Spillertråd Viljar Nordberg

Moderators: Sulliken, Larsen

Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Parelius »

Styret har tatt grep og signert Viljar! Riktignok bare ut 2012..

http://www.an.no/glimt/article5622638.ece
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Boombadila »

Må vel godkjennes av NFF først, men bortsett fra det, lykke til Viljar!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by ingen87 »

Hvorfor så kort kontrakt?! :shock:
Førr Evig!
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Parelius »

Nei, si det :? Daniel Berntsen er også på kontrakt ut 2012, det vil si at andre klubber allerede i juni neste år kan signere dem "gratis".
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by ingen87 »

Flott, gamle typiske Glimt-holdninga til unge lovende talenter... LANGTIDSKONTRAKTER er stikkordet!
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Boombadila »

pænglørv? klausuler? spillerene ville ikke ha lengre kontrakter? mange muligheter.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Parelius »

Ved sesongslutt får vi starte en kampanje pr. mail der vi spammer ned styret med ønske om lengre kontrakter :)

Edit: Artikkelen er nå oppdatert, og både Viljar og Stigs lønnsutgifter er dekt av eksterne investorer.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by ingen87 »

Føler ikke at 17 åringer har så mye dem skal ha sagt når dem forhandler sin første proffkontrakt.. Det er forskjell på 1,5 sesong og 10 sesonger.. Jeg mener at disse unggutta minst bør være på 3 års kontrakter! Det er ingen krise å være bundet til en klubb til du er 20... Dersom spillerne har denne makten i Glimt, at de nekter å signere for mer enn maks 2 år av gangen, da vil vi GI bort mange talenter i årene fremover..
Førr Evig!
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Parelius »

Viljar er ikke 17, han er 19. Men jeg er helt enig, signer lengre kontrakter med de unge talentene. Jeg tror heller ikke det er de som har nektet, når både Daniel og nå Viljar har kontrakter ut 2012 kan det jo hende at Glimt ikke har tilbudt dem lengre kontrakter?
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Boombadila »

ja nei, du får ringe Torrisen og forklare han hvordan han skal forhandle da :wink:

Personlig synes jeg enda at fotballspillere, kontraktsforhandlinger og fans har litt dickeniansk over seg.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Knuta »

Boombadila wrote:ja nei, du får ringe Torrisen og forklare han hvordan han skal forhandle da :wink:
Ja kanskje det, her et nok Glimt som har valgt kontrakter ut 2012.
Berntsen, Nordberg, Robertsen burde alle hatt kontrakter ut 2013. Har vel haugevis av eksempler på klubber som velger for korte kontrakter på talentene sine. Ikke minst Skeid som har brent seg kraftig på det med Fredheim Holm, Moa, Mos, Dwada leight osv. De har lært og innført minimum 3 årskontrakter på spillere de har tro på.
Det er jo merkelig at Glimt tegner lange kontrakter på spillere som har få år igjen, eks. Sakk.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by mortsto »

Synes det er greit at Glimt signerer Viljar til 2012. Jeg regner med klubben har en løpende dialog med spillerne, og siden også Viljar er finansiert av eksterne, så regner jeg med dette skyldes et sprengt lønnsbudsjett. Når vi får kvittet oss med noe daukjøtt, og forhåpentligvis forlenget PVR og Hamoud med noe redusert lønn, så vil vi få mulighetene til å signere Viljar og de andre for flere år. I tillegg får vi se om disse guttene kan prestere jevnt over tid, eller om Viljars karriere i ettertid "peak'a" med raidet mot Bryne.

Ellers er det morsomt å se hvor fort folk glemmer i fotballverdenen:
"Nå må styret gi Thiago en langtidskontrakt snarest!"
"Hva var det slags idioter som ga Thiago langtidskontrakt?"
Osv, osv.
Last edited by mortsto on Mon May 30, 2011 12:33 pm, edited 1 time in total.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by bjornage »

Ut 2012 er en fornuftig tidsramme. Vi må huske på at disse guttene knapt har spilt og jeg syns ihvertfall vi må kreve litt mer av dem før det blitt slått til med en lang kontrakt. Gjør de sakene sine bra denne sesongen er det derimot bare å peise på, Viljarinho har vel bare spilt noen få minutter med adeccofotball så langt og Berntsen har noen få kamper. De vet også at hvis de gjør det bra så kommer de til å få en lengre kontrakt, alt er i deres hender nå og jeg tror de vil ta utfordringen på strak vrist.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Shredd »

Siden det er eksterne midler som står for lønna til både Stig og Viljar nå, så er det vel ikke så rart at man ikke signerer for lengre enn 2 år. Får Glimt sportslig oppsving og økonomien blir stabil så får de vel fort tilbud om lengre kontrakter etter sesongen.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Sven-Rune »

Spørsmål til Viljar på Glimt.no:
Hvordan vil du beskrive målet ditt?
- Rett forut for målet fikk jeg ballen, satte opp farten og så opp om jeg kunne finne noe medspillere, siden jeg ikke så noe var det bare å fortsette å springe mot mål. Det var deilig å score i dag!


Kom bare plutselig til å huske Olav Råstads fantastiske mål fra minst 450m mot Stabæk (?) og hans kommentar i ettertid; Jeg visste ikke helt hva jeg skulle gjøre, så da sendte jeg avgårde et skudd... (eller noe sånt!)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Cheese Smirnoff »

Det var vel også (er sikkert fortsatt) taktikken til Trond Olsen. Naiv og framoverrettet ballen-skal-i-mål-fotball. Det er en herlig innstilling å ha! Dessuten har Viljar teknikk og ballkontroll til å skape ting fra kanten på egen hånd.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by FSHelgeland »

Gleder meg til å se fortsettelsen til Viljar. En hurtig kantspiller meg teknikk og ballkontroll er ikke akkurat hverdagskost i Glimt. Blir spennende å se utviklingen på både han, Berntsen og Robertsen. Er vel flere også som banker på døra og nærmer seg, tror vi har noen spennende Glimt-sesonger i vente.
Tippeliga 2015
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by GULTeKULT »

Ser også likheter med den godeste Trond Olsen. Noen som vet om Viljar klarer å matche Olsens fart? Fint å se at noen endelig tør å gå mot mål. Dersom det viser seg at Viljar i tillegg har mer og rutte med hva teknikk angår, så ser jeg utelukkende positivt på fortsettelsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Taskeladdn »

Føler på meg at det blir å stå Viljar på min neste Glimt skjorte :glimt
Han kommer til å imponere noe vanvittig i tippeligaen med Glimt neste sesong :glis

Jeg ser forøvrig ikke likheten med Olsen, Viljar har en teknikk og en balanse som er i en helt annen klasse.
Da føler jeg faktisk at Robertsen er mere lik med eksplosiviteten og en god skuddfot =)
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by ingen87 »

Det løpet med ball er så imponerende, og så frekt akkurat når backen tar han inn, stopper han nesten opp lar backen presse, før han kommer med et h***** rykk og har skaffet seg fri vei mot mål! :) Frekt!
Førr Evig!
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by GULTeKULT »

Det kan godt stemme Taskeladdn, og bra er jo det, men jeg ser ihvertfall likheter i det at han våger gå mot mål og ikke er redd for å prøve skudd. Er den noe jeg har sett nok av i det siste så er det et glimtlag som er livredd for å prøve å få ballen i mål og derfor slår passninger med hverandre helt til de plutselig er tilbake på egen 16-meter.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Taskeladdn »

Sykt flott løp.. Og vi blir å få se mange av dem..
Var jo på akkurat samme viset han herjet imot Rosenborg :D

Nei det er bare å mekke supportersanger som omhandler Viljar med engang :D
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by ingen87 »

Taskeladdn wrote: Nei det er bare å mekke supportersanger som omhandler Viljar med engang :D
Da kan de kreative sjelene skrive en sang som omhandler Berntsen og Robertsen i samme slengen! Kanskje hive på Per Verner, Kahlili og Jim Johansen! Da begynner det å likne noe! Spillersanger er jo de morsomste!
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by Boombadila »

vi har vel bare spillersanger nå til jack, sakkariasen og kolstad? Selv om kolstadsangen er så gammel at ingen lengre skjønner den("vi har en pakke til kvamme").
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd Viljar Nordberg

Post by ingen87 »

Men den er jo sinnsyk morsom da, spesielt av den grunn at det er supporterne og Kolstad sjæl som skjønner den! ;)
Førr Evig!
Post Reply