfoten ikke skal treffe spilleren du taklet. Hvis det ikke er mulighet for å være borti spilleren etter at man har taklet reint på ballen så kan vi legge ned hele fotballen og heller begynne på basket.

Siden det er skrått bakfra så skjønner jeg at noen dømmer frispark, selv om jeg mener det i så fall er et veldig billig frispark. Gult kort er hvert fall tøv.

Ronaldo blir løpt over ende av Distin som ikke er interessert i ballen engang. Ingenting. Lucas Leiva hiver seg uten at noen er i nærheten av han. Ingenting det heller. Boa Morte er først på ballen før han treffer mannen. Frispark og gult kort. Forstå det den som kan.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

KristofferElvevoll wrote:Det at han faktisk er først og reint på ballen. Ingen knotter som treffer Huddlestone. Det som faktisk treffer Huddlestone, etter at ballen er taklet vekk, er leggen til Boa Morte som treffer bak på leggen til Huddlestone. Det blir litt vanskelig å kappe av seg foten før man hiver seg inn i en takling, slik at den andre foten enn taklingsfoten ikke skal treffe spilleren du taklet. Hvis det ikke er mulighet for å være borti spilleren etter at man har taklet reint på ballen så kan vi legge ned hele fotballen og heller begynne på basket.
Det er her det ligger MYE misforsåelser, på lik linje med "bakerste mann"syndromet mange lider av.

Så lenge man treffer mannen ER det faktisk frispark - det har ikke noe å si om man treffer ballen først. Tar man KUN ballen, er det ikke frispark.
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

eidurgud wrote:Det er her det ligger MYE misforsåelser, på lik linje med "bakerste mann"syndromet mange lider av.

Så lenge man treffer mannen ER det faktisk frispark - det har ikke noe å si om man treffer ballen først. Tar man KUN ballen, er det ikke frispark.
På NFFs side står det noe om at direkte frispark tildeles også: "under utførelsen av en takling treffer motstanderen før ballen".

Hvis det å ta mannen etter ballen automatisk fører til frispark så burde 85% av alle "rene" taklinger gi frispark. Om du er først på ballen har ingenting å si så lenge du er grunnen til at motstanderen faller ??
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

KristofferElvevoll wrote:Hvis det å ta mannen etter ballen automatisk fører til frispark så burde 85% av alle "rene" taklinger gi frispark. Om du er først på ballen har ingenting å si så lenge du er grunnen til at motstanderen faller ??
Det kommer selfølgelig ann på hvor stygg situasjonen er! Den aller, aller beste regelen er ikke skriftlig, nemlig bruk skjønn

I slike tilfeller som det med Boa Morte er det liten tvil om at det er frispark OG kort.
KristofferElvevoll
Posts: 454
Joined: Sun Apr 03, 2005 6:20 pm
Location: Bodø/Grønnåsen

Post by KristofferElvevoll »

eidurgud wrote:
KristofferElvevoll wrote:Hvis det å ta mannen etter ballen automatisk fører til frispark så burde 85% av alle "rene" taklinger gi frispark. Om du er først på ballen har ingenting å si så lenge du er grunnen til at motstanderen faller ??
Det kommer selfølgelig ann på hvor stygg situasjonen er! Den aller, aller beste regelen er ikke skriftlig, nemlig bruk skjønn

I slike tilfeller som det med Boa Morte er det liten tvil om at det er frispark OG kort.
Han tar jo ballen med "taklingsfoten", og treffer Huddlestone med the trailing foot( i mangel på ett bedre norsk ord). Det ville jo vært ekstremt vanskelig å sklitakle hvis the trailing foot ikke kan være borti spilleren.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Det er en grunn til at taklinger bakfra skal straffes med kort! Det er FARLIG! Det er ikke vanskelig å sklitakle fra siden eller forfra, for da er mulighetene til kun å treffe ballen store - det er de IKKE når man takler bakfra!
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

Kjempedeilig med 2-1 seier over Blackburn i dag etter 3 x 0-4 på rappen! Utrolig morsomt at det er 18-åringen Freddie Sears som får æren av å skåre vinnermålet helt på tampen i sin debutkamp bare få minutter etter at han kom innpå. Han har bøttet innpå med mål for reservelaget, og fansen har ventet på at han skulle få sjansen på førstelaget. Herlig med ungutter som slipper til og lykkes!!! :D
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: West Ham United FC

Post by J I P »

Gigantbot til West Ham?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=520766" onclick="window.open(this.href);return false;
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: West Ham United FC

Post by Glimt1916 »

Obama e West Ham fan? :)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/presi ... tid=523971" onclick="window.open(this.href);return false;
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: West Ham United FC

Post by Glimt1916 »

Først og fremst : kondolerer! Synd at West Ham gikk ned og æ håpa de kommer opp igjen så fort som mulig.

Men må si at twittermeldingan fra journalsit Raphael Honigstein i dag levna Avram Grant liten ære.

Noen utdrag :
the true horror of Grant's reign will probably not be revealed - the players have found him a nice man and are reluctant to put the boot in
main blame must lay with owners. hiring and not firing such a non-manager was criminal
WH midfielder before Chelsea game: "Are we supposed to press on Essien and Lampard or sit?"

Grant: "You have to work that out yourselves on the pitch"
he revealed Parker was doing that half-time talk...
virtually no dead-ball training. fitness exercises lacking in intensity.
No - NO - post-match debriefing apart from a DVD with key scenes for each player - without commentary! needless to say, most didn't bother watching them
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: West Ham United FC

Post by Loffen »

Er nesten unødvendig å si at Grant har vært en fiasko nærmest siden dag 1. Selve ansettelsen er for meg et stort mysterium. Mannen har jo en taktisk forståelse som ligner... Kåre?

Det som skremmer meg er at jeg klarer å trekke store paralleller mellom Grant og Kåres lederstil: En trener som leker stilleleken når det står på som verst, totalt overlegen i ansvarsfraskrivelse, samt den gode gamle: "Vi har hatt en god treningsperiode denne uka..." - noe samtlige spillere kan avkrefte. Som med Kåre i fjor var jeg kritisk til å sparke Grant i begynnelsen. Det tok meg ikke lange tiden til å forstå hvor feilen virkelig lå.

Skal iallefall bli artig å slå Millwall igjen :skål
Her i huse et vi torsketunge!
Post Reply