Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Snorreth wrote:Da lurer jeg på om det ikke er litt mørkt for danskene. FCK kan vel ikke ha stor interesse å leie ut til oss dersom vi henter inn ny midtstopper.
Men dette spillerbyttet er det merkeligste og mest usexy overgangen jeg har sett på lenge.
Vi står selvsagt klart tilbake som vinneren pr nå.

Hoftun derimot ... :roll:
En kan bare spekulere i om overgangen kommer Ranheim eller RBKs stallbredde til gode.
Ja, jeg forstår ingenting av denne avtalen hvis man ser det fra RBK side. Det blir utalt at "det ble litt for lang vei til 11ern for Nordberg", jeg kan ikke fatte og begripe at PVR skal ha noen kortere vei. Det vil ikke overraske meg om PVR leies ut til Ranheim neste sesong.
Det er mulig at dette også handler om situasjonen til Lago som ønsker seg bort p.g.a familie, men at RBK ikke sikter høyere enn PVR som har vært middelmådig for Glimt de to siste sesongene, er overraskende.

Glimt kommer godt ut av dette ved at vi får en yngre spiller med grei erfaring og som fort holder minimum nivået til PVR. Det er vel også nærliggende å tro at Nordberg vil få lavere lønn enn PVR hadde.
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 305 times
Been thanked: 168 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sven-Rune »

Det var vel Hoftun somm hentet PVR til oss, og han har vel fortsatt tro på ham da! Selv om PVR har vært bedre for oss tidligere, kan det vel hende at han blomstrer igjen? Lurer på om det er noe penger involvert eller om dette er et rent bytte? Noen som vet?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

http://www.an.no/glimt/article5700666.ece

Da er det bare å ønske tre nye glimtgutter velkommen! Jensen er visstnok ute av kontrakt men det virker i følge overskriften som om han skal spille her i høst. Nordberg og Skovgaard skal spille derimot, da er det interessant at Skovgaard er venstreback hovedsaklig.

Når det gjelder overgangen til Nordberg ville det ikke overrasket meg om det var et rent bytte. Begge har kontrakter som går ut etter årets sesong, og det sparer oss for mye arbeid i det som kommer til å bli en travel vinter på spillermarkedet.

PVR har vært en dyr mann for oss, 5 millioner i overgangssum + lønnsutgifter for tre og et halvt år må gjøre han til en av våre mest kostbare spillere igjennom tidene...
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Noen nevnte igår at Skovgaard blir leid helt frem til neste sommer? Er dette korrekt? Eller er det bare ut sesongen? Virker som en ekstremt lovende spiller! Hadde vært morsomt å hadd han lengre enn bare ut oktober..
Førr Evig!
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Det stod nevnt i lørdagens an artikkel at Glimt fikk en pen slump penger + Nordberg for PVR. Men hva det innebærer er jo ikke godt å si.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Frodo Baggins »

Her har Glimt skutt gullfuglen hvis de får penger + Nordberg for PVR. Hva RBK tenker på er ikke godt å si, men de bygger ikke noe lag for framtidig C.L spill, det er tydelig..

At TFL og Zakk også er borte er en god ting for Glimt, disse har vært 2 totalt mislykkede spillere i den siste perioden de var i Glimt, og ut fra lønn kontra bidrag så var det en lykke for Glimt å bli kvitt de i spillerstallen..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Utrolig! En pen slump penger pluss en yngre og antageligvis minst like god spiller i bytte for en som ikke har prestert særlig bra på nest høyeste nivå de siste to årene. Har de en dunk under kaffebordet på brakka på Lerkendal?
User avatar
Mr Bean
Posts: 2716
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Re Ville : Vi som bor i Trondheim, får ta et nattraid (iført gule klær og finlandshette) og se hva som skjuler seg under kaffebordet på brakka :lol: :lol:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Spørsmålet er om vi noen gang får svar på disse spørsmålene, men er helt enig i at det er merkelig. Kanskje RBK rett og slett bare ville kvitte seg med Nordberg (sliter vel en del med økonomien de også), men hvorfor de ville ha PVVR i bytte, er ikke helt fattbart. Vet ikke ikke om vi er styrket etter dette, men skulle ikke forundre meg. Spennende at det er flere som er ute etter Hamoud, kanskje blir det en liten budrunde?
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtfan »

Det er vel lite som tyder på at RBK sliter med økonomien de har nettopp brukt over 10 millioner på 2 nye spillere, Larsen kostet visstnok 8 og de matchet og fikk akseptert budet på NOSA (var vel 8 mill). RBK har nok fortsatt relativt god råd de. RBK har også en solid EK, så det som har vært ufordringen deres har vært likvide midler i perioder. Nå har de vel i tur og orden solgt Stadsgaard og Annan til fine summer og blitt kvitt lønnskostnader til Iversen, Annan, Demidov, Skjelbreid og Stadsgaard.

Det som er merkelig er at RBK går fra å kjøpe 2 spillere som koster og virker lovende og harmonerer med CL spill, legger inn bud på solide spillere i tillegg og deretter gjør noe som fremtår som en så dårlig handel.
Har sett at det på RBK-forum vitses om at Thorbjørnsen har fått sine kjøpe gjennom Dochal og Issa og at Hoftun nå måtte få igjennom sitt Glimt-kjøp (overpris, ref prestasjonene til Miller og Olsen i RBK).
Hvis Glimt har fått penger i tillegg til Nordberg, så må dette være tidenes handel av Glimt.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Glimtfan wrote:Hvis Glimt har fått penger i tillegg til Nordberg, så må dette være tidenes handel av Glimt.
Enig. Makes no sense. Nå er det like før jeg begynner å tro at vi alle er idioter, og RBK har sett noe i PVR som hverken vi eller Glimt har forstått. Men hva pokker det skulle være har jeg ingen anelse om.

PVR virker for meg å være en light-utgave av Ludde; karriæren blir aldri så lovende som den var. I beste fall må PVR være tatt inn som backup. Men personlig tror jeg vi ser han i Ranheimdrakt før kontrakten til Aasmund utløper.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Nåja, PVR har da et meget godt toppnivå dersom han kan være der i kamp etter kamp. Jeg tror nok en motivert PVR er god nok for de fleste TL-klubber, men et satsende RBK trudde jeg ikke han skulle gå til.
Una mas cerveza.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

RaymondEngmark wrote:Nå er det like før jeg begynner å tro at vi alle er idioter, og RBK har sett noe i PVR som hverken vi eller Glimt har forstått. Men hva pokker det skulle være har jeg ingen anelse om.
Det som vi "idiotene" ikke har sett i PVR har vell Glimt sett? De har vært utelukkende positive til fyren, og prøvd å beholde han. Leste også i forrige uke en uttalelse fra Cato Hansen, der det stod at det var uaktuelt å bytte PVR mot Nordberg ettersom førstnevnte er en langt bedre spiller enn sistnevnte.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Heltenjohn »

å få Hoftun innom aspmyra før han pensjonerte seg må vel sies i etterpåklokskapens navn å være det mest geniale en Glimtleder har gjort gjennom tidene. Mer penger har vel ikke engang Trond Mohn generert til en klubb med likviditetsproblemer=)
Hvem blir den neste? Stig!!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Stig får de aldri!
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Og der har Nordberg offisielt skrevet under på en 2,5 års kontrakt med Glimt. Ut 2013 med andre ord.

http://www.an.no/glimt/article5701757.ece
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Nesten lenge til å være en glimtsignering.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

AN i dag: Danni Jensen har imponert på trening, og Cato Hansen vil gjerne ha han med videre. Det avhenger derimot av hva som skjer med Mounir Hamoud, siden det fremdeles er en mulighet for at han drar til Godset dette vinduet. Dette avhenger igjen av hva Start og Godset blir enige om angående høyrebacken til Godset som er i samme situasjon som Mounir.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Prater allerede om fast kontrakt? Etter et par treninger? Eller er Danni han som er på prøvespill?
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Stemmer. Thobias Skovsgaard er på lån og Danni Jensen er på prøvespill.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tnx! Spennende med en hurtig høyreback! TJ gjorde vel sine saker greit der før han dro til Lyn, men noen enorm offensiv kraft har han vel aldri vært fra den kanten.
Una mas cerveza.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Dersom han imponerer på trening, vil vell det bety at han kan ta over plassen til Hamoud med en gang. Dersom det er sånn at Glimt virkelig vil ha han, så bør han signeres. Så får man heller "Gi bort" Hamoud med en gang til Godset.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Vil gjerne at Hamoud blir ut sesongen, om man ikke for greit med midler for ham. DEt må da være mulig å signere Danni for neste sesong allerede nå, uansett?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Litt usikker her, hvis Danni viser seg så god som de håpte på. Da kan gjerne Mounir få dra for min del. Bedre med en motivert ungdom som er spillesugen en at vi har en Mounir som bare går å tenker på sin neste arbeidsgiver.
Tippeliga 2015
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Spiss

Post by ecke »

Cato sier i AN d.d. at de leter etter spiss, en back-up for Khalili, og at de har jobbet med det en stund. (Det ser da ikke ut til at Stig er noe mer aktuell som spiss for Cato etter en treningsperode enn han var for Kåre). Jeg håper igjen at det er en ung, lovende, som kan bli Tippeligaspiller, ikke en Adecco-spiller som aldri blir mer enn en Adecco-spiller. Det kan ikke være en lett oppgave med lite penger. Kanskje er det mulig å leie også til denne plassen fra en Tippeligastall? Noen aktuelle navn: Simen Stamsø Møller, 23, TIL, Marius Bruun Henriksen, 19 år, Arendal, Michael Karlsen, 21, Hødd, Vegard Båtnes Braaten, Lokeren/Alta IF, 24 år.

I søkingen etter spillere er det vel ikke mange klubber i Adecco (eller i Tippeligaen) med bedre nettverk i Skandinavia enn Bodø/Glimt: Staurvik, Johansen, Berg, Berg, og Cato Hansen.
Post Reply