Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Ville Lehtinen »

Parelius wrote:Er jo Mounir som drøyer tida (i mine øyne), så springer Bjørnbakk til for å frisparket.
Enig der, det er jo egentlig han som burde hatt kortet. Men han hadde også gult fra før, så rødt ville det blitt uansett.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Mr Bean »

Kor jævla bra med 3 bortpoeng igjen :hedre

:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by MhepA »

Skjønner godt at Bjørnbakk er irritert, er jo ikke han som skal få gult der. Dessuten ville ikke dommer ha gitt gult om han "visste" at Bjørnbakk hadde gult fra før. Håpløst, og der burde dommeren trukket kortet tilbake. At Londak ikke får gult er vel en større gåte.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Glimtfan »

Vi spiller hjemme mot Hødd i neste runde og bør vinne uavhengig av om Bjørnbak eller Hamoud soner.

Håper trenerne heller fokuserer på hvordan vi skal knuse Hødd og Løv-Ham i de neste kampene, slik at vi virkelig kan sette trykk på de andre lagene som kjemper om opprykk.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Shredd »

Er jo nesten synd at man nå bare har en kamp igjen på naturgress slik som Glimt har begynt å spille. 7 poeng på de siste 3 bortekampene, alle på naturgress. Det var smart å trene på gress.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by -list »

Det var flott å se førsteomgang, men andre omgang var en pain. Og sitter igjen med en følelse av at alt gikk imot oss i dag... Unntatt poengene. Og det er vel det som teller.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by -list »

Shredd wrote:Er jo nesten synd at man nå bare har en kamp igjen på naturgress (...) Det var smart å trene på gress.
De skal vel få til å trene på kunstgress også, tenker jeg. Jeg tror rett og slett at de trener anderledes under CH.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by RaymondEngmark »

Avgjørende med en seier i dag, men jeg har en flau smak i munnen som Glimtsupporter. Selv om dommeren virkelig tøyer grensene av fornuft i dag, så syntes jeg oppførselen til Bjørnbak og Cato er på grensen til usportslig. Og når man ser hvordan Londak strekker strikken til det lengste ved hver eneste anledning blir det ikke pent å se på.

Mon tro om Cato begynner å møte nye utfordringer, for det var en slapp gjeng som var ute på banen. Og disponeringene i seg selv med Haukås på ving er litt underlige. Samtidig virker samtlige å være utrolig slitne allerede etter 70 minutter, og da syntes jeg byttene kommer noe sent.

Londak stopper en stor porsjon 100% sjangser, men om det var Londaks gode redninger eller elendige avslutninger fra Sandefjord er et åpent spørsmål. Når forsvaret er nykomponert fungerer det også greit uten noen store problemer, men de fleste involverer seg for lite i spillet.

Nordberg ser ut til å være et kupp. Det var mulig å se at han bare har vært en uke i klubben, men ikke så mye som man kunne frykte. Men kampen viser meg at jeg ikke vil savne Hamoud. Risikoen, innlegskvaliteten og generell fotballkampetanse mangler for mye, og jeg tror vi får noe bedre over tid.

Til dem som har savnet C.Berg mens han var skadet - han er en fin mann å ha bakover men i denne kampen kommer det frem hvor usannsynelig lite han bidrar i det oppbyggende spillet.

Kahili jobber utrolig godt - mens Robertsen og Haukås ikke kommer til sin rett. Og jeg gjentar meg selv; jeg skjønner ikke hvorfor dem starter og/eller hvorfor det ikke byttes.
Kristatistisk
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Crazy horse »

Farlig og si det, men nå har vi i utgangspunktet fire lette kamper foran oss. Tre hjemme og én borte, mot Hødd, Løv Ham, Nybergsund (B) og Randaberg. Vi bør i utgangspunktet kunne ta full pott og 12 poeng, da er jeg spent på hvor vi ligger på tabellen, om så skjer.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Vegard »

Det gjør ekstra godt å slå Sandefjord. Stolt av Glimt i kveld :klapp
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by ingen87 »

RaymondEngmark wrote:Avgjørende med en seier i dag, men jeg har en flau smak i munnen som Glimtsupporter. Selv om dommeren virkelig tøyer grensene av fornuft i dag, så syntes jeg oppførselen til Bjørnbak og Cato er på grensen til usportslig. Og når man ser hvordan Londak strekker strikken til det lengste ved hver eneste anledning blir det ikke pent å se på..
Under normale omstendigheter ville jeg vært enig med deg, men denne kampen var ikke "normale omstendigheter"! Greier ikke å bli flau når vi har dommeren i mot oss hele kampen, Sandefjordspillere som legger seg i hver duell, og publikum som buer HVER gang i tillegg.. Det var rett og slett deilig å høre pipinga til publikum når Londak skulle ta siste utspill! hehe..
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by bjornage »

Jeg vet ikke med dere, men jeg tar kjefting, aggressjon og gule kort foran likegyldighet og lav intensitet når som helst så lenge de klarer å styre seg. Det viser at de virkelig vil vinne, og vi vet alle at man ikke får suksess av å være snille og harmløse. Det er heller ingen popularitetskonkurranse, så lenge vi vinner er det nok for meg. At andre supportere piper og buer er bare morsomt :D
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Knuta »

Utvisningssituasjonen. Mounir bruker lang tid, overlater så ballen til bjørbakk som tar de opp flytter litt på den og bruker god tid. Riktig med gult kort. Så begynner Cato og bjørbakk å diskutere med dommeren, uthalingen fortsetter og et nytt korrekt gult kort. talentløst og uprofesjonellt. Men ellers gjorde dommeren mye rart. Londak reddet oss fra et 2-målstap i dag vil jeg påstå, og hvor mange poeng ville vi hatt med Londak i mål i hele år?. Ville nok plusset på 6 poeng til.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by G-s-enz »

Han fikk ikke to gule kort i samme situasjonen,han hadde ett gult fra første omgangen :) han bare glemte det :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by bjornage »

Knuta, Bjørnbak fikk gult etter 22 minutter og dommeren husket ikke det under utvisningssituasjonen. Tviler på at han hadde sendt ut Bjørnbak om han hadde vært klar over det.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Knuta »

Jeg husket heller ikke det beklager. Men likevel veldig lite verdig av Glimt å tulle slik.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Heltenjohn »

Vel, ethvert bortelag som har gjestet Myra har gjort, gjør og vil for all fremtid gjøre det samme som Glimt gjorde; å hale ut tiden.
Dommeren gjorde kvelden komplett da han ga Bjørnbakk det gule, siden det var Mounir som skulle hatt det siden det var han som halte ut tiden. Også i tillegg så klarer dommeren å glemme at han har gitt Bjørnbakk gult tidligere, slik at en Sandefjord spiller må minne han om det var det 2. gule.. rart at den dommeren fortsatt får dømme...
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by RaymondEngmark »

Men hvem skal han gi gult kort da? Det er jo samhandlingen i mellom Bjørnbak og Hamoud som også er med på å hale ut tiden. Også tror jeg dråpen er at Bjørnbak flytter ballen en siste gang.

Men hvordan skal det være? Dersom Hamoud går bort og ska slå det. Så Bjørnbak. Så Nordberg. Så Berntsen. Sånn teoretisk sett? Ingen har jo gjort noe personlig som kvalifiserer til gult kort..
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by mortsto »

Alt i alt helt greit med et gulkort til en Glimtspiller, men kjipt at Bjørnbak fikk det. Tror heller ikke dommeren hadde gitt ham det om han hadde huska det første.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Heltenjohn »

Hamoud er den, etter min mening, som i dette tilfellet burde fått gult.
Da det er en bevisst handling å stå klar ved ballen i nok lang tid til å gjøre et kvalifisert frispark, for så å la Bjørnbakk overta for å bruke mer tid.
Men Glimt fik jo absolutt det de ønsket seg.. Laaaang uthaling;-)
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Boombadila »

Tja, etter å ha sett kampen så tror jeg det må ha vært fri bar på colorlinebåten som dommeren annkom med....


Når det gjelder Glimt, fin førsteomgang, men i andre omgangen blir vi plutselig nummer to på alle dueller. Men i det vi på buddha klaget over at glimtspillerene hadde skuddvegring, drar Rønning av et skudd som det blir retur og mål på. Ikke verdens beste skudd, men det beviste poenget vårt; I stedet for å gå seg fast i forsvaret, skyt og ta returene. Større sjanse for mål, det vil i hvert fall jeg påstå.

Forøvrig, om musikken på buddha var veilendene, så spilte glimt best når det var Pink Floyd, Gun`s n roses samt Oasis, men dårlig under meatloaf og U2. Tilfeldig? Neppe!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by ingen87 »

Er glad det var Bjørnbak som fikk det andre gule og ikke Hamoud.. Begge hadde gult fra før, og da situasjonen oppsto hadde jeg glemt at Bjørnbak hadde gult, så jeg presterte å si: "JA, smart at en uten gult kort haler ut tiden".. Men så kom jeg på at begge hadde det! hehe.. Og da var det bra at det var Bjørnbak og ikke Hamoud som ble straffa.. Likevel rart at dommeren reagerer så fælt på det der. Londak brukte dobbelt så lang tid på samtlige utspill i andreomgang.. hehe..

Boomba: Dro du ikke til Sandefjord?? Du fikk jo tilbudet her inne i minst to tråder :p
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Boombadila »

Nei, har et møte i morra, og siden folk presterte å ringe meg i hele natt, så var avgjørelsen at jeg trengte søvn.

Men er enig når det gjelder Londak, at den mannen ikke har flere gule er et under.

Londakrutinen; Legg ballen til rette, spark litt gress og sånt. Så gå sakte baklengs tilbake mens du snyter deg. Stopp ikke før du er havnet bak linja, hvor du tenker deg om og tar en røyk. Dernest begynner du sakte å gå fremover, og når du er to meter fra ballen løper du. Også sparker du til ballen....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Glimtfan »

Londak var god i dag og han halte ut tiden på en fornuftig og rutinert måte. Det Hamoud og Bjørnbakk drev med er å be om gult kort.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Knuta »

Glimtfan wrote:Londak var god i dag og han halte ut tiden på en fornuftig og rutinert måte. Det Hamoud og Bjørnbakk drev med er å be om gult kort.
Helt enig Glimtfan, Londak er profesjonell, de 2 andre amatører.
Post Reply