Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Glimtfan »

Knuta wrote:Alle børser er vel subjektive også AN's sin. Enig at denne er for høy, hadde sandefjord fått 2-1 i stedet for Glimt hadde nok børsen sett helt anderledes ut, selv om kampbildet hadde vært det samme. Ville nok gitt Londak 7, de andre 4 eller 5, unntatt Haukås som jeg ville gitt 2.
Er enig i den vurderingen, Londak var solid, mens Berntsen var strålende i 1., men slapp i 2.omgang.
Haukås fungerer ikke godt nok på kant. Det blir litt som da Semb ville ha Carew, Flo, Iversen og Solskjær på banen samtidig fordi han syntes de var gode spillere. Haukås og Rønning MÅ ikke være på banen til en hver tid. Ingen av disse passer på kant eller back, hvis det ikke er plass til begge på midtbanen så bør en av dem settes ut. Viljar, Robertsen og Johansen fungerer mye bedre på kanten.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by RaymondEngmark »

Enig med Glimtfan. Spillere bør konkurrere på sine respektive plasser så langt det lar seg gjøre, også bør dekningen i de forskjellige lagdelene være deretter. Noen nevnte (kanskje i en annen tråd?) at vi behøver en som kan spille innbytter for Berntsen, men vi har da tross alt både Haukås og Anders Karlsen som kan bytte som indreløper. Det er ikke viktig eller nødvendig at vi har inbyttere med helt like kvaliteter.

Skulle gjerne hatt en forklaring fra Cato på hvorfor han velger å starte med Haukås på ving, for det er neppe tilfeldige valg - selv om det ser rart ut for oss. Tross alt vinner han jo kamper. Men å benke både Nordberg og Johansen for å spille med midtbanespillere. Hvorfor?
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Cheese Smirnoff »

Mulig Cato vil ha en ving med muskler som er mer defensivt posisjonert i bortekamper. Nordberg, Stensland og Robertsen blir kanskje for offensive og har for lite duellkraft på midtbanen for Catos innstilling på bortebane. Selv om jeg helst vil se et offensivt Glimtlag både borte og hjemme syns jeg Cato kommer fint fra det så lenge vi vinner kampene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by FSHelgeland »

Enig med siste taler, Haukås på ving er vel et trekk når vi vil ha mere muskler spesielt på bortebane. Mye tyder vel på at vi vel spiller mere 4-5-1 nå borte en 4-3-3.
Tippeliga 2015
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Glimtfan »

Det er sannsynlig at det er det Hansen ønsker, men det fungerer ikke. Haukås var vår klart svakeste spiller mot Sandefjord og slet både offensivt og defensivt.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Novi »

Det fungerte meget bra borte mot Mjøndalen.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7100
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 192 times
Contact:

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by ingen87 »

Jeg vet ikke, men vi har vunnet to på rad borte og en uavgjort på de tre siste kampene. Noen av endringene vi har gjort er blant annet å ha Haukås på kant. Er heller ikke helt fornøyd med prestasjonene hans, men likevel har vi veldig god bortestatistikk i disse kampene hvor dette er prøvd ut. Det kan selvfølgelig være andre årsaker, som blant annet at vi har begynt å trene på gress. Men så lenge systemet fungerer og vi sanker poeng, så synes jeg man bør fortsette med det. Haukås gjør en viktig jobb i det defensive arbeidet, litt ala Kuyt for Liverpool..
Førr Evig!
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by maud »

Grunnet udugelighet finner jeg ikke sammendrag verken på NRK, Altomfotball eller på Tv2. noen som kan hjelpe meg med en link? Fikk ikke sett det første målet.
FØRR EVIG
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by MhepA »

En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16602
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 779 times
Contact:

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by maud »

Tusen tusen takk :D
FØRR EVIG
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by maud »

For et herlig sammendrag - de viste at dommern ga gult kort, men ikke hvorfor. Den andre straffen synes for meg å være ekstremt billig, men har ingen dommertalenter så skal egentlig bare holde kjeft. Dessuten er vi vel strengt tatt ferdig med denne kampen.. Det er bare så satans deilig å se at mitt kjærekjære Glimt VINNER PÅ BORTEBANE! wohoooooooooo. Gleder meg til søndag.
FØRR EVIG
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Kamptråd Sandefjord-Bodø/Glimt Søndag 21/8 Kl 18

Post by RaymondEngmark »

Det er vel griseflaks at vi vinner den kampen der når jeg ser igjennom sammendraget. Londak redder mere enn man kan forvente og Kahili redder på strek. Også er vel 1-2 scoringen på grensen til å være keepertabbe, ikke sikkert den ballen ville havnet i nota om ikke Austbø tuppet den inn selv.

Situasjonen med kortet til Bjørnbak som en mente beviste tempoproblemer så er jeg ikke enig. Han holder litt i skjorta etter han går på kroppsfinta til motstanderen som går lett i bakken.

Og! Den andre straffen er billig mener jeg. Nordberg gjør fint lite annet enn å stå der, og blir mer eller mindre løpt inn i. Det der er mere en duell enn en takling.
Kristatistisk
Post Reply